clinque Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Panowie zbieram informacje jak zabrac sie za wymiane paska wilorowkowego wspomagania, alternatora, wentylatora i pompy cieczy. Na forum znalazlem instrukcje ale do benzyniaka, w ksiazce sam naprawiam jest to ukazane troche inaczej, dlatego nie chce marnowac czasu na niepotrzebne rozkrecanie przodu czy inne glupie rzeczy i spytac kogos kto to zrobil jak sie do tego zabrac. Jedno jest pewne, musze zrzucic pasek klimy, to raczej nie bedzie trudne, poluzowac 2 sruby napinacza z obrazka i zsunac pasek. Teraz ta trudniejsza czesc zabawy. Czy trzeba wymontowac wentylator? W benzyniaku udalo sie bez wymontowywania, pytanie jest jest w dieslu? Jesli tak, to jak to szybko i sprawnie wykonac? Dalej trzeba obrocic w lewo rolke napinacza kluczem 15stka i zdjac pasek z alternatora. Czy majac juz luzny pasek uda sie go stamtad wydostac? Jakies inne cenne wskazowki co do wymiany w dieslu?
danu44 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Witaj Sama nigdy nie wymienialam tego paska, ale bylam w warsztacie na wymiane. Trwalo wszystko razem ok. 15-20 minut. I wentylatora nikt nie zdejmowal. O reszcie powiedza koledzy lepiej znajacy sie na rzeczy niz ja. Pozdrawiam Dana 1
mlodyy Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 nic nie trzeba demontować wystarczy dobry klucz 16 najlepiej oczkowy ja sobie dorobiłem taki, zakładasz klucz pchasz go na duł dosyć dużo siły trzeba użyć pasek robi sie luźny ściągasz go z alternatora napinacz itp i zakładasz nowy i tyle robota na 5 min
danu44 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 nic nie trzeba demontować wystarczy dobry klucz 16 najlepiej oczkowy ja sobie dorobiłem taki, zakładasz klucz pchasz go na duł dosyć dużo siły trzeba użyć pasek robi sie luźny ściągasz go z alternatora napinacz itp i zakładasz nowy i tyle robota na 5 min Super opis... Ale chyba nie masz klimy...?
mlodyy Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 mam klimę ale oczywisty jest demontaż np paska od klimy żeby wyciągnąć pasek od alternatora , napinacz klimatyzacji jest przykręcony na 2 śruby wiec duzym problemem poluzowanie ich nie jest a ,az tak szczegółowego opisu nie robiłem ze trzeba podnieść maskę pasek założyć w odpowiednim kierunku ipt
danu44 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 ale oczywisty jest demontaż np. paska od klimy żeby wyciągnąć pasek od alternatora , napinacz klimatyzacji jest przykręcony na 2 śruby wiec duzym problemem poluzowanie ich nie jest. No i raczej przydal by sie kanal lub podnosnik, bo z gory to bedzie ciezko... Chyba mamy problem ogarniety, czy jeszcze cos kolego clinque? Albo warsztat, wymiana kosztuje ok. 20zl
Lukasz_N Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Kanalu ani podnosnika nie trzeba. Wystarczy schylic sie pod zderzak. A przy montazu najlepiej jako na ostatnie zalozyc pasek na kolo alternatora, ma najmniejsza srednice i jest to zrobic najlatwiej, no i dostep najlepszy.
clinque Opublikowano 15 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2011 W razie czego jest i kanal wiec no problem, asortyment narzedzi tez calkiem spory. Jesli nie trzeba demontowac przodu ani wiatraka to sporo sprawe ulatwia
Lukasz_N Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Troche zrecznosci i temat sam ogarniesz. Jeszcze lepiej kiedy masz kogos do pomocy, wtedy o wiele latwiej umiescic pasek na kolach. Zalozysz na dolne kola i pilnujesz zeby nie spadl a druga osoba ogrania to od gory i po sprawie.
