Jump to content

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R
 Share

Recommended Posts

Kompendium wiedzy o hamulcach w A4 B6/7


Wymiary tarcz i oznaczenie z wlepy (jeśli nie wiesz jaki zestaw jest seryjnie w Twoim aucie)
Przód:
280x22 – oznaczenie 1LZ
288x25 – oznaczenie 1LB, 1LE
312x25 – oznaczenie 1LT, 1LF
320x30 – oznaczenie 1LA, 1LC
345x30 – oznaczenie (S4) 1LJ
365x34 – oznaczenie (RS4) 1LP
380x38 – oznaczenie (RS4 ceramika) 1LU

Tył:
245x10 – oznaczenie 1KD
255x12 – oznaczenie 1KP
288x12 – oznaczenie 1KW
300x22 – oznaczenie (S4) 1KE
324x22 – oznaczenie (RS4)

Swap przód:
288 > 312 – Potrzeba: Jarzmo i tarcza
288/312 > 320 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo i tarcza
X > 345 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo, tarcza i osłony (8E0615311C/8E0615312C)

*Zacisk z S4 ma nieco inną budowę niż z 1LA, 1LC. Źle dobrany klocek może się blokować w zacisku
*X oznacza jakikolwiek zestaw

Swap tył:
X > 255 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo i tarcza
X > 288 – Potrzeba: Zacisk, jarzmo, tarcza i osłony (Dla quattro – 8E0615611Q/8E0615612Q; dla FWD – 8E0615611P/8E0615612P)
X > 300 – Potrzeba: Zaciski, jarzmo, tarcze i osłony (Idealnie pasują osłony z 1KW, w przypadku osłon z S4 trzeba wiercić nowe otwory montażowe)

*W B6 występuje problem z zbyt krótką linką hamulca ręcznego, trzeba szukać z S4. W B7 wystarczy odpiąć linkę z jednego mocowania na tylnym wahaczu.

Przydatne numery oem:
Przednie osłony z S4 - 8E0615311C / 8E0615312C
Tylne osłony z S4 - 4F0615611 / 4F0615612
Tylne osłony 1KW (288x12) Dla quattro – 8E0615611Q / 8E0615612Q; dla FWD – 8E0615611P / 8E0615612P
Linka ręcznego S4 - 8E0609721BA

Felgi:
Zestaw 320/288 - w zasadzie pasuje każda felga aluminiowa 16”, ze stalówkami już gorzej.
Zestaw 345/300 - minimalny rozmiar to 17”
Zestaw 365/324 - minimalny rozmiar to 18” i też nie każda felga

Przydatne linki:


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/153785-oznaczenia-zestawow-hamulcowych-do-naszych-aut/?p=2279159#entry2279159

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/304756-jakie-mam-tarcze-i-zaciski-hamulcowe/#entry4327576

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=717357


Zdjęcia:
P312
2ys5lori.jpg
P320
84axzfo9.jpg
P345
jv3my86e.jpg
T245
fm93oryu.jpg
T288
bqtamohq.jpg
T300
ereyz2ac.jpg
T288 vs T300
ro3sx9l9.jpg

Jak rozróżnić zacisk S4 345 od zacisku 320

Zacisk 345 ma z tyłu numery 981 i 982, na jarzmie 663

Od góry ma pełny otwór

PKKwOE7.jpg

 

Zacisk 320 ma z tyłu numery 973 i 974, na jarzmie 716

Od góry otwór jest dzielony

j7G0RHK.jpg

 

Często zadawane pytania:

- Czy hamulce z A6 C6 pasują do A4 B6/7?

- Pasują tylko przednie zaciski. Tarcze, osłony, tylne hamulce nie pasują.

- Czy przewody hamulcowe należy wymienić, są inne przy swapie na większy hamulec?

- w zasadzie nie trzeba wymieniać, ale warto założyć nowe, bo