Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Niepokojący dźwięk - chrobotanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Rano odpalam silnik po nocce i dosłyszałem się tego dźwięku cyklicznego chrobotania (trrrr) po uruchomieniu silnika.

Początkowo to zignorowałem ale po kilku dniach dźwięk nie ustał. Dodam, że dźwięk ten jest niesłyszalny przy obrotach >3000rpm i do tego momentu chrobotanie to występuje częściej proporcjonalnie do wzrostu obrotów.

Co to może być ?

Rozrząd był całkowicie wymieniony wraz z paskami transmisyjnymi jakiś miesiąc temu.

dźwięk dochodzi gdzieś tak jakby z dołu, może ten dźwięk przenosi pasek i ciężej go zlokalizować.

czy to alternator ? jak zauważycie trzymam aparat w jego rejonie ;)

a tutaj filmik z tym cyklicznym chrobotaniem:

Opublikowano

Zdejmij pasek i odpal

jak nic to nie zmieni zdejmij pokrywe i sprawdz lancuch

Opublikowano

zdjac pokrywe glowicy zaworow i spojrzec na lancuch ?

czy zdjac plastikowa obudowe i spojrzec na pasek rozrzadu?

czego mam szukac w przypadku lancucha?

mam zdjac pasek wieloklinowy z alternatora ?

Opublikowano

mam zdjac pasek wieloklinowy z alternatora ?

tak zdejmij pasek wielorowkowy, jeśli dźwięk ustanie to szukać trzeba w osprzęcie. Jęsli nie ustanie zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy nie ma śladów od łańcuszka na pokrywie od spodu.

Opublikowano

a czy to mozliwe, ze pompa wody tam z dolu sie odzywa?

bo widze, ze kolko na pasku odpowiedzialne za jej naped wpada w rezonanns na boki, choc moze to normalne bo ochylenia sa rzedu 1mm.

czy zdjecie paska wielorowkowego z alternatora jest latwa sprawa ( z ponownym zalozeniem) ? czy musze zdejmowac przod,zderzak ?

jak uzyskac potem odpowiedni naciag ?

Opublikowano

nie, wystarczy ci klucz 17 przy napinaczu,ale to już było wałkowane na forum,kiedy wymieniałeś rozrząd ?

Opublikowano

no miesiac temu wymienialem rozrzad. wtedy wszytko bylo ok.

teraz ktory napinacz mam poluzowac ?

rozumiem, ze bez zdejmowania przodu moge to zrobic.

dzis tez mialem chwile to zdjalem wszelkie mozliwe plastiki z silnika i okolic urwalem przy tym jeden uchwyt od pokrywy plastikowej silnika (tej od gory) :wallbash: - plastiki nie chrobocza :P

czy to moze byc pompa wody albo alternator ? pytam czy ktos sie spotkal z podobnym dzwiekiem i okazalo sie ze to jedno z tych dwoch.

Opublikowano

no miesiac temu wymienialem rozrzad. wtedy wszytko bylo ok.

teraz ktory napinacz mam poluzowac ?

rozumiem, ze bez zdejmowania przodu moge to zrobic.

dzis tez mialem chwile to zdjalem wszelkie mozliwe plastiki z silnika i okolic urwalem przy tym jeden uchwyt od pokrywy plastikowej silnika (tej od gory) :wallbash: - plastiki nie chrobocza :P

czy to moze byc pompa wody albo alternator ? pytam czy ktos sie spotkal z podobnym dzwiekiem i okazalo sie ze to jedno z tych dwoch.

A to pompy wody nie zmieniłeś?

Zdejmij pasek wieloklinowy poprzez poluzowanie napinacza,i odpal na chwile samochód jak będzie zimny i zobaczysz czy dalej chrabota

Opublikowano

no własnie do tego dążę wymieniałes pompe wody razem z rozrządem?

