Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Termostat czy czujnik tem. tylko do 70 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze złapaniem temperatury na zegarach więcej niż 70 stopni. Dochodzi do 70 i się zatrzymuje. Wczoraj wjechałem na autostradę żeby go pogonić doszło do 70 stopni, jak zjechałem na zjazd by zawrócić spadło prawie do 60 stopni. Wjazd na autostradę i znowu tylko 70 stopni. Teraz nie wiem co wymienić termostat czy czujnik. Proszę o pomoc!!! dodam jeszcze że wentylator cały czas chodzi

Opublikowano

Obstawiam termostat. Też tak miałem, że temp nie chciała przekroczyć ok. 70*C, a na trasie schodziła niżej :wallbash:

Opublikowano

Jak masz możliwość to zapnij vaga. Nie pamiętam teraz dokłądnie jaki kanał sprawdzić trzeba, ale jest to gdzieś opisane a jak przypomnisz się na PW to poszukam specjalnie. Po tym wszystkim będizesz miał czarno na białym. Powiedz jeszcze czy w aucie grzeje ? Jak nie grzeje to termostat, jak grzeje obstawiam czujnik płynu chłodzącego (wskazuwka będzie fisiowała). Miałem ten problem w A6 2.5 V6. Tam temat termostatu to szok :shocked:. Ale VAG pokazał czujnik.

Opublikowano

Mam podobny problem. Na obrotomierzu temperatura dochodzi do 70 i stoi w miejscu. Na climatroniku na kanale 49 tak samo jak na obrotomierzu 70 i stoi, a na kanale 51 - 90. Dodam, że ogrzewanie działa bez problemu. Wina termostatu czy czujnika? Jak czujnika to jakiego i gdzie on się znajduje? Jaka cena i czy idzie to samemu wymienić dla laika :) ?

Opublikowano

Nie koniecznie. U mnie na klimatroniku na kanale 51 mam 90 stopni a mam klimatronika przedliftowego i nie podłączony czujnik temperatury (g110) do niego, więc wartość tą bierze sobie z powietrza i nijak ma się ona do temperatury płynu :D.

Podłączyć vaga i sprawdzić jaka jest wartość temperatury w sterowniku silnika a jaka w zegarach, jak będą różne to czujnik, jak będą takie same to raczej termostat.

Opublikowano

Mam podobny problem. Na obrotomierzu temperatura dochodzi do 70 i stoi w miejscu. Na climatroniku na kanale 49 tak samo jak na obrotomierzu 70 i stoi, a na kanale 51 - 90. Dodam, że ogrzewanie działa bez problemu. Wina termostatu czy czujnika? Jak czujnika to jakiego i gdzie on się znajduje? Jaka cena i czy idzie to samemu wymienić dla laika :) ?

mialem tak samo.. wina termostat.. tez mi sie wydawalo ze ogrzewanie dziala.. ale po wymianie to parzy...

Opublikowano

Na kanale 51 też mam 90st. To bzdura, zależnie od wersji klimatronika nie zawsze to działa ale temperaturę trzeba sprawdzić na kanale 49. Wiem, że wg forum to coś tam od licznika ale mi kazali się nie kłócić i faktycznie, na 49 pokazuje temp silnika tą samą co na wskaźnikach i na vagu. Ten 51 to chyba temperatura w nagrzewnicy.

Poszukaj w dziale diesla w ostatnich wątkach, dałem linka do tanich wahlerów, nie wiem tylko czy twój i afn to ten sam.

JA obstawiam termostat ale bez obrazy, w d*pie mam ori za 3 razy tyle. Masa ludzi jeździ na zamiennikach i nie narzeka.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Wina termostatu jak będziecie łapali temperature na zegarach do 70 stopni i na klimatroniku kanał 49 także 70 stopni to termostat. Ale mam teraz inny problem ale to zacząłem już nowy wątek.

