Gr3sio Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Witam. Postaram sie w skrócie opisać mój problem. Kupiłem auto i jak się okazało strasznie się grzało. 110-115 st. (na wskazówce i kanale 51) Wymienilem termostat - później drugi - zero rezultatu (oby dwa nie orginalne - made in germany) Zjechałem do Polski - zrobiłem test na obecność spalin i mechanik stwierdził, że siedzi uszczelka. Zrobiono całą głowice , szczelność , planowanie uszczeleczki duperelki - wszystko. i co dalej ? dalej się grzał jakby pracował tylko w małym obiegu .. pojechałem juz do ktoregoś z kolei mechanika i powiedział, że napewno chłodnica .. Wymieniłem i dalej to samo .. wymieniłem czujnik cieczy i czujnik temperatury z aso błedów na kompie nie pokazuje żadnych - vaga niestety nie posiadam. Teraz musiałem wracać do DE i mechanik zaproponował zrobienie malych dwoch otworkow w termostacie aby mógł sie lepiej odpowietrzyc i tak nie grzać .. zgodziłem sie bo bylem zdesperowany tym wszystkim ! Na Trasie ponad 1000km temp. od 50 do 85 .. spalanie - jadąc 80-90 na piątce równe 6 litrów - jadąc rowne 120 na piątce juz spaliła 10 , jadąc 130-140 spaliła 12-13 Jak bede mial wolną chwilę to kupie ori termostat i go wrzucę. Panowie pomożcie co dalej szukac bo juz mam brak pomysłow poprostu. P O M O C Y .. z góry dziękuje
Gr3sio Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Opublikowano 2 Listopada 2011 zapomniałem napisać, że kompletny rozrząd wymieniony .. także nowa pompa wody jest wydajna ..
juleknotdead Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 weź z 2litry octu z wodą i przejedź się z 100km może masz gdzieś już zapchane i nie ma takiego przepływu.Mi grzał tak do 105st. i po operacji już tylko max 95st (a wymieniłem dosłownie wszystko).
Gr3sio Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 weź z 2litry octu z wodą i przejedź się z 100km może masz gdzieś już zapchane i nie ma takiego przepływu.Mi grzał tak do 105st. i po operacji już tylko max 95st (a wymieniłem dosłownie wszystko). hm .. ten roztwór proponujesz wlać do układu chlodzenia ? myślisz , ze kanały w bloku są nie drożne ? szczerze mówiąc słyszę pierwszy raz o takiej metodzie Sprobuje jeszcze z nowym termostatem - tym razem ori i zobaczymy .. a poźniej w takim razie coś na przeczyszczenie chociaż mialem juz wlewany jakis niemiecki specyfik ala kret do rur i hm nie pomogło ..[br]Dopisany: 03 Listopad 2011, 17:36_________________________________________________No i ch_ja pomogło Wymienilem wlasnie termostat .. zalozylem nowy ori z salonu. Temperatura na budziku po krotkiej trasie ok 112 st na klmatroniku podobnie. Wąż dolny zimny - plyn w zbiorniczku rowniez zimny. Odpowietrzalem go "wężem z dziurką" przy nagrzewnicy .. tryskało powietrzem pozniej wodą i go zakrecilem .. P O M O C Y !! :(
virus191 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 VAG w ogóle podpinany ? Z jakiegoś powodu nie ma obiegu cieczy, spróbuj kilka razy odpowietrzyć. Zobacz czy gdzieś jakiś wąż nie jest przyciśnięty, wsłuchaj się czy pompa wody nie wydaje dziwnych odgłosów.
tomek20stencel5 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Moim zdaniem może być to tylko pompa zakładając, że termostat sprawny, innej możliwości (no oprócz tej niedrożności może) no nie ma.
