Skocz do zawartości
IGNOROWANY

szumi mi przód jak by mi wysiadły łożyska


Gość M?ODY

Rekomendowane odpowiedzi

niewiem jakie V ale to wina opon bo po zmianie na zimowki szum slychac ale duzo mniejszy i tak w przedziale 50-80km/h opony pirelli winter 190 195/65/15, jutro sprawdze ten ideks V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indeks ma bardzo duże znaczenie i to odbija się właśnie na hałasie opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem ten sam problem z lokalizacją szumów z przodu, a objawiało to się powyżej prędkości 80 km/h (przy 140km/h trzeba było poogłaszać radio...,) oraz co zabawne przy skręcie w prawo, przy jeździe na wprost szumiało lekko przy zakręcie w prawo szumiało czy wręcz buczało zwiększało dzwięk, a przy zakręcie w lewo miało tendencję do zmniejszenia czy tłumienia hałasu łożyska, zaniku. Wydawało mi się że to prawe łożysko jest już wyeksploatowane przebieg 290tyś., więc je wymieniłem i tu zonk dalej hałasowało, pojeździłem jeszcze miesiąc i postanowiłem że wymienię również to z lewej strony choć na 99% byłem pewny że to prawa strona i okazało się że to łożysko z lewej strony z przodu było powodem szumu, hałasu czy buczenia. Oba łożyska to SKF i teraz wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem wymieniane łożysko lewy przód. Objawy: buczenie przy ponad 80km/h przy lekkim skręcie w prawo. Też myślałem że to przez zimówki, ale łozysko jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy łożysko może piszczeć ?? Bo jak jadę do pracy to od około 60 km zaczyna się piszczenie, jak zwolnię przestaje, przyśpieszę od nowa - choć później ustaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem że szum nasila sie i zmniejsza podczas jazdy ze stałą prędkością na wprost.

Tzn jak jadę to jak przód pracuje to mam wrażenie jakby koła były jajkowate,ciężko to wytłumaczyć ale wrażenie jest takie jakby wraz z pracującym przodem coś ocierało,huczało itd ale dźwięk ten zmniejsza sie i zwiększa.Na zakretach bez problemów,czy amory mogą powodować takie objawy??

Dodam jeszcze że opony zima Nokiany po jednym sezonie wiec to odpada bo na letnich też to występowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy zużyty przegub może szumieć? bo wymieniłem łożysko i dalej szumi...

to nie opony bo na zimówkach tez szumiało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się, ja mam podobny problem, a zeczeło się od tego że założyłem 17/225 i nie dokręciłem przedniego koła, teraz założyłem poprzednie, 15/205, i dalej dużo hałasu z przodu, im szybciej jade, tym głośniej, przy chamowaniu tez głośno, co doradzicie?

---------- Post dopisany 11-04-2013 at 21:07 ---------- Poprzedni post napisany 10-04-2013 at 15:56 ----------

Problem rozwiazany, wina opon, przerzucilem przod na tyl i odrazu lepiej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odgrzeję temat. Oczywiście chodzi o ten irytujący SZUM

Tarcze hamulcowe + klocki wymienione, opony wymienione dwa razy (pierwsze continental cpc5 195/65 R15 kupione w marcu tego roku nowe, drugie Dunlop sport blue coś tam 195/65 R15, kupione tydzień temu też oczywiście nowe), amortyzatory po badaniach przód 83/83%, tył 65/65%, co do łożysk - mechanicy powiedzieli że to nie to.

Są takie odcinki drogi że auto cichnie jakby nie było kół, a na drogach krajowych bardziej szorstkich zaczyna się przy różnych prędkościach ten obsesyjny szum, przy hamowaniu głośniej.

Na pewno szumią opony ale co jest powodem że te wszystkie szumy przenoszone są do wnętrza kabiny? Co jest odpowiedzialne za to przenoszenie? Czy może brak jakiejś izolacji akustycznej ?

