krzysztoforo1 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam Od jakiegoś czasu na desce wskazuje mi, że napięcie akumulatora jest na full czyli ponad 16V. Czy ktoś ma jakąś rade co powinienem zrobić? Z góry dziękuję
kamilglm Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Wskazanie z deski jest na 100% prawidłowe?
żbik Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Weź miernik i sprawdź na akumulatorze..
Lukasz_N Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Regulator napiecia jako glowny podejrzany do sprawdzenia
Onkel Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam Od jakiegoś czasu na desce wskazuje mi, że napięcie akumulatora jest na full czyli ponad 16V. Czy ktoś ma jakąś rade co powinienem zrobić? Z góry dziękuję Miernik w łape i mierzymy jak to wygląda. Jeśli nadal jest takie to tak jak wyżej sprawdzic regulator.
SZYNKAR Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 1) Masz uszkodzony wskaźnik napięcia 2) Regulator napięcia spalony na zwarcie - alternator napięcie maksymalne (bez akumulatora i obciążenia 64V), akumulator pochłania znaczny prąd i ogranicza napięcie do 18-20V. Szybka diagnoza - żarówki świecą+50% MOŻLIWE STRATY W INSTALACJI: żarówki akumulator - 300-600zł (spęcznienie płyt wykruszanie masy, utrata pojemności) silniki - np wycieraczek 300zł przekaźniki (przepalenie cewki) 20-50zł/szt alternator (nadmierny prąd) 500zł radio i cała reszta Ja bym kopsnął się po jakikolwiek miernik za 20zł i nie jeździł autem.
novwy Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 tak jak pisze szynkar na pewno nie jeździć samochodem przed sprawdzeniem co i jak, bo do wymiany będzie coś jego listy 'życzeń' weź miernik i sprawdź napięcie, jak przy akumulatorze też będzie tak wysokie to prawdopodobnie regulator napięcia do wymiany, jak już tak jeździsz jakiś czas to aku będzie też do sprawdzenia bo go pewnie zagotowało porządnie
aharchut Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 1) Masz uszkodzony wskaźnik napięcia 2) Regulator napięcia spalony na zwarcie - alternator napięcie maksymalne (bez akumulatora i obciążenia 64V), akumulator pochłania znaczny prąd i ogranicza napięcie do 18-20V. Szybka diagnoza - żarówki świecą+50% MOŻLIWE STRATY W INSTALACJI: żarówki akumulator - 300-600zł (spęcznienie płyt wykruszanie masy, utrata pojemności) silniki - np wycieraczek 300zł przekaźniki (przepalenie cewki) 20-50zł/szt alternator (nadmierny prąd) 500zł radio i cała reszta Ja bym kopsnął się po jakikolwiek miernik za 20zł i nie jeździł autem. Najgorsza jest ta "cała reszta" sterowniki baardzo nie lubią zbyt dużego napięcia
krzysztoforo1 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2012 zainwestowałem w miernik i okazuje się, że napięce na akumulatorze przy włączonym silniku wynosi 14,1 do 14,2 volta w zależności czy włącze światła i klimę Przyjżałem się też dokładniej wskaźnikowi na desce i wydaje mi się, że po wyłączeniu wskazówka jakby nie opadała całkowicie tylko zatrzymuje się ok 1mm nad 8Volt. Najważniejsze że napięcie na akumulatorze jest prawidłowe i nie spalę sobie instalacji, ale czy ktoś może wie czy można tak bezkarnie jeździć z źle wskazujacym wskaźnikiem i jak go ewentualnie naprawić?
SZYNKAR Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 "wynosi 14,1 do 14,2 volta" Daj znać jak coś zdziałasz ze wskaźnikiem
AndrzejAj3 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 a mi też dzisiaj jak odpaliłem samochód pokazywało ponad 16V ale to przez chwilę...może to przez te mrozy ??
SZYNKAR Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 "może to przez te mrozy" Może być, wskaźniki które widziałem mają termiczną zasadę działania. Bimetal jest grzany drucikiem oporowym, im większy prąd tym większa temperatura, różnica rozszerzalności, wygięcie i wskazanie. Uff http://pl.wikipedia.org/wiki/Bimetal Można poznać po wolnej zmianie wskazania. Po włączeniu może być wrażliwy na temperaturę początkową.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się