Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI w A4 B7


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz na myśli popychacz pompy wysokiego cisnienia to odrazu chcę Ci powiedzieć że nie jest to lekarstwo na każde klekotanie,

Przykład z podwórka, nowy wałek rev B, nowa pompa i nowy popychacz pompy wysokiego cisnienia ,a klekot był straszny.

Po wymianie łancucha i napinacza łańcuszka (bez pompy oleju) klekotu pozbyłem się raz na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak na zdjęciu nr 2 (pierwsza strona) jest obudowa nastawnika zmiennnych faz rozrzadu 06F103107G na w jej wewnętrznej częsci patrząc na zdjęcie nr 2 to po lewej stronie znajduje się bolec jest to jakiś zawór lub czujnik który wchodzi w jeden z wałeków rozrządu a mianowicie w tą częśc na której jest przykrencona zembatka łańcucha rozrządu na owym bolcu znajdują się trzy metalowe pierscienie które z czasem wycierają sie co prowadzi do spadku cisnienia oleju (tego oleju który idzie do napinacza oraz chyba do nastawnika zmienntch faz rozrzadu) w efekcie doprowadza do niewłasciwej pracy napinacza rozrzadu. koszt tych pierscieni to ok 120zł aso mechanik ok 300zł i dzwiek 2.0t wraca do normy. wielu mechaniorów nie potrzebnie oraz bez efektywnie wymienia napinacz oraz sam łańcuch. dla potomnych nr metalowch oringów 06F198107A dla silnika 2.0t 147KW BPG BWE BGB BUL BWT BYK BPJ. AMEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem własnie po wymianie kompletnego rozrządu wraz z Napinaczem i łańcuchem.

Całość wykonał NOSB . poszło bardzo zgrabnie. opuszczenie lekko silnika na poduszkach dało wystarczającą przestrzeń do przeprowadzenia całej operacji.

Szklanka na pompie wysokiego ciśnienia u mnie w stanie idealnym.

Po wymianie cicho . słychać tylko klikanie wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia.

całość za czesci 650 zł. wraz z uszczelkami.

Okazało się po drodze że do wymiany mam jeszcze zawór DV (przerwana membrana) i termostat skończył żywot :)

ale to już zrobię sam na kanale.

Dzięki Daniel za robote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odczułeś jakieś zmiany w sensie jest ciszej podczas jazdy , czy tylko na luzie jest słyszalna różnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy u mnie bylo i jesst cicho. Co do dzwiekow z tergo silnika to musze przy najblizszej okazji posluchac takiego samego . I porownac.

Slychac wyrazne tykanie , cykanie . nosb tlumaczyl to dzwiekiem pompy wysokiego cisnienia i wtyskiwaczami.

Musze poprostu porównac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i ja mam do wymiany cykający łańcuch silnik bgb. Musze kupić i po Świętach wymienić, znacie Panowie sklep w którym mogę w dobrej cenie kupić ?

Domyślam się że i w Warszawie koszt wymiany będzie spory, może ktoś ma miejsce w którym mogę to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi najtaniej wyszło od Adriana nr gg 6412108. Przeważnie jest na ukrytym więc zostaw wiadomość to Ci napisze jakie ma teraz ceny. Też brałem do BGB więc pewnie będzie miał gdzieś spisane nr. Napisz, że potrzebujesz łańcuch i napinacz wałków rozrządu do T FSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś mógłby wrzucić filmik z dźwiękiem po wymianie napinacza z łańcuszkiem?

Edytowane przez Dar0717
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mogę prosić o dokładny komplet częsci uszczelki i wszstko co potrzebne do wymiany tego napinacza i łańcucha :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dar0717

mogę ci nagrać taki filmik, akurat wymieniam te elementy w 2.0 bez turbo.

ceny części mrożą krew w żyłach ;x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuszek + napinacz + 2 uszczelki ~1300 zł.

audi odebrane, brat twierdzi że nadal klekocze.

zaraz będę miał nagranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesci z ASO? Nie chce mi sie szukac faktury, ale ja płaciłem za części cos koło 500zl...

