chesterman Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Witam, Rano odpalam silnik po nocce i dosłyszałem się tego dźwięku cyklicznego chrobotania (trrrr) po uruchomieniu silnika. Początkowo to zignorowałem ale po kilku dniach dźwięk nie ustał. Dodam, że dźwięk ten jest niesłyszalny przy obrotach >3000rpm i do tego momentu chrobotanie to występuje częściej proporcjonalnie do wzrostu obrotów. Co to może być ? Rozrząd był całkowicie wymieniony wraz z paskami transmisyjnymi jakiś miesiąc temu. dźwięk dochodzi gdzieś tak jakby z dołu, może ten dźwięk przenosi pasek i ciężej go zlokalizować. czy to alternator ? jak zauważycie trzymam aparat w jego rejonie a tutaj filmik z tym cyklicznym chrobotaniem:
Dev Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Zdejmij pasek i odpal jak nic to nie zmieni zdejmij pokrywe i sprawdz lancuch
chesterman Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 zdjac pokrywe glowicy zaworow i spojrzec na lancuch ? czy zdjac plastikowa obudowe i spojrzec na pasek rozrzadu? czego mam szukac w przypadku lancucha? mam zdjac pasek wieloklinowy z alternatora ?
dobis1 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 mam zdjac pasek wieloklinowy z alternatora ? tak zdejmij pasek wielorowkowy, jeśli dźwięk ustanie to szukać trzeba w osprzęcie. Jęsli nie ustanie zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy nie ma śladów od łańcuszka na pokrywie od spodu.
chesterman Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 a czy to mozliwe, ze pompa wody tam z dolu sie odzywa? bo widze, ze kolko na pasku odpowiedzialne za jej naped wpada w rezonanns na boki, choc moze to normalne bo ochylenia sa rzedu 1mm. czy zdjecie paska wielorowkowego z alternatora jest latwa sprawa ( z ponownym zalozeniem) ? czy musze zdejmowac przod,zderzak ? jak uzyskac potem odpowiedni naciag ?
WIŚNIA Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 nie, wystarczy ci klucz 17 przy napinaczu,ale to już było wałkowane na forum,kiedy wymieniałeś rozrząd ?
chesterman Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 no miesiac temu wymienialem rozrzad. wtedy wszytko bylo ok. teraz ktory napinacz mam poluzowac ? rozumiem, ze bez zdejmowania przodu moge to zrobic. dzis tez mialem chwile to zdjalem wszelkie mozliwe plastiki z silnika i okolic urwalem przy tym jeden uchwyt od pokrywy plastikowej silnika (tej od gory) - plastiki nie chrobocza czy to moze byc pompa wody albo alternator ? pytam czy ktos sie spotkal z podobnym dzwiekiem i okazalo sie ze to jedno z tych dwoch.
martinno Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 no miesiac temu wymienialem rozrzad. wtedy wszytko bylo ok. teraz ktory napinacz mam poluzowac ? rozumiem, ze bez zdejmowania przodu moge to zrobic. dzis tez mialem chwile to zdjalem wszelkie mozliwe plastiki z silnika i okolic urwalem przy tym jeden uchwyt od pokrywy plastikowej silnika (tej od gory) - plastiki nie chrobocza czy to moze byc pompa wody albo alternator ? pytam czy ktos sie spotkal z podobnym dzwiekiem i okazalo sie ze to jedno z tych dwoch. A to pompy wody nie zmieniłeś? Zdejmij pasek wieloklinowy poprzez poluzowanie napinacza,i odpal na chwile samochód jak będzie zimny i zobaczysz czy dalej chrabota
WIŚNIA Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 no własnie do tego dążę wymieniałes pompe wody razem z rozrządem?
