Tposejdon Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Witam wszystkich zainteresowanych takim nietypowym z pozoru banalnym tematem. Temat porównania może wydawać się niedorzeczny bo wiadomo B7 a B5 to spora róznica w postępie technologicznym. Mnie jednach chodzi o zupełnie coś innego. Pomijamy walory estetyczne bo to wiadomo rzecz gustu pomijamy również walory techniczne w sensie nowych technologi czyli systemów wyposarzenia itp bo to wiadomo są różne wersje, wyposażenia itp. Zagadnieniem o które mi chodzi jest trwałość, jakość wykonania i żywotnośc tych aut. I tu cenne będą opinie w szczególności tych z was którzy mieli doczynienia z każdym z tych modeli. Jak oceniacie wykonanie dbałośc o szczeguły i przedewszystkim żywotnośc każdego z nich? jak z awaryjnościa ? Modele z lat 90-tych B5 wiadomo mają przebiegi z reguły ponad 200 tys nieraz grubo ponad 300 tys a mimo to swoją kondycją niczym nie odbiegają od tych z lat 2000 i wyżej. Jak według was czy modele nowsze B6 i w szczególności B7 wykonane w nowszych technologiach by się wydawało bedą równie niezawodne w wieku 15..i wyżej lat? Generalnie tak jak pisałem na poczatku chodzi mi tylko o ocene trwałości tych aut, niezawodności i żywotnośc. pozostałe walory nie rozpatrujemy z racji gustu coś się podoba coś nie, oraz czasu i postępu wiadomo systemy i układy montowane w B7 są napewno bardziej zaawansowane niżw B5 choć na nich bazuja. Prosiłbym o konkretne wypowiedzi a nie tylko nic nie wnoszące do wątku : "Wolę b7 bo nowsza i ładniejsza"
Guregoru Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Z tego co pamiętam to jest już na forum gdzieś taki wątek
tymonA4 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Miałem b5 teraz mam b6 i przeskoki jest duży b5 zrobiło się kultowe przez model rs4 ale różnica jest duża mniejsza już jak miedzy b6 a b7 z tym ze porównujemy dwa podobne modele a nie b5 na wypasie i golasa b6
vauxhall95 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Pod wzgledem jakosci i wytrzymania B5 bije na glowe B6/B7.Faktycznie wyglad itp to duzy przeskok.Wezmy np srodek plastiki itp.W b6/b7 wystarczy za mocno palcem dotknac i juz porysowane,farba schodzi.Nie wspomne o silnikach,nawet tych 1.9 PD ktore sa i tak drozsze w utrzymaniu.A pompki tez lubily siadac[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 15:17_________________________________________________Dodatkowo wezmy AFN po przebiegu 600tyś i AWX po przebiegu 600tys o ile dotrwa,tak samo uzytkowane.W afn nie padnie nic,jezeli bedzie dobrze uzytkowany.A w AWX pompki i dwumas odjada na 99%
tymonA4 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 :szukaj:Ale b5 tez ma pompki a plastiki tez super nie są wiadomo co może się popsuć w AHU o audi 80 tez mówiono ze lepsze od a4 bo ma stalowe zawieszenie i mocniejsze wnętrze po za tym każdy swoje chwali ja mogę porównać moje dwie A4 i prawda jest taka ze nie ma co tu porównywać przeskok milowy już nic nie mówię o wachaczach tych w b5 i tych w b6
vauxhall95 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 No czym sie wachacze roznia w b5 niz w b6?.Tak chodzilo mi glownie o silniki 1.9 Na pompie a nie na pompkach.Ktore przejada duzo wiecej niz na PD. Porownujesz plastiki w b5 do b6/b7??
