fragless1 Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Teraz wyczytałem, że w Audi były dwa rodzaje sterowania tylną wycieraczką: do 1998r. silniczek był sterowany plusem, od 1998r. sterowany był masą. Zmiana totalna i być może dlatego nie da się podpiąć właściwie poliftowej manetki? Najlepiej byłoby znaleźć schemat przedliftowej wycieraczki do Avanta, bo inaczej, to rzeźbienie w g... może z tego wyjść. Stąd też jeden przewód z tej kostki to plus, który jest puszczany na tył.
Mario82A4 Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Dokładnie w małej kostce jeden kabel to plus , drugi idzie na spryskiwacz , też mi sie wydaje że w Avancie będzie problem z poprawnym podłączeniem poliftowej manetki , w sedanie jest łatwiej
fragless1 Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Trzeba by zmienić trochę instalację lub zmienić cały silniczek tyłu. To są dwie najprostsze opcje. Tylko koniecznie potrzeba do tego schematu, bo inaczej nie da się tego ogarnąć.
Mario82A4 Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 No to lipa , trzeba będzie troche nad tym pomyśleć , ewentualnie przerobić trochę manetkę , skoro tylna wycieraczka nie jest na przekaźniku to jak jest rozwiązane zatrzymywanie sie wycieraczki w odpowiednim miejscu i tylna czasówka ??
fragless1 Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 A tył jest czasowy? Jak miałem passata b5 avanta, to tył nie był czasowy, więc chyba w a4 też nie jest. I dlatego idzie nie przez przekaźnik, a bezpośrednio z manetki. Co do przeróbki manetki, to lepiej nie ruszać jej. Jeśli już, to lepiej przerobić trochę instalację, żeby zrobić sterowanie tylną wycieraczką za pomocą masy, a nie +, jak jest w przedlifcie. I tyle. Tylko wtedy trzeba koniecznie zmienić przekaźnik na 377. Jest jeszcze jedna opcja, ale nie wiem czy się uda. Można spróbować przełożyć mechanizm czasówki z polifta do przedlifta i pociągnąć kabelki do podłączenia mechanizmu sterowania czasówką. Nie wiem tylko, czy będzie miejsce na dołożenie tego mechanizmu w ramieniu przedliftowym.
Mario82A4 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 U mnie i tak zamierzam założyć przekaźnik 377 , co do tylnej czasówki to u mnie tylna wycieraczka chodzi z przerwami czyli jeden cykl i kilka sekund przerwy znów 1 cykl i przerwa i chyba tak jest w każdym avancie , jutro postaram sie coś sprawdzić ---------- Post dopisany 22-02-2014 at 10:26 ---------- Poprzedni post napisany 21-02-2014 at 22:07 ---------- Jest opcja żeby na manetce poliftowej tylna wycieraczka była sterowana + , ale będzie chodziła tylko po włączeniu tylnego sprysku . A w ogóle to po co w manetce poliftowej jest potrzebna masa ? Do sterowania tylną wycieraczką to wiem a do czegoś jeszcze ?? Bo w manetce przedliftowej nie ma podpiętej masy ---------- Post dopisany 23-02-2014 at 13:10 ---------- Poprzedni post napisany 22-02-2014 at 10:26 ---------- No i jednak da sie podłączyć manetkę poliftową do przedlifttowego Avanta tylko trzeba troche przerobić samą manetkę i wszystko będzie działać jak w przedlifcie
fragless1 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 A jak przerobić tę manetkę, bo ciekaw jestem?
Mario82A4 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Trzeba dwie ścieżki przeciąć i dorobić dwie nowe ścieżki , ja dolutowałem dwa kabelki . Wtedy w starym miejscu gdzie była masa teraz wychodzi + na tylną wycieraczkę
fragless1 Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 I działa? Chodzi mi o silniczek czy nie ma z nim problemów.