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem po wymianie napinacza, łańcucha i szklanki. Komputer pokazuje błąd zaworu sterującego fazami kątowymi rozrządu. Nigdzie nie mogę znaleźć tego czujnika choć mam jego nr katalogowy. Czy zostaje mi zatem aso ?? a może ktoś poratuje z Was?? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mogę prosić o dokładny komplet częsci uszczelki i wszstko co potrzebne do wymiany tego napinacza i łańcucha :notworthy:

06F 109 217 A 1szt.
06D 109 229 B 1szt.
06D 109 281 D 1szt.
N10 196 303 3szt.
06E 127 248 1szt.
06D 109 309 C 1szt.
N10 624 701 3szt.
N10 691 601 1szt.
06D 103 121 B 1szt.
06F 103 483 D 1szt.
06F 103 483 E 1szt.
cam-chain-tensioner-service-kit-2-0t-fsi
c16e6eaea82fdbadd2d5413b2e1c4304.png
f316d6cd0a72de0a9f64131207bb5095.png
81f95cf8eb24ce266d5b4f1d0e066a02.png
Chyba wszystko w temacie.
Edytowane przez xcentriq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Audi A4 B7 2007 rok 2.0 TFSI 200KM BWT(USA). Objawy to: klekot, nierówna praca silnika na luzie, chmury dymu przy gwałtownym przyśpieszeniu, rzadko, ale jednak wyskakujące ciśnienie oleju, oraz brak mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu. Pierwsze co to zakupiłem łańcuch z napinaczem, jednakże mechanik sprawdził, że jest w porządku i jest pęknięta pokrywa od pompy paliwa vacum i przytarty wałek rozrządu, jednakże z przyczyn osobistym nie mogłem naprawić tego od razu, tylko dopiero teraz się za to zabieram.

Kwestia pierwsza: Czy wymienić tylko te 2 części, czy mogło to zajść dalej ? Klekot jest na takim samym poziomie jak był wcześniej

Kwestia druga: Części do silnika BWT jest mniej niż mało, więc zapytam, czy z któregoś silnika ta część jest taka sama ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Audi A4 B7 2007 rok 2.0 TFSI 200KM BWT(USA). Objawy to: klekot, nierówna praca silnika na luzie, chmury dymu przy gwałtownym przyśpieszeniu, rzadko, ale jednak wyskakujące ciśnienie oleju, oraz brak mocy przy mocniejszym przyśpieszaniu. Pierwsze co to zakupiłem łańcuch z napinaczem, jednakże mechanik sprawdził, że jest w porządku i jest pęknięta pokrywa od pompy paliwa vacum i przytarty wałek rozrządu, jednakże z przyczyn osobistym nie mogłem naprawić tego od razu, tylko dopiero teraz się za to zabieram.

Kwestia pierwsza: Czy wymienić tylko te 2 części, czy mogło to zajść dalej ? Klekot jest na takim samym poziomie jak był wcześniej

Kwestia druga: Części do silnika BWT jest mniej niż mało, więc zapytam, czy z któregoś silnika ta część jest taka sama ?

Pierwsze co to powinieneś uzupełnić profil a drugie to zanim kupiłeś części to porządnie zdiagnozować go podpinając pod komputer.

Jeżeli masz chmury dymu przy przyśpieszaniu to pluje ci olejem prawdopodobnie na wylocie gdzieś przy turbo.

Co dalej pompa oleju, smok do sprawdzenia.

Pęknięta pokrywa wariatora zmiennych faz rozrządu prawdopodobnie świadczy o dawnej eksplozji wewnątrz wywołanej zerwanym łańcuchem lub zniszczonym napinaczem, możliwe że sam wariator i jego zawór sterujący jest do wymiany.

Jeżeli są nieszczelności od strony vacuum też będzie klekotał, nieszczelna odma - będzie klekotał i obroty będą falowały (Nie masz problemów z falowaniem obrotów lub podniesionymi obrotami ? / a chyba masz bo napisałeś "nierówna praca silnika")

Przetarty wałek ? Pewnie tam przy popychaczu wysokociśnieniowej pompy paliwa "popychacz prawdopodobnie do wymiany".

Nie wiem jak twój mechanik sprawdził czy napinacz jest ok i czy łańcuch nie jest rozciągnięty - organoleptycznie ? ;)

Następna rzecz to jeśli jest luz na łańcuchu to bez ustawiania wałków w odpowiednich pozycjach, zawory nie będą się otwierały i zamykały w odpowiednim momencie więc będzie klekotał i tyle.

Jaki przebieg ma auto? i podepnij go pod kompa.

Edytowane przez xcentriq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju była w porządku, smok był czysty.

Obroty na luzie są stałe z tego co widzę na liczniku, jednakże co jakieś 2 sekundy są takie drgnięcia silnika, że buja samochodem.

Teraz prawdopodobnie pójdzie do innego mechanika

Przebieg 120000km

Pod kompem jak była podpięta to coś wyskakiwało od zapłonu tylko, ale pamiętam, że chyba cewkę wymieniliśmy i wszystko w porządku było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie . Pytanie czy łańcuch z napinaczem wymienię bez ściągania pokrywy zaworòw. Czy dam radę odkręcić tylko vako pompę i tylna pokrywę. I wymienić łańcuch bez zrzucania wałków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...