Piotrek98igo Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 tymek miales benzyne 1.8 w gazie stad przeskok dla ciebie jest ogormny ma 1.9tdi po modach jezeli chodzi o podrozowanie moje zdanie jest takie ze najbardziej dopracowany silnik to 1.9tdi 130ps awx/avf dynamika wzgledem spalania i trwalosci najlepsza
tymonA4 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Piter ja mówię o całości adra do awx nawet nie próbuje porównać i zgadzam się w 100% to co piszesz o tdi
Flaha Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 mam pewne porównanie, bo użytkowałem b5 przez 10 lat a teraz przez 3 lata b7... jeśli chodzi o plastiki w b5 - pozawijały mi się na podszybiu jego rogi od słońca, w b7 nic takiego się nie dzieje, w b5 zimą na wybojach plastiki piszczały, w b7 na razie nie piszczą. W jednym i drugim plastyki wokół wewnętrznych klameczek rysowały się/rysują się tak samo, zwłaszcza po stronie pasażera (pasażerki i ich pierścionki oraz długie szpony, heheh), chociaż to nic tragicznego i widocznego ale ja jako osoba dbająca o samochody zauważam to.. Wahacze w b7 są mocniejsze niż w b5 a zwłaszcza w tych najstarszych jej wypustach (lata ok. 1995-2000) (przynajmniej w moim przypadku - w b5 wymieniałem co dwa lata, tu nie dotykałem jeszcze nic a przebiegi cały czas robię podobne). Silnik - tak miałem nieśmiertelnego 1Z, który mógł pojechać na wszystkim i palił ok.6ltr, teraz mam BPW, do którego nie leję byle gnojówki z uwagi na pompowtryski no i pali ok 7ltr... tak więcej i jeden i drugi model mają swoje plusy i minusy, nie da się ich porównywać, a mówienie o tzw. ekonomii utrzymania to porażka, bo chcąc pozbyć się takich dylematów to najekonomiczniej chyba by było przesiąść się na rower. Gdy się kupuje (świadomie!) auto za kilkadziesiąt tysi to narzekania, że po kilkuset tys km pada dwumas albo pompowtryski są nie na miejscu, wiadomo, że im nowsze auta i bardziej zaawansowane technologicznie oraz naszpikowane elektroniką, tym ryzyko awarii jest wyższe podobnie jak i koszty jej usunięcia, idąc tym tokiem myślenia, to można dojść do wniosku (błędnego!), że b5 była padaką w porównaniu do b4. Wiadomo też, że każdy będzie bronił swego auta, jedni bo mają b5 i chociażby dla pocieszenia się, że nie mają b7 będą po tym b7 jechali, a inni bo zadzierają nosa i uważają, że te ich b7 to już nie wiadomo jaki cud - będą jechali po b5.., ale w tym przypadku te porównywanie to tak jakby po rozwodzie prowadzić rozważania, która żona jest lepsza - ta eks czy jednak obecna...
Thom4s Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Pomiędzy B5, a B6 jest przepaść jeśli chodzi o design, ale również technologicznie to już dużo lepiej prowadzące się auto. B7 to tylko facelifting B6 - nowe lampy, grill i silniki, wnętrze praktycznie to samo. B6 to na tyle sprawdzony i udany model, że do teraz jest sprzedawany jako Seat Exeo, podobnie jak w B7 przestylizowano lampy i grill. Wnętrze ma z A4 cabrio.
REVO Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Mam małe porównanie między B5 i B6, ponieważ przymierzałem się do B6. Oglądałem trzy auta, którymi byłem poważnie zainteresowany. W moim odczuciu, plastiki są w B6 są gorszej jakości. Udało się znaleźć b5 w rzadkiej wersji i taki sposobem stałem się jej właścicielem. Jeśli chodzi o wygląd, B6 wygląda zdecydowanie nowocześniej. Zarówno w B5, B6, B7 jak i B8 występował motor 1.8T. Czy ktoś ma porównanie jak spisuje się ten motor w poszczególnych generacjach?
daniels Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Pod wzgledem jakosci i wytrzymania B5 bije na glowe B6/B7.Faktycznie wyglad itp to duzy przeskok.Wezmy np srodek plastiki itp.W b6/b7 wystarczy za mocno palcem dotknac i juz porysowane,farba schodzi.Nie wspomne o silnikach,nawet tych 1.9 PD ktore sa i tak drozsze w utrzymaniu.A pompki tez lubily siadac[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 15:17_________________________________________________Dodatkowo wezmy AFN po przebiegu 600tyś i AWX po przebiegu 600tys o ile dotrwa,tak samo uzytkowane.W afn nie padnie nic,jezeli bedzie dobrze uzytkowany.A w AWX pompki i dwumas odjada na 99% znajomy ma co prawda ma 1.9tdi AVF i przebieg ponad 800tysi,osobiście zrobił nią 500tys jedynie co robił to 2x dwumase :gwizdanie:
MAJKI Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Ja tez miałem b5 i od 3 lat mam b7 i moge sie zgodzić z Flahą (w b5 rogi na desce tez mi sie odkleiły, materiał z boczków drzwi mi sie odkleił, schodząca farba z klamek, no i zawias przy b5 robiłem 2 razy a w b7 jeszcze nie zagladałem do zawiasu). No i ogólnie użytkuje teraz 2.0 tdi ale nic złego nie moge powiedzieć... Pamietam jeszcze ten dzien jak przyjechałem z DE b7 a na podówrku jeszcze miałem B5 i juz nie chciałem nią wogóle jeździć :gwizdanie: Człowiek sie przyzwyczaja do komfortu
mlodyy Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 ja powiem coś od siebie nigdy ale to nigdy w życiu nie kupił bym b6 po prostu nie podoba mi sie ta buda a szczególnie tył w sedanie , co do zawijania sie rogów to B5 miało 14 lat a B7 ma 7 wiec poczekajcie jeszcze troszkę i zacznie sie zawijać
Maciek80 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Miałem oba modele i wg mnie przesiadka z B5 na B6 to ogromny przeskok. Jakość wykonania, materiałów i design o wiele lepszy jest w B6. Nie wiem, jak ktoś może twierdzić, że materiały w B5 są lepsze. Wystarczy pomacać kokpity w obu autach, różnicę widać od razu. Jeśli chodzi o koszty utrzymania, to wszystko zależy od stanu technicznego danego egzemplarza. Oba modele mogą być bezawaryjne lub doprowadzić do bankructwa :>
verus Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Niemal identyczna dyskusja była tutaj : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=166777.0;highlight=b8+por%F3wnanie i tutaj : http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=63790.0
mm1 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Pod wzgledem jakosci i wytrzymania B5 bije na glowe B6/B7.Faktycznie wyglad itp to duzy przeskok.Wezmy np srodek plastiki itp.W b6/b7 wystarczy za mocno palcem dotknac i juz porysowane,farba schodzi.Nie wspomne o silnikach,nawet tych 1.9 PD ktore sa i tak drozsze w utrzymaniu.A pompki tez lubily siadac[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 15:17_________________________________________________Dodatkowo wezmy AFN po przebiegu 600tyś i AWX po przebiegu 600tys o ile dotrwa,tak samo uzytkowane.W afn nie padnie nic,jezeli bedzie dobrze uzytkowany.A w AWX pompki i dwumas odjada na 99% Witam!Ja akurat mam taki przeskok z b5 na b6, obie w tdi właśnie z takimi silnikami co kolega pisze. Moja b5 miała duży przebieg, nie 600tyś trochę mniej i wtryski się nie psuły, ale sprzęgło siadało i dużo innych rzeczy, zawieszenie, hamulce, zamki, dużo pierdółek. Teraz mam b6 awx ma mniej przebiegu i jak do tej pory zrobiłem 35tys km i nic nie siada super się jeździ i nie myślę o zmianie samochodu. Tak więc myślę że w dużej mierze zależy od stanu samochodu w jakim go się nabyło i od tego jak się o niego dba, jak się dba tak się jeździ. Ale co chodzi o tapicerkę to kolega wcześniej dobrze napisał, że w b6 tapicerka jest tak delikatna, że palcem mocniej się przyciśnie i rysę się zrobi. Pozdrawiam!
Tposejdon Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2011 No właśnie ja jestem taki że nie kupuje auta na 2 lata.. jak już to ma służyć stąd ten wątek.. Swoją mam już 3 lata i wiadomo jest parę rzeczy które trzeba zrobić na bierząco ale to normalne w trakcie uzytkowania. Chciałem porównac te modele pod takim właśnie katem wytrzymałości itd ponieważ moja ma juz te 14 lat i 360tys prawie i tak sie zastanawiam czy doinwestowac ją konkretnie ( swap silnika na coś większego i sporo zmian info w moim watku) czy dozbierac sprzedac, kupić B7 i wtedy coś zaczać doposażać SWAP itd. Skądinont słyszałem różne opinie na temat B7..B6 że te auta sa nowsze bardziej kąfortowe ale nie pożyja tyle co roczniki 90te. Stąd ten watek a te które kolega tu podesłał owszem coś tam zawierają ale sa pod innymkatem nie typowo porownawcze jednych do drugch modeli.
daniels Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Miałem oba modele i wg mnie przesiadka z B5 na B6 to ogromny przeskok. Jakość wykonania, materiałów i design o wiele lepszy jest w B6. Nie wiem, jak ktoś może twierdzić, że materiały w B5 są lepsze. Wystarczy pomacać kokpity w obu autach, różnicę widać od razu. Jeśli chodzi o koszty utrzymania, to wszystko zależy od stanu technicznego danego egzemplarza. Oba modele mogą być bezawaryjne lub doprowadzić do bankructwa :> zgadzam się miałem b5 lifta teraz b6-przeskok ogromny,najbardziej wizualnie podoba mi się w b6 "muskularna sylwetka"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się