Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Opornie zapala (1,9tdi 95r, 90kM


luzakk1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem wałkowany ale jednak nie znalazłem odp na swoje pytanie. Od kiedy temp spadła do zera mam problem z zapalaniem tzn kreci i kreci i niby łapie dyma puszcza i dopiero później zapali, jak zgasze od razu pali na strzała od razu. Myślałem że może to filtr paliwa, wymieniłem, dodatkowo myślałem że może paliwo się cofa więc założyłem dodatkowy zaworek zwrotny i nic dalej pali opornie. Dodam, że świece grzeją, POMOCY co będzie jak będzie -20stopni? (aku nowy CENTRA , rozrusznik po regeneracji :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzakk u mnie tez w lecie pali od tyka temperatury spadly ponizej +5 i zaczely sie problemy ze startem jutro napewno sprawdze kat wtrysku co prawda dzisiaj sprawdzalem w grupie 000 chociaz nie wiedzialem w ktorej rubryce mialem odczytac ten kat gdyz bylo ich tam chyba z 10 w pierwszych dwoch wartosci byly 40 wiec nie wiem czy to dobry kat wtrysku moze ktos obeznany w temacie sie wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt w grupie 000 sprawdzasz ale w BS (basic settings - musisz tą opcję zaznaczyć w VAG) na rozgrzanym silniku.

Kąt wtrysku ma znaczenie właśnie w niskich temperaturach, dlatego latem może być ok a zimą problem.

Jeżeli rzeczywiście jest w granicach 40 to dobry silnik powinien na takim odpalać bez problemu. U mnie mam właśnie w granicach 41-43 i pali na dotyk.

I jeszcze pytanie - skąd wiesz że świece grzeją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat bo mam ten sam problem co kolega,kąt wtrysku 51-54,nówka filtr mann wczoraj wymieniony,swiece mają 2 tyg beru od tomm77myślę ze grzeją swiatełko przygasa , aku roczny sprawdzony tam gdzie kupowałem ,rozrusznik po regeneracji ,czujnik G62 wymieniony,ręce opadają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku powinien być w przedziale 49-52. Z doświadzcenia mogę powiedzieć,że ze względu na naturalne zużycie silnika warto ustawić lekko przyspieszony np 55-57. Oczywiście nie można zapomnieć o prawidłowej temepraturze silnika, termostat musi być sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B4 miałem sprawną tylko jedną swiece i przy temp ok 0-5 stopni paił od strzała. Jeśłi kąt wtrysku jest ustawiony OK, świece grzeją, czujnik temperatury sprawny, to zostaje pompa paliwa lub wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

luzakk1988 zacznij od sprawdzenia kata początku wtrysku ,bo moim skromnym zdaniem w nim tkwi problem :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: kolego posiadałem identyczne objawy co Ty.

W dość dobrym serwisie sprawdzali mi świece (nie wiem jak) i mówili że one grzeją.

Poczytałem forum i kupiłem sam nowe świece nie patrząc na opinie mechaników bo koszt przecież nie duży i było wielce prawdopobone że to one. Wkręciłem nóweczki i trafiony w 10 !!! :good: Autko odpala rano przy przymrozku bez najmniejszego problemu . Pare osób tutaj pisało że tak naprawdę ciężko sprawdzić poprawność grzania świec i muszę się z tym w 100 % zgodzić :):cool1: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu zaczął bym od rzeczy najprostszych czyli sprawdził świece po co się głowić może wtryski może pompa mysli - sprawdź na początek świece good

Przecież pisałem 2x że świece sprawdzałem, nie oczekuje odp wymię to, tamto, siamto albo zmień samochód[br]Dopisany: 19 Listopad 2011, 19:43_________________________________________________Dodam jeszcze za pól roku temu mechanik zmieniał mi rozrząd i na bank kąta nie ustawił bo nie miał czym i dlatego to mi leży na wątrobie :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam podobny problem lecz długo do tego dochodziłem i nie doszedłem . Kąt jest ok, świece nowe, filtr paliwa nowy, akuś nowy. Rano idę do garażu wsiadam przekręcam kluczyk grzeją się świece i gasną muszę czekać aż zgaśnie kontrolka AirBag inaczej ciężko pali, to samo jeśli się zapomnę i już jest długo po zgaszeniu się kontrolek silnik ciężko załapuje. Jesli kontrolka zgaśnie przekręcę łapie na strzał. Do dziś nie wiem co to jest. Słychać w tym czasie jak cyka jakiś przekaźnik. Jeśli jest ciepły problem jest inny nie zapala idealnie w żadnym przypadku oprócz jednego. Wsiadam przekręcam i nie mogę czekać na zgaszenie się żadnych kontrolek tylko od razu rozruch i pali od strzała. Nie mam pojęcia myślałem nad pompą wtryskową ale wydaje mi się że problem leży po stronie elektroniki. Czekam na waszą podpowiedź bo ręce opadają a nie chce inwestować w regeneracje która może nie przynieść efektów. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mieć ale w drugą stronę - jak by ci pokazywał 120 zamiast 90 to by znaczyło że zawyża i nie włącza się grzanie świec. U ciebie to termostat do wymiany obowiązkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czujnik temp może mieć coś wspólnego z tym opornym zapalaniem? Zauważyłem teraz jechałem około 40km ciężką nogą i temp podniosła się tylko do 75stopni?

nie paluj na zimnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnieliście o jednej z najważniejszych rzeczy przy niższych temperaturach, a mianowicie o kompresji, skoro sprawdzaliście świece, kąty itp To warto zmierzyć kompresję no i wiadomo na całkowicie zimnym silniku :wink4: Nie jest To jakieś ciężki do zrobienia a bardzo dużo powie :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...