yeti_1 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Witam kolegówSłuchajcie dziś przy -20 stopniowym mrozie trafił mi się wyjazd poza miasto, temp 90 stopni silnik złapał po przejechaniu ok. 15 km i tak się utrzymywała. Tuż po dojechaniu na miejsce i po zatrzymaniu się na chwile pozostawiłem silnik na wolnych obrotach po czym wyłączyłem go. Po wyłączeniu silnika o dziwo włączył się wentylator chłodnicy!!!!!!!!! pochodził ok 2-3 min. i wyłączył się. Co jest przyczyną włączenia się ww. wentylatora gdy na dworze temp. przeszło -20 stopni??? Dodam że na wskaźniku temp. nie było przekroczone 90 stopni, niemożliwe by silnik złapał ponad 90 st. i się przegrzał, ba na postoju nawet ta temp delikatnie spadła. O co tu chodzi???? 1
alug001 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Widocznie czujnik w chłodnicy stwierdził że już jest za wysoka temperatura.Na wolnych obrotach pompa wodna nie pompuje tak mocno i różnice temperatur na układzie chłodniczym może się trochę różnić,tym bardziej że nagrzewnica w kabinie studzi silnik i wskazania na zegarach są troche niższe . Na takim mrozie jak mamy teraz to różne cuda się dzieją ...
wrclaguna Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Tak czy siak podepnij kompa i sprawdz co tam wypluło
dawid771 Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Koledzy, dzisiaj po jeździe, po zgaszeniu silnika, zauważyłem że wentylator chłodnicy ciągle chodzi (tak jak czasami latem), odpaliłem, zgasiłem i nadal chodzi. odczekałem chwilę i poszedłem po klucze do rozkręcenia obejmy akumulatora ale w końcu się wyłączył, myślę że minęło ok 5 min. Na zewnątrz było ok 4 stopni, żona jechała odcinek 10 km bardzo spokojnie 100-110 km/h więc powodów do dodatkowego chłodzenia raczej nie było. To jest moja pierwszy rok użytkowania autka więc jestem jeszcze nieco zielony czy to jest następstwo czegoś? Proszę o radę.
wrclaguna Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Pasuje podpiąć pod kompa i sprawdzić jakie są błedy , moze czujnik lub sterownik wentylatora jest uszkodzony .
dawid771 Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 A taki kabelek i jakiś program do odczytywania błędów to duży wydatek?
wrclaguna Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 A taki kabelek i jakiś program do odczytywania błędów to duży wydatek? Taki ci wystarczy Oprogramowanie diagnostyczne VCDS
grom Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 U mnie też tak sie wentylator czasem zachowuje. Okazało sie ze zadnych bledów nie lapal ,tylko jak sie wypala dpf to po zgaszeniu silnika chodzi wentylator. 1
dawid771 Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 No to nie wiem czy się martwić czy nie. Jak słyszę DPF to dostaje dreszczy Mam wrażenie, że Żonka za delikatnie jeździ i filtr może się zapychać, no ale jak na razie nic się nie zapaliło. Chyba wezmę autko na 2 dni i sobie z nim po męsku "pogadam"...
grom Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Moim zdaniem nie masz sie czym martwić. Podczas normalnej eksploatacji auto samo sobie wypala dpf nawet jak sie delikatnie jezdzi. U mnie jak sie wypala dpf to poznaje to po delikatnie podwyzszonych wolnych obrotach tak do ok 1tys/min i wlasnie wtedy jak gasze auto to wentylator chodzi nawet. Oczywiscie odczytac błedy zawsze warto.
mxzibi Opublikowano 23 Listopada 2012 Opublikowano 23 Listopada 2012 To dziwne bo u mnie jak sprawdzałem to DPF wypalał się jakieś 17 tys temu a tez nieraz pracuje wentylator po zgaszeniu auta .
bielik Opublikowano 24 Listopada 2012 Opublikowano 24 Listopada 2012 podejrzewam że termowyłącznik się zacina
peszko Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Doś mocno słychac mi jak pracuje wentylator - pewnie łożysko. Czy da się wymienić sam wentylator bez rozbierania przodu? Kiedyś wymieniałem sobie sam W A6 C5 1.9 TDI i się dało. Czy ktoś juz robił taki zabieg?
Darciop Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Witam , podłączę się do postu kolegi. U mnie wentylator zaczął mieć dość spore luzy, ale wydaje mi się, że tylko na śmigiełku. Silnik wygląda ok. Zastanawiam się czy mogło się co tam poluzować czy da się to jakoś naprawić. Niestety dostępu nie ma, dlatego dołączam się do pytania powyżej,czy można sam wentylator odchylić od chłodnic bez rozbierania połowy przodu? Może ktoś ma zdjęcie jak taki wentylator wygląda od strony chłodnicy, nie od strony silniczka elektrycznego, wtedy to rozwieje moje wątpliwości czy starać się reanimować czy od razu szukać nowego.
darecy Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Witam , podłączę się do postu kolegi. U mnie wentylator zaczął mieć dość spore luzy, ale wydaje mi się, że tylko na śmigiełku. Silnik wygląda ok. Zastanawiam się czy mogło się co tam poluzować czy da się to jakoś naprawić. Niestety dostępu nie ma, dlatego dołączam się do pytania powyżej,czy można sam wentylator odchylić od chłodnic bez rozbierania połowy przodu? Może ktoś ma zdjęcie jak taki wentylator wygląda od strony chłodnicy, nie od strony silniczka elektrycznego, wtedy to rozwieje moje wątpliwości czy starać się reanimować czy od razu szukać nowego. napisz do cool506 Łukasz przerabiał ostatnio temat
proximpuh Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Ja też przerabiałem, luzuje się zabezpieczenie śmigła i lata sobie jak chce, niestety zabezpieczenie nie występuje jako osobny element, jak sie je zdejmie to już nie da rady założyć ponownie, tzn da radę ale rozjeżdża sie po jakimś czasie, niestety wentylator do wymiany, chyba zeby wymyśleć jakieś inne zabezpieczenie:wink:, w B8 przedliftowej da się wyciągnąć wentylator razem z obudową po odchyleniu chłodnic (dość mocno trzeba naginać) w polifcie niestety już nie, trzeba ściągać zderzak:kwasny:
proximpuh Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Panowie, z czym sie wiąże wymiana wentylatorów na podwójny z pojedynczego ? wymienia się tylko wentylatory z modułem, czy coś jeszcze potrzebne ? U mnie w te upały pojedynczy nie daje rady, są takie momenty, że sprężarka się wyłącza z powodu zbyt dużego ciśnienia w układzie klimy, jak zacznę jechać i jest większe schładzanie nie ma problemu:kwasny:
piotrsob1 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Widocznie masz wersje skndynawską A tak na poważnie jest gdzieś wątek o wymianie wentylatorów przy montarzu haka , poszukaj Jest tutaj: http://a4-klub.pl/audi-a4-b8-240/hak-holowniczy-zmiany-ukladzie-chlodzenia-280503/ ale nikt nie sypnął konkretami, wykonaj może tel. do ASO, ciekawe co powiedzą
riddick74 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 u mnie jest oryginalny hak i podwojny wentylator
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się