Już normalnie dostaje świra. Kupiłem to auto niedawno i straciłem ochotę na jazdę nim.

Proszę o pomoc w temacie. Może ktoś miał podobny przypadek i uporał się z tym.

Pozdrawiam: Paweł

ps. nie piszcie o podgłoszeniu radia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wyraźnie zaczęło jakiś czas buczeć/huczeć najwyraźniej słyszalne jest przy prędkości 75-100km/h

po kilku jazdach nasłuchiwaniach wydawało się, że to tylne prawe łożysko przestaje domagać... wymieniłem i niestety jest to samo... zamieniłem też potem miejsami koła na tyle i też dźwięk występuje...

zrobiłem ostatnio kolejne testy na drodze, tempomat na 80km/h i zmieniałem pasy raz w lewo raz w prawo, co się okazało, że cichnie to huczenie w momencie jak skręcam w lewo, a w prawo nadal jest...

I teraz moje pytanie czy to będzie jednak lewa strona tył (bo skręcając w lewo jakby zmienia się nacisk na tylnym lewym kole) czy może to jednak łożysko na przodzie ??? ciężko jadąc w aucie dociec, z którego miejsca faktycznie to dochodzi bo nosi się dźwięk w całej budzie... ale jak się siedzi z tyły wydaje się, że to tylna ośka...

w planie mam jeszcze założenie na tył innych kół na testy

zawile opisałem, ale może coś wywnioskujecie?? :wink:

---------- Post dopisany 15-07-2014 at 08:41 ---------- Poprzedni post napisany 09-07-2014 at 11:54 ----------

jako, że nikt nic nie odpisał, wziąłem sprawy w swoje ręcę :wink:

jazda testowa by wyeliminować opony, założone inne wyło nadal przy tych samych prędkościach...

następnie auto na kobyłki najpierw przód, rozpędzenie auta na kobyłkach do prędkości wycia... z przodu cisza...

tył na kobyłki, kręcenie niestety ręką... i tu niespodzianka lewe tylne coś delikatnie słychać... prawe (wymienione miało piastę) cisza :wink:

dziś jadę na wymianę lewego i sprawdzimy efekt :wink:

---------- Post dopisany at 18:12 ---------- Poprzedni post napisany at 08:41 ----------

Efekt po wymianie - nastała cisza :thumbup1:

Po raz kolejny podziękowania dla DeeJay'a za pomocną dłoń serwisową :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak że nie szło pogadać w aucie przy predkosci powyzej 70km/h ale czasami odziwo huczenia prawie wogole nie było słychac... mimo wszystko okazało się ze lewe przednie łożysko do wymiany.

Dobry sposób na sprawdzenie opisał kolega wyżej, możesz też śmiało sprawdzić podczas jazdy... skręcasz w prawo w lewo na dłuższym odcinku drogi i na bank zauwazysz które łożysko kaput:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasta po odkręceniu śruby zeszła bez siłowania się, w środku łożysko dogorywało... :)

no cóż po ponad 7 latach w tym 3 na polskich drogach mogly się wysypać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miałeś szczescie z ta piasta... u mnie po dwoch godzinach jakims cudem dopiero sie poddala:)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w aucie identyczny szum dochodzi z prawego przodu i to na zimówkach i na letnich wymienione łożyska hamulce przeguby i dalej huczy :facepalm: nie wiem co juz może byc nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź auto na podnośnik i rozpędź przednie kółka i słuchaj... może coś zobaczysz przy okazji, gdzieś może co obciera... no chyba, że dzieje się tak tylko przy nacisku osi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odgrzeje trochę temat bo się właśnie z tym meczę coś buczało z przodu padło na to że niby prawe łożysko założone nowe skf i nic dalej buczy mam napęd na cztery koła jest sposób na sprawdzenie które łożysko na podnośniku czy tylko w trakcie jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...