chesterman Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 wlasnie to wyszlo tak z ta pompa wody, ze mowilem mechanikowi ze chce caly komplet rozrzadu wszystkie rolki i paski, ogolnie wszystko.. i nie wymienil pompy wody bo uznal ze jest w dobrym stanie, a nawiasem powiedzial, ze tez nie mieli na stanie w magazynie ( a ja auto potrzebowalem na drugi dzien pilnie).
motor144 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Zanim pobiegniesz wymienić pompę, albo samemu albo do dobrego mechanika (najlepiej takiego co tylko grupę VAG robi) warto podjechać żeby wysłuchać na żywo co to może być. Jeśli samemu to najprościej starą metodą stetoskopu z kołka drewnianego( np. z kijka od szczotki ) ,o długości takiej żeby z jednej strony sięgnąć do sprawdzanego elementu silnika a z drugiej dociśniętego do ucha. Tylko uwaga na kołek dociskany przy elementach wirujących silnika co by sprawdzającego nie wciągnęło pod maskę .
chesterman Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 Zanim pobiegniesz wymienić pompę, albo samemu albo do dobrego mechanika (najlepiej takiego co tylko grupę VAG robi) warto podjechać żeby wysłuchać na żywo co to może być. Jeśli samemu to najprościej starą metodą stetoskopu z kołka drewnianego( np. z kijka od szczotki ) ,o długości takiej żeby z jednej strony sięgnąć do sprawdzanego elementu silnika a z drugiej dociśniętego do ucha. Tylko uwaga na kołek dociskany przy elementach wirujących silnika co by sprawdzającego nie wciągnęło pod maskę . No i dzis rano bylem u mechanika, powiedzialem zeby mi zlokalizowal, a on wychodzi i bierze ze soba stetoskop Osluchal i stwierdzil, ze to najprawdopodobniej pompa wody ale nie wykluczone tez ze lozyszko wentylatora (ponoc jest ono wprasowywane i nie idzie tego wymienic bez calej obudowy aluminiowej a to juz 1000pln potrafi kosztowac -cos wspomnial, ze ponoc tez jest juz sposob na to, ze wprasowywuja takie lozysko), tak wiec umowilem sie na weekend zeby mi to zrobil. Zamowili mi pompe wody Ruville z obudowa, jeszcze byla jakas Hepa, Febi (no ale to ponad 500pln) i SKF za 340 pln. Ta Ruville ma plastikowe lopatki ponoc, dobrze czy zle zamowiona ? montowaliscie taka do swoich autek ?
WIŚNIA Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 a tyle razy się pisalo na forum że przy wymianie rozrządu obowiązkowo pompa wody
Kempes_1985 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Zanim pobiegniesz wymienić pompę, albo samemu albo do dobrego mechanika (najlepiej takiego co tylko grupę VAG robi) warto podjechać żeby wysłuchać na żywo co to może być. Jeśli samemu to najprościej starą metodą stetoskopu z kołka drewnianego( np. z kijka od szczotki ) ,o długości takiej żeby z jednej strony sięgnąć do sprawdzanego elementu silnika a z drugiej dociśniętego do ucha. Tylko uwaga na kołek dociskany przy elementach wirujących silnika co by sprawdzającego nie wciągnęło pod maskę . No i dzis rano bylem u mechanika, powiedzialem zeby mi zlokalizowal, a on wychodzi i bierze ze soba stetoskop Osluchal i stwierdzil, ze to najprawdopodobniej pompa wody ale nie wykluczone tez ze lozyszko wentylatora (ponoc jest ono wprasowywane i nie idzie tego wymienic bez calej obudowy aluminiowej a to juz 1000pln potrafi kosztowac -cos wspomnial, ze ponoc tez jest juz sposob na to, ze wprasowywuja takie lozysko), tak wiec umowilem sie na weekend zeby mi to zrobil. Zamowili mi pompe wody Ruville z obudowa, jeszcze byla jakas Hepa, Febi (no ale to ponad 500pln) i SKF za 340 pln. Ta Ruville ma plastikowe lopatki ponoc, dobrze czy zle zamowiona ? montowaliscie taka do swoich autek ? Kolego skąd takie ceny ja za SKFa zapłaciłem 150zł u TOM77
chesterman Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 Kolego skąd takie ceny ja za SKFa zapłaciłem 150zł u TOM77 no nie wiem kto to TOM77, ale takie ceny w warsztacie u mnie w miescie ;P wiesz jak sam bym sobie czesci kupowal to pewnie na allegro wychacze za 200 pln taka pompe SKF, ale mechanik na czesciach tez zarabia.
