okiro Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Witam wszystkich! Posiadam audi b7 2.0tdi ze swapem z blb na bkd, oraz ze standardowym zawieszeniem 1ba opony 225/45/r17 Porszę was o pomoc!!! Podczas jazdy nawet po nie wielkich koleinach autem rzuca na lewo i prawo, naprawdę tragicznie jest na dużych koleinach, trzeba pilnować kierownicę aby jej nie wyrwało! Oczywiście na dobrej nawieszchni auto prowadzi się rewelacyjnie. Samochód sprawdzałem w warsztacie oraz na stacji djagnostycznej, zawieszenie jest ok! Praszę was pomóżcie bo jeździ się tragicznie! Nie wiem czy mam obniżyć zawieszenie aby wszystko było ok? Czy może w tych autach to standard? Pozdrawiam!
scuzz Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Kolego ja mam A4 B5 i we wrocławiu jadąc po torowisku mam identycznie. Dodam że działo się tak zarówno przed wymianą zawieszenia jak i po wymianie zawieszenia + amorki. Zawieszenie standard.
Mauros88 Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 niestety uroki miekkigo zawiasa. MOja tak samo lata na koleinach;/ niech sie wypowie ktos kto utwardzil troche zawias czy tez tak lata?
okiro Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Opublikowano 1 Listopada 2011 właśnie byłbym bardzo wdzięczny za rade kogoś kto już przeradiał taki problem..
.Pablo. Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Kolego szeroka opona 225 nie mieści się w koleinach przez to auto chodzi na prawo i lewo. Ma na to również wpływ twardości opon im twardsza tym mocniej pływa. W tych samych koleinach auto delikatnie chodzi na letnich na zimówkach wcale.
okiro Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Opublikowano 1 Listopada 2011 ok masz racje, ale miałem wcześniej passat 3bg z tymi samymi oponami i nie było tego problemu, w golfie 4 również przy tych samych oponach też nie jest to odczuwalne... Wiesz chodzi o to czy obniżając zawieszenie pozbędę się tej uciążliwej przypadłości
bartekw2 Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Mam ten sam problem, rzuca mocno w koleinach. Lecz z tego co sie dowidziałem może to być problem zużytych amortyzatorów co w moim przypadku może być prawdą. Samochód na zakrętach nie zachowuje sie stabilnie, odczuwam mocne przechylenia. Mając kiedyś forda mondeo na feldze 15'' 205/55 problem rzucania w koleinach rozwiązałem ustawieniem zbieżności. Wszystko wróciło do normy
okiro Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Opublikowano 1 Listopada 2011 ok.. ale amartyzatory oraz zbierzność sprawdziłem i wszystko ok [br]Dopisany: 01 Listopad 2011, 20:37_________________________________________________ciekaw jestem jak jest w s-line ?
skrab Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 ok.. ale amartyzatory oraz zbierzność sprawdziłem i wszystko ok [br]Dopisany: 01 Listopad 2011, 20:37_________________________________________________ciekaw jestem jak jest w s-line ? A może masz opony z tym twardym rantem to będzie cie rzucać na prawo i lewo ja miałem tak samo kiedyś zmieniłem opony i było oky one maje inną nazw chyba MSM poprawić jak się mylę to może rozwiązać twój problem
SZYNKAR Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 W koleinach się jako tako jedzie o ile twoje koła się mieszczą w dołkach... Była trasa: maluch (mały rozstaw) tańczył jak szalony, zmieniłem na golfa - ta sama trasa, jazda bezproblemowa tylko trzeba kolein pilnować. Podejrzewam że twoje autko ma duży rozstaw w stosunku do kolein i nie może się "wpasować". Szersze opony mogą się nie mieścić w wąskich koleinach. Tam gdzie rzuca stań i porównaj. Ten cały temat jest chory!!! Jak sobie radzić z koleinami których w ogóle w cywilizowanym świecie nie ma.
