Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Jaka różnica temperatur czujnika G2/G62 wskazuje, że czujnik już "pada"?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zauważyłem, że przy włączonym ogrzewaniu (17°C, 3 kreski) nie bardzo mogę dogrzać silnik. Przejechałem już ponad 20km, a na "zegarze" temp. stoi w okolicy 80°C. Jak wyłączyłem ogrzewanie, wskazówka jakoś wjechała na 90°C. Wystarczyło włączyć ogrzewanie i temp. znowu spadła.

Pierwsze co mi przyszło do głowy to to, że padł termostat (nie było gwałtownych wahań wskaźnika temperatury). Ale po dojeździe do domu podpiąłem VAG-a i zacząłem sprawdzać wskazania na kanale 007 w 01-Engine oraz na kanale 003 w 17-Instruments.

Okazało się, że w 003 jest 80°C, a w 007 jest 69,3°C. "Zegar" na desce w tym momencie pokazywał 90°C.

Pokręciłem się jeszcze potem trochę po mieście i okazało się, że jak już wskazówka weszła wreszcie na 90-tkę, tak już tam stała.

I tu już zgłupiałem doszczętnie. Czy taka rozbieżność temperatur świadczy o uszkodzeniu czujnika, czy jest to jeszcze norma, a do wymiany jest termostat?

Dodam jeszcze, że w zeszłym roku wymieniałem czujnik i termostat (na oryginały z ASO) i do tej pory było OK.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

Głupie pytanie, ale sprawdzałeś błędy na ciepłym czy zimnym silniku? Ja jak miałem dylemat czy czujnik jest ok to kiedy sprawdzałem błędy po jeździe, kiedy silnik był nagrzany to nie wyrzucało mi w ogóle błędu czujnika, lecz kiedy sprawdziłem na całkiem zimnym, po nocnym postoju to zaraz wyrzuciło mi błąd czujnika temperatury cieczy

01039 - Coolant temperature sensor (G2).

Opublikowano

Prawidłowy zakres tolerancji pomiędzy wskazaniami z obydwu czujników to +/- 5*C. Różnica 10*C to już trochę dużo. Musiałbyś przez dłuższy czas monitorować obydwa wskazania gdyż nie jest wykluczone, że zaczyna zaniżać wskazania czujnik G62. Normalnym jest, że rozgrzewając silnik z włączonym ogrzewaniem, nagrzewnica szybko oddaje ciepło z układu i silnik dłużej będzie się nagrzewał niż jadąc z wyłączonym ogrzewaniem wnętrza. Faktem natomiast jest to, że silnik i tak po dłuższym dystansie (około 15-20 km - przy większych mrozach będzie to jeszcze dłuższy dystans) z włączonym na full grzaniem wnętrza i tak powinien złapać te 90*C i tak już trzymać.

Opublikowano

10st to czujnik do wymiany.Powiem jeszcze ze nie kupuj oryginalnego tylko febi.Oryginalne z ASO czy IC to jakieś nieporozumienie.

Opublikowano

z włączonym na full grzaniem wnętrza i tak powinien złapać te 90*C i tak już trzymać.

a jak jest sytuacja, że auto (VW Touran 2,0 TDI) łapie temperaturę-w zależności od pogody-90*,w miarę szybko (od 5 do 10 minut) ale po chwilowym postoju spada, do 70*, to mam rozumieć, ze termostat do wymiany-wiem, ze powinienem sprawdzić oba czujniki z samego rana, ale przyznam się, że nie mam czasu-termostat mam nowy-leży jeszcze w pudełku, więc wymienić można- po mieście spali trochę więcej, niż pokazuje FIS
Opublikowano

Widać, że masz i termostat w pudełku i VAGa pod ręką, ale chęci marne...

Napisanie tego postu trwało tyle co sprawdzenie temperatur vagiem.

MAsz termostat to wymień, masz vaga to sprawdź temperatury. :tongue4:

Opublikowano

Napisanie tego postu trwało tyle co sprawdzenie temperatur vagiem.

...o ile ktoś śpi w garażu :gwizdanie: :wink4: różnica pomiędzy silnikiem a licznikiem wynosi 0,1* , więc czujnik odpada-teraz czy to normalne, czy nie, bo jak nie-to termostat idzie do wymiany, ale nie wiem kiedy :gwizdanie: :decayed::wink4:
Opublikowano

Dominik, wymień termostat i będzie dobrze.

Opublikowano

Dominik, wymień termostat i będzie dobrze.

wymienię :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...