mlodyy Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 dokładnie kanał nie jest potrzebny ale co dla niektórych mechaników do wymiany kola trzeba kanał , danu44 powiedz gdzie masz takich tanich mechaników bo za 20zl to oleju nie chcą dolać
Gniady Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Panowie zbieram informacje jak zabrac sie za wymiane paska wilorowkowego wspomagania, alternatora, wentylatora i pompy cieczy. Na forum znalazlem instrukcje ale do benzyniaka, w ksiazce sam naprawiam jest to ukazane troche inaczej, dlatego nie chce marnowac czasu na niepotrzebne rozkrecanie przodu czy inne glupie rzeczy i spytac kogos kto to zrobil jak sie do tego zabrac. Jedno jest pewne, musze zrzucic pasek klimy, to raczej nie bedzie trudne, poluzowac 2 sruby napinacza z obrazka i zsunac pasek. Teraz ta trudniejsza czesc zabawy. Czy trzeba wymontowac wentylator? W benzyniaku udalo sie bez wymontowywania, pytanie jest jest w dieslu? Jesli tak, to jak to szybko i sprawnie wykonac? Dalej trzeba obrocic w lewo rolke napinacza kluczem 15stka i zdjac pasek z alternatora. Czy majac juz luzny pasek uda sie go stamtad wydostac? Jakies inne cenne wskazowki co do wymiany w dieslu? Byłeś na spocie - mogłem Ci wszystko pokazać
clinque Opublikowano 15 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2011 Byłeś na spocie - mogłem Ci wszystko pokazać Patrzylismy na niego nawet hehe Wypado mi z glowy, ze juz to kiedys robiles...
danu44 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 danu44 powiedz gdzie masz takich tanich mechaników bo za 20zl to oleju nie chcą dolać Za daleko mieszkasz mily... :> A powaznie olej wymieniam za 25zl i za pasek w ubieglym roku powiedzieli mi 20zl. A co ma sie te chody... :gwizdanie: Pozdrawiam Dana ps. wkoncu to tylko 5 min. pracy, jak sam napisales.
goldi Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Konrad odpowiedziałeś sobie na pytanie sam pasek od klimy wystarczy tylko poluzować śruby a pasek wielorowkowy odciągasz napinacz w lewo i ściągasz pasek ja sobie dorobiłem klucz 15 stkę płaski długi dla wygody
OLIVER Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 wszystko fajnie ale ja mam ta srube np na lewym gwincie i jak to zrobic zeby to na dół pochylic ? klucz 15. Każdy znas ma tą sróbę z lewym gwintem ....jak złapiesz kluczem 15 za śrubę i będziesz ją niby dokręcał to cała rolka łdnie się obniży i zwolni Ci pasek a ty go złapiesz na kole alternatora i z suniesz z niego i powoli opuścisz klucz a rolka się podniesie sama na sprężynie ale pasek już będzie luźny do ściągnięcia . i tyle .
lutas Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Warto mieć klucz 15 oczkowy przedłużony - znacznie łatwiej się wówczas operuje. Zwykły płaski łatwo się może zsunąć.
OLIVER Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Nie napierasz na klucz do góry ..jak założysz klucz w pionie na śrubę to napierasz na niego w kierunku filtra powietrza ...czy to takie skomplikowane ?
lutas Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Tak jak pisze OLIVER - jest tam śruba z lewym gwintem, więc żeby odchylić napinacz i poluzować pasek - kręcisz w lewo. Kręcąc w prawo odkręcałbyś śrubę mocującą napinacz.
M.Arrkadiusz Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam Was, dołączam się do tematu wymiany, a mianowicie mógłby podać mi ktoś numer katalogowy tego paska bo podobno są 3 różne długości- motor 1,9TDi 90KM AHH, z góry dzieki za pomoc
OLIVER Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam Was, dołączam się do tematu wymiany, a mianowicie mógłby podać mi ktoś numer katalogowy tego paska bo podobno są 3 różne długości- motor 1,9TDi 90KM AHH, z góry dzieki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się