wiktorsam Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Witam Mam problem z moim altkiem, po pierwsze nie zawsze się wzbudza, czasami trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm, po drugie sprawdziłem dzisiaj ładowanie i mam przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach, włączonym nadmuchu, włączonych światłach, uruchomionym car audio na normalnym poziomie głośności (radio + dosyć mocny wzmak w bagażniku) włączonym ogrzewaniu tylnej szyby około 13.87V, po wyłączeniu ogrzewania szyby mam 13.94v. Altek to bosch 120A. I teraz pytanie - czy to oznaka że czas wymienić regulator ?
wraga Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 odkręć regulator napięcia i sprawdź szczotki może tylko sie zawieszają ewentualnie są za krótkie.
kograman Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Jak sprawdzisz wszystko wewnątrz zobacz, może pasek się ślizga.
tokarka606 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Podepnę się pod temat. Mam 13,45V i spada do 13V jak włączę wszystko co się da. Od czego zacząć ,regulator?
mlodyy Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 wyciągnij regulator i sprawdź jak wygląda pewnie juz szczotek nie ma. Nie polecam wymiany samych szczotek ponieważ zaraz sie wysypie regulator i nie ma to sensu regulator jakiś chinol koszt 50zł bosch około 200zł
adrian998998 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Tak jak koledzy piszą wyżej luknij regulator w jakim stanie masz. Mogą być za krótkie szczotki ewentualnie już komutator wymęczony życiem
wojtek79 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 ewentualnie już komutator wymęczony życiem Nie widziałem jeszcze komutatora w alternatorze , rozbierałem ich kilka ale każdy miał pierścienie ślizgowe.
adrian998998 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Oj soory kolego pomyliłem sie. Chodziło mi o te pierscienie ślizgowe
leoncjo Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 To i ja się dołączę, objaw ten sam, tzn. czasem kontrolka ładowania nie gaśnie, odrobinka gazu (1200 obr) i alternator się wzbudza. Pojawia się to z reguły w wilgotne dni. Wymienione: łożyska, szczotki, pierścienie a problem pozostał. Tylko został mi regulator, czyżby to jego wina ?? Ewentualnie może coś się dzieje z wirnikiem ??
adrian998998 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Podjedz do Węgrowa to może coś wydumamy z tym alternatorem:P ewentualnie załatwie używkę
SZYNKAR Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 POMIAR NAPIĘCIA ALTERNATORA W którym dokładnie miejscu podłączyliście przewody miernika - plus i minus? Prawidłowy pomiar wykonuje się bezpośrednio na alternatorze. Minus na obudowie alternatora, a plus na śrubie do której dochodzi gruby kabel (zdjąć kapturek). Nie nakrętka, nie końcówka oczkowa tylko śruba z gwintem. Ponieważ silnik skacze, trudno wykonać pomiar miernikiem przykładając po prostu końcówki - tracą kontakt i na mierniku napięcie ulega obniżeniu i/lub skacze. Należy dorobić dwa kabelki 30cm, z żabkami izolowanymi na elastycznych przewodach np głośnikowych. Zapiąć żabki na alternatorze a potem podłączyć z miernikiem. !!! Uwaga w razie zwarcia tych przewodów pomiarowych pomiędzy sobą (np. przy mierniku) lub do masy może nastąpić uszkodzenie alternatora lub stopienie kabli i pożar. Spotkałem regulatory napięcia na napięcia od 13,8 do 14,5V. POMIAR NAPIĘCIA INSTALACJI Można wykonać końcówkami miernika np w gnieździe zapalniczki. Napięcie to jest obniżone w stosunku do alternatora, zależnie od podłączonych odbiorników. Bez obciążenia: Jest bliskie napięcia alternatora (przy sprawnej instalacji!), spadek 0,1-0,2V Pod obciążeniem: Dla przykładu w maluchu było o 0,5-0,8V niższe od alternatora. PRZYKŁAD Kabel naderwał się przy alternatorze pod osłonką zacisku, z kilkudziesięciu żył zostały 4, powodowało to znaczny spadek napięcia instalacji zależny od poboru mocy.
wojtek26 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Sprawdżcie sprzegiełko na alternatorze czy nie przepuszcza
tokarka606 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Wymieniłem parę dni temu regulator napięcia ,szczotki były już krótkie (valeo).Kupiłem zamiennik za 160zł cargo. http://www.ad-m.pl/test/images/2011-06-13-03:13:12-153.jpg i nic się nie zmieniło.Napięcie ładowania 13,5V a jak włącze wszystko co możliwe spada do 13V. Jakieś pomysły?
SZYNKAR Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Instrukcja "sam naprawiam.." mówi że jest prawidłowo 12-16V. Sam się zdziwiłem. Spadek napięcia pod obciążeniem to normalna sprawa. Napięcia w różnych punktach instalacji są różne. Im dalej się mierzy od alternatora tym jest mniejsze napięcie. Moim zdaniem dopiero poniżej 12,5V NA AKUMULATORZE (znaczy mierzone na zaciskach akumulatora a nie np na gniazdku zapalniczki) jest warte zainteresowania. Troszkę nie rozumiem tego "wzbudzania alternatora". Alternator jest maszyną OBCOWZBUDNĄ konkretnie od akumulatora. Powinien ładować nawet przy obrotach biegu jałowego. Czy jak już się "wzbudzi" to ładuje przy niższych obrotach czy ładuje dopiero powyżej 1500?
landryn86 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Czy jak już się "wzbudzi" to ładuje przy niższych obrotach czy ładuje dopiero powyżej 1500? Po wzbudzeniu ładuje cały czas. Też mam taki problem z alternatorem. Czasami tylko nie gaśnie kontrolka i po dodaniu gazu gaśnie i już się nie zapala. Ładowanie też mam jakieś małe (13,2 V). Czekam właśnie na drugi alternator. Po wymianie zobaczę czy problem zniknie. [br]Dopisany: 01 Styczeń 2012, 22:07_________________________________________________dodam jeszcze, że wymieniałem szczotki bo były już na wykończeniu ale nic to nie dało
SZYNKAR Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 "Sprawdżcie sprzegiełko na alternatorze czy nie przepuszcza" Nie widać tego ale rolka napędowa alternatora to w rzeczywistości sprzęgło - skomplikowany mechanizm. Wkleiłem gdzieś link jak to wygląda.
Martino24 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Alternator na stół a nie metoda prób i błedów . Z tego co widze twoje auto to diesel. Jak go odpalisz to odczekaj te 5 do 10 minut i wtedy rób pomiar ładowania. Dlaczego ? Obserwuj co sie stanie bo tracisz kase bezsensownie. Jesli ładowanie po jakims czasie skoczy powyzej 14V to nic nie ruszaj jest ok jesli nie to ----> Skoro szczotki wraz ze slizgami sa ok to nalezy sprawdzic uzwojenie wirnika oraz uzwojenia na stojanie alternatora czy nie ma gdzies "przebicia" do masy. Jesli okaza sie ok to mostek z diodami może przepuszczac lub zimy lut lub zły zgrzew. Tyle ode mnie. Pozdr
SZYNKAR Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 "Alternator na stół a nie metoda prób i błędów" Poza tym, dokładnie w którym miejscu jest podłączony miernik w czasie pomiaru?
Martino24 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Podłacz sie do "klem" akumulatora wiadomo + do + i - do - , Potem podlacz sie do przewodu plusowego na alternatorze i zobacz czy nie ma roznicy bo moze byc słaby styk i wtedy jest tez roznica w ladowaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się