Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem golfa 87 koni 1.8 benzyna z

46Ah, aku padł po pół roku, założyłem stary w pełni sprawny

46Ah, padł po roku. Założyłem

78Ah 6 lat bez problemów, auto poszło akumulator został, ma 10 lat sprawny, wyleguje się koło prostownika leń jeden

Stosuj się do zaleceń producentów akumulatorów, w razie wątpliwości bierz zawsze większy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

SZYNKAR, mogę Ci nawet podać wartość lepkości kinematycznej elektrolitu w temperaturze -10 st. C mierząc z odległości 15m od auta. Łyso Ci? ;) Auto nowe, z salonu, kiedyś z fabrycznym akumulatorem Varta 45Ah, po kilku latach wsadzona Centra Futura 60Ah. Auto niegarażowane - pod chmurką, czyli chyba najcięższe warunki pracy dla auta. Dość krótkie odcinki dziennie i powiedzmy dwa odpalenia silnika na dzień. Szczegółów Ci nie podam, bo już chyba nie ma sensu. Przed wyjęciem z budy na biegunach miał 11,6V (czarny kolor oczka). W Golfie od wczoraj siedzi nowy Bosch Silver S4 52Ah. Nie pytaj dlaczego. Ojciec wqrvił się i wziął nowy aku. Nie testował starego. Oddał go za 150zł w rozliczeniu. Ktoś sobie naładuje i będzie się cieszył z jazdy.

Piszesz tak o tych swoich zdolnych uczniach. I dobrze. Ja nie chwalę się, że pracuję bardzo blisko technologii hybrydowej. U mnie w firmie mamy setki akumulatorów klasycznych autobusowych jak i sporo akumulatorów litowo-jonowych do autobusów hybrydowych. Akumulator ma masę ok. 400kg i jest wielkości 4 skrzynek z butelkami piwa 0,5l i kosztuje kilkanaście tysięcy Euro. Trwają prace nad pojazdami elektrycznymi. Jestem blisko nowych światowych technologii, nie tylko akumulatorów panie kolego, jednakże zawodowo nie zagłębiam się temacie akumulatorów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , mam takie pytanie

mam akumulator varta 680 ah i chcialbym go naladowac, ale to bezobslugowy i nieidzie klapki sciagnac zeby korki odkrecic

chyba moge go ladowac bez odkrecania korkow tylko musze uwazac zeby niezagazowal ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewno chodziło Ci o 680A prąd rozruchu a aku 74Ah. Jak nie ma korków to jest wieczko które się ściąga, chyba że jest to całkowicie bezobsługowy akumulator typu np Centra Futura +. Możesz śmiało ładować bez ściągania wieczka jeżeli masz go jeszcze na gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładuje się normalnie bez ściągania czegokolwiek. Tylko ładuje sie małym prądem żeby nie gazował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej kolega ja ładowałem najniższym prądem dotąd aż na prostowniku pojawiło się full

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Audi 1.9tdi 130 PS 2001r Klima,radio,elektr szyby. Auto stoi pod chmurką i dziennie robię jakieś 30 km a latem więcej Przy włączonym radiu jak odpalam auto to radio "wyłącza się" na chwilkę i zauważyłem że na początku jakby światła "skakały" Akumulator 54ah 520 A (EN) nie jest za mały ? Jaki powinienem mieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno jakiś większy ja kupując audi a4 b6 2004r 115ps miałem 63ah nie pamietam jaki prad rozruchowy to dawał rade aż do tej pory narazie jakoś w te mrozy odpala ale na dniach będzie minimalnie większy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxus24

"chcialbym go naladowac, ale to bezobslugowy i nieidzie klapki sciagnac zeby korki odkrecic"

Dlaczego uważasz że trzeba go ładować?

1) Producenci zastrzegają żeby ładować automatyczną ładowarką

2) Jeśli masz prostownik klasyczny to aku gazuje przy 14,2-14,5V, potem musi 10 godz sobie odpocząć i do samochodu

3) Akumulatory bez korków słyszałem są w UFO, mam taki w którym klapka od korków była sprytnie zaklejona nalepką, wyglądał na "bezobsługowy w okresie gwarancji"

Essence - podczas rozruchu napięcie spada do 7,5V (norma rozruchowa EN) radio i światła zachowują się normalnie, tylko że podczas rozruchu lepiej mieć wszystko wyłączone (światła radio tylna szyba itd)

Pojemność -> katalog

Dj_Bobo

Szacun! U mnie akumulatory też kosztowały tyle, i latały nad dźwiękowo, dlatego ważyły tylko 10kg. :tongue4:

Fajnie że problem się rozwiązał. Tym akumulatorem 11,6V to chyba się kupujący nie nacieszy, 11.2V to granica śmierci.