spawacz1 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 ciekawe jak wiskoza w może wiatrak nie kręci się z pełna szybkością i dlatego tak wychodzi kanały nie sa raczej a termostat jakby był padnięty to by sie dłużej nagrzewał po odpaleniu obstawiam wiskoże, u mnie swego czasu zegar od płynu chłodzącego pokazywał ponad stówkę do momentu aż dostał plombę z lewej i do tej pory chodzi wszystko bez zarzutu :kox:
Gr3sio Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 VAG w ogóle podpinany ? Z jakiegoś powodu nie ma obiegu cieczy, spróbuj kilka razy odpowietrzyć. Zobacz czy gdzieś jakiś wąż nie jest przyciśnięty, wsłuchaj się czy pompa wody nie wydaje dziwnych odgłosów. Obieg jest , termostat sie otwiera - ogrzewanie działa - w środku czujesz sie doslownie jak w piekle. Pod kompem nic nie pokazalo - vaga niestety nie posiadam. Pompa dziwnych odgłosow nei wydaje , jedynie co slychac to bulgotanie wody w silniku oczywiscie po wylaczeniu zaplanu.. czyli woda tam sobie wrze.. Moim zdaniem może być to tylko pompa zakładając, że termostat sprawny, innej możliwości (no oprócz tej niedrożności może) no nie ma. Pompa byla zakladana nówka przy robieniu głowicy i rozrządu.. ciekawe jak wiskoza w może wiatrak nie kręci się z pełna szybkością i dlatego tak wychodzi kanały nie sa raczej a termostat jakby był padnięty to by sie dłużej nagrzewał po odpaleniu obstawiam wiskoże, u mnie swego czasu zegar od płynu chłodzącego pokazywał ponad stówkę do momentu aż dostał plombę z lewej i do tej pory chodzi wszystko bez zarzutu :kox: Przyjacielu własnie tak sobie mysle ze faktycznie moze to byc wiskoza. Trzymałem ją teraz palcami i silnik jak sie nagrzał do stówki to nie odczulem zadnego wyrywania z palców - zadnego wzrostu predkosci. Czujnik temp ten co jest odpowiedzialny za drugi wiatrak założylem nowy. Na krótko mostkując wtyczke wiatrak sie włącza na 1 i na 2 bieg lecz normalnie się nie włącza i to też jest dziwne .. \ P.S. Zapomnialem dodac ze termostat sie oczywiscie otworzyl i wszystkie weze sa gorace .. i pewnym czasie twardnieja ..
virus191 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 , wymień korek wlewu płynu chłodniczego.
Gr3sio Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 Nie posiadam vaga -mieszkam za granicą a tutaj raczej go nie kupie ..
tomek20stencel5 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 To zamów sobie chociaż na naszym słynnym alledrogo, żaden problem, sporo osób wysyła za granicę, sklepy tak samo, chociaż w DE też powinny być, przecież to nie afryka.
Gr3sio Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 To zamów sobie chociaż na naszym słynnym alledrogo, żaden problem, sporo osób wysyła za granicę, sklepy tak samo, chociaż w DE też powinny być, przecież to nie afryka. Juz zamowiony ale to potrwa minimum tydzien takze .. nie wiem czego teraz dalej szukac ?! p.s. a do afryki pewnie tez wysyłają
spawacz1 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 koleszko mogłeś nie zamawiać korka tylko wokoło zaworka jest gumowy oring zdjąc go i wtedy zobaczyć czy węże będa miękkie, co do wiskozy od razu wymień nie wiadomo w jakim stanie jest, sytuacja na pewno sie poprawi od razu czekam na rozwiązanie problemu
Gr3sio Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Opublikowano 5 Listopada 2011 koleszko mogłeś nie zamawiać korka tylko wokoło zaworka jest gumowy oring zdjąc go i wtedy zobaczyć czy węże będa miękkie, co do wiskozy od razu wymień nie wiadomo w jakim stanie jest, sytuacja na pewno sie poprawi od razu czekam na rozwiązanie problemu Powiem Ci tak kolego: dołożyłem już duzo do tego auta i dołoże jeszcze to .. w nastepnym tygodniu kupię wisko tylko najpierw muszę sie rozglądnąć za jakimiś normalnymi cenami bo z tego co mi mówił kolega z pracy to używka ok 80euro eh.. Termostat np 42 euro ..