Opublikowano

witam. też miałem taki problem.Klimatronik na kanale 49 pokazywał max.77 i na kanale 51 tez tak pokazywał około 77 stopni a na liczniku miałem około 80 stopni Silnik podczas jazdy dawał oznaki spadek mocy, mulił się. Po wymianie termostatu tydzień temu czuje że moc u wzrosła :decayed:

Opublikowano

Witam. W moim przypadku już po problemie. :) Winowajca: czujnik temperatury. Koszt czujnika w zwykłym sklepie motoryzacujnym 28 zł, za wymianę mechanik wziął 30 zeta. Po kilkukilometrowej przejażdżce temperatura na zegarach pionowo, na kanale 49 - 88, na kanale 51 - 90. Pozdrawiam

Opublikowano

w poliftowym klimatroniku kanał 49 to temp. płynu chłodzącego a 51 to z tego co pamiętam chyba temp. bloku silnika?

Opublikowano

tez mam problem ze zbyt niska chyba temp.. tzn do 90 dochodzi (na kanale 51 ) a na wskazniku z miejsca nierusza...

90 nigdy nie przekroczy a jak stoi na wolnych obrotach to temp spada do 70-80. a dziwne dla mnie jest jeszxcze to że w zbiorniczku płyn oraz pobliskie węże co najwyżej lekko ciepłe są...

[br]Dopisany: 17 Styczeń 2012, 10:23_________________________________________________ok więc tak przejechalem ok 13 km. dopiero sie silnik rozgrzał. kanał 51 na klimatroniku pokazał o wiele wczesniej 90 st( i nie przekroczył) wskazówka ruszyła się dopiero z 60 po ok 6 km. potem powolutku bardzo szła do góry i nagle z 80 do 90 w ciągu chwili sie przestawiła. kanał 49 pokazywał nadal ok 80 st. Czy to wszystko jest ok czy cos nie tak ?? ew co sprawdzić ??

Opublikowano

Wszystko masz OK, jeżeli silnik osiągnie temp. 80 stopni automatycznie na zegarach wskakuje wartość 90 stopni.

tez mam problem ze zbyt niska chyba temp.. tzn do 90 dochodzi (na kanale 51 ) a na wskazniku z miejsca nierusza...

90 nigdy nie przekroczy a jak stoi na wolnych obrotach to temp spada do 70-80. a dziwne dla mnie jest jeszxcze to że w zbiorniczku płyn oraz pobliskie węże co najwyżej lekko ciepłe są...

[br]Dopisany: 17 Styczeń 2012, 10:23_________________________________________________ok więc tak przejechalem ok 13 km. dopiero sie silnik rozgrzał. kanał 51 na klimatroniku pokazał o wiele wczesniej 90 st( i nie przekroczył) wskazówka ruszyła się dopiero z 60 po ok 6 km. potem powolutku bardzo szła do góry i nagle z 80 do 90 w ciągu chwili sie przestawiła. kanał 49 pokazywał nadal ok 80 st. Czy to wszystko jest ok czy cos nie tak ?? ew co sprawdzić ??

Opublikowano

mialem podobny problem ale wiem ze jak jest uwalony czyjnik odrazu szaleja obroty bo jest niedogrzany jesli objawu takich niema to tylko wina termostatu . najlepiej jest zapiac vaga :)

Opublikowano

Mialem to samo, wszystko wrocilo do normy po wymianie termostatu

Opublikowano

Witam. W moim przypadku już po problemie. :) Winowajca: czujnik temperatury. Koszt czujnika w zwykłym sklepie motoryzacujnym 28 zł, za wymianę mechanik wziął 30 zeta. Po kilkukilometrowej przejażdżce temperatura na zegarach pionowo, na kanale 49 - 88, na kanale 51 - 90. Pozdrawiam

Kurcze 30 zl za minute roboty :facepalm:

Sposob jeden - podlaczyc VAG, jesli czunik walniety od razu wywali blad i wiadomo do wymiany.

Jesli nie pokaze mozna myslec o termostacie.

Opublikowano

u mnie na kanale 51 pokazuje po nagrzaniu równiutkie 90, natomiast kanał 49 max 60- 70. Oprócz tego czasami temperatura skacze do 120 ( na zegarach ), by po chwili spaść na 60. Wymieniłem czujnik temperatury na ori, termostat na vahler, i naprawiałem zegar u fachowca. Mimo wszystko cały czas wariuje mi temperatura.

Może ktoś ma jakieś pomysły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...