dobis1 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Kolego skąd takie ceny ja za SKFa zapłaciłem 150zł u TOM77 no nie wiem kto to TOM77, ale takie ceny w warsztacie u mnie w miescie ;P wiesz jak sam bym sobie czesci kupowal to pewnie na allegro wychacze za 200 pln taka pompe SKF, ale mechanik na czesciach tez zarabia. każdy mechanior zarabia na gratach... tom77 to gość który sprzedaje dobre części i za dobrą kasę...poszukaj a znajdziesz go bo naprawdę warto - zaoszczędzisz sporo kasy no i chciwemu mechanikowi nie dasz tyle zarobić a pamiętaj że i tak nie masz pewności co on Ci zamontuje
motor144 Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Tak dla orientacji co wyszukałem to: W ASO po nr OE 050121010 jest w zależności od oznaczenia literowego (?) na końcu: 394.73 PLN do 719.69 PLN W Intercarsie: SKF VKPA 81402 341.29 PLN Ruville 65474G 271.50 PLN FEBI FE09800 405.83 PLN HEPU P519 309.07 PLN Wszystkie ceny w IC z obudową ( podobno na taką się powinno wymienić). A z ciekawości to ile mechanik skasował Cię za zakup tego Ruvilla? Pytam, bo zwykle dawanie wolnej ręki mechanikowi (chociaż nie zawsze) daje efekt kosmicznej ceny. Niedawno w jednym serwisów oferowali mi na przykład zestaw wahaczy FEBI o 100% drożej niż w IC
Kempes_1985 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Kolego skąd takie ceny ja za SKFa zapłaciłem 150zł u TOM77 no nie wiem kto to TOM77, ale takie ceny w warsztacie u mnie w miescie ;P wiesz jak sam bym sobie czesci kupowal to pewnie na allegro wychacze za 200 pln taka pompe SKF, ale mechanik na czesciach tez zarabia. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?action=profile;u=10464 To jest TOM77 - ja wszystkie części kupuję u niego i z czystym sumieniem polecam
chesterman Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 ok dzieki wielkie za info, moze w przyszlosci z czyms sie zwroce do TOM77 auto jak wroci z warsztatu to napisze czy to bylo napewno to. Generalnie pojawilo mi sie cos dodatkowego do roboty (tak mi sie zdaje). Jak jade z predkoscia powyzej tak 40km/h to mi cos piszczy tak cyklicznie w kole lewym lub prawym z przodu. Poczytalem tu na forum. Dowiedzialem sie, ze to moze byc przez nieodbijajace zaciski hamulcow(to raczej odpada bo jak sie zagrzeja to bez zmian) no i padlo spostrzezenie na lozysko kola, ktore trzeba wprasowac ponoc.Jakiej marki piaste polecacie i ile to powinno kosztowac z robocizna ? Jak ktos ma inne sugestie to tez prosze o odpowiedz. no ale to tak temat na boku. z ta pompa wody jeszcze sie odezwe,czy to bylo na pewno to.
Kempes_1985 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Jak łożyska to SKF - niby najlepsze. Ja takie zakładałem na tył przy wymianie tarcz; przodu jeszcze nie ruszałem. Jeżeli to metaliczny pisk to zobacz czy ta blacha za tarczami Ci nie ociera o tarcz lub czy kamień tam nie wpadł - tak było u mnie. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się