Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Po długim postoju na mrozie ciężko odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdź napięcie bezpośrednio na fajkach. Przekaźnik może "cykać", ale jeśli ma spalone (stopione) styki, to nie bedzie dawał prądu na świece.

Opublikowano

Moze rozwiazanie jest prozaiczne - np lejesz kiepskie paliwo, masz wode w filtrze paliwa albo w baku - razem z paliwem... sprobuj zatankowac czegos sprawdzonego np - shell vpower albo statoil gold oraz dolac do baku czegos co usuwa wode z paliwa.

powodzenia

Miałem to samo - nie pomogło paliwo statoil gold czy inny shel. Jak startowałem było -19 i ledwo odpalił, w trasie zrobiło się -22 i nagle max. obr. 1800 rpm - już myślałem, że za chwilę stanie dęba.

Tego samego dnia poszedł na wymianę oleju (terminowo - przymusowo) i po wymianie oleju, filtrów paliwa, oleju, powietrza, kabinowego itd. oraz co najważniejsze 3 świece żarowe były też do wymiany więc cały komplet 4szt. na nowe i jest OK - objawy minęły.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Też się wypowiem. Lałem naprawdę najtańsze paliwo dostępne w mieście. Zalany cały bak, wyjeździłem, zostawiłem na noc przy -20 z ok 5L paliwa w baku.. czyli głęboka rezerwa. Rano z ciekawości poszedłem odpalić i zapaliła praktycznie od razu.. Byłem w poważnym szoku bo myślałem że pójdą w ruch kable albo i linka..

Opublikowano

A kompresję kolega mierzył? Pompki sprawdzane na jakimś stole probierczym i na 100% dobre?

Opublikowano

Jaką żywotność mają świece żarowe ??? U mnie prawdopodobnie padły (po 1 roku użytkowania) NGK. Jutro sprawdzę. U was też tak często padają ???

Opublikowano

Jaką żywotność mają świece żarowe ??? U mnie prawdopodobnie padły (po 1 roku użytkowania) NGK. Jutro sprawdzę. U was też tak często padają ???

ok 100-200kkm zalezy od ilosci zimnych rozruchow. trzeba sprawdzac.
Opublikowano

Robie 25 kkm rocznie :gwizdanie:. Miernik pójdzie jutro w ruch.

Opublikowano

Autko stało 2 dni na mrozie,jednej nocy -19 stopni,drugiej -21, trzeciej -17 i rano po 6:00 wczoraj odpalałem

Potem od 8:00 do dziś do 15:00 stało,wsiadłem,-2 stopnie i zapalił od strzała bez zająknięcia,a jak zimno to tak kiepsko odpala.Jak wcześniej pisałem wszystko sprawdzane i pozmieniane.

Opublikowano

To mierzyłeś kompresje jak masz wszystko sprawdzone? Jedna z najbardziej podstawowych rzeczy w dieslu w mrozy. Jak kompresja dobra to bym na bańkę sprubował, by wyeliminować zapowietrzanie :wink4:

Opublikowano

Kompresja po 30 jest,także sprawny silnik.

Dziś w nocy -8, jak odpalałem rano -4 i poszedł z dwóch obrotów.

Jakby się zapowietrzał to by chyba zawsze źle palił a nie jak są mrozy.

Ale kręci ładnie,tak jakby coś było z dawkowaniem paliwa.

Opublikowano

mialem ten sam problem zero bledow swiecki ok paliwo tez wymieniona pompa w baku oraz filtr paliwa i lipa

okazalo sie ze na zimnym silniku przy rozruchu pompka na 3 cylindrze leje 2.70 dlatego nie wywalalo bladu na vagu bo nie przekroczylo wartosci maks.

dopiero po podpieciu przed rozruchem i sprawdzeniu logow przy odpalaniu pokazalo te wartosc

wystrarczy ze kawalek sie przejade i juz za kazdym razem bedzie palil od kopa

jak juz odpale robie logi wszystko w normie temat wystepuje tylko i wylacznie w chwili odpalania auta potem pompka na 3 cylindrze daje 0.4

:hi:

Opublikowano

mialem ten sam problem zero bledow swiecki ok paliwo tez wymieniona pompa w baku oraz filtr paliwa i lipa

okazalo sie ze na zimnym silniku przy rozruchu pompka na 3 cylindrze leje 2.70 dlatego nie wywalalo bladu na vagu bo nie przekroczylo wartosci maks.

dopiero po podpieciu przed rozruchem i sprawdzeniu logow przy odpalaniu pokazalo te wartosc

wystrarczy ze kawalek sie przejade i juz za kazdym razem bedzie palil od kopa

jak juz odpale robie logi wszystko w normie temat wystepuje tylko i wylacznie w chwili odpalania auta potem pompka na 3 cylindrze daje 0.4

:hi:

Wymieniałeś tą pompkę czy śmigasz tak dalej? Swoją droga ciekawe co jest przyczyną takiego zachowania pompki chwile po rozruchu? może czyszczenie by pomogło.

