Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Odpowietrzanie układu chłodzenia - uciskanie węża przy chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Także mam problem z odpowietrzeniem układu. znalazłem na forum fotostory wymiany termostatu w v6 ( mam ABC ) . termostat zakupilem, wymieniłem z nowym oringiem poskładałem dokladnie wsio do kupy i przyszedł czas na odpowietrzenie. w tym tutorialu była informacja aby ustawić nawiew na max grzanie, na pół biegu, zalać płyn pod full ale nie zakrecac korka i odpalić silnik.... i tu pojawia sie problem ... po wlaczeniu silnika robi sie cisnienie ( najprawdopodobniej ) nadmiar płynu ze zbiorniczka zostaje wyrzucony górą jednak za chwile od dołu zbiornika przez ten spust zaczyna także wywalać płyn. prosto na silnik a wiec zaraz mam siwo ;) teraz kwestia taka : po wlaczeniu zapłonu płynu w zbiorniczku nie ubywa ( czesc chyba powinna zostać zassana do ukladu ) nie wiem jakie inne sa sposoby odpowietrzenia ... sciagnac weza z nagrzewnicy ? sciagnać węża przy chłodnicy ? pomożecie jak bezboleśnie to odpowietrzyc ?

Opublikowano

Nie wiem jak w B5 ale ja odpowietrzałem w B6 i ściągnięcie tego węża z dziurką to tragedia. Nie dość że dostęp taki że próbując złapać za ten wąż kaleczy się łapę o opaskę z tego drugiego węża to jeszcze po zdjęciu opaski ten wąż nawet nie drgnie. Siedzi jak przyklejony. A na pewno nikt go nie przyklejał, ściągnąłem go po godzinie walki, na następny dzień musiałem znowu spuszczać płyn i znów wąż z dziurką po prostu przykleił się do rurki od nagrzewnicy. Naszarpałem się z tą gumą aż się bałem czy nie naderwała się ta rurka od nagrzewnicy:kwasny: Macie jakiś patent na takie sytuacje jakby przyszło go kiedyś znowu zdejmować?

Opublikowano

hmm Panowie sam juz nie wiem co mam zrobić. Odpowietrzałem układ po wymianie termostatu ( wsio nowe z nowym oringiem ) załozylem smiga elegancko . odpowietrzałem układ sciagajac węża "z dziurką" ( ten lewy) od nagrzewnicy, zassało troche tego płynu itd samochód na jałowym chodzi ok 10 min zagrzewa sie do 90 stopni a później zaczynają sie różne cuda. Poniżej foto wskaźników

img20120410165250.th.jpg

img20120410165456.th.jpg

Po wylaczeniu silnika dymi sie lekko spod maski. Dodam ze wisko jedzie na max obrotach. Czy ktos moze zdiagnozować/ naprowadzic na to co moze byc problemem ?

Nie wiem także gdzie zapytać od czego jest wtyczka / czujnik na fotkach ponizej. byl luzem do niczego nie przykrecony

img20120410164832.th.jpg

img20120410164822.th.jpg

Opublikowano
hmm Panowie sam juz nie wiem co mam zrobić. Odpowietrzałem układ po wymianie termostatu ( wsio nowe z nowym oringiem ) załozylem smiga elegancko . odpowietrzałem układ sciagajac węża "z dziurką" ( ten lewy) od nagrzewnicy, zassało troche tego płynu itd samochód na jałowym chodzi ok 10 min zagrzewa sie do 90 stopni a później zaczynają sie różne cuda. Poniżej foto wskaźników

http://img72.imageshack.us/img72/6352/img20120410165250.th.jpg

http://img10.imageshack.us/img10/5734/img20120410165456.th.jpg

Po wylaczeniu silnika dymi sie lekko spod maski. Dodam ze wisko jedzie na max obrotach. Czy ktos moze zdiagnozować/ naprowadzic na to co moze byc problemem ?

Nie wiem także gdzie zapytać od czego jest wtyczka / czujnik na fotkach ponizej. byl luzem do niczego nie przykrecony

http://img696.imageshack.us/img696/7127/img20120410164832.th.jpg

http://img191.imageshack.us/img191/2976/img20120410164822.th.jpg

Na fotografii widoczny jest czujnik temperatury zewnętrznej z uchwytem, który jest przykręcony do dolnej części chłodnicy. Co do wskazania temperatury to wynikało by, że się silnik przegrzewa. Rozumiem, że czujnik temperatury wody wykluczyłeś przed wymiana termostatu? Jeżeli nie to nie wykluczone, że to może być jego wina ale musisz to sprawdzić przy pomocy VAG-a. Ponadto jaki kupiłeś termostat oryginał czy zamiennik?

