przemek4net Opublikowano 7 Marca 2008 Opublikowano 7 Marca 2008 Witam, 2,5 TDI V6 AFB 150koni seria, Tiptronic 5 biegowy jestem "po chipowaniu" u autoseby (ten sam, ktory za "psucie rynku"-zanizanie cen jest znienawidzony przez innych tunerow) Tiptronic w logach podaje moment i obroty (moc z wyliczen -> zrobilem nawet wykres bo to teraz modne) - z pomaru z jego hamowni przenosnej (takiej "drogowej") zrezygnowalem bo w automacie to jakos sensu nie widze (bedzie wrozenie) Tip: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2161b2b5d6d362fa.html oryginalny soft: max moment -> 308, max moc 160 -> AFB "igla" ponoc miala moment 312 a max moc 154 (w tych samych logach tipa) po chipie max moment -> 404, max moc 223 Tyle optimizmu tiptronica moje logi 003 (MAF), 008 (IQ), 011 (intake press) 003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a1de3730a9e484fe.html 008: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/73f9d28985a68025.html 011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1b713a9ea26460a5.html a tu interesujace zestawienie seria/185/200 (po hamowaniach) 003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0b1a7bf9800cbdd5.html 008: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/04dd64f41f76598a.html 011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/681a7a26eb8b850e.html porownujac moje logi do logow auta z wynikami 185 / 200 - moje logi sa troche "ostrzejsze" niz 185 -> obstawiam wiec okolice 190koni, moment moze byc i nawet pod 400 bo akurat w przedziale gdzie jest on jawiekszy logi sa prawie jak z wersji 200 moje ecu wyglada tak po operacji (stare kosci obok) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6d1f97755c16a9d6.html Teraz wiem dlaczego mowia, ze 2,5TDI V6 to zly silnik... bo w nim siedzi zlo!!! Pozdrawiam, Przemek
wowo Opublikowano 7 Marca 2008 Opublikowano 7 Marca 2008 Widzę, ze posłużyłes śię moimi logami :> Twoje logi mało wnoszą, bo wykonane były na za niskim przełożeniu. Zrób je na 3 ewentualnie 4 biegu, to się rozciągną i bedą czytelniejsze. Logi z tipa możesz sobie raczej wsadzić w .... bo nie mają odzwierciedlenia w faktycznej mocy (sprawdzone na jednostkach wolnossących) Shamuj sie, to będziesz wiedział konkretnie ile masz. Poza tym logi wszystkiego nie pokażą (tym bardziej tylko te 3 grupy) i nawet na tych samych parametrach jedno auto będzie miało więcej, a inne mniej. Poza tym doładowanie masz ze "standardowego, najprostszego" programu, ale za to przylanie zupy ostre. Nie dymi??
Pikuś Opublikowano 7 Marca 2008 Opublikowano 7 Marca 2008 Nie chce mi sie patrzec na logi ale skoro wowo, mowi, ze nei lizniete doladowanie to jedz do lepszego tunera albo niech ci poprawiaja. Bo zalozyli Ci gowno nie program. Poprostu gotowe kosci Ci wlutowali, ktore kupuja w niemczech za 20-30 Oiro
Tomigsi Opublikowano 8 Marca 2008 Opublikowano 8 Marca 2008 słaby z tego gościa tuner jak montuje ci chipa do nie sprawnego auta, przepływka ci nie domaga w 003 , a potwierdzeniem jest grupa 008, za niska jest dawka na dymienie a za wysoka dla obrotów ?