Opublikowano

wlasnie to wyszlo tak z ta pompa wody, ze mowilem mechanikowi ze chce caly komplet rozrzadu wszystkie rolki i paski, ogolnie wszystko.. i nie wymienil pompy wody bo uznal ze jest w dobrym stanie, a nawiasem powiedzial, ze tez nie mieli na stanie w magazynie ( a ja auto potrzebowalem na drugi dzien pilnie).

Opublikowano

Zanim pobiegniesz wymienić pompę, albo samemu albo do dobrego mechanika (najlepiej takiego co tylko grupę VAG

robi) warto podjechać żeby wysłuchać na żywo co to może być.

Jeśli samemu to najprościej starą metodą stetoskopu z kołka drewnianego( np. z kijka od szczotki ) ,o długości takiej żeby z jednej strony sięgnąć do sprawdzanego elementu silnika a z drugiej dociśniętego do ucha.

Tylko uwaga na kołek dociskany przy elementach wirujących silnika co by sprawdzającego nie wciągnęło pod maskę .

Opublikowano

Zanim pobiegniesz wymienić pompę, albo samemu albo do dobrego mechanika (najlepiej takiego co tylko grupę VAG

robi) warto podjechać żeby wysłuchać na żywo co to może być.

Jeśli samemu to najprościej starą metodą stetoskopu z kołka drewnianego( np. z kijka od szczotki ) ,o długości takiej żeby z jednej strony sięgnąć do sprawdzanego elementu silnika a z drugiej dociśniętego do ucha.

Tylko uwaga na kołek dociskany przy elementach wirujących silnika co by sprawdzającego nie wciągnęło pod maskę .

No i dzis rano bylem u mechanika, powiedzialem zeby mi zlokalizowal, a on wychodzi i bierze ze soba stetoskop :D

Osluchal i stwierdzil, ze to najprawdopodobniej pompa wody ale nie wykluczone tez ze lozyszko wentylatora (ponoc jest ono wprasowywane i nie idzie tego wymienic bez calej obudowy aluminiowej a to juz 1000pln potrafi kosztowac :o -cos wspomnial, ze ponoc tez jest juz sposob na to, ze wprasowywuja takie lozysko),

tak wiec umowilem sie na weekend zeby mi to zrobil. Zamowili mi pompe wody Ruville z obudowa, jeszcze byla jakas Hepa, Febi (no ale to ponad 500pln) i SKF za 340 pln.

Ta Ruville ma plastikowe lopatki ponoc, dobrze czy zle zamowiona ?

montowaliscie taka do swoich autek ?

Opublikowano

a tyle razy się pisalo na forum że przy wymianie rozrządu obowiązkowo pompa wody :wallbash:

Opublikowano

Zanim pobiegniesz wymienić pompę, albo samemu albo do dobrego mechanika (najlepiej takiego co tylko grupę VAG

robi) warto podjechać żeby wysłuchać na żywo co to może być.

Jeśli samemu to najprościej starą metodą stetoskopu z kołka drewnianego( np. z kijka od szczotki ) ,o długości takiej żeby z jednej strony sięgnąć do sprawdzanego elementu silnika a z drugiej dociśniętego do ucha.

Tylko uwaga na kołek dociskany przy elementach wirujących silnika co by sprawdzającego nie wciągnęło pod maskę .

No i dzis rano bylem u mechanika, powiedzialem zeby mi zlokalizowal, a on wychodzi i bierze ze soba stetoskop :D

Osluchal i stwierdzil, ze to najprawdopodobniej pompa wody ale nie wykluczone tez ze lozyszko wentylatora (ponoc jest ono wprasowywane i nie idzie tego wymienic bez calej obudowy aluminiowej a to juz 1000pln potrafi kosztowac :o -cos wspomnial, ze ponoc tez jest juz sposob na to, ze wprasowywuja takie lozysko),

tak wiec umowilem sie na weekend zeby mi to zrobil. Zamowili mi pompe wody Ruville z obudowa, jeszcze byla jakas Hepa, Febi (no ale to ponad 500pln) i SKF za 340 pln.