Mario82A4 Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Jeszcze nie sprawdzałem na aucie , tylko miernikiem sprawdziłem , jak sprawdzę na aucie dam znać ---------- Post dopisany 25-02-2014 at 18:34 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2014 at 18:59 ---------- Dziś sprawdzałem manetkę na aucie i wszystko chodzi ja należy , Jak znajdę trochę czasu to zakładam . Fragless1 coś trzeba zmieniać w kablach manetki żeby podłączyć przekaźnik 377 czy wystarczy założyć przekaźnik 377 jeden kabelek puścić od przekaźnika do sterowania czasówką , jeden do licznika i reszte jak w twoim opisie ?? tak ??
fragless1 Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Jak zrobisz, tak, jak w opisie, to powinno wszystko śmigać, jak należy. Jak już Ci działa tył, to też masz luzik, bo tył nie idzie przez przekaźnik.
Mario82A4 Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Czyli zakładam manetke tak jak testowałem i przekaźnik według twojego opisu i paca , teraz muszę po swojemu dokładnie rozpisać kable od przekaźnika , a co do sterowania czasówką to jeden kabel podpiełeś od manetki czy czy dwa ??
fragless1 Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Ja miałem manetkę z fisem i tam było więcej przewodów. Ale o ile dobrze pamiętam, to z kostki wychodziły dwie masy. Jedna do fisa, a druga właśnie do czasówki wycieraczek i ten kabelek od sterowania czasem. Czyli dwa przewody. Ale u Ciebie masa może być inaczej zaimplementowana, bo widzę, że w Avancie trochę się ta manetka różni od sedana.
Mario82A4 Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Ja też mam manetke z fisem i tam jest 6 kabli , 2 od czasówki , jeden masa , Reset i dwa kable od bocznych przycisków , więc sam fis jest chyba taki sam . Pamiętasz który pin wpinałeś w przekaźnik ??
fragless1 Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Piny kostki od fisa są takie: Pin 1 - sterowanie dół Pin 2 - sterowanie góra Pin 3 - sterowanie masa Pin 4 - sterowanie reset Pin 5 - czasówka masa Pin 6 - czasówka do przekaźnika
Mario82A4 Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 czyli pin 5 podpinamy do masy , A co do przejściówki do przekaźnika to ty wpinałeś w kostkę czy w miejsce gdzie wpina sie stary przekaźnik ?
fragless1 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 W kostkę. Z tyłu wypiąłem ją i dorobiłem z męskimi pinami kostkę. ---------- Post dopisany 21-04-2014 at 22:16 ---------- Poprzedni post napisany 27-02-2014 at 07:49 ---------- Mario możesz opisać, jak przerobić te manetke od avanta? Kupuje avanta z 1997 i tam chyba jest stara manetka, a przyzwyczaiłem się do tej czasowki i będę musiał zmienić w przyszłości.
Mario82A4 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 W kostkę. Z tyłu wypiąłem ją i dorobiłem z męskimi pinami kostkę.---------- Post dopisany 21-04-2014 at 22:16 ---------- Poprzedni post napisany 27-02-2014 at 07:49 ---------- Mario możesz opisać, jak przerobić te manetke od avanta? Kupuje avanta z 1997 i tam chyba jest stara manetka, a przyzwyczaiłem się do tej czasowki i będę musiał zmienić w przyszłości. Jutro postaram sie zrobić jakieś fotki i opiszę , z braku czasu moja manetka dalej leży i czeka na założenie , u mnie też jest 97r i jest starsza manetka
jihaad Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Wycieraczka tylna i sprysk całą elektronikę sterującą ma zabudowana w module silnika, z tyłu. Tryb czasowy, tryb ciągły podczas spryskiwania - wszystko to realizowane jest bezpośrednio w "silniczku". Manetka wysyła jedynie dwa rodzaje sygnałów sterujących: 1 - tryb przerywany, 2 - tryb ciągły razem ze spryskiem. Opis tylnej kostki pierwszych przedliftów, późniejszych przedliftów i poliftów jest tu: http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/montaz-silniczka-tylnej-wycieraczki-nowszych-modeli-przedlifta-96-97-a-257546/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się