Mesiah Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Polecam zakupy u użytkownika "hortomagiko". Profesjonalista i rzetelny człowiek. Paka z aku doszła expresowo odpowiednio zabezpieczona. Super ceny i doradztwo. Jak pisałem wyżej kupiłem Bannera 74ah. Aku bardzo ciężkie i solidnie zrobione + dostęp do korków pod naklejką. Po otrzymaniu paczki (szła od poniedziałku z powodu wczorajszego święta) zmierzyłem napięcie na aku i wyszło 12.72v czyli według mnie wypas. Polecam wszystkim tą markę bo przoduje w tej chwili w tej dziedzinie. Edytowane 12 Listopada 2014 przez Mesiah
rafal9119 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Dlaczego kupiłes tego bannera nie lepiej dołożyc i kupic Varta Blue E43 72Ah 680A 72 Ah Ja na swoim juz rok jezdze i nie widze problemow . i cena nie taka zła w tamtym roku zapłaciłem za niego 350zł
Mesiah Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Żartujesz chyba? W życiu nie chce varty. Banner według mnie jest lepszy. Biorę aku na wagę przede wszystkim a varta będzie z 1.5-2kg lżejsza. Poza tym Blue to chyba jeszcze niższa seria niż silver. Długo czytałem opinie na temat aku i pytałem ludzi. Wychodzi na to , że Banner i Fiamm w tej chwili przodują nad markami najbardziej znanymi. Przy wyborze aku nie kierowałem się kasą tylko jakoscia. Gdyby trzeba było to i stówę bym dołożył ale nie było sensu bo nic lepszego nie kupie. Chyba , ze żelówkę;] Ogólnie temat sporny jak z oponami , olejami i całą resztą. Każdy chwali swoje i to co akurat jego nie zawiodło. Ja kierowałem się przede wszystkim zwrotami na gwarancje w hurtowniach i trupami. Poza tym varta silver u ojca w volvo wytrzymała 3 lata z małym hakiem. Ładowanie było ok i auto robiło długie odcinki do pracy. Gdyby jeździć na niej tak jak ja to robię to wytrzymała by pewnie ze 2 lata nie więcej. Boscha S5 też już przerabiałem i nie polecam. Za to Banner w drugim aucie jeździ już ponad 5 lat w dieslu i ma tylko 60ah a daje radę non stop nawet zimą. Od 2 lat co roku dolewam tylko trochę wody destylowanej.
rafal9119 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Varta ta co kupiłem waży 17.10 kg to nie jest tak mało. a banner ile?
Mesiah Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 19.3 A mam jeszcze Periona (varta) i waży 16kg przy 74ah
rafal9119 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 To troszke wiecej . no coż nie ma co sie sprzeczac zobacze ile moje aku wytrzyma. poprzednia varta stara była z 2005 r jeszcze niemiec ja wkładał. ale juz takich aku nie kupi
Mesiah Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 No jasne , ze nie kupi. Najgorszy shit sprzed lat wytrzymywał tyle ile teraz te z najwyższej półki. Tak jest ze wszystkim. Znając życie wytrzyma Ci z 3-5 lat jak zadbasz i od 2 w górę będziesz kontrolował stan elektrolitu.
rafal9119 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Jak wytrzyma te 4 lata to mu wystarczy . juz przez te lata odrobi to co za niego zapłaciłem.
Rotor Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 (...) Ja na swoim juz rok jezdze i nie widze problemow(...) Po jednym roku ekploatacji, to każdy akumulator ma obowiązek działać bez żadnych problemów. Musiałby to byc naprawdę jakiś badziew do kwadratu, żeby wysiadł wcześniej (przy normalnym używaniu samochodu). Po 3-4 latach będzie można coś powiedzieć A propos starych akumulatorów - kupiłem samochód ośmioletni, bateria wyglądała na oryginalną z fabryki, miałem wrażenie że przy -10 st C trochę jakby za słabo kręci. Wymieniłem na nowy a tamten od 2 lat stoi u teścia na używanym okazjonalnie traktorku, od czasu do czasu podładowywany. Coś mi się wydaje, że jeszcze parę lat posłuży.
