Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Wymiana ECU potrzebna pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

Szukałem po różnych forach i nie znalazłem żadnej konkretnej informacji na temat błędów, które są poniżej.

Najbardziej interesuje mnie tak naprawdę w jaki sposób mogę usunąć błąd:

16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Szukałem inforamcji na różnych forach i wiem że mogę zamontować sterownik o tym samym numerze czyli 8D0907559A, zaczełem poszukiwania ale niestety poległem w nich nie mogę znaleźć sterownika o tym samym numerze i jestem ciekawy czy mogę zamontować inny sterownik od wersji silinika 1.8T AEB, gdyż wiem że w tej wersji silnika były montowane też sterowniki o innych numerach.

Pytanie brzmi czy mogę zamontować sterownik o o innym numerze, który był montowany w moim silniku o symbolu AEB, bo na allegro znalazłem kilka sterowników o innych numerach które pochodzą z aut z takim samym silnikiem jak mój.

Poniżej lista błędów jakie wykrył u mnie Polski VAG409.1,

Jeśli ktoś miał podobne błędy i może pomóc je rozwiązać to bedę wdzięczny za pomoc

KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 14.12.2011 Godzina 17:47:19

8D0907559A 1.8L R4/5VT MOTR HS D01

16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75

przerwa na wyjściu - BŁĄD SPORADYCZNY

KODY BŁĘDÓW - Poduszki powietrzne Data 14.12.2011 Godzina 17:46:23

8D0959655C Airbag 7 Audi DE2

1217 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej - N199

zbyt duża oporność

Pozdrawiam

i czekam na dobre rady

:hi:

Opublikowano

16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

ten to się pojawił u mojego koleżki po prze lutowaniu właśnie (po chipsie)

Opublikowano

Zły nr sterownika podales, zrob foto naklejki i wrzuc na forum

Opublikowano

Ok, ale powiedz, co Ci się dzieje z autem... Sterownik nie musi mieć koniecznie tego samego numeru, ale najpierw postawmy sobie pytanie, czy jego wymiana jest konieczna - błąd pamięci to sugeruje, jednak warto mieć pewność, czyli rozebrać i wyczyścić sterownik - nic to nie kosztuje, a pozwoli na trafną diagnozę - ja byłem bliski wymiany ECU, bo praktycznie miałem pewność, że uszkodzony jest czujnik ciśnienia doładowania, jednak po zamianie z kolegą, doszliśmy do wniosku, że to turbo - (też miałem błąd pamięci, z tym, że 65535 - internal module control memory error)

Opublikowano

W twoim roczniku było ECU 8D0 907 557T -> nr bosh: 0 261 204 185. Błąd pamięci ROM może być spowodowany:

1. Niedolutowana któraś nóżka przy podmianie softu

2. Przegrzana kość przy podmianie softu/naprawie

3. zalanie ECU

4. Zwarcie w instalacji

5. * Mało realne - Ktoś tyle razy nadpisywał informacje na kości że się wykrzaczyła ( np. często kasując błędy bez naprawienia usterki)

Zacznij od sprawdzenia czy kość przyjmuje jakiekolwiek nastawy np adaptacja przepustnicy. Zerknij do środka czy niema śladów wody. Przypatrz się lutom kostki z białą naklejką z napisem bosch

[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 11:46_________________________________________________za chwilę wrzucę foty tylko dobiorę się do jakiegoś wolnego ECU[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 11:48_________________________________________________Kość oznaczona czerwoną linią do sprawdzenia

ef8e5e521d9b4cdfm.jpg

Z tej naklejki odczytujesz nr ECU i nr Bosch

a3b690ecfed8b794m.jpg

Kość może wyglądać też tak ( ta jest akurat z ECU o końcówce 558E )

1886f1702c2db007m.jpg

Opublikowano

16989 Uszkodzenie pamięci wewnętrznej ROM sterownika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

ten to się pojawił u mojego koleżki po prze lutowaniu właśnie (po chipsie)

U mojego kolegi tez pojawil sie po chipie (przelutowaniu kosci)... auto jezdzi juz rok czasu z tym bledem bez najmniejszych problemow. Byc moze w nowej kosci nie zgadzaja sie sumy kontrolne.

I jak kolega nademna pisze, w Twoim roczniku byl ECU 8D0 907 557T -> nr bosh: 0 261 204 185. Jesli masz inny, spisz dokladnie nr AUDI i nr BOSCH i poszukaj w Google. Byc moze ktos wczesniej z nieznanych Ci powodow zmienil cale ECU.

Opublikowano

Hej

Zdjęcie naklejki jakie mam na sterowniku:

numer_sterownika_z_kompa.jpg

Czyli ECU miałem wymieniany :gwizdanie:

Jutro rozbiorę puszkę i zobaczę dziś nie patrzyłem dokładnie ale nie widziałem tam śladów wody.

Aha mam pytanie jak prawidłowo rozłączyć ECU czy najpierw akumulator czy mogę po prostu wyciągnąć wtyczkę z ECU.

I po podłączeniu nie będę miał żadnych problemów z autem???

Opublikowano

Mega rzadki sterowni wsadzany od 01.98 do 07.98

Ecu możesz odpiąć bez odpinania aku ale polecam je odpiąć

jak ogarniesz nastawy przepustnicy (za którymś razem będzie trzymało w pamięci) to zrób dynamiczne i mi tu wklej tak jak Ci pisałem. Będziemy dalej myśleć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...