Ta Ruville ma plastikowe lopatki ponoc, dobrze czy zle zamowiona ?

montowaliscie taka do swoich autek ?

Kolego skąd takie ceny ja za SKFa zapłaciłem 150zł u TOM77

Opublikowano

Kolego skąd takie ceny ja za SKFa zapłaciłem 150zł u TOM77

no nie wiem kto to TOM77, ale takie ceny w warsztacie u mnie w miescie ;P

wiesz jak sam bym sobie czesci kupowal to pewnie na allegro wychacze za 200 pln taka pompe SKF, ale mechanik na czesciach tez zarabia.

Opublikowano

Kolego skąd takie ceny ja za SKFa zapłaciłem 150zł u TOM77

no nie wiem kto to TOM77, ale takie ceny w warsztacie u mnie w miescie ;P

wiesz jak sam bym sobie czesci kupowal to pewnie na allegro wychacze za 200 pln taka pompe SKF, ale mechanik na czesciach tez zarabia.

każdy mechanior zarabia na gratach... tom77 to gość który sprzedaje dobre części i za dobrą kasę...poszukaj a znajdziesz go bo naprawdę warto - zaoszczędzisz sporo kasy no i chciwemu mechanikowi nie dasz tyle zarobić a pamiętaj że i tak nie masz pewności co on Ci zamontuje :wink4:

Opublikowano

Tak dla orientacji co wyszukałem to:

W ASO po nr OE 050121010 jest w zależności od oznaczenia literowego (?) na końcu:

394.73 PLN do 719.69 PLN

W Intercarsie:

SKF VKPA 81402 341.29 PLN

Ruville 65474G 271.50 PLN

FEBI FE09800 405.83 PLN

HEPU P519 309.07 PLN

Wszystkie ceny w IC z obudową ( podobno na taką się powinno wymienić).

A z ciekawości to ile mechanik skasował Cię za zakup tego Ruvilla?

Pytam, bo zwykle dawanie wolnej ręki mechanikowi (chociaż nie zawsze) daje efekt kosmicznej ceny.

Niedawno w jednym serwisów oferowali mi na przykład zestaw wahaczy FEBI o 100% drożej niż w IC :shocked:

Opublikowano

Kolego skąd takie ceny ja za SKFa zapłaciłem 150zł u TOM77

no nie wiem kto to TOM77, ale takie ceny w warsztacie u mnie w miescie ;P

wiesz jak sam bym sobie czesci kupowal to pewnie na allegro wychacze za 200 pln taka pompe SKF, ale mechanik na czesciach tez zarabia.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?action=profile;u=10464

To jest TOM77 - ja wszystkie części kupuję u niego i z czystym sumieniem polecam :good:

Opublikowano

ok dzieki wielkie za info, moze w przyszlosci z czyms sie zwroce do TOM77 ;)

auto jak wroci z warsztatu to napisze czy to bylo napewno to.

Generalnie pojawilo mi sie cos dodatkowego do roboty (tak mi sie zdaje).

Jak jade z predkoscia powyzej tak 40km/h to mi cos piszczy tak cyklicznie w kole lewym lub prawym z przodu. Poczytalem tu na forum. Dowiedzialem sie, ze to moze byc przez nieodbijajace zaciski hamulcow(to raczej odpada bo jak sie zagrzeja to bez zmian) no i padlo spostrzezenie na lozysko kola, ktore trzeba wprasowac ponoc.Jakiej marki piaste polecacie i ile to powinno kosztowac z robocizna ? Jak ktos ma inne sugestie to tez prosze o odpowiedz. no ale to tak temat na boku.

z ta pompa wody jeszcze sie odezwe,czy to bylo na pewno to.

Opublikowano

Jak łożyska to SKF - niby najlepsze. Ja takie zakładałem na tył przy wymianie tarcz; przodu jeszcze nie ruszałem.

Jeżeli to metaliczny pisk to zobacz czy ta blacha za tarczami Ci nie ociera o tarcz lub czy kamień tam nie wpadł - tak było u mnie.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...