skrab Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 W koleinach się jako tako jedzie o ile twoje koła się mieszczą w dołkach... Była trasa: maluch (mały rozstaw) tańczył jak szalony, zmieniłem na golfa - ta sama trasa, jazda bezproblemowa tylko trzeba kolein pilnować. Podejrzewam że twoje autko ma duży rozstaw w stosunku do kolein i nie może się "wpasować". Szersze opony mogą się nie mieścić w wąskich koleinach. Tam gdzie rzuca stań i porównaj. Ten cały temat jest chory!!! Jak sobie radzić z koleinami których w ogóle w cywilizowanym świecie nie ma. No tak chory ale jednak występują na Polskich drogach
okiro Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Opublikowano 1 Listopada 2011 kolego Szynkar nie chodzi mi o polskie drogi które są tragiczne, tylko o to że moim autem strasznie rzuca i może ktoś miał ten sam problem w b7
talib1990 Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 miałem wcześniej b5 na 18.. 225 opona.. rzucało jak cholera, teraz mam na 17 .. opona tez 225 i nie rzuca... teraz mam bardziej osadzoną na piaście felge, tamta zaś była równo z rantem błotnika.. więc w moim przypadku kwestia rozstawu kół miała wpływ na jazde...
przepychacz Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 miałem wcześniej b5 na 18.. 225 opona.. rzucało jak cholera, teraz mam na 17 .. opona tez 225 i nie rzuca... teraz mam bardziej osadzoną na piaście felge, tamta zaś była równo z rantem błotnika.. więc w moim przypadku kwestia rozstawu kół miała wpływ na jazde... ...miałem podobnie, w A6 felga na dystansie 225 r17 rzucało jak cholera, teraz 225 r18 w A4 bez dystansu i jest dużo lepiej...
evil_71 Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Opona oponą, ale właśnie jaka felga, a konkretnie ET jest tutaj istotne. Jeśli felga będzie przesunięta w którąś ze stron w stosunku do oryginalnej konfiguracji, to efekt ściągania na koleinach będzie większy, co potwierdzają powyższe posty taliba1990 i przepychacza. U mnie w B6 na 1BA i oponie continentala 225/45/17 oraz oryginalnych felgach także występuje efekt ściągania na koleinach, ale tragedii w postaci rzucania nie ma. Za niedługo przesiadam się na zimówki, to napiszę, czy jest jakakolwiek poprawa. W moim poprzednim aucie (golf IV) na zimówkach (ori BBS 16" i opony 205/55) jechało się świetnie, a na letnich 225/40/18 i ET 35 ściągało na każdej koleinie.
SZYNKAR Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Tak jak koledzy napisali, rozmiar ma znaczenie. Jako kierownik spedycji ładowałem tiry pomidorami :> Myślę że koleiny tworzą głównie tylne trzy osie pod naczepą. Koła są tam dość wąskie (pojedyncze nie bliźniaki) i rozstawione bliżej niż w ciągniku siodłowym. Teraz wystarczy znaleźć tira np. dostawa w supermarkecie i porównać swoje wymiary i niszczyciela dróg i jakoś sie dopasować albo odpuścić temat. Nie chciałem krytykować wątku, ale krew mnie zalewa na nasze drogi. Miałem niezły aquaplaning podczas wyprzedzania na wodzie płynącej w koleinach na nachylonej opadającej drodze. Im bliżej dołu tym więcej wody spływającej "rowami". Kompletne oderwanie kół przednich, widzę po wyprzedzanym pojeździe że nagle zwalniam a mój licznik gwałtownie skacze z 70 na 100. Noga z gazu, nie rzuciło mnie, na szczęście! bo po bokach nie było rowów, tylko skarpy.
koniu2 Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 wina leży w szerokich oponach i naszych drogach
pablo_ua4 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 dokładnie to jest najwiekszy problem ze sa takie koleinki ja mam zawiasa 1bv i oponki 235/45/17 i znowu az tak zle nie jest choc potrafi czasami niezle wyrzucić z koleiny. Najlepszy sposób na to jest taki zeby nie jeżdzić po koleinkach polecam ja sie tak staram i jest ok moje zawiecho drogie to trzeba uważać
Flaha Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 mam dokładnie taki sam zawias jak pablo_ua4, s-linowy zawias 1bv, opony 235/45/17 na ori felach no i na koleinach auto miota się na boki, na zimę mam mniejsze fele, też ori ale 15, opona 195/65/15 i jest lala - nie buja, nie rzuca. Dla dociekliwych dlaczego takie koła na zimę - zimą drogi w mojej okolicy to prawdziwy tor przeszkód, mniejsze i węższe koła sprawdzają się lepiej. Pozdro.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się