Langista 459 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) Nie, zakoduj na 110, akumulatory zwykle mają kilka% więcej pojemności jak producent deklaruje. Ta zakodowana pojemność pozwala jedynie BCM wyliczyć kiedy będzie on do wymiany (ilość cykli rozładowania). Edytowane 26 Lutego przez Langista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1348 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 40 minut temu, Langista napisał(a): jedynie BCM wyliczyć kiedy będzie on do wymiany BCM nie ma nic do aku. W C6 jest od tego sterownik 61, to on zarządza akumulatorem i energia w aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golfagn 18 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Muskel1, sterownik 61 masz na myśli w VCDS? Bo owego nie mam. Dotąd miałem ustawiony na 95ah i codziennie 2 paski naładowania mi spadały. Czasem więcej czasem mniej. Teraz jak przestawiałem w VCDS 95>110ah z 90% podskoczyło mi na 100 momentalnie (silnik był wyłączony i nie ładował). Myślicie, że to wina zakodowanego 95ah, że akku się rozładowywał (bo go do 100ah nie doładowywało)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 278 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2 godziny temu, golfagn napisał(a): Wymieniłem go na zwykły 100ah. Zwykły w C6 z Twoim silnikiem był 110Ah. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 278 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 7 minut temu, golfagn napisał(a): sterownik 61 masz na myśli w VCDS? Bo owego nie mam. Bo w poliftowej C6 kodujesz nowy aku w 19. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golfagn 18 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 18 minut temu, pelonek1 napisał(a): Zwykły w C6 z Twoim silnikiem był 110Ah. Miałem oryginalny 92Ah i taki mam wpisany w kodach wyposażenia auta (J0B) 520 A (92 Ah) battery. Sugerujesz, żebym zmienił na jeszcze większy (110Ah) czy powrócić do AGM 92Ah? No ale nowy AGM to minimum 900PLN, nie uśmiecha mi się to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 278 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) Najlepiej jakbyś miał takie samo kodowanie jak masz akumulator, jak masz teraz 100Ah to Ci nie podpowiem które kodowanie wpisać (czy od mniejszej czy od większej pojemności) bo w swojej C6 100Ah nie zakodujesz. Edytowane 26 Lutego przez pelonek1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 278 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 47 minut temu, golfagn napisał(a): Dotąd miałem ustawiony na 95ah i codziennie 2 paski naładowania mi spadały. Zakodowałeś mu po wymianie nowy numer fabryczny? Jak nie to ja bym zmienił kodowanie na 95 Ah i zakodował nowy numer fabryczny i powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1348 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Powinieneś wtawić AGM a nie zwykły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1348 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 59 minut temu, pelonek1 napisał(a): Bo w poliftowej C6 kodujesz nowy aku w 19. No tak, nie zwróciłem uwagi, że to już polift. W takim razie regulator aku jest już w Gateway 😉 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Nie mniej ten Aku bardzo szybko padnie bo to nie AGM.l, niezależnie od tego jak będzie zakodowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golfagn 18 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego (edytowane) Dotąd jeździłem na ustawieniu 95Ah, teraz zmieniłem na 110 i zobaczę co będzie się działo. Jak nie będzie dobrze działało to kupie AGM. pelonek1 Tak, zmieniłem mu numer fabryczny. Nie wspomniałem, że akku wymieniłem już prawie 2 lata temu. Zaryzykowałem wiedząc na co się pisze nie kupując AGM. Największą wadą kwasowego jest to, że kapał kwas z otworu wentylacyjnego na boku akumulatora. Wydaje mi się, że to wina mojego stylu jazdy: bardzo dynamicznie po zakorkowanym mieście i szybko po autostradzie. Płyn w momencie ruszenia "chlupał" w środku na ściankę i kapał przez odpowietrznik na zewnątrz. A tego bym uniknął w AGM, ale nie wiedziałem wtedy. Akku jakiś czas temu sprawdzałem u specjalisty i był w bdb stanie, ładowanie też tak jak trzeba. Na początku przez jakiś czas jeździł jako zakodowany AGM. Może go wtedy przeładowało? Edytowane 26 Lutego przez golfagn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1443 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego akku w Twoim aucie ma byc po nr VIN a nie po Twoim widzimisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golfagn 18 Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 8 minut temu, Dev napisał(a): akku w Twoim aucie ma byc po nr VIN a nie po Twoim widzimisie Teraz już wiem Czas zapłacić za błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego To jak jeździłeś nie ma nic do rzeczy, otwór wentylacyjny nie przepuszcza kwasu, a przynajmniej nie powinien, chyba że w fabryce go źle poskładali. Można powiedzieć że AGM jest bardziej odporny na miejską jazdę, czyli krótkie ładowanie i rozładowanie mu nie szkodzi, zwyczajnie przystosowane pod dzisiejsze realia większych miast. Kwasowy potrzebuje dłuższej jazdy żeby się podładować i jak robisz krótkie odcinki to prawidłowo pokazywało Ci, że akumulator mógł być nie doładowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golfagn 18 Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego (edytowane) Codziennie robiłem po ok 30km minimum. Zmierzyłem poziom kwasu, jest idealny. Chyba przepełnili w fabryce bo nic nie dolewałem. Wydaje mi się, że odpowietrznik to chyba otwór bezpośrednio w komorze tylko w środku filtr jest. Sprawdzę jeszcze. Na razie po przestawieniu z 95Ah na 110 jest lepiej. Poziom akku nie spada, ale to obserwacje dopiero po 1 dniu. Jak tylko ten akku zdechnie lub będzie słabszy to podmieniam na AGM. Edytowane 27 Lutego przez golfagn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego Teraz pytanie : masz tam elektrolit, czy już trochę wodę, trochę elektrolit. Warto by było pojechać gdzieś na sprawdzenie gęstości tego kwasu, granice 1,25-1,4 są ok, chociaż do 1,4 to raczej zwykły kwasowy się nie zbliży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
golfagn 18 Opublikowano 27 Lutego Udostępnij Opublikowano 27 Lutego Mam aerometr, będę miał czas to zmierzę. Ale pomiar obciążenia itp wypadł idealnie, więc nie spodziewam się nic dziwnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrrudy25 13 Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia Witam Potrzebuje wymienić Aku u żony,jak sprawdzić co producent zaleca do tego modelu,dzwonić do ASO? Ten obecny wydaje się coś za duży jak na klekota (110) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 1348 Opublikowano 17 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia (edytowane) Po VINie. Z resztą 110 Ah wcale nie jest za duży do Diesla.Jest moim zdaniem taki, jaki powinien być. Edytowane 17 Kwietnia przez Muskel1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się