Pracujesz w marketingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Audi 1.9tdi 130 PS 2001r Klima,radio,elektr szyby. Auto stoi pod chmurką i dziennie robię jakieś 30 km a latem więcej Przy włączonym radiu jak odpalam auto to radio "wyłącza się" na chwilkę i zauważyłem że na początku jakby światła "skakały" Akumulator 54ah 520 A (EN) nie jest za mały ? Jaki powinienem mieć ?

Minimum 77Ah polecam centra futura 3 lata gwarancji. U mnie w B6 ta sama konfiguracja chodzi 2 sezon bez żadnych problemów, a jeżdżę krótsze odcinki. W dieslu prąd rozruchowy wybieraj zawsze największy(jeśli w denej pojemności aku masz wybór)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracujesz w marketingu.

To zdanie oznajmujące czy pytanie?

Nie, nie pracuję w marketingu ;) Jestem inżynierem produkcji.

U mnie akumulatory też kosztowały tyle, i latały nad dźwiękowo, dlatego ważyły tylko 10kg. :tongue4:

No, też ciekawe sprawy. Lotnictwo od zawsze mnie interesowało. Zdradzę, że noszę zegarek mechaniczny typu pilot/lotnik fi45mm Poljot Aviator 3105. Niestety nasze ciężkie akumulatory litowo-jonowe wraz z małym silnikiem elektrycznym wprowadzają 20-tonowy autobus bezgłośnie w ruch. Potem dopiero włącza się silnik spalinowy i utrzymuje zadaną prędkość jazdy. Zatem jak sam widzisz 10kg akumulator miałby z tym zadaniem nie lada problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapodałem bosch S4 80ah :gwizdanie: Pali jak zły teraz :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie powinno być napięcie na akumulatorze? Ja dziś rano zmierzyłem przed odpaleniem i miałem 12,08V - dobre czy małe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te jest dosyć słabe przy normalnej temperaturze to chyba 14,6 powinno wynosić nie wiem jak w mrozie niech mnie ktoś poprawi jak się myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te jest dosyć słabe przy normalnej temperaturze to chyba 14,6 powinno wynosić nie wiem jak w mrozie niech mnie ktoś poprawi jak się myle

Tyle to max ładowanie alternator daje, sam aku ma mniej, tylko nie wiem ile dokładnie powinien miec w pełni sprawny, bo mój jest jeszcze ori a chciałbym ocenic jego stan.[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 19:21_________________________________________________

Mam pytanie, ktoś się orietuje ile gwarancji udziela ASO na akuulator u nich zakupiony ?

Pewnie 2 lata, najlepiej zadzwoń i spytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te jest dosyć słabe przy normalnej temperaturze to chyba 14,6 powinno wynosić nie wiem jak w mrozie niech mnie ktoś poprawi jak się myle

14,6 to jest jak alternator ładuje. To napięcie kolegi kwkm nie jest złe choć mogło by byc lepiej :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12,08V - dobre czy małe

Szczerze nie mierzyłem na mrozie ale to idzie tak

Zaraz po odłączeniu od ładowania 13,8V (wczoraj mierzyłem)

Potem spada samoczynnie do 12,5-13,0V - nówka, i tyle powinieneś mieć

Jak ma 12,0V to jest w 50% rozładowany i dalsze rozładowanie nie jest zalecane dla aku samochodowych. 30%-10,5V dla aku głębokiego rozładowania, 9,1V- zasiarczony trup

Wygląda że masz uszkodzoną instalację (nie ładuje) lub aku do wymiany.

W akumulatorze w miarę czasu napięcie po naładowaniu spada, mam takiego trupa że jego max to 6V tuż po ładowaniu.

SPRAWDŹ:

-czy mierzyłeś napięcie na na mierniku na stałym ( :good:) czy zmiennym zakresie ( :thumbdown:), niektóre mierniki jak zmierzysz na zmiennym dadzą zaniżony wynik

-jak się zmienia napięcie po uruchomieniu silnika/alternatora - powinno wzrosnąć do około 14V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lokiszta

Witam chciałem się podczepić pod temat bo wczoraj padł mi akumulator i włożyłem sobie takiego awaryjnego ale jego parametry to 55AH i prąd rozruchowy 420A.Czy mogę tak jeździć bo auto zapaliło przy mrozie -20 stopni nie tak ładnie pięknie ale zapaliło czy jednak jest to za mało jak na ten silnik?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...