H4mm3R Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Dnia 13.08.2017 o 19:49, bryleks napisał: Panowie... poczytałem trochę ten wątek i wybór chyba padnie na jeden z trzech: - Moll Kamina Start - Fiamm - Mercedes Dodam, że wielkość w okolicach 95-100Ah, 800-850A. A może coś zdecydowanie lepszego jest w tych pieniądzach? Warto dopłacać do Moll M3... wytrzyma np. 2 lata dłużej od tych zwykłych? Po co Ci taki duży aku do 1.9 w manualu? Nie wiem ile chcesz wydać na aku ale na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad tym: https://www.olx.pl/oferta/nowy-oryginalny-akumulator-agm-mercedes-benz-80ah-prod-2017-CID5-IDkqIdY.html#ef521a8312 Ostatnio kupiłem taki tylko 90ah i po tygodniu sprawdziłem czy ma te 850A, przyrząd pokazał 1160A
wyzyk83 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 jedź do hurtowni FOTA tam sprzedają KAGERY
bryleks Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 12 godzin temu, H4mm3R napisał: Po co Ci taki duży aku do 1.9 w manualu? Chyba samo webasto upoważnia mnie do takiej wielkiej lochy ☺️ Jesli dobrze pamietam oryginalnie tam leżał 95Ah.
H4mm3R Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Chyba samo webasto upoważnia mnie do takiej wielkiej lochy [emoji5] Jesli dobrze pamietam oryginalnie tam leżał 95Ah.No tak, u mnie też był fabrycznie 95Ah. Teraz mam 90Ah AGM i też daje radę.
bryleks Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Aż jutro sprawdzę kod na wlepce co tam powinno być... jeśli chodzi o kasę... jeśli ten akumulator pożyje dłużej o te 2-3 lata to z finansowego punktu widzenia opłaca się zainwestować w lepszy zwłaszcza, ze nie mam zamiaru auta przez 6-7 lat sprzedawać. Bosch S5 wytrzymał 5.5 roku... fabryczny 9.
H4mm3R Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Żywotność AGM szacuje się na ok 10lat, a jak jest z pierwszego montażu to raczej powinno tak być.
bryleks Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 (edytowane) Jeszcze jedna rzecz... mam oznaczenie akumulatora: J1U battery 450 A (95 Ah)... to 800-850A to nie będzie za dużo? Dobra.. doczytałem... inna norma a co z tym związane przelicznik Edytowane 16 Sierpnia 2017 przez bryleks
bryleks Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Btw. trochę poczytałem i nawet zapytałem Sprzedawcę odnośnie tych akumulatorów Mercedesa i raczej polecał zwykły niż AGM do osobówek.
BartoszBB Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Ja kupiłem do siebie zółtego WESTA-FORSE chciałem 94ah a że nie było wziełem 100ah wlepa (95AH) akumulator produkcji Ukraińskiej ciężki polecany tu i ówdzie...zobaczymy ile pożyje.
H4mm3R Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 4 godziny temu, bryleks napisał: Btw. trochę poczytałem i nawet zapytałem Sprzedawcę odnośnie tych akumulatorów Mercedesa i raczej polecał zwykły niż AGM do osobówek. Przecież to w osobówkach montują
POWER-KRIS Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Jak z mechanikami pogadałem itp to twierdzą że tylko Yuasy Aku stare w autach widza, nawet 15 lat i chodzi. Tylko ciężko to dostać. Pierwszy montaż OE w Mazdach.
bryleks Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Owszem montują, głównie w autach z systemem start-stop ale z reguły auta są przystosowane do tego rodzaju akumulatorów np. montowane w bagażniku albo kabinie (nie lubią wysokich temperatur... w A4 B6 to jeszcze pół biedy bo komora silnika jest oddzielona od komory z aku.) Nie chcę się wymądrzać... po prostu trochę pogooglowałem i sam sprzedawca takich nie polecał... a jakby chciał naciągać to by mi wcisnął ten za 600zł... choć z drugiej strony może chce się pozbyć tych zwykłych... aczkolwiek sprawiał wrażenie uczciwego i znającego się na rzeczy
wyzyk83 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 (edytowane) KAGER 95ah 300zł 8 lat napewno wytrzyma więc po co kombinowac i przepłacać ? Edytowane 16 Sierpnia 2017 przez wyzyk83
tomasm64 Opublikowano 22 Września 2017 Opublikowano 22 Września 2017 (edytowane) A czy przy wymianie na nowy trzeba coś gdzieś przekodować, bo słyszałem, że w autach mających START-STOP trzeba przekodować coś, gdzieś w komputerze!? Muszę wymienić i wolałbym wiedzieć !!! Edytowane 22 Września 2017 przez tomasm64
Bruno_74 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Witam. A co powiecie na to? Wyszukiwarka bosch i varta ( bo tylko takiego producenta biorę pod uwagę) pokazuje mi, że do mojego auta powinien być złożony akumulator Varta 610A 63Ah, Bosh dla odmiany mówi 780A 77Ah. Dzwoniłem do ASO i w dwóch różnych punktach mówią jednogłośnie 450A 95Ah.... Na kogo postawić? Acha A4 1,8 tfsi 88KW
majkel_majki Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Biorąc pod uwagę rok produkcji auta powinien siedzieć fabryczny aku, zobacz co masz teraz zamontowane w aucie i na tej podstawie dobierz nowy akumulator, to najprostsze rozwiązanie.
Bruno_74 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Biorąc pod uwagę rok produkcji auta powinien siedzieć fabryczny aku, zobacz co masz teraz zamontowane w aucie i na tej podstawie dobierz nowy akumulator, to najprostsze rozwiązanie.W środku jest jakiś akumulator firmy krzak Nawet producenta nie kojarzę. I ma chyba leciutko ponad 70 AWysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
majkel_majki Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Widać szybko oryginał się poddał. Przy Twoim silniku zakładałbym coś z przedziału 74-80 Ah, przy tej pojemności w benzyniaku na prąd rozruchowy nie ma potrzeby zwracać większej uwagi.
Bruno_74 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Widać szybko oryginał się poddał. Przy Twoim silniku zakładałbym coś z przedziału 74-80 Ah, przy tej pojemności w benzyniaku na prąd rozruchowy nie ma potrzeby zwracać większej uwagi.Ok czaje ale dlaczego varta i bosch mówią coś innego niż producent? Może dlatego właśnie akumulatory wybierane przez ich konfigurator wytrzymują 3 lata a te "oryginały" po 10Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
majkel_majki Opublikowano 7 Grudnia 2017 Opublikowano 7 Grudnia 2017 W katalogach czasem można spotkać różne kwiatki. Varta rzeczywiście dobiera małą pojemność z katalogu, u Boscha to wygląda trochę lepiej bo sugerują 77 Ah. Niższej trwałości akumulatorów niefabrycznych upatrywałbym raczej w ich gorszej niż OE jakości, w dodatku nie każde kilkuletnie i starsze auto ma instalację elektryczną w należytym stanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się