wojtek79 Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 Wraz z nastaniem chłodnych poranków pojawił sie problem. W skrócie: Odpalam zimny silnik - odpala od razu bez problemów i wchodzi na 1300 obr/min. Wkładam "jedynkę", ruszam - silnik się dławi, szarpie nim i obroty spadają do 200-300 aż do zgaśnięcia, jednak gdy wcisnę pedał gazu "do dechy" to strzeli w kolektor wydechowy i od razu wchodzi na obroty. Znów ruszam i znów to samo, dławienie i szarpanie..... Nawet gdy odpalę zimny i kierownicą skręce to też go dławi, przy włączeniu klimy na zimnym silniku - to samo. Po prostu jeśli tylko zimny silnik dostanie jakiegokolwiek obciążenia to się dławi i szarpie. Gdy przełączy się na gaz (temp. silnika około 20 stopni C) zaczyna pracować bez zarzutu, rusza bez problemu i można jechać. Coś tu chyba jest nie tak z układem benzyny, skoro na gazie jest OK. Proszę o pomoc.
tomek20stencel5 Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 Może wtryski zapieprzone, albo filtr paliwa. A poza tym zapnij vaga i sprawdź co wypluje bo coś na pewno.
krzysiekml Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 stawiam na filtr paliwa,pewnie z 8 lat nie zmieniany :gwizdanie:
wojtek79 Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Opublikowano 12 Listopada 2011 Według mnie to wtryski raczej dają radę skoro jak wcisnę "gaz do dechy" to się zbiera. VAG pokazał 16507- czujnik położenia przepustnicy wysokie napięcie. Kable WN wymienione w maju 2009 Filtr paliwa - wymieniony w czerwcu 2009. Od tej wymiany zrobione 50 tyś. km Dziś rano odpalałem i to samo. Dławienie, delikatny strzał itp. Po chwili jednak można było normalnie jechać na beznynie bez problemu, wskoczył na LPG i wszystko OK, przełączyłem na benzynę i pojeździłem dosyć ostro i też OK. Ewidentnie kłopot zaczyna się około 5 sekund po uruchomieniu zimnego silnika i trwa około 2-3 minuty, potem już wszystko gra.
tomek20stencel5 Opublikowano 12 Listopada 2011 Opublikowano 12 Listopada 2011 Przepustnica w pierwszej kolejności do wyczyszczenia, adaptacji, sprawdzenie kabla idącego do niej i wtedy. Może wystarczy psiknąć jakimś kontakt sprayem w kostkę w przepustnicy i będzie git.
tomek20stencel5 Opublikowano 12 Listopada 2011 Opublikowano 12 Listopada 2011 Sprawdź przepustnicę! Powinno pomóc.
radi Opublikowano 12 Listopada 2011 Opublikowano 12 Listopada 2011 Siema mialem to samo ale w 2.6,po dopaleniu rano nie wchodzil na obroty i strzelał w dolot,dopiero jak spadl ze ssania to moglem jechac,problem rozwiazalem po przez 1-odlaczenie akumulatora na parenascie minut 2-odlaczenie gazu-wyjalem bezpiecznik na czas jazdy na benzynie 3-pojezdzilem troche na benzynie i problem ustal, powodem byl zle ustawiony gaz i zmienial ustawienia w mapie benzynowej
wojtek79 Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Opublikowano 13 Listopada 2011 Tak na szybko to odłączyłem akumulator i nic to nie dało. Był odłączony ponad godzinę. Żadnych zmian. Bedę dalej drążył temat, jak do czegoś dojdę to napiszę. Wyczaiłem też, że przestaje się dławić jak temperatura silnika osiągnie 20-25 st.C (odczyt z klimatronika- kanał 51) Ponownie podłączyłem też VAG i pokazał "brak błędów".
krzysiekml Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 podobnie było u mnie jak miałem adr-a swego czasu, z tą różnicą że odpalał i ruszał normalnie,tylko jak się rozgrzewał to w przedziale 45st.C do 60st.C obroty silnika skakały od 1500 do 2500,wymieniłem czujnik temp. płynu ten czteropinowy i się uspokoiło.VAG też błędów nie pokazał.
zbylo22 Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 U mnie mialem przez jakis czas podobny objaw przy próbie ruszenia i po jakims czasie zniknął....a dzialo sie to w okresie jak mi padł zawór węgla aktywnego ten na obudowie filtra powietrza....
malizna80 Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam koledzy mam podobny problem a nawet taki sam jak wy dziewczyna posiada audi a4 b5 1.8 125 koni ADR 1997 rok chodzi na benzynie ale ma takie cos ze strzela jakby cos w filtrze powietrza tak cicho głuchy odgłos. Jak odpalam audice na zimnym silniku ssanie pusci obroty spadaja na 980 i zaczyna sie chodzi jakby na 3 gary silnik skacze po paru minutach jak wskazówka drgnie z 60 stopni chodzi jak złoto podpowiedzcie co sprawdzic - gaz zakreciłem przy butli bo walił w filtr powietrza gaz na parowniku ten najprostrzy przepływke jak odpinam potem ja podpinam auto odczuwa zmiane wiec chyba dobry - filtr powietrza nowy -ten weglowy na puszce od filtra cyka
wojtek79 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 Przepustnica w pierwszej kolejności do wyczyszczenia, adaptacji, sprawdzenie kabla idącego do niej i wtedy. Może wystarczy psiknąć jakimś kontakt sprayem w kostkę w przepustnicy i będzie git. Zaopiekowałem się właśnie przepustnicą i niestety nic to nie dało. Problem pozostał, jest ani lepiej ani gorzej....
grzesu3 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 a jak złapie temp. to trzyma ? przechodziłem podobna bolączkę i był to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, 4 piny . Vag też błędów nie pokazywał.
malizna80 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 jak złapie to trzyma sie i zasówa jak złoto a pytanie co do tych wystrzałów w puszce filtra powietrza wiecie cos może ?
wojtek79 Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Opublikowano 16 Listopada 2011 stawiam na filtr paliwa,pewnie z 8 lat nie zmieniany :gwizdanie: Dziś rano wymieniłem filtr paliwa. Odpalam i dalej to samo. Odpalił odrazu i chodził równo przez 5 sek., potem sam od siebie spada z obrotow i zdycha, nawet nie ruszając z miejsca. Dodałem gazu - strzelił w kolektor i obroty w górę. Taka sytuacja ze 2 do 3 razy i wszystko wraca do normy, można jeździć. Problem jest zaraz po uruchomieniu. Myślałem o czujniku temperatury, ale gdyby czujnik był walnięty to by był problem przy zapalaniu a odpala mi ładnie i bez zbędnego kręcenia rozrusznikiem. Poza tym mierzyłem oporność czujnika i jest OK, zgodnie z wykresem w książce. (Mowa o czujniku 4-piny).
grzesu3 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 U mnie przy walniętym czujniku też odpalał od strzała i tez po kilku sek. zaczynał wariować na obrotach, ale nie strzelał. Fakt, że go nie mierzyłem. Może podmień go i wybadaj jak jest.
krzysiekml Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 przed odpaleniem odepnij ten czujnik,ja tak testowałem u siebie jak obroty skakały,po wypięciu kostki z czujnika obroty się w miarę stabilizowały,nie dławił się i nie prychał śmiało możesz odpiąć i sprawdzić czy będzie różnica a najlepiej podmień na sprawny będzie wiadomo czy to czujnik czy nie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się