Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy poduszka kierownicy z B7 zamontowana do B6 wystrzeli prawidłowo w przypadku kolizji?


cool506

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli facet miał opory w przekazaniu jakichkolwiek informacji nawet kontaktu do osoby która robiła modyfikacje to warto rozważyć jeszcze jeden scenariusz. Istnieje proceder polegający na tym że sprzedaje się wystrzelone poduszki nie oznaczone przez ubezpieczyciela,

Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

właśnie po to aby je potem zamontować po stłuczce i między innymi nabić większe koszty odszkodowania itp. Jeżeli by mu nie wystrzeliła ta nowa to tym bardziej mógł zmienić choć by z uwagi aby ubezpieczyciel nic nie podejrzewał. Teraz właściciel raczej by się nie przyznał gdyż będzie się obawiał czy ta informacja nie dotrze tam gdzie nie trzeba... Trochę brzmi jak teoria spiskowa ale 100% pewności nie będzie nawet jak będzie zdjęcie wiązki czy kodowanie sterownika...

Pamiętam że w którymś poście Kolega z forum opublikował szczątkowe informacje jakie udało się zdobyć, była mowa o innym rodzaju napięcia/prądu który wyzwala te poduszki dwunabojowe , z tego co pamiętam miał to być sygnał zmienny. Wystarczy teraz że w obwodzie zapalnika będzie element jak kondensator czyli dla prądu stałego stanowi przerwę, a dla zmiennego zwarcie. Czyli wyzwolenie go napięciem stałym z starszego typu sterownika nic nie da, niezależnie jak by te dwa zapalniki nie były połączone ze sobą. Taki system wyzwalania ma właśnie tą zaletę że sygnał musi mieć odpowiednie parametry i byle podpięcie pod "bateryjkę" nie wyzwoli poduszek. Oczywiście są to tylko moje przemyślenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem dziś informację, że sprawdzono elektrykę poduszki - podłączony był tylko jeden zapalnik (poduszka ma 2 naboje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem dziś informację, że sprawdzono elektrykę poduszki - podłączony był tylko jeden zapalnik (poduszka ma 2 naboje).

Bart, spróbuj ogarnąć temat z najmniejszymi detalami. Będę miał wtedy kilka pytań na PW.

Ja w dodatku mam kierownicę z A3 :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po prostu wystrzelił jeden nabój?

ja też mam info od zaufanego elektryka, że jedne nabój w naszym przypadku musi wystrzelić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który? 'Zielony'? 'Pomarańczowy'?

Moim zdaniem ładunek nr 1 jako ten o większej sile - on musi napełnić poduszkę a drugi ma za zadanie ją dodmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który? 'Zielony'? 'Pomarańczowy'?

Moim zdaniem ładunek nr 1 jako ten o większej sile - on musi napełnić poduszkę a drugi ma za zadanie ją dodmuchać.

Gdybam sobie podobnie.

Czyli który? 'Zielony' czy 'pomarańczowy'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który? 'Zielony'? 'Pomarańczowy'?

Moim zdaniem ładunek nr 1 jako ten o większej sile - on musi napełnić poduszkę a drugi ma za zadanie ją dodmuchać.

Gdybam sobie podobnie.

Czyli który? 'Zielony' czy 'pomarańczowy'?

Nie pamiętam - sprawdź sobie pod co podłączone są piny 1 i 2 adaptera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A,w b6 nie ma tego podtrzymania napompowania??

---------- Post dopisany at 21:42 ---------- Poprzedni post napisany at 21:41 ----------

Jak to jest u nas??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A,w b6 nie ma tego podtrzymania napompowania??

---------- Post dopisany at 21:42 ---------- Poprzedni post napisany at 21:41 ----------

Jak to jest u nas??

W B6 masz jeden nabój - czyli jeden strzał napełniający. W B7 masz 2 naboje i jeden strzał po drugim - pierwszy napełnia a drugi nabiją ją po X milisekundach jeszcze raz. To dodatkowe zabezpieczenie na dzwon gdy najpierw od uderzenia lecisz do przodu - potem walisz w fotel i znów lecisz do przodu (a przynajmniej tak to widzę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze w tyh 2 audi na poczatku postu nie wystrzelily poduszki to nic dziwnego, mogly tam co najwyzej eksplodowac napinacze pasow. Sprowadzilem z niemiec okolo 60 MALYSZY po kolizjach wiec wiem o czym mowie. Byl tez przypadek ze auto mialo tyko uszkodzona lampe i lekko zderzak i aibagi wystrrzelily, bo lampa zlamala czujnik zderzeniowy

---------- Post dopisany at 11:48 ---------- Poprzedni post napisany at 11:33 ----------