przemek4net Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Opublikowano 8 Marca 2008 logi byly na 2, 3ce (zawsze) robione, czasem (jak warunki drogowe pozwalaly) na 4... "farbkami" pozaznaczalem "sekcje" poszczegolnych biegow W automacie mozliowsci robienia "rozciagnietych na jednym biegu" logow sa ograniczone Doladowanie: seria 2121 Moj 2346 Twoj StageI 2248-2346 (spada z obrotami co Ci pare koni przycielo wiec "tylko" 185) Twoj StageII 2448 -> doladowanie mam seryjne? hmmm... Ropa (obroty okolo 3500, zyczenie kierowcy, ogranicznik obrotow, ogranicznik dymienia) Seria 43.9-40.5-34.5 -> wynik 34.5 moj 60-52-51 -> wynik 51 Twoj Stage I 54-52.4-46 -> wynik 46 Twoj Stage II 55-55-55 -> wynik 55 Jasne, ze zyczenie kierowcy mam "z nadmierna fantazja" - u mnie by 55 wystarczylo w zupelnosci bo i tak ogrniczniki wiecej "nie dadza"...nie jest wykluczone, ze na korekte "dla porzadku" nie pojade Wynikow hamowni Stage1 i Stage2 uzylem tylko do oszacowania swojego wyniku (logi mam "osrzejsze niz Stage1), na hamownie z automatem sie nie wybieram (zrezygnowalem z pomiaru "w cenie" ta hamownia drogowa bo w sofcie do niej nie bylo opcji "automat" wiec to wrozby) Poniewaz nie kupilem "kosci z allegro" to mam mozliwosc pojscia na korekte programu (oczywiscie nie za rok) np z zyczeniem kierowcy Narazie obserwuje auto. Co do dymienia musialbym z kims na 2 auta jechac. Na dzien dzisiejszy od strony uzytkownika nie mam zastrzezen. Co do logow tiptronica to patrzac na wyniki 2,5tdi seryjnych to sa one w sensownych granicach, oczywiscie jak skrzynia pokazuje mi 223 konie to to tylko swiadczyc moze o tym, ze o dokladnosc "kalibrowana" byla przez producenta robiona "pod serie" a moze dla aut niedomagajacych bedzie wyniki zanizac a dla tuningowach zawyzac. Ciezko to sprawdzic bo nikt nie hamuje automatow Mam to w glebokim powazaniu czy mam 185 czy over 200 - auto jezdzi jak trzeba a co z ta "przeplywka"? nie domaga bo?? (jakos "anomali" porownujac logi "z dobra przeplywka" nie zauwazylem) Przemek
wowo Opublikowano 8 Marca 2008 Opublikowano 8 Marca 2008 Pisząc o "standardowym" doładowaniu pisałem,nie miałem na myśli serii, tylko standart przy nowym programie. Nie raz logowałem tipa, więc wiem że bardzo ładnie wychodzą wyniki. Co do przepływki, to faktycznie, coś się dzieje. Jak zarzucisz "normalne" logi to bedzie widac jak na dłoni. Nikt nie hamuje tipa?? proponuje zagłaąbic się w lekture. Grunt, że jesteś zadowlony
wojtas-audi Opublikowano 8 Marca 2008 Opublikowano 8 Marca 2008 Ale program chyba troche za bardzo wyżyłowany ??
rob555 Opublikowano 8 Marca 2008 Opublikowano 8 Marca 2008 przemek4net no coz ja zycze takiemu tunerowi bezproblemowego dlubania. Chociaz z tego co widze bedzie z tym ciezko: 1- na 90% masz cos z przeplywka a konkretnie z przeplywem powietrza. Znajac charakterytyke 2.5tdi stawiam na wytarte waleczki. Odkrec korek oleju i zaswiec latarka - powinno juz byc ladnie to widac 2- program masz mocny co patrzac na niesprawna serie jest zastanawiajace....
przemek4net Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Opublikowano 8 Marca 2008 moje waleczki (przynajmniej 2 miesiace temu przy wymianie rozrzadu) byly dobre (czytaj: pokrywy zaworow byly sciagane) ale powiedz co jest takiego w charakterystyce przeplywu innego widzisz lub inne oznaki "niesprawnej seri" Przemek
Piotrek98igo Opublikowano 8 Marca 2008 Opublikowano 8 Marca 2008 heh jaka korekte?inne kosci Ci wsadzi? wydaje mi sie ze jestes zadwolony bo kicha nie byc ,wazne ze jezdzi (jeszcze) :gwizdanie: dymi pewnie jak stary jelcz ...
