Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Technologia czy Pojemność ??


Gość MorgothDBMA

Który silnik wybierasz ?  

  1. 1. Który silnik wybierasz ?



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Załóżmy hipotetycznie że mamy dwa silniki, który byście wybrali?

Silnik1:

Pojemność 2.9litra, 6 cylindrów V6, 12 zaworów (2 zw/cyl), benzyna, zwykla pompa, 190 PS przy 5000 RPM, 260 Nm przy 2500 RPM, spalanie 9-20 litrów, srednio 13-14, produkowany od 1988 roku

Silnik2:

Pojemność 1.6litra, turbo, 4 cylindry R4, 20 zaworów (5 zaw/cyl), benzyna, pizoelektryczne wtryskiwacze, 190 PS przy 6600 RPM, 260 Nm przy 3500 RPM, spalanie 7-16litrów, średnio 11-12, produkowany od 2005

Proszę o wybranie i skomentowanie dlaczego taki a nie inny wybor :)

I obstawiajcie który silnik jaki przebieg (hipotetycznie) by wytrzymał ...

Opublikowano
Silnik1:

Pojemność 2.9litra, 6 cylindrów V6, 12 zaworów (2 zw/cyl), benzyna, zwykla pompa, 190 PS przy 5000 RPM, 260 Nm przy 2500 RPM, spalanie 9-20 litrów, srednio 13-14

ja ten :wink:

Opublikowano

ale dlaczego, bo wdałem się ostatnio w dyskusję w tym temacie i chcę usłyszeć argumenty innych

Acha i jeszcze jdno hipotetyczny 1.6T produkowany od 2005 roku, a hipotetyczny 2.9 V6 od 1988 roku....

A i możecie jeszcze dodawać wasze estymacje po jakim przebiegu który silnik umrze :)

Opublikowano

Z tych dwoch wybiore ten mniejszy... Turbo - darmowa moc:)

Audi robiac 125KM z 1.8 troche sie nie popisalo, bo pali to 1l - 1.5l wiecej niz moj byly oplowski 1.8 C18XE o tej samej mocy.

Co do przebiegów to najpewniej przy poprawnej eksploatacji obydwu umrze pierwsze 1.6, ale przez ten czas na paliwie i eksploatacji (swiece, olej itp) oszczedzone zostanie na kilka remoncikow 1.6, albo i nowy silnik.

Ale generalnie postawilbym obok tych dwoch: wolnossace 2 litry hondy z CTRa. Albo to co honda wklada do S2000:D Dla mnie to jest technologia...

Pozdro

B

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

hmmm ja bym brał 1.6 T jeśli miałby przebieg tak do 80-100 tys km. Zawsze można wgrać nowy program i cieszyć się dodatkową mocą.

Opublikowano

Ja stawiam na 2.9 jest to bardzo mocny silnik nie dosc ze ma 190km to ma 6 garow i te piekne odglosy prawie takie same jak v8 ....mmmmmmmm :mrgreen:

Opublikowano

im większa pojemność tym lepiej, a że technologia starsza to i łatwiejszy w exploatacji.

Opublikowano
Załóżmy hipotetycznie że mamy dwa silniki, który byście wybrali?

Silnik1:

Pojemność 2.9litra, 6 cylindrów V6, 12 zaworów (2 zw/cyl), benzyna, zwykla pompa, 190 PS przy 5000 RPM, 260 Nm przy 2500 RPM, spalanie 9-20 litrów, srednio 13-14, produkowany od 1988 roku

Silnik2:

Pojemność 1.6litra, turbo, 4 cylindry R4, 20 zaworów (5 zaw/cyl), benzyna, pizoelektryczne wtryskiwacze, 190 PS przy 6600 RPM, 260 Nm przy 3500 RPM, spalanie 7-16litrów, średnio 11-12, produkowany od 2005

Proszę o wybranie i skomentowanie dlaczego taki a nie inny wybor :)

I obstawiajcie który silnik jaki przebieg (hipotetycznie) by wytrzymał ...

Przy takim wyborze wziąłbym ten drugi. Ten pierwszy to stary paliwożłop bez szans na rozsądne mody. Ten drugi nowoczesniejszy, na suszarce, z którego wyciągniesz spokojnie +30 KM i 50 Nm.

Niemniej chciałbym poznać jeszcze producenta tych motorynek, a domyślam się z dziwacznych pojemności że to jakaś japońszczyzna :mrgreen:

Pierwszy silnik pojeździ pewnie dłużej ale zrujnuje właściciela, za zaoszczędzone pieniądze na paliwie będzie można wymienić drugi silnik po 300 tys km.

Niemniej osoboście nie wziąłbym żadnego z nich ... sami wiecie dlaczego :mrgreen: :twisted:

Opublikowano

Ponieważ są to hipotetyczne silniki, więc wybrałbym pierwszy (tak zagłosowałem), bo sądząc po wysileniu i pojemności nie były by takie łatwe modyfikacje tego drugiego.

Poza tym jak już audi się przyznało, 5V na cylinder nie dodaje nic ponad 4V na cylinder, jedynie komplikuje budowę głowicy i jej późniejsze ewentualne naprawy.

A jeszcze te4n dźwięk v6-tki. :twisted:

Opublikowano

niby pojemnosci nic nie zastapi, ale 2.9 to dla mnie za malo zeby przebic takiego wariata 16t ;)...CO innego jakby to bylo 5.0

Opublikowano

ja jestem za 2,9 :) bo sam mam 2,6 z nizbyt nowa technologia... ale wiem ze moge zredukowach nawet z 4 na 2 i silnik sie nie rozpadnie a w 1,6t moglo by byc z tym gorzej czyli ze wzgledu na elastycznosc kulture pracy i zywotnosc :P

Opublikowano

V6 - na 100%. :twisted:

Dźwięk nie do pobicia. :wink:

A poza tym pewnie trwalszy i do tego łatwiej naprawialny.

Opublikowano

Ja wybrałbym ten 2.9 gdyż jego budowa jest napewno prostrza a prawdziwa moc bierze się z pojemności takie jest moje zdanie.

Opublikowano
Jest jeden taki zestaw garów , który bije resztę pod względem kultury ... R5
uwielbiam dzwiek ur-quattro lub RS2 !!!! szkoda ze juz nie robia tego silnika :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...