H4mm3R Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Kompendium wiedzy o hamulcach w A4 B6/7 Wymiary tarcz i oznaczenie z wlepy (jeśli nie wiesz jaki zestaw jest seryjnie w Twoim aucie)Przód:280x22 – oznaczenie 1LZ288x25 – oznaczenie 1LB, 1LE312x25 – oznaczenie 1LT, 1LF320x30 – oznaczenie 1LA, 1LC345x30 – oznaczenie (S4) 1LJ365x34 – oznaczenie (RS4) 1LP380x38 – oznaczenie (RS4 ceramika) 1LUTył:245x10 – oznaczenie 1KD255x12 – oznaczenie 1KP288x12 – oznaczenie 1KW300x22 – oznaczenie (S4) 1KE324x22 – oznaczenie (RS4)Swap przód:288 > 312 – Potrzeba: Jarzmo i tarcza288/312 > 320 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo i tarczaX > 345 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo, tarcza i osłony (8E0615311C/8E0615312C)*Zacisk z S4 ma nieco inną budowę niż z 1LA, 1LC. Źle dobrany klocek może się blokować w zacisku*X oznacza jakikolwiek zestawSwap tył:X > 255 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo i tarczaX > 288 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo, tarcza i osłony (Dla quattro – 8E0615611Q/8E0615612Q; dla FWD – 8E0615611P/8E0615612P)X > 300 – Potrzeba: Zaciski, jarzmo, tarcze i osłony (Idealnie pasują osłony z 1KW, w przypadku osłon z S4 trzeba wiercić nowe otwory montażowe)*W B6 występuje problem z zbyt krótką linką hamulca ręcznego, trzeba szukać z S4. W B7 wystarczy odpiąć linkę z jednego mocowania na tylnym wahaczu.Przydatne numery oem:Przednie osłony z S4 - 8E0615311C / 8E0615312CTylne osłony z S4 - 4F0615611 / 4F0615612Tylne osłony 1KW (288x12) Dla quattro – 8E0615611Q / 8E0615612Q; dla FWD – 8E0615611P / 8E0615612PLinka ręcznego S4 - 8E0609721BA Felgi:Zestaw 320/288 - w zasadzie pasuje każda felga aluminiowa 16”, ze stalówkami już gorzej.Zestaw 345/300 - minimalny rozmiar to 17”Zestaw 365/324 - minimalny rozmiar to 18” i też nie każda felgaPrzydatne linki:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/153785-oznaczenia-zestawow-hamulcowych-do-naszych-aut/?p=2279159#entry2279159http://a4-klub.pl/index.php?/topic/304756-jakie-mam-tarcze-i-zaciski-hamulcowe/#entry4327576http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=717357Zdjęcia:P312P320P345T245T288T300T288 vs T300 Jak rozróżnić zacisk S4 345 od zacisku 320 Zacisk 345 ma z tyłu numery 981 i 982, na jarzmie 663 Od góry ma pełny otwór Zacisk 320 ma z tyłu numery 973 i 974, na jarzmie 716 Od góry otwór jest dzielony Często zadawane pytania: - Czy hamulce z A6 C6 pasują do A4 B6/7? - Pasują tylko przednie zaciski. Tarcze, osłony, tylne hamulce nie pasują. - Czy przewody hamulcowe należy wymienić, są inne przy swapie na większy hamulec? - w zasadzie nie trzeba wymieniać, ale warto założyć nowe, bo znając życie nikt ich od nowości nie wymieniał. Temat w ciągłym rozwoju... Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. 4 1
Młody Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Opublikowano 8 Kwietnia 2008 ciekaw jestem jak teraz się będzie hamowało
alvaro Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 guardian założone już ? jak wrażenia ?
guardian Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 juz co nieco moge napisac...zdecydowany improvement przy normalnej "dziadkowej" jeździe tego nie zobaczycie ale jak trzeba ostro zheblować np ze 150>50 to widać gdzie tkwi diabeł. Ponadto teraz wreszcie istnieje cos takiego jak lekkie hamowanie. OGÓLNIE: hample przestały być GUMOWATE :th: 1
Darkoz Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 uuu huuu huuu.. bajera panie.. roznica musi byc.. widze kolejna konkretna osobe w szeregach forum klubu i jego konkretna robote!!! respect.. pozdrawiam i zycze ostrego hamowania
guardian Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 dzieki - ciągle w głowie tworzą się nowe koncepcje :th: generalnie chodzi o to, aby mozliwie jak najrozsądniejszym kosztem zamodzić coś funkcjonalnego i ładnego jednocześnie 3
Darkoz Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 dokladnie.. czasami trzeba tak niewiele.. a pozniej w efekcie procentuje to kilkukrotnie;)
Tytus Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Z przebiegu zacisku domyślam się że zakupy zrobiłeś na ebay.co.uk 15" (zimówki) już chyba nie wejdą na taką tarcze ? 1
guardian Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 o 15" mozna zapomniec na dobre ale 16" wchodza bez wiekszego bulu zaciski kupiłem w PL ale z rozbiórki samochodu przywiezionego z USA > konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże). 1
Flyer Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże). Tak, edycja DTM.
ba$ior Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże). Tak, edycja DTM. Z moich informacji wynika, iz wersja 2.0 T dysponuje moca 200 HP a DTM 220 HP ale mogę sie mylić...
malik Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Dla pełnego efektu można zamontować jeszcze ori nakładki na zaciski: https://sslrelay.com/s74326199.oneandoneshop.co.uk/sess/utn;jsessionid=1547fe1122328e9/shopdata/0010_Audi/0120_S4+2003+=3E+2005/0010_Exterior/0005_S4+Caliper+badges/product_details.shopscript?article=0010_2003%2Bonwards%2BS4%2Bcaliper%2Bbadges%2B%3D28S4Caliperbadges%3D29
guardian Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 hmmmm...sorry ale wszystkie napisy na furach TDI typu S4 lub RS4 to nie dla mnie
alvaro Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 guardian te 16 wchodzą z dystansami czy bez ??
guardian Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 te co sa na foto czyli ori 16" wchodza na styk bez dystansów
ba$ior Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Faktycznie nie mozna robić z auta czegoś czym nie jest... Ja proponuje fajne naklejki AUDI i czerwony kolor lub ten czarny ktory posiadasz na swoim zestawie. Delikatna naklejeczka AUDI wygląda fajnie :th:
guardian Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 to co proponujesz na foto jest do przyjecia chociaz zamiast naklejki wolalbym miec takie delikatne ringi złobione/frezowane :th: co do samych naklejek to na allegro juz dawno nie widzialem a pamietam ze kiedys byly...
Darkoz Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 no chyba zeby pomalowac nakladki ori na kolorek i zakryc napis S4
guardian Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 wtedy to ma sens - tylko jak sprowadzic takie nakladki?..konta ebay niemam[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2008, 09:11 _________________________________________________ konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże). Tak, edycja DTM. Z moich informacji wynika, iz wersja 2.0 T dysponuje moca 200 HP a DTM 220 HP ale mogę sie mylić... chyba jednak jest wersja 225KM: http://www.giamias.com/content/view/17/1/ pewnie jakis limited edition
poziek Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 te co sa na foto czyli ori 16" wchodza na styk bez dystansów No to przepraszam za dezinformacje I gratuluję roboty. Byłem przekonany, że te zasiski są dwu-tłoczkowe :gwizdanie: Jak włożę u siebie zacisk S4 B5 to też przymierzę 16" :th: 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się