Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Gdzie są świece żarowe w B5 AFN i jak się do nich zabrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj, przy -12 odpalałem łącznie ze 2 minuty, po odpaleniu biała chmura aż ludzie pouciekali, więc podejrzewam świece. Paliwo NESTE.

I tutaj pytanko-gdzie w AFNie się znajdują i czy trudno je wymienić? Dzwoniłem do mechanika, powiedział, że robota 100-150zł, około 3h roboty ( :blink: ) bo COŚTAM (nie pamięta co) trzeba zdemontować do wymiany jednej ze świec żarowych.

Prawda to czy fałsz? Googlarka, szukajka przetrząśnięta i nic nie znalazłem także pytam.

Opublikowano

Słabo szukales widocznie. Jest wiele watkow na ten temat :gwizdanie: Świece znajdziesz pod wtryskami. Ale jak nie masz troche pojecia, to nie ruszaj ich bo wiecej szkody niz pozytku mozesz zrobic :confused4:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=235493.0

Opublikowano

wystarczy poszukać na forum jest tego dużo nawet jest podwieszone http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=235493.0

Jeśli świece nie są zapieczone robota na 20min max , sprawdź czy świece są spalone później wymieniaj , afn to stary kondon ale jeśli nie chce odpalać to nie znaczy ze to wina świec. odkręć pokrywę silnika dwie nakrętki klucz 10 i jak znajdziesz świece to wymień jak nie znajdziesz znajdź tańszego mechanika.

Opublikowano

Wątek o obsłudze i momentach widziałem, ale pod "w dalszej częśći posta przedstawię prawidłową diagnostykę układu." nic nie ma.

Czyli nie trzeba zdejmować CZEGOŚ do tej jednej świecy? Zawsze miałem benzyniaki, i tam wymiana zajmowała mi 15 minut..

Opublikowano

Będzie ci potrzebne klucz długa 10 nasadkowa plus przedłużki jak chcesz mieć wygodnie musisz odkręcac tak jak byś gwintował jak bedzie szło ciężko kawałęk w lewo i w prawo a jeśli nię będzie chciałą ruszyć to nic na sile bo jak ukręcisz gwint zostanie w środku i trzeba będzie głowice sciągać koszta duze

Opublikowano

A WD40 lub innym tam potraktować przy odkręcaniu?

Opublikowano

też miałem sam wymienić te świece ale poczytałem i boję się , że ukręcę itp

mój mechanik wczoraj mi powiedział ok 50 zł za wymianę w AJM więc nie warto ryzykować

Opublikowano

Żebym miał bliżej, to bym podleciał :kox:

Opublikowano

A myślisz ze mechanik będzie sie je..bał z tym jak ukręci to ukręci i powie ze było zapieczone i tak sie stało i ty poniesiesz koszty naprawy nie on :polew:

Opublikowano

mechanik jak ukręci to tak zrobi że na klej ci włoży i tyle nawet nie będziesz wiedział dlatego jak wymieniałęm teraz świece w oplu kolegi powiedziałem ja cie skasuje za to 50 zł i nie biorę na siebie odpowiedzialności będę robił tak żeby zrobić dobrze i udało się.Dlatego mechanik bierze 150 za wymianę świec

Opublikowano

150zł to możesz dać ale z jego świecami

Ja jeszcze nigdy nie miałem problemu z odkręceniem świec a trochę ich już w życiu wymieniłem i żeby wszędzie było tak bajecznie i szybko jak w AFN-ie

Najlepiej się wymienia jak silnik jest gorący zwłaszcza w takie mrozy

Opublikowano

Najlepiej się wymienia jak silnik jest gorący zwłaszcza w takie mrozy

No ale z tym to bym sie juz nie zgodzila...

Jest mase watkow na forum co i jak...

Żebym miał bliżej, to bym podleciał :kox:

Kolego widze ze chyba jestes z Warszawy, wiec co za problem. To nie jakas mala miejscowosc na podkarpaciu.

Warsztatow znajacych sie na prawidlowej i niedrogiej wymianie swiec jest mase. Musisz tylko poszukac. :szukaj:

Ale gdyby cos to kolo Łodzi sa ludzie co naprawiaja urwane swiece....

Przegladnij sobie te linki, odwalilam za Ciebie kawal roboty...

http://www.diesel-serwis.waw.pl/

http://www.urwanaswiecazarowa.pl/index.html

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275383

Opublikowano

No ale z tym to bym sie juz nie zgodzila...

Jak by koleżanka miała wymienić świece przy -20C i to jeszcze na wietrze pod gołym niebem to inna opcia nie wchodzi w rachubę.

Ale w każdych warunkach potrzeba jest rozwaga . i będzie :good:

Opublikowano

Najlepiej się wymienia jak silnik jest gorący zwłaszcza w takie mrozy

W życiu, na gorącym silniku to Sobie możesz ale świece wykręcić razem z gwintem z głowicy

Bardzo dobra uwaga ze strony koleżanki danu44

Opublikowano

Jak by koleżanka miała wymienić świece przy -20C i to jeszcze na wietrze pod gołym niebem to inna opcia nie wchodzi w rachubę.

Kolego Grzesiu, chyba nie sadzisz ze ja bym to sama robila... :cool1:

Ale sa rowniez inne mozliwosci. Np. mozna auto postawic na kolki na okres tych mrozow.

Wiem ze to fatalna opcja, ale lepsza niz urwanie swiecy i wyciaganie potem glowicy.

Z tego co sie orientuje (czytam na forach) to najlepsza opcja do wyjecia swiecy zarowej, jest gdy silnik jest lekko cieply.

Ale nie goracy...

Pozdrawiam :)

ps. i jeszcze to...

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=13598.0

Opublikowano

Silnik ma być praktycznie letni w życiu na rozgrzanym silniku co za pomysły

Opublikowano

Panie i panowie wielkie dzięki za HELPa, bardzo mi to rozjaśniło temat.

Opublikowano

dzis wymienialem z dusza na ramieniu bo 1 z czterech grzala ale silnik przy -15 odpalil :)czyli kompresja w najlepszym porzadku sprawdzalem je probowka i potwierdzilo sie gdy podlaczylem je pod aku zero reakcji przy tej operacji liczy sie delikatnosc :) jutro jedna zurzyta na warsztat wkrece w imadlo i zobacze kiedy sie zerwie przy urzyciu jakiej sily :naughty: przy dokrecaniu nalezy tez zachowac ostoznosc ja dokrecilem swoje z wyczuciem odpalilem motor i popsikalem zwyklym clinem czy sa napewno szczelne i czy sie nie babli

Opublikowano

A jeszcze mam takie pytanie ile u Was (najlepiej w AFN) nagrzewają się świece przy temperaturach ~ -15?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...