pandrulewicz Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Witam Szukałem po różnych forach i nie znalazłem żadnej konkretnej informacji na temat błędów, które są poniżej. Najbardziej interesuje mnie tak naprawdę w jaki sposób mogę usunąć błąd: 16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Szukałem inforamcji na różnych forach i wiem że mogę zamontować sterownik o tym samym numerze czyli 8D0907559A, zaczełem poszukiwania ale niestety poległem w nich nie mogę znaleźć sterownika o tym samym numerze i jestem ciekawy czy mogę zamontować inny sterownik od wersji silinika 1.8T AEB, gdyż wiem że w tej wersji silnika były montowane też sterowniki o innych numerach. Pytanie brzmi czy mogę zamontować sterownik o o innym numerze, który był montowany w moim silniku o symbolu AEB, bo na allegro znalazłem kilka sterowników o innych numerach które pochodzą z aut z takim samym silnikiem jak mój. Poniżej lista błędów jakie wykrył u mnie Polski VAG409.1, Jeśli ktoś miał podobne błędy i może pomóc je rozwiązać to bedę wdzięczny za pomoc KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 14.12.2011 Godzina 17:47:19 8D0907559A 1.8L R4/5VT MOTR HS D01 16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75 przerwa na wyjściu - BŁĄD SPORADYCZNY KODY BŁĘDÓW - Poduszki powietrzne Data 14.12.2011 Godzina 17:46:23 8D0959655C Airbag 7 Audi DE2 1217 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej - N199 zbyt duża oporność Pozdrawiam i czekam na dobre rady
krzysiekml Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem ten to się pojawił u mojego koleżki po prze lutowaniu właśnie (po chipsie)
tomek20stencel5 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Sprawdź czy dobrze spisałeś nr bo nawet wujek google nic takiego nie znajduje
Dev Opublikowano 25 Grudnia 2011 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Zły nr sterownika podales, zrob foto naklejki i wrzuc na forum
DeeJay_Kill Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Ok, ale powiedz, co Ci się dzieje z autem... Sterownik nie musi mieć koniecznie tego samego numeru, ale najpierw postawmy sobie pytanie, czy jego wymiana jest konieczna - błąd pamięci to sugeruje, jednak warto mieć pewność, czyli rozebrać i wyczyścić sterownik - nic to nie kosztuje, a pozwoli na trafną diagnozę - ja byłem bliski wymiany ECU, bo praktycznie miałem pewność, że uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania, jednak po zamianie z kolegą, doszliśmy do wniosku, że to turbo - (też miałem błąd pamięci, z tym, że 65535 - internal module control memory error)
szczuraz Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 W twoim roczniku było ECU 8D0 907 557T -> nr bosh: 0 261 204 185. Błąd pamięci ROM może być spowodowany: 1. Niedolutowana któraś nóżka przy podmianie softu 2. Przegrzana kość przy podmianie softu/naprawie 3. zalanie ECU 4. Zwarcie w instalacji 5. * Mało realne - Ktoś tyle razy nadpisywał informacje na kości że się wykrzaczyła ( np. często kasując błędy bez naprawienia usterki) Zacznij od sprawdzenia czy kość przyjmuje jakiekolwiek nastawy np adaptacja przepustnicy. Zerknij do środka czy niema śladów wody. Przypatrz się lutom kostki z białą naklejką z napisem bosch [br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 11:46_________________________________________________za chwilę wrzucę foty tylko dobiorę się do jakiegoś wolnego ECU[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 11:48_________________________________________________Kość oznaczona czerwoną linią do sprawdzenia Z tej naklejki odczytujesz nr ECU i nr Bosch Kość może wyglądać też tak ( ta jest akurat z ECU o końcówce 558E )
KANAL Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem ten to się pojawił u mojego koleżki po prze lutowaniu właśnie (po chipsie) U mojego kolegi tez pojawil sie po chipie (przelutowaniu kosci)... auto jezdzi juz rok czasu z tym bledem bez najmniejszych problemow. Byc moze w nowej kosci nie zgadzaja sie sumy kontrolne. I jak kolega nademna pisze, w Twoim roczniku byl ECU 8D0 907 557T -> nr bosh: 0 261 204 185. Jesli masz inny, spisz dokladnie nr AUDI i nr BOSCH i poszukaj w Google. Byc moze ktos wczesniej z nieznanych Ci powodow zmienil cale ECU.
pandrulewicz Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2011 Hej Zdjęcie naklejki jakie mam na sterowniku: Czyli ECU miałem wymieniany :gwizdanie: Jutro rozbiorę puszkę i zobaczę dziś nie patrzyłem dokładnie ale nie widziałem tam śladów wody. Aha mam pytanie jak prawidłowo rozłączyć ECU czy najpierw akumulator czy mogę po prostu wyciągnąć wtyczkę z ECU. I po podłączeniu nie będę miał żadnych problemów z autem???
szczuraz Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Mega rzadki sterowni wsadzany od 01.98 do 07.98 Ecu możesz odpiąć bez odpinania aku ale polecam je odpiąć jak ogarniesz nastawy przepustnicy (za którymś razem będzie trzymało w pamięci) to zrób dynamiczne i mi tu wklej tak jak Ci pisałem. Będziemy dalej myśleć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się