Opublikowano

mialem ten sam problem zero bledow swiecki ok paliwo tez wymieniona pompa w baku oraz filtr paliwa i lipa

okazalo sie ze na zimnym silniku przy rozruchu pompka na 3 cylindrze leje 2.70 dlatego nie wywalalo bladu na vagu bo nie przekroczylo wartosci maks.

dopiero po podpieciu przed rozruchem i sprawdzeniu logow przy odpalaniu pokazalo te wartosc

wystrarczy ze kawalek sie przejade i juz za kazdym razem bedzie palil od kopa

jak juz odpale robie logi wszystko w normie temat wystepuje tylko i wylacznie w chwili odpalania auta potem pompka na 3 cylindrze daje 0.4

:hi:

Wymieniałeś tą pompkę czy śmigasz tak dalej? Swoją droga ciekawe co jest przyczyną takiego zachowania pompki chwile po rozruchu? może czyszczenie by pomogło.

narazie smigam dalej i szukam drugiej na podmiane

robilem uszczelke pod glowa mecger mowil ze 3 sa w slabym stanie

1 wymienilem odrazu bo calkiem padla i od tamtego czasu byly problemy z paleniem

ciezko wyczuc co z nia jest nie tak

jak wymienie dam znaka czy pomoglo w tym temacie

chociaz tak czy tak cos z nia nie tak jesli tylko ona leje w chwili rozruchu

lalem stp i nic nei pomoglo

Opublikowano

moze wszystkie pompki nei domagaja.

a moze nietrzymaja oringi na PD.

dosyc czesto pomimo wymiany, wskutek niewlasciwego osadzenia PD w gniazdach, objaw jest identyczny jak przy niesprawnych PD lub orinach.

gniazda nie sa wyrobione? to rowniez czesty problem glowic PD 8V.

Opublikowano

moze wszystkie pompki nei domagaja.

a moze nietrzymaja oringi na PD.

dosyc czesto pomimo wymiany, wskutek niewlasciwego osadzenia PD w gniazdach, objaw jest identyczny jak przy niesprawnych PD lub orinach.

gniazda nie sa wyrobione? to rowniez czesty problem glowic PD 8V.

glowa po obrobce oringi nowe boscha

zobaczymy co bedzie po wymianie pompki

chociaz mrozy sie koncza wiec ciezko powiedziec jak bedzie w praktyce

Opublikowano
mialem ten sam problem zero bledow swiecki ok paliwo tez wymieniona pompa w baku oraz filtr paliwa i lipa

okazalo sie ze na zimnym silniku przy rozruchu pompka na 3 cylindrze leje 2.70 dlatego nie wywalalo bladu na vagu bo nie przekroczylo wartosci maks.

dopiero po podpieciu przed rozruchem i sprawdzeniu logow przy odpalaniu pokazalo te wartosc

wystrarczy ze kawalek sie przejade i juz za kazdym razem bedzie palil od kopa

jak juz odpale robie logi wszystko w normie temat wystepuje tylko i wylacznie w chwili odpalania auta potem pompka na 3 cylindrze daje 0.4

mam własnie tak samo... Ciezko pali na mrozach. jak zapali to zatrzesie jeszcze silnikiem. ale np za 2 razem juz pali od strzała.

przy temperaturach około 0*C lapie odrazu

Opublikowano

mam własnie tak samo... Ciezko pali na mrozach. jak zapali to zatrzesie jeszcze silnikiem. ale np za 2 razem juz pali od strzała.

przy temperaturach około 0*C lapie odrazu

sprawdz przy rozruchu moze masz to samo co ja

u mnie tez przy 0'C pali od kopa a przy minus 10-15'C po 8 godzinach lipa

kilka krecen i potem dopiero sie rozbiega odpali obr wskakuja na 2000rpm potrzesie i po chwili spokoj

zgasze i juz bedzie palil na dotyk:)

Opublikowano

Kompresja po 30 jest,także sprawny silnik.

Dziś w nocy -8, jak odpalałem rano -4 i poszedł z dwóch obrotów.

Jakby się zapowietrzał to by chyba zawsze źle palił a nie jak są mrozy.

Ale kręci ładnie,tak jakby coś było z dawkowaniem paliwa.

sprawdzałeś jak auto pali jak tył stoi delikatnie podniesiony ? czy jest różnica ?

Opublikowano
sprawdzałeś jak auto pali jak tył stoi delikatnie podniesiony ? czy jest różnica ?

a co to moze pomoc?

Opublikowano

a moze. czasami przyczyna trudnosci w rozruchu jest pompa w zbiorniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...