Opublikowano

uszczelka pod głowicą jest ok ???????!!!!!!!!!!!!!!

jak widzę obie wskazówki z temp.oleju i płynu poza "normalnymi" miejscami (szczególnie tą z płynu ) to przypomina mi się sytuacja ,która kiedyś mi się przytrafiła -przegrzane auto po źle odpowietrzonym układzie w efekcie uszczelka z jednej głowicy do wymiany +planowanie+wymiana zaworów ,prowadnic

Opublikowano

Panowie a który to króciec z tą rurką, mój silnik to AVG??

Opublikowano

U mnie to ten od strony kierowcy jak pamietam

Opublikowano

Witam podepne sie pod ten temat zeby nie zakładac nowego. Ostatnio wymieniałem króciec wody ten z tyłu silnika w A4 B5 1.8t AEB i mam teraz problem z odpowietrzeniem gdy sciągne ten wąż z nagrzewnicy to nic nie leci a gdy pościskam ten wąz widoczny na zdjeciu 1 czuje w nim powietrze no i płyn a w tym co jest na zdjeciu 2 wcale nie czuje w nim płynu;/ Powiedzcie czy to normalne bo szykuje mi sie trasa a nie chce przegrzać silnika. Pozdrawiam

30052012136.jpg

<br /><br />

30052012137.jpg

<br /><br />

Opublikowano
Witam podepne sie pod ten temat zeby nie zakładac nowego. Ostatnio wymieniałem króciec wody ten z tyłu silnika w A4 B5 1.8t AEB i mam teraz problem z odpowietrzeniem gdy sciągne ten wąż z nagrzewnicy to nic nie leci a gdy pościskam ten wąz widoczny na zdjeciu 1 czuje w nim powietrze no i płyn a w tym co jest na zdjeciu 2 wcale nie czuje w nim płynu;/ Powiedzcie czy to normalne bo szykuje mi sie trasa a nie chce przegrzać silnika. Pozdrawiam

http://s15.postimage.org/49jsiw01z/30052012136.jpg

<br /><br />

http://s14.postimage.org/dfhey6m5p/30052012137.jpg

<br /><br />

Jak poradziłeś sobie z tym odpowietrzeniem ?

Opublikowano

Witam panowie a w moim ajm też mam problem nie osiaga 90 st c i ciągle jest zimny płyn w zbiorniczku dolny wąż również czy to termostat ?

---------- Post dopisany 15-12-2012 at 00:10 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2012 at 22:49 ----------

zrobione:wink:

Opublikowano
Witam panowie a w moim ajm też mam problem nie osiaga 90 st c i ciągle jest zimny płyn w zbiorniczku dolny wąż również czy to termostat ?

---------- Post dopisany 15-12-2012 at 00:10 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2012 at 22:49 ----------

zrobione:wink:

I co było? :eusathink:

Opublikowano

przy ilu stopniach maxymalnie..'nie' przegrzeje sie jeszcze silnika?? 100-110?? tak pytam z ciekawosci :)

Opublikowano

też mam ten problem. Najpierw posprawdzałem silniczki a potem wziełem się za odpowietrzanie i dało to efekt na chwile potem na nowo zimne powietrze leci.

Opublikowano
Witam panowie a w moim ajm też mam problem nie osiaga 90 st c i ciągle jest zimny płyn w zbiorniczku dolny wąż również czy to termostat ?

---------- Post dopisany 15-12-2012 at 00:10 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2012 at 22:49 ----------

zrobione:wink:

I co było? :eusathink:

Termostat i odpowietrzyłem dokładnie i jest ok 90st trzyma :banan:

Opublikowano
Witam panowie a w moim ajm też mam problem nie osiaga 90 st c i ciągle jest zimny płyn w zbiorniczku dolny wąż również czy to termostat ?

---------- Post dopisany 15-12-2012 at 00:10 ---------- Poprzedni post napisany 09-12-2012 at 22:49 ----------

zrobione:wink:

I co było? :eusathink:

Termostat i odpowietrzyłem dokładnie i jest ok 90st trzyma :banan:

jaki termostat kupiles??

Opublikowano

jak jaki oryginał130 zł i masz problem z głowy żadnych wahlerów mi na dwa termostaty firmy wahler uznali reklamacje

Opublikowano

a moj ori wytrzymal 1,5roku i juz sie nie otwiera:polew: mam gdzies aso to juz ktoras czesc zakupiona w aso ktora chu.. strzelil:thumbdown:

Opublikowano

Kupiłem wahlera miałem wziąć gates ale akurat brakło a ten jak narazie spisuje sie super moj kolega jest kierownikiem hurtowni z gratami i mówił mi że nie miał reklamacji na wehlera

Opublikowano

ja tez dzis kupilem wahlera i zrobilem test w domu z goraca woda i sie c**je nie otwiera:grin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...