Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Niski poziom oleju w silniku.??


tomi1973

Rekomendowane odpowiedzi

witam kolegów od około tygodnia komputer zaczął pokazywać mi niski stan oleju w silniku...(min.),sprawdziłem póżniej jak silnik wystygł na bagnecie i było troszke powyżej środka między minimum a maximum, nie wiem co robić w takim przypadku :( ?czy dolać troszke oleju?, czy nie będzie za dużo oleju?,prosze o odpowiedż ,może ktoś z kolegów miał taki problem...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów od około tygodnia komputer zaczął pokazywać mi niski stan oleju w silniku...(min.),sprawdziłem póżniej jak silnik wystygł na bagnecie i było troszke powyżej środka między minimum a maximum, nie wiem co robić w takim przypadku :( ?czy dolać troszke oleju?, czy nie będzie za dużo oleju?,prosze o odpowiedż ,może ktoś z kolegów miał taki problem...?

silnik powinien być zalany pod maxa i to jest zasada której należy przestrzegać. zdajesie nawet były nakleji na silniku które właśnie o tym informowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niski poziom oleju? chyba niskie ciśnienie,a jesli tak to wyrobił Ci się imbus w pompie oleju i ta daje za małe ciśnienie,ażw końcu całkiem przestanie pompować .Zainteresuj się tym bez żartów jeśli nie chcesz zatrzeć silnika i turbiny

jaki masz przebieg?(to najczęśiej wychodzi koło 200tyś.km,ale zdarza się wcześniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałem podpytać o ten niski stan oleju :) Bo byłaby to fajna opcja ze czujnikiem i wskaźnikiem poziomu na desce ;P

fajna funkcja.niektóre peugeoty miały wyświelacz poziomu oleju w komputerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B7 masz czujnik poziomu oleju w misce olejowej . Jak stan jest za niski to świeci się żółta kontrolka jak nie ma ciśnienia to świeci czerwona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów od około tygodnia komputer zaczął pokazywać mi niski stan oleju w silniku...(min.),sprawdziłem póżniej jak silnik wystygł na bagnecie i było troszke powyżej środka między minimum a maximum, nie wiem co robić w takim przypadku :( ?czy dolać troszke oleju?, czy nie będzie za dużo oleju?,prosze o odpowiedż ,może ktoś z kolegów miał taki problem...?

silnik powinien być zalany pod maxa i to jest zasada której należy przestrzegać. zdajesie nawet były nakleji na silniku które właśnie o tym informowały.

więc po co jest przedziałka min/max na bagnecie ? olej powinien być zalany między min a max full tez jest ok tak samo jak po środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niski poziom oleju? chyba niskie ciśnienie,a jesli tak to wyrobił Ci się imbus w pompie oleju i ta daje za małe ciśnienie,ażw końcu całkiem przestanie pompować .Zainteresuj się tym bez żartów jeśli nie chcesz zatrzeć silnika i turbiny

jaki masz przebieg?(to najczęśiej wychodzi koło 200tyś.km,ale zdarza się wcześniej)

Kolego nie ma czegoś takiego jak "za małe ciśnienie oleju".Jest ciśnienie albo go nie ma!!!

Jeśli wyrobi się zabierak, który poprzez wałek wyrównoważający napędza pompkę oleju-w danej chwili występuje gong i wyskakuje czerwona "konewka" olejowa.

Do autora wątku:

Zalej pod kreskę "max"-jeśli nie ustąpi-wymień czujnik poziomu w misce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tomi1973. Tak jak zostało wspomniane. W Audi A4 B7 jest czujnik poziomu oleju w misie i pokazuje komendy na żółto (ostrzegawcze). Silniki 2.0 TDI mają fabrycznie małą pojemność oleju w silniku (ok 3,8L) i wystarczy, iż ubędzie nawet 100ml od ilości zalecanej i juz będzie piszczał. Ja miałem podobnie i też co jakiś czas pokazywała się żółta kontrolka. Okazało się przy wymianie oleju, iż puszczała turbina i stąd delikatne ubytki oleju co kilkaset kilometrów. Proponuję zerknąć na wąż od turbo do intercoolera czy nie jest usyfiony olejem bo mogą już puszczać uszczelniacze turbo.

Ja po regeneracji u siebie turbiny z olejem mam spokój. Pozdrawiam. Ps. Zasada wszystkich VAG żólte kontrolki ostrzegają, czerwone alarmują. Od ciśnienia oleju jest czerwona od poziomu żółta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałem kolego olej pod kreske max i kontrolka zniknęła... :>

A nie mówiłem że zalanie na maxa pomoże. Po co jest przedział pomiędzu min a max to nie wiem. Ma być na maxa i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shocked: miałem niecałe pół stanu jak kupowałem auto i nic nie świeciło.może ten czujnik padnięty ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niski poziom oleju? chyba niskie ciśnienie,a jesli tak to wyrobił Ci się imbus w pompie oleju i ta daje za małe ciśnienie,ażw końcu całkiem przestanie pompować .Zainteresuj się tym bez żartów jeśli nie chcesz zatrzeć silnika i turbiny

jaki masz przebieg?(to najczęśiej wychodzi koło 200tyś.km,ale zdarza się wcześniej)

Kolega ma rację,mi imbus siadał i nie było takiego ciśnienia jake powinno być i wykończyłem w ciągu 2 miesięcy 3 turbiny ;( aż padł napęd. a przejechane miałem 171 tys.km

Zrobiłem SWAP i teraz mam nowe czwarte turbo i auto pyka teraz jak powinno.

Kolega ma rację zainteresuj się tym i nie bagatelizuj takiego przypadku,bo ja to olałem i słono za to zapłaciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka...u mnie też kilka razy zaświeciła kontrolka mininimalnego stanu...więc za każdym razem mała dolewka i spokój na jakiś czas...aż w końcu już się robiło za dużo oleju więc spuściłem troche...teraz mam ciut poniżej maximum...a jak zapali się kontrolka to otwarcie maski i wyjęcie bagnetu kasuje tą informacje :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka...u mnie też kilka razy zaświeciła kontrolka mininimalnego stanu...więc za każdym razem mała dolewka i spokój na jakiś czas...aż w końcu już się robiło za dużo oleju więc spuściłem troche...teraz mam ciut poniżej maximum...a jak zapali się kontrolka to otwarcie maski i wyjęcie bagnetu kasuje tą informacje :mysli:

dziwna sprawa,to tak jakby wzrastał poziom oleju w misce po wyjęciu bagnetu z tego co piszesz :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam fakt otwarcia maski powoduje, że komp daje się na chwilę oszukać, było gdzieś o tym już na forum, wyjęcie bagnetu nie ma nic do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem z doświadczenia, że czujnik czasem ma fochy - pokazuje, jak chce. Komp co 60km sprawdza stan oleju, jeśli jest go za mało - piszczy. Wtedy otwarcie i zamknięcie maski kasuje kontrolkę. Jeśli olej jest powyżej minimum i nadal pojawia się info o niskim stanie - czujnik do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...