simon80bl Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 (edytowane) Mistrzowie, jaki polecacie akumulator na wymianę oryginalnego aku JCI/JCB 92 Ah 520 A w technologii AGM. Nie mam systemu start-stop jedynie sporo elektroniki, webasto, podgrzewane fotele, audio BO ... Czy koniecznie musi być akumulator AGM są sporo droższe od kwasowych? Z AGM'ów znalazłem takie: Banner running Bull Varta Silver Bosh S5 Edytowane 20 Listopada 2014 przez simon80bl
hortomagiko Opublikowano 20 Listopada 2014 Opublikowano 20 Listopada 2014 Są sporo droższe, ja w Twoim przypadku, przy tej ilości dodatków bym zakładał AGM. Do tej listy możesz dodać jeszcze Fiamm EcoForce VR900 - 90Ah - 900A.
simon80bl Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Dzieki za odpowiedz, ciekawe czy do aku agm sa w samochodach montowane specjalne alternatory, bo prostowniki sa dedykowane. Wysyłane z mojego ST18i za pomocą Tapatalk 2
feniks Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Mistrzowie, jaki polecacie akumulator na wymianę oryginalnego aku JCI/JCB 92 Ah 520 A w technologii AGM. Nie mam systemu start-stop jedynie sporo elektroniki, webasto, podgrzewane fotele, audio BO ... Czy koniecznie musi być akumulator AGM są sporo droższe od kwasowych? Z AGM'ów znalazłem takie: Banner running Bull Varta Silver Bosh S5 z AGM Bosch to S6, S5 to zwykły
hortomagiko Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Dokładnie, jak kolega pisze AGM w Boschu to S6, na szybko przeleciałem wpis i nie zauważyłem. Varta to z kolei Varta Silver AGM, bo są też Varty Silver kwasowe. Generalnie w autach z systemem Start&Stop po wymianie powinieneś wykonać adaptację akumulatora w pojeździe, żeby Ci auto za jakiś czas nie wpadło w tryb energooszczędny i nie wywalało na tablicy wymiany akumulatora.
simon80bl Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Nie mam systemu start&stop, a jak zrobić taką adaptację?
hortomagiko Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Jeśli miałeś fabrycznie AGM zamontowanego, to adaptację warto zrobić. Można VAG-iem, a jak nie, to w każdej firmie specjalizującej się w akumulatorach powinni mieć sprzęt do adaptacji akumulatorów AGM w pojazdach. Jak będą świadczyć usługi montażu akumulatorów i będą przedstawicielem choćby jednego z liderów rynku: Centry, Varty/Boscha to na pewno będą mieli. Jak nie znajdziesz w okolicy nikogo, to zostanie ewentualnie odpłatnie u elektryka, mechanika w warsztacie.
magicman Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 panowie moj 2,0 alt z 2003r ostatnio cos mi ciezko odpala po nocy kiedy temp jest ok 0 pol roku temu kupilem aku "sznajder"(napisalem fonetycznie bo nie wiem jak to sie pisze" 62ah 520a mam standardowe auto bez extra radia i innych bajerow wiec pobor produ nie powinien byc duzy przy rozruchu,no ale skoro teraz nadchodza zimniejsze czasy to czy ten aku nie jest za maly skoro juz zaczynam miec lekkie obawy przy zapalaniu co wy polecacie?
Mesiah Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Zacznij od sprawdzenia ładowania pod pełnym obciążeniem i bez oraz na klemach i bezpośrednio na śrubie altka. Napisz co Ci wyszło.
magicman Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 niestety jestem na wyjezdzie poza granicami pl i nie mam dostepu do takich sprzetow wiec pozostaje mi tylko kupno nowego aku,ale nie wiem na jakie parametry sie zdecydowac bo chyba ten co mam z pradem rozruchowym 520a to za malo raczej? tak mi sie wydaje bynajmniej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się