spawacz1 Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 za tyle u nas to byś kupił porżądną nówkę tak myślę moja nie pamiętam ile kosztowała ale też nie mało
Gr3sio Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Opublikowano 25 Listopada 2011 za tyle u nas to byś kupił porżądną nówkę tak myślę moja nie pamiętam ile kosztowała ale też nie mało No nic .. jutro niedziela dzien odpoczynku Mozliwe, że w poniedziałek się rozglądne z tymi cenami .. jak kupie to napiszę. Wtedy tylko bedę musial czekac do weekendu na montaż bo na tygodniu to strasznie zabiegany jestem. Do pracy mam 10 km wiec silnika nie zakatuję ... Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś spostrzezenia ltp niech piszę .. pozdrawiam [br]Dopisany: 05 Listopad 2011, 18:43_________________________________________________Witam ! Dopiero dzisiaj znalazłem wolną chwile aby pogrzebać przy aucie. Kupiłem wisko , zamontowałem .. spuściłem płyn chłodniczy aby go jeszcze raz nalać i poprawnie odpowietrzyć. Wszystko zamontowalem , odpaliłem i udałem sie na jazdę probną. Temperatura na budziku ponad 100 st. Czyli nic sie nie zmienilo. Już sam nie wiem czego mozna szukać .. Przeszlo mi przez mysl ze może to "nowe" wisko tez jest trefne ?! Nie widać znaczącego przyśpieszenia wg mnie chodzi cały czas na takich samych obrotach. Po zgaszeniu silnika kreci się bardzo lekko.. i co dalej ? pozdrawiam
basik9634 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 ja na twoim miejscu ro pierwsze co bym sprawdził to czy masz ciepłą chłodnice następnie czy po odkręceniu korka w zbiorniczku rosnie ci poziom płynu na zapalonym silniku i jeszcze jedna wazna uwaga bo czasami sa tacy magicy ze gaz potrafią tak wpiąc w układ ze odcinaja obiek na chłodnice wiec sie grzeje to tylko takie podpowiedzi jezeli masz gaz to powinien byc wpięty pod przewody od nagrzewnicy
Gr3sio Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 ja na twoim miejscu ro pierwsze co bym sprawdził to czy masz ciepłą chłodnice następnie czy po odkręceniu korka w zbiorniczku rosnie ci poziom płynu na zapalonym silniku i jeszcze jedna wazna uwaga bo czasami sa tacy magicy ze gaz potrafią tak wpiąc w układ ze odcinaja obiek na chłodnice wiec sie grzeje to tylko takie podpowiedzi jezeli masz gaz to powinien byc wpięty pod przewody od nagrzewnicy A więć tak : chłodnica jest ciepła .. woda tam dochodzi. Nie wiem jak teraz ale rosło mi ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym .. w kazdym badz razie robi sie tam duze cisnienie - górny wąż jest strasznie gorący i twardy. Gazu nie posiadam. Zrobiłem dzisiaj trasę ponad 100km - temp cały czas buja się od 90 do ok 112st max. KIedys wpiełem w przewody od nagrzewnicy przezroczystą rurke, odpalilem i czekalem .. pojawialo sie tam powietrze .. wygladalo to jak się odkręci kran z wodą... Odpowietrzalem go juz duzo razy ale jakoś nie chce się pozbyć tego powietrza. ;/
basik9634 Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 bo takie powietrze będzie sie pojawiać bo robi sie ciśnienie w układzie chłodzenia i ono wszysto wypompuje do zbiorniczka a badane miales płynem czy nie ida ci spaliny do zbiornika wyrównawczego bo moze czujnik ci warjuje ten co masz przy bloku silnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się