---------- Post dopisany at 11:52 ---------- Poprzedni post napisany at 11:48 ----------

Przykład z forum: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=30102.msg1979864#msg1979864

Kiedys byla mowa czy poducha z B7 odpali w B6 w razie koniecznosci... Powszechnie wiadomo, ze w B7 sa dwa detonatory do poduchy, a w B6 jest tylko jeden. Czytalem, ze ktos tam w Wa-wie w serwisie zapewnial iz nie bedzie niespodzianek... Otoz mam cos do zakomunikowania albo nawet dla przestrogi :

http://img232.imageshack.us/img232/3566/47932616.th.jpg

Poducha nie strzelila i na cale moje szczescie wyszedlem calo bez jej pomocy. Kodowanie nowej kiery bylo przeprowadzone prawidlowo, zadnych bledow, a po podpieciu navi plus dzialala nawet lewa rolka... Nie chce nikomu odradzac swapa kiery, bo wyglad jest o niebo lepszy, jedynie pragne przestrzec o ewentualnej, przykrej niespodziance.

Napisz mi kolego czy wystrzelila poduszka pasazera. Przy takim uderzeniu poduszki nie wystrzela!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjeciu widac, ze to lekkie uderznie boczne, poduchy w 80% takich przypadkow nie reaguja. Takze wszystkie z tych chyba 3 przykladow o niczym nie swiadcza. B7 dstala na kolo (tez lekko) co zamortyzowalo uderzenie.

---------- Post dopisany at 12:02 ---------- Poprzedni post napisany at 12:00 ----------

Kolego Darek

a to: Steering Wheel swap

tzn strzela poducha pasażera a nie strzela kierowcy? Źle zamontowana poduszka?

O ten przyklad to juz cos? Pewnie zle zamontowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjeciu widac, ze to lekkie uderznie boczne, poduchy w 80% takich przypadkow nie reaguja. Takze wszystkie z tych chyba 3 przykladow o niczym nie swiadcza. B7 dstala na kolo (tez lekko) co zamortyzowalo uderzenie.

Zgadzam się, w tym przypadku uderzenie wygląda na powierzchowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjeciu widac, ze to lekkie uderznie boczne, poduchy w 80% takich przypadkow nie reaguja. Takze wszystkie z tych chyba 3 przykladow o niczym nie swiadcza. B7 dstala na kolo (tez lekko) co zamortyzowalo uderzenie.

Zgadzam się, w tym przypadku uderzenie wygląda na powierzchowne

W kazdym przypadku w tym poscie to uderzenia powierzchowne, przy ktorych eksploduja przewaznie tylko pasy i to tez nie zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjeciu widac, ze to lekkie uderznie boczne, poduchy w 80% takich przypadkow nie reaguja. Takze wszystkie z tych chyba 3 przykladow o niczym nie swiadcza. B7 dstala na kolo (tez lekko) co zamortyzowalo uderzenie.

Zgadzam się, w tym przypadku uderzenie wygląda na powierzchowne

W kazdym przypadku w tym poscie to uderzenia powierzchowne

:grin::grin::grin::grin::grin: więc jednym słowem zaczynamy od początku bo się okaże że wtedy gdy poduszki nie strzelały to po prostu strzelić nie miały bo autko za słabo dostało, nieźle :polew::polew::polew::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co zaobserwowalem poduszki strzelaja przewaznie wtedy gdy auto trafia w cos trwalszym elementem(podluznica, silnikiem,) uderza w cos centralnie, co raptownie je zatrzymuje. Powyzsze przyklady to tylko ocierki tzn. auto w cos zahaczylo cos sie wgniotlo, cos urwalo i odskoczylo bez raptownego zatrzymania.

Widzialem wiele audi z polamana alufelga, z wyrwanym kolem i poduchy sa cale

C20119184_1_002.jpg

C11511541_10.jpg

---------- Post dopisany at 12:35 ---------- Poprzedni post napisany at 12:28 ----------

SDC12960.jpg

w tym przypadku strzelily tylko pasy(zalozone zapasowa felga i inny wahacz , z orginalnej niebylo co zbierac), w powyzszych nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak to właśnie działa - sterownik airbag analizuje całe zdarzenie (prędkość w chwili uderzenia i czas wytracania prędkości na podstawie odczytu z czujników uderzeń). Na podstawie tych danych (oraz pewnie wielu innych) decyduje czy wywalić poduchę czy nie... Zatem wniosek jest taki, że jak w coś przywalimy i nie zdążymy zahamować to poduszka powinna wystrzelić... Jeśli to w nas wywalą - szanse są o wiele mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...