Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana łożyska alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zainspirowany opisem wymiany łożysk, wczoraj zabrałem się do mojego alterntora bo już ledwo dyszał. Niestety ja mam alternator Bosch'a i do zdjęcia koła pasowego ze sprzęgiełkiem potrzebny jest specjalny klucz 33 ząbkowy (ale o tym już pisano wcześniej), cena na dzień dzisiejszy to 32-40 zł.

Druga sprawa - po wykręceniu śrub mocujących alternator jedna wychodzi bez zastrzeżeń a druga zapiera się o VISCO. Co się nakombinowałem żeby ją wyjąć aż w końcu stwierdziłem, że może trzeba ruszyć cały alternator. I jakież było moje zdziwienie gdy alternator po paru siłowych zabiegach znalazł się w moich dłoniach razem ze śrubą. Okazało się że w tulei przez którą przechodzi śruba mocująca alternator jest specjalne wycięcie, tak więc nie trzeba wyjmować tej śruby. Jak dorwę aparat to dodam zdjęcie.

Opublikowano

czy moglibyście dodać zdjęcia lub podać linki do ściągaczy i tego klucza 33ząbkowego, których użyliście do naprawy altka????

Opublikowano

Witam

Proszę bardzo: http://allegro.pl/item853510147_beta_klucz_do_alternatora_bosch_valeo_33_zeby.html

Ja w sklepie motoryzacyjnym w Olsztynie dałem za niego niecałe 27 zł, więc radzę się rozejrzeć u siebie i nie dorabiać kolesi co mają 100% marży.

Dodatkowo muszę powiedzieć jeżeli masz alternator BOSCH'a to musisz mieć jeszcze dodatkowo klucz 12 kątny (coś jak TORX tylko dwa razy więcej ramion ma gwiazdka). Ten profil nazywa się XZN rozmiar 10 i to długi bo musisz go włozyć w ten ściągacz BETY - to jest do przytrzymania wirnika, to jest coś takiego http://www.autonarzedzia.com.pl/Katalog/Narzedzia-reczne/klucze-XZN/KplklwpM-11szt-CR-V.html

Co do ściągacza łożysk to zależy jaki masz alternator, najlepiej namierzyć sklep gdzie mają takie rzeczy i podjechać z rezebranym altkiem to coś dobierzesz.

Przy montażu łożysk drobna porada - jeżeli masz dostęp do opalarki podgrzej lekko wewnętrzną piastę łożyska (tylko delikatnie, ja miałem do dyspozycji opalarkę BETY z elektroniczną regulacją temperatury - nastawa do 100 stopni C) - łozysko samo wpada na oś wirnika bez prasek i innych takich.

Pozdrawiam

Opublikowano

Mnie też czeka wymiana łożysk alternatora. Klucz kupiłem na allegro taki: http://www.allegro.pl/item848106662_klucz_do_alternatora_bosch_m10_dlugi_113_mm.html . Grzania tulei łożyska nie polecam, a raczej chłodzenie wałka wirnika, pogrzać za to możemy część w którą wkładamy łożysko jeśli jest to bezpieczne.

Opublikowano

Tak tylko informacyjnie

Regeneracja alternatora z uszkodzonym wirnikiem 290zł

Opublikowano

Mnie też czeka wymiana łożysk alternatora. Klucz kupiłem na allegro taki: http://www.allegro.pl/item848106662_klucz_do_alternatora_bosch_m10_dlugi_113_mm.html . Grzania tulei łożyska nie polecam, a raczej chłodzenie wałka wirnika, pogrzać za to możemy część w którą wkładamy łożysko jeśli jest to bezpieczne.

ten zestaw to już z tym XZN, ok którym pisał barek i tylko 35pln, nice

Opublikowano

Witam

Posiadam alternator

BOSCH 0 123 515 008

NC-14V 65-120A

028 903 028 F

Czy ktoś posiada dokumentacje żeby sprawdzić jakie są w nim łożyska? I czy da się ściągnąć rolkę bez specjalnego klucza?

Opublikowano

Kolego Darek1988 - mam identyczny alternator BOSCH (te same oznaczenia). Łożyska to 6203 2RS C3 i 6303 2RS C3. Kółko pasowe bez sprzęgiełka, zakręcane nakrętka na klucz 24 i środek wałka na klucz SPLINE. Trochę trzeba się namęczyć przy zbijaniu łożysk i pierścienia za kółkiem pasowym.

Opublikowano

U mnie, żeby wyciągnąć alternator (1.8T ANB) trzeba odkręcić wiskozę bo dolna śruba nie wyjdzie. Jakim kluczem się ją odkręca i jak ją zablokować?

Opublikowano

Nie zauważyłem że na fotostory jest kolektor bez mechanizacji i jednak musiałem spuścić trochę płynu. Strzykawką ze zbiorniczka, potem trochę ze zdjętego węża i finalnie nie musiałem wchodzić pod auto, ani nie uroniłem kropli :) teraz czekam aż mi rolkę kolega ruszy pneumatem, o tym nikt w poradzie nie wspomniał :D 

Opublikowano

Minął rok z alternator znowu padł :D Wcześniej łożysko teraz chyba regulator, który przy wymianie łożysk założyłem nowy. Rok był spokoju :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...