barek Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 Witam Zainspirowany opisem wymiany łożysk, wczoraj zabrałem się do mojego alterntora bo już ledwo dyszał. Niestety ja mam alternator Bosch'a i do zdjęcia koła pasowego ze sprzęgiełkiem potrzebny jest specjalny klucz 33 ząbkowy (ale o tym już pisano wcześniej), cena na dzień dzisiejszy to 32-40 zł. Druga sprawa - po wykręceniu śrub mocujących alternator jedna wychodzi bez zastrzeżeń a druga zapiera się o VISCO. Co się nakombinowałem żeby ją wyjąć aż w końcu stwierdziłem, że może trzeba ruszyć cały alternator. I jakież było moje zdziwienie gdy alternator po paru siłowych zabiegach znalazł się w moich dłoniach razem ze śrubą. Okazało się że w tulei przez którą przechodzi śruba mocująca alternator jest specjalne wycięcie, tak więc nie trzeba wyjmować tej śruby. Jak dorwę aparat to dodam zdjęcie.
mech15 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 czy moglibyście dodać zdjęcia lub podać linki do ściągaczy i tego klucza 33ząbkowego, których użyliście do naprawy altka????
barek Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Witam Proszę bardzo: http://allegro.pl/item853510147_beta_klucz_do_alternatora_bosch_valeo_33_zeby.html Ja w sklepie motoryzacyjnym w Olsztynie dałem za niego niecałe 27 zł, więc radzę się rozejrzeć u siebie i nie dorabiać kolesi co mają 100% marży. Dodatkowo muszę powiedzieć jeżeli masz alternator BOSCH'a to musisz mieć jeszcze dodatkowo klucz 12 kątny (coś jak TORX tylko dwa razy więcej ramion ma gwiazdka). Ten profil nazywa się XZN rozmiar 10 i to długi bo musisz go włozyć w ten ściągacz BETY - to jest do przytrzymania wirnika, to jest coś takiego http://www.autonarzedzia.com.pl/Katalog/Narzedzia-reczne/klucze-XZN/KplklwpM-11szt-CR-V.html Co do ściągacza łożysk to zależy jaki masz alternator, najlepiej namierzyć sklep gdzie mają takie rzeczy i podjechać z rezebranym altkiem to coś dobierzesz. Przy montażu łożysk drobna porada - jeżeli masz dostęp do opalarki podgrzej lekko wewnętrzną piastę łożyska (tylko delikatnie, ja miałem do dyspozycji opalarkę BETY z elektroniczną regulacją temperatury - nastawa do 100 stopni C) - łozysko samo wpada na oś wirnika bez prasek i innych takich. Pozdrawiam
Pretor Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Mnie też czeka wymiana łożysk alternatora. Klucz kupiłem na allegro taki: http://www.allegro.pl/item848106662_klucz_do_alternatora_bosch_m10_dlugi_113_mm.html . Grzania tulei łożyska nie polecam, a raczej chłodzenie wałka wirnika, pogrzać za to możemy część w którą wkładamy łożysko jeśli jest to bezpieczne.
Korzeń Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Tak tylko informacyjnie Regeneracja alternatora z uszkodzonym wirnikiem 290zł
mech15 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Mnie też czeka wymiana łożysk alternatora. Klucz kupiłem na allegro taki: http://www.allegro.pl/item848106662_klucz_do_alternatora_bosch_m10_dlugi_113_mm.html . Grzania tulei łożyska nie polecam, a raczej chłodzenie wałka wirnika, pogrzać za to możemy część w którą wkładamy łożysko jeśli jest to bezpieczne. ten zestaw to już z tym XZN, ok którym pisał barek i tylko 35pln, nice
Darek1988 Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Witam Posiadam alternator BOSCH 0 123 515 008 NC-14V 65-120A 028 903 028 F Czy ktoś posiada dokumentacje żeby sprawdzić jakie są w nim łożyska? I czy da się ściągnąć rolkę bez specjalnego klucza?
andziul Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 Kolego Darek1988 - mam identyczny alternator BOSCH (te same oznaczenia). Łożyska to 6203 2RS C3 i 6303 2RS C3. Kółko pasowe bez sprzęgiełka, zakręcane nakrętka na klucz 24 i środek wałka na klucz SPLINE. Trochę trzeba się namęczyć przy zbijaniu łożysk i pierścienia za kółkiem pasowym.
sk baton Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 oznaczenie ( C3 ) to oznacza łozysko o zwiększonym luzie ,
schwarzu Opublikowano 14 Czerwca 2019 Opublikowano 14 Czerwca 2019 U mnie, żeby wyciągnąć alternator (1.8T ANB) trzeba odkręcić wiskozę bo dolna śruba nie wyjdzie. Jakim kluczem się ją odkręca i jak ją zablokować?
TomaszMkII Opublikowano 3 Lipca 2019 Opublikowano 3 Lipca 2019 Nie zauważyłem że na fotostory jest kolektor bez mechanizacji i jednak musiałem spuścić trochę płynu. Strzykawką ze zbiorniczka, potem trochę ze zdjętego węża i finalnie nie musiałem wchodzić pod auto, ani nie uroniłem kropli teraz czekam aż mi rolkę kolega ruszy pneumatem, o tym nikt w poradzie nie wspomniał
TomaszMkII Opublikowano 15 Września 2020 Opublikowano 15 Września 2020 Minął rok z alternator znowu padł Wcześniej łożysko teraz chyba regulator, który przy wymianie łożysk założyłem nowy. Rok był spokoju
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się