przemek4net Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Opublikowano 8 Marca 2008 Pisząc o "standardowym" doładowaniu pisałem,nie miałem na myśli serii, tylko standart przy nowym programie. tak, mam jedna nieudziwniona wartosc Co do przepływki, to faktycznie, coś się dzieje. Jak zarzucisz "normalne" logi to bedzie widac jak na dłoni. cos sie dzieje ale tego nie widac ale jakby logi byly inne to by bylo widac? hmmm... Nikt nie hamuje tipa?? proponuje zagłaąbic się w lekture. pewnie sa tacy co hamuja tylko, ze akurat polecani tunerzy od diesli (tacy po 1100-1500pln)..jakos na slowo "automat" o hamowaniu zapominali - moze maja "zle doswiadczenia" praktyczne? Pozdrawiam, Przemek
rob555 Opublikowano 10 Marca 2008 Opublikowano 10 Marca 2008 moje waleczki (przynajmniej 2 miesiace temu przy wymianie rozrzadu) byly dobre (czytaj: pokrywy zaworow byly sciagane) ale powiedz co jest takiego w charakterystyce przeplywu innego widzisz lub inne oznaki "niesprawnej seri" Przemek Jesli te logi co maszy wyzej (pierwsze na serii) sa Twoje to sam powinienes to zobaczyc....przeplywka tnie dawke wraz z obrotami dosc mocno (typowy objaw wałeczkow) A wracajac do nich > znajomy kupil nowe wałki wraz z popychaczami etc..Zakladali mu to w serwisie (sam jest pracownikiem ASO) i zrobili to dobrze. Po 28tys km walki wytarte....wiec radze zajrzyj tam jeszcze raz
przemek4net Opublikowano 10 Marca 2008 Autor Opublikowano 10 Marca 2008 Jesli te logi co maszy wyzej (pierwsze na serii) sa Twoje to sam powinienes to zobaczyc....przeplywka tnie dawke wraz z obrotami dosc mocno (typowy objaw wałeczkow) A wracajac do nich > znajomy kupil nowe wałki wraz z popychaczami etc..Zakladali mu to w serwisie (sam jest pracownikiem ASO) i zrobili to dobrze. Po 28tys km walki wytarte....wiec radze zajrzyj tam jeszcze raz widze, ze male zamieszanie z tymi seryjnymi logami porobilem 1) w tym watku moich seryjnych logow nie bylo do tej pory (to byly logi jakiegos AFB na manualu co zostal na AKP uznany moze blednie za przyklad "zdrowej seri" wiec to wkleilem jako zestawienie seria/185/200) 2) po 28 tys walki nie wiem jak moga byc wytarte.. zly na maxa olej, zatkana odma, wyjatkowo do d.. walki zamienniki, czy "zapomnieli" zmienic hydrauliki (nie moje auto wiec nie moj problem, poza temat watku) - od momentu gdy byly moje ogladane przez powiedzmy goroaco polecanego mechanika na pewnym innym forum (podczas wymiany rozrzadu i innych drobiazgow) przejechalem jakies.... 2tys km 3) spadajacy odczyt AFB jest normma w tych silnikach - spogladnij na odczyty wowo przy Stage1 (przed rokiem) i Stage2 (niedawno) moj maf-seria (ten maf z pliku seria/185/200 rzeczywiscie troche malo wskazuje terza widze) 773 przy 3300 700 przy 4200 683 przy 4400 Mala uwaga: z racji ze malo starannie logi porobilem nie wiem jakie odczyty bylyby przy np. 2200obrotach + pelny but Stage 1 az 870 przy 2300 tylko 596 przy 4300 -> czyli mniej niz u mnie seria! -> co akurat jest zastanawiajace... Stage 2 1000,9 przy 2 z hakiem 793 przy 4300 4) wysokie punktowe" odczyty MAF w 2.5v6 w okolicach 2-2,5tys wiaze sie z tym ze czesto przeladowuja auta w tym zakresie - przeklady (log11): "seria z pliku" przy 2158 oczekiwane ladowanie 1999,2 , faktyczne 2335 "Stage1" przy 2297 oczekiwane 2346, faktyczne 2550 "Stage2" przy 2300 oczekiwane 2448, faktyczn 2560 Ponizej moje 003 (przed chipem) - ciezko mi powoedzen od kiedy byl pelen but.. napewno od okolo 3200 , moze wczesniej 3,31 2111 345,4 510,3 32,4 3,85 2645 879,2 549,5 95,5 4,38 3341 879,2 675,1 95,5 4,78 3874 879,2 698,7 95,5 5,21 4083 879,2 686,9 95,5 5,72 3039 879,2 745,8 95,5 6,28 3202 879,2 765,4 95,5 6,82 3387 879,2 773,2 95,5 7,36 3619 879,2 769,3 95,5 7,86 3851 879,2 745,8 95,5 8,39 4060 879,2 726,1 95,5 8,90 4222 879,2 702,6 95,5 9,38 4408 879,2 683,0 95,5 Tyle "z pozycji obronnej", przechodzac do kontrofensywy wymyslilem co bedzie na Stage2 - delikatnie podniesc ladowanie w okolicach 2,0- 3tys bo mam chyba zmniejszone - zmniejszyc generalnie zycznie kierowcy do okolo 52-54 "dla porzadku" (60 to duzo ale z tego co wiem seryjny 2,5tdi w wersji 180 koni tez chyba tak ma w sumie) - delikatnie zrobic bardziej rygorystyczny MAF na obroty od 3900-4000 w gore Spodziewam sie delikatny spadek max mocy co jest nieistotne (ale pozostane powyzej Stage1 u Wowo) , delikatnie rozszerzenie max momentu w dol (juz teraz boje sie dac w pedzel na skreconych kolach zeby czegos nie polamalo.. ale raz sie zyje), teoretyczny spadek dymienia co i tak w tylnim lusterku jest wogole niezauwazlne ale ekologia i i tak dla porzadku.. ale to w nastepnym odcinku... Pozdrawiam, Przemek
rob555 Opublikowano 10 Marca 2008 Opublikowano 10 Marca 2008 Przemek myślałem ze to Twoje logi wkleiłeś stad moje obawy. Teraz to zmienia postac rzeczy... p.s wiem ze odczyty z przepływki w v6 sa inne niż w rzędówkach
wowo Opublikowano 11 Marca 2008 Opublikowano 11 Marca 2008 Zaznaczę że logi z mocy 185 i 200PS są moje. Przy 185PS przepływka nie domaga i została po tym logowaniu wymieniona. Przy logach na 200PS jest już nowe lmm, którego żywotność to niestety max 4 miesiące :/ przemek4net napisał: Stage 1az 870 przy 2300 tylko 596 przy 4300 -> czyli mniej niz u mnie seria! -> co akurat jest zastanawiajace... Na tym sofcie moc max miałem przy 4000obr/min więc to i tak jest już bez znacznie, bo kręcenie powyżej nie ma sensu. Poza tym przepływka była do bani. Stage 21000,9 przy 2 z hakiem 793 przy 4300 tu już co innego.. 200PS jest osiągane przy bodajże 4500obr/min.
przemek4net Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Opublikowano 15 Marca 2008 przemek4net napisał: Stage 1az 870 przy 2300 tylko 596 przy 4300 -> czyli mniej niz u mnie seria! -> co akurat jest zastanawiajace... tak mi sie wydalo, ze cos ten Twoj wykes serii zapikowal za szybko w dol.. i ten wyraznie szybszy spadek momentu po chipie niz w serii (pewnie w seri zanizony maf nie mial takiego znaczenia bo ogranicznik momentu byl i tak bardziej restrykcyjny przy tych obrotach) Tu opis by wowo po Stage1 dla ciekawskich http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1023558#1023558 Zaznaczę że logi z mocy 185 i 200PS są moje. Przy 185PS przepływka nie domaga i została po tym logowaniu wymieniona. no szkoda, ze nie bylo to w 100% sprawne w momencie chipowanie...Nie wazne, dzis to historia *** Ja za to bylem drugi raz u Seby. Mialem glowe pelna pomyslow ale na koniec uznalem, ze lepsze jest wrogiem dobrego i pozostalem przy - zmniejszyc zyczenie kierowcy (kosmetyka bez znaczenia na cokolwiek) - podniesc o 1 dawki w koncowce obrotow (->zmniejszylem spadek): "polasilem sie" na na 230 Tipo-konie ale przy pomiarze "na szybko" wyszlo mi 227 (wczesniej bylo 224). Nie udalo mi sie zlapac wyniku przy ponad 4200 a tam wczesniej bylo to 224.. wiec jest jescze nadzieja. Generalnie juz mi sie kombinowac nie chce (zreszta wykraczaloby to poza ramy "serwisu gwarancyjnego"), efekt koncowy jest naprawde fajny. Seba jest elastyczny i robi naprawde tanio ale diagnostyka auta przed chipem jest za jakas doplata (nie wiem jaka)! Wiec kazdy musi wiedzeic jaki zakres uslug go interesuje i pyta o cene koncowa W przypadku gdy diagnostyke robi sie we wlasnym zakresie to cenowa rewelka (cena ponizej 600-1200pln od "obowiazujacego cennika"!) oraz pozwala na wspoludzial w efekcie koncowym (wprowadzil bez doplaty moje widzimisie w mapy) P O L E C A M!!! Pozdrawiam, Przemek P.S. z wowo musze sie zgodzic co do jednego ... "apetyt rosnie w miare jedzenia"
Flyer Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Brak diagnostyki przed zmiana softu tylko swiadczy o tym tunerze...
przemek4net Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Opublikowano 15 Marca 2008 Brak diagnostyki przed zmiana softu tylko swiadczy o tym tunerze... diagnostyka przed sie odbyla, tego jestem pewny bo ja sam osobiscie wykonalem i nie mialem zamiaru za nia placic Ale nie martw sie.. dla kogos kto sie na tym nie zna Seba moza ja wykonac (klient placi, klient wymaga) Przemek
lukaszr Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Ja tam nie wróżę długiego życia tej turbiny i jakoś tak średnio podoba mi się to auto po chipie zrobionym u tego gościa. Najlepiej będzie jak zrobisz pełne logi raz jeszcze, na 3 biegu i każdą grupę oddzielnie. Wrzuć ją do analizy do Diagnostyki.
Flyer Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 przemek4net, mnie ciekawie tylko jedna rzecz :gwizdanie: Masz Passata, a ambitnie dyskutujesz o jego nowym programie u nas? Pytam z czystej ciekawosci, naprawde, zadnych podtekstow...
Rekomendowane odpowiedzi