wrclaguna Opublikowano 6 Maja 2019 Autor Opublikowano 6 Maja 2019 16 godzin temu, miesku napisał: Da sie aktywowac poziom naladowania aku w a4 b8 bez mmi?(tylko radio) 1 post [56 - Radio ] [Adaptacja -10] -> canal 39 -> dodajemy +16 do istniejacej wartości 1
miesku Opublikowano 6 Maja 2019 Opublikowano 6 Maja 2019 Dziekuje slicznie, Jeszcze nie dysponuje kablem vaga ale mam to co widac ba fotce, na niby adaptacje aczkolwiem w vagu bylo to przejrzystsze. Da rade to zrobic narzedziem ktore mam? Chcialbym to zrobic gdyz czasem mam komunikat - battery weak.
MRX898 Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 (edytowane) Doczytałem iż zmieniając akumulator na taki sam jaki był wcześniej nie trzeba kodować. A co w przypadku gdy mam oem aku 105Ah i 580A AGM i zmienię na aku o takiej samej pojemności 105Ah, ale prąd rozruchowy będzie większy? Czy obejdzie się bez kodowania ? Obecnie wszędzie w sprzedaży dostępne i sugerowane są z większym prądem rozruchu , nawet na stronie varta dedykowany do mojego auta podaje od 800do950A. ps. Z poniższej wypowiedzi wnioskuje iż to kodowanie jest tylko po to aby system wiedział że jest nowe aku i pokazywał w parametrach MMI (które nominalnie sa ukryte w menu) ? A nie że ma to wpływ na dopasowanie napięcia, alternatora i innych parametrów... W dniu 24.03.2016 o 15:15, wrclaguna napisał: Zawsze musimy kodowac po to aby sterownik wiedział ze jest nowa bateria Jesli nie mamy kodu BEM wystarczy zmienic jakąkolowiek cyferke w starym kodowaniu i zapisać Edytowane 29 Października 2019 przez MRX898
pitasss10 Opublikowano 14 Listopada 2019 Opublikowano 14 Listopada 2019 W dniu 29.10.2019 o 17:46, MRX898 napisał: ps. Z poniższej wypowiedzi wnioskuje iż to kodowanie jest tylko po to aby system wiedział że jest nowe aku i pokazywał w parametrach MMI (które nominalnie sa ukryte w menu) ? A nie że ma to wpływ na dopasowanie napięcia, alternatora i innych parametrów... Źle wnioskujesz Zmiana numeru seryjnego akumulatora ( jeśli wymieniasz na takiego o identycznych parametrach) zmienia również jego ładowanie oraz wskazania ogólnej kondycji. Na moim przykładzie po zmianie aku ładował 14,8V i 1,8A, gdy go przekodowałem ładowanie spadło do 13,3V i 0,1A
Andrzej85 Opublikowano 16 Listopada 2019 Opublikowano 16 Listopada 2019 Witam. Przed chwilą wymieniłem akumulator na nowy taki sam varty 110ah. Zakodowałem zmieniając jedną cyfre w nr seryjnym i teraz po odpaleniu na postoju mam ładowanie w blokach pomiarowych 12.4v. Czy nie jest za niskie? Napięcie wzrasta np po włączeniu świateł do ponad 13v ale to i tak daleko do 14,4v a takie chyba powinno być? 1
kkt Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Witam. Kodowanie akumulatora dotyczy pojemności akumulatora czy prądy rozruchowego? Jak założe akumulator o tej samej pojemności a o wyższym pradzie rozruchowym to czy coś sie stanie? Oczywiście zakoduje go kodem do danej pojemności.
mareqww Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 4 godziny temu, kkt napisał: Witam. Kodowanie akumulatora dotyczy pojemności akumulatora czy prądy rozruchowego? Jak założe akumulator o tej samej pojemności a o wyższym pradzie rozruchowym to czy coś sie stanie? Oczywiście zakoduje go kodem do danej pojemności. Załóż aku o zalecanej pojemności (rozruch może być ~większy)i zakoduj zmieniając np ostatnią cyfrę/literę. Z akumulatorami, a tak naprawdę z ładowaniem wiąże się jeszcze jeden problem - należy wykonać pomiar miernikiem napięcia na odpalonym aucie: czy nie ma różnicy napięcie przy pomiarze na akumulatorze (skrzynka z przodu) i alternatorze.
kkt Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 (edytowane) 26 minut temu, mareqww napisał: Załóż aku o zalecanej pojemności (rozruch może być ~większy)i zakoduj zmieniając np ostatnią cyfrę/literę. Witam. Ja mam zalożony i zakodowany akumulator 110Ah, 850A i jeżeli wymienie na taki sam to nie mogę go zakodować tym samym kodem tylko muszę zmienić w kodzie ostatnią cyfrę/literę? Mam jeszcze oryginalny akumulator Molla i teraz czesto w mmi pokazuje mi 20%, 40% naładowania. Ładowałem go kilka razy i po jakimś czasie z nowu spada do np 20%. Odłączyłem wtyczkę od sterownika na klemie minusowej i zdjąłem klemę minusową i plusową i na mmi poziom na ładowania wskoczył na 100%. Edytowane 15 Grudnia 2019 przez kkt
mareqww Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Tak - zmień np ostatnią cyfrę (a jeśli na końcu jest litera to literę) - w ten sposób "wprowadzasz" nowy akumulator, który będzie zakodowany w systemie (data wymiany każdej zakodowanej baterii jest do odczytu)
mareqww Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Ja zmieniając aku miałem: 8K0915105E MLA 1907077U7A (95Ah 760A) Wstawiłem nowy Banner (95Ah 780A) zmieniłem kodowanie na 8K0915105E MLA 1907077U7B Nowe aku nie mają kodu BEM więc zmieniłem tylko ostatnią literę - pozostawiłem niby aku Moll
kkt Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Zastanawiam sie czy nie zmniejszyć pojemności na 95Ah.
kkt Opublikowano 16 Grudnia 2019 Opublikowano 16 Grudnia 2019 23 godziny temu, mareqww napisał: Tak - zmień np ostatnią cyfrę (a jeśli na końcu jest litera to literę) - w ten sposób "wprowadzasz" nowy akumulator, który będzie zakodowany w systemie (data wymiany każdej zakodowanej baterii jest do odczytu) Witam. Jak można odczytać datę zakodowanego akumulatora?
mareqww Opublikowano 16 Grudnia 2019 Opublikowano 16 Grudnia 2019 VCDS - funkcje dodatkowe (cała historia akumulatora, spadki napięcia itp)
leonsiem Opublikowano 3 Czerwca 2020 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Można włączyć tą funkcję w MMI 3G HIGH ??
AdamWilk Opublikowano 13 Lipca 2020 Opublikowano 13 Lipca 2020 W dniu 3.06.2020 o 18:41, leonsiem napisał: Można włączyć tą funkcję w MMI 3G HIGH ?? Podbija pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się