Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Kpower i pomiar mocy


lukjar7

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli to taka hamownia nakładana na koło to ona też jest tak realna jak ten cały Kpower,

ale jak będziesz robił to na tym samym odcinku drogi-będzie można porównać wynik-na hamowni obciążeniowej-jeśli nie ma nawiewu-wynik też może być przekłamany,bo i temperatura w dolocie będzie wyższa-po prostu IC nie spełnia swojej roli bez nawiewu...a czy w każdej hamowni jest nawiew?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyobrażam sobie hamowania auta bez nawiewu i zbliżonych parametrów temp w dolocie itp

ale wiem jak się czasem hamuje auta :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli to taka hamownia nakładana na koło to ona też jest tak realna jak ten cały Kpower, pewien człowiek z Wrocławia robi softy i klientom mierzy swoje dokonania taką hamownią (swego czasu nawet ogłaszał się na allegro, może dalej się ogłasza) Niestety wykresy z hamowni przenośnej w dwóch autach okazały się dość znacznie odbiegające od hamowni obciążeniowej w innej firmie

bledy sa rozne wszystko zalezy jak sie robi pomiar i jakie sie dane wprowadzi ...

kiedys [kilka lat temu (2006/2007 rok) kiedy o Dynomecie wiekszosc na tym forum nie miala pojecia :wink4: ] robilem porownanie z MAHA na własnym aucie i tak to wyglada:

maham.jpg

dynomet.jpg

wnioski mozna wyciagnac samemu ...

a to ze kiedys pewny czlowiek pewnie cos robil .... historia jakich wiele ... :wink4:

wyzej opsiane sa moja wlasne doswiadczenia .... :wink4:

choc oczywiscie pomiar na MAHA jest lepszy/dokladniejszy ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ze kiedys pewny czlowiek pewnie cos robil .... historia jakich wiele ...

temat obadany nie ktoś przez kogoś, tylko dwa auta znajomych

różnica na poziomie 10-12koni była przy mocach około 170koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten program nie chce wczytac logów zrobionych przeze mnie natomist wczytuje bez problemu ten log przykładowy nie wiem co robie nie tak, mozna wpisac te dane jakos recznie po wybraniu logów pojawia sie napis, Log-datei prufen, keine ausreicheneden messwerte oder Spaltenbezeichnung nicht gefunden. Robiłem logi 1 grupy bo miałem wszytko w tej grupie. Czy gdybym wysłał komuś na meila moje Logi to podjąłby sie ktos próby :cool1:

Wkońcy mi sie udało i widac ze cos jest nie tak bo do 4,5tys charakterystyka sie pokrywa z oryginalna ADR-a ale powyzej zaczyna spadac. Albo bład programu albo faktycznie słabnie silnik mimo ze przepływka jest nowa i pokazuje prawidłowe wartosci.

2de8345c5d4c203dm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oto dwa pomiary na Dynomecie :evil: :

wykresdynomet.jpg

nie jest tak zle jak na starego kondona ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze jest chwila czasu to sie troszke pobawilem ...

lekka korekta programu [zgodnie z wymaganiami panujacymi na forum kreski maja byc idealnie rowne :naughty: ] i dwa pomiary na tej samej drodze tylko raz w jedna raz w druga strone :

pomiar 1.

18600455.jpg

pomiar 2.

12423776.jpg

jak widac pomiary sie roznia ... ale generalnie mozna w duzym przyblizeniu zobaczyc jak rozklada sie moment i moc w aucie ...

p.s musze sie w koncu wybrac na rolki ... :naughty:

a mnie się wydaje ze to może być różnica przez np wiatr w plecy, albo z przodu co dało większe/mniejsze opory przy toczeniu się auta przez co program policzył inna moc, a na hamowni masz cały czas te same warunki wiec pomiary są lepsze.

Co sądzicie o moim wniosku :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zawsze można na pomiar wybrać bezwietrzną pogodę,równy teren i też będzie dokładnie...przynajmniej przy porównaniach różnych opcji i modyfikacji w aucie.. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też ustawić auto na rolkach w garażu :P

pewnie,że można-trochę prymitywne,ale pomiar będzie zawsze taki sam :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3qVFA.jpg

Mozliwe,zeby AVF tyle wyciagal fabrycznie??

I skad braliscie mase auta?? -z dowodu?? skad cisnienie??

PS. to jest usredniony wynik,bo u nas w gorach nie ma idealnych dlugich plaskich prostych....

Pomiary mialem od 130km /280nm do 149km 335nm ale 3/4 pomiarow wyszlo wlasnie tak jak na wykresie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z książki serwisowej-dodaj ile masz paliwa(ok. 1kg/L) i własną masę-ciśnienia nie musisz podawać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wychodzi mi od 145km /310nm przez 161km /328nm do 156km /362nm

to usredniajac wychodzi mi 159km i 333nm

Hmm,ciekawe ile w tym prawdy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie możesz uśredniać-musi być płaski teren-u mnie z na prawdę lekkiej górki,pokazało 220koni-co jest niemożliwe....pomiar jest brany ze stosunku wagi do prędkości i obrotów-jadąc z górki-rozpędzisz się szybciej i pomiar będzie przekłamany...:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko u mnie nie ma takiej drogi :((((

Sa minimalnie pochylone. Ale pomiar robilem na dwoch drogach w dwie strony, wiec chyba mozna na oko to usrednic....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jak mam polskiego vaga 4.9 to skad to wszytsko wziasc i jak zeby zaladowac w program ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jak mam polskiego vaga 4.9 to skad to wszytsko wziasc i jak zeby zaladowac w program ??

a przeczytaj wątek od początku,to będziesz wszystko wiedział :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...