Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9TDI 90KM]sprzęgło szarpie na zimno przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Problem z niunią jest taki: 2 miesiące temu wymieniłem cały komplet, tj. tarcza, docisk, łozysko. Był ori Sachs, założyłem nowiusi kupiony w sklepie komplet Luka. Im bardziej zbliżała się jesień i chłody, tym objaw narastał. Rano, po pierwszym uruchomieniu silnika, po wyjechaniu z garażu, jak tylko wrzucę I i ruszam do przodu, dochodzi podczas ruszania do szarpania sprzęgła, jakby nierówno brało. Trzęsie się cały samochód i to naprawdę mocno wyczuwalnie. Po wrzuceniu II czy II itd tego już nie czuć. Wystarczy, że silnik minimalnie się nagrzeje i problem znika. Wcześniej pojawiał się po nocy, gdy auto dłużej stało, teraz chyba z racji, że szybciej stygnie, wystarczy kilka godz. postoju i znów przy ruszaniu jest "trzesienio-szarpanie" niuni. Kto z was wie co to może być? Czy możliwe, że zwichrowany docisk lub tarcza? Dodam, że nie katuję autka i nie palę gum, jest to tylko środek lokomocji z A do B, więc to nie wina użytkowania itp. Miał tak ktoś? Czy jest szansa, że przejdzie (dotrze się coś)? Sam problem jest uciążliwy tylko przy I ruszeniu więc nie aż tak bardzo i czy można z tym jakiś czas pojeździć czy zaraz coś się popier... ze skrzynią, przegubami itp.? Bo wywaliłem fakturkę z hurtowni, nie wiem czy wezmą to na reklamację, a nie mam hajsu aby znów wywalić 1200zeta na nowe sprzegło. :-(

Opublikowano

nie sądze aby to była wina sprzegla

sprawdz podyszki silnika i skrzyni

ewentualnie jak masz u siebie koło dwumasowe to ono tez daje takie objawy

Opublikowano
nie sądze aby to była wina sprzegla

sprawdz podyszki silnika i skrzyni

ewentualnie jak masz u siebie koło dwumasowe to ono tez daje takie objawy

Raczej koło dwumasowe tylko ono z reguły daje znać o sobie właśnie w upały i jak auto jest rozgrzane w zimne dni problem zanika.

Opublikowano

w 1Z nie ma dwumasy, tak mi sie wydaje

Opublikowano

nie ma na bank dwumasa w 1z

Opublikowano

kwestia jaki silnika ma Flaha,

jezeli AHU lub AHH czyli też 90KM to mialy juz niektore koła dwumasowe

zalezy jeszcze od nr silnika

Opublikowano
kwestia jaki silnika ma Flaha,

jezeli AHU lub AHH czyli też 90KM to mialy juz niektore koła dwumasowe

zalezy jeszcze od nr silnika

według opisu Flaha ma rocznik 95 ... a wtedy wkladany byl tylko stary poczciwy 1Z w którym brak dwumasówki .... :twisted:

Opublikowano

Dzięki koledzy za dotychczasowe odpowiedzi. Mam 1Z, więc to nie dwumas. Autko stoi u "doktorka", ale coś dłuuuugo, bo cały dzień i on nadal do niczego się nie dogrzebał, mam zadzwonić jutro. Qzwa, bez niuni czuję się jakiś samotny, jak bez żony w łózku wieczorem :mrgreen:

Ps. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co to może być? Bo coś mechanik za długo się grzebie, pewnie sam nie wie co jest grane... Faktycznie każdy mówi, że jakby coś było zwichrowane to objawy powinny się nasilać po rozgrzaniu, a jest dokładnie odwrotnie...

[ Dodano: 28-10-2006, 01:40 ]

No i odebrałem niunie od mechanika. Stała dwa dni. A ja się po takim czasie dowiedziałem, że poduszki pod silnikiem są popękane, przez to sie silnik buja i daje objaw jaki opisałem na początku. Dwa dni aby zobaczyć porwane poduszki.... No to się zastanawiam, czemu na starym sprzegle jeździło normalnie??

[ Dodano: 31-10-2006, 20:37 ]

A g.. prawda a nie poduszki :evil: Chyba jednak tarcza/docisk ma bicie, poduchy są popękane lekko ale nie porwane, są całe. Qzwa... Na razie będę się tak taczał-brak funduszy i czasu. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

Opublikowano

Witam.

Mam podobny problem. Zimne autko po nocy szarpie przez jakieś kilometr. Ratuje się jazdą na pół sprzęgle i trzymaniu na wyższych obrotach. Silnik na biegu jałowym chodzi równiutko. Nie zauważyłem ślizgania się sprzęgła. Poza tym nie mam problemów z motorem gdy jest nagrzany.

Pozdrawiam.

Opublikowano

mam taki zam problem w 1Z ale szczerze mówiąc nie mogłem nigdzie znaleźć info co to może być a postawienie auta do mechanika żeby sobie sprawdzał co jest przyczyną nie wchodzi w grę bo nie wiadomo kiedy trafi na właściwą rzecz, póki co jeżdżę tak i czekam aż piz..e do końca wtedy bede wiedział co to było : :kox:

Opublikowano

mamy już wrzesień, więc sprawa może być nieaktualna, ale napisze:

1. może być wyciek oleju i dostaje się na sprzęgło. jak dłużej postoi to ścieka i wtedy tarcz się miejscami ślizga. Spawdzcie czy nie ma wycieków od spodu, jak są to trzeba zlokalizować źródło. mże gdzieś z góry leci, albo z uszczelniacza na wale (jednak ten raczej nie powodowałby takich objawów z racji umiejscowienia go prze kołem zamachowym)

2. zła tarcz sprzęgła lub uszkodzona (miałem tak w swoim aucie, poszukaj w moich odpowiedziach - podałem nawet numer poprawnej tarczy) Niektóre zamienniki Sachsa mają podójne sprężyny, a to już nie to samo. Dopiero za 4 razem kupiłem właściwą wg oryginału i teraz nie ma szarpania ani buczenia.

3. jeżeli przy ruszaniu z 2 biegu tego nie ma to na 100% wina sprzęgła lub pkt.1.

Gość Mateusz.olma
Opublikowano

witaj,na bank do wymiany tarcza i docisk przerabialem to samo w mojej,przy okazji posluchaj jak glosno pracuje silnik na wcisnietym sprzegle i zwolnionym,powinno byc tak samo.ja wyciagalem dwa razy skrzynke az wkoncu po wymianie na nowa tarcze i docisk chodzi jak nowa.na pocztaku chcialem po kosztach i wymienilem sama tarcze ale nie oplacalo sie bo skrzynie jeszcze raz sciagalem.pozdr,poduszki nie maja tutaj zadnego znaczenia przerabialem to.

Opublikowano

Witam. Mialem dopiero co ten sam problem, szarpanie podczas ruszania, ale tylko na zimnym silniku. Juz mialem zmieniac dwumas, ktorego jak sie okazuje, moje autko nie ma. Po prostu z poduszek odkrecily sie sruby. Wiec na bank przy takich objawach problem tkwi w poduchach. Dwumas daje znac na cieplym silniku, i w trakcie jazdy tez. W serwisie audi dowiedzialem sie, ze dwumas zaczeto stosowac od 04.96 r. Pozdrawiam[br]Dopisany: 13 Listopad 2008, 19:28_________________________________________________Zle podalem date stosowania dwumasa. Mialo byc 04.97r.

Opublikowano

Mateusz.olma ja jestem dzisiaj po wymianie docisku i dalej jest problem z takim 'tyrkotaniem' wycisnie sie sprzeglo to jest cichutko, puscic i znowu warkot jak w traktorze.. dodam ze skrzyn tez juz bylo 2:)

Opublikowano

Mateusz.olma ja jestem dzisiaj po wymianie docisku i dalej jest problem z takim 'tyrkotaniem' wycisnie sie sprzeglo to jest cichutko, puscic i znowu warkot jak w traktorze.. dodam ze skrzyn tez juz bylo 2:)

A co z tarczą? Nie wymieniałeś? [br]Dopisany: 15 Listopad 2008, 08:14_________________________________________________

[br]Dopisany: 13 Listopad 2008, 19:28_________________________________________________Zle podalem date stosowania dwumasa. Mialo byc 04.97r.

Wcale nie chodzi o datę tylko o numer seryjny silnika. Powyżej numeru 200 000 macie dwumas. Przerabiałem już to , więc info jest pewne.

Opublikowano

U mnie w 1Z to samo, po nocce przy ruszaniu szarpie , po paru kilometrach jest OK. Hałas też jest większy przy wyciśniętym sprzęgle.

Czyli tarcza i docisk do wymiany??

Opublikowano

niekoniecznie sprzęgło. Na zimnym silniku u mnie też jest troszkę głośniej przez kilka sekund jak puszczę pedał, ale po kilku sekundach jest spokój. co tu mówić... niunia ma już trochę nalatane.

Ale szarpanie nie powinno występować. Na 1 stronie podałem 3 przyczyny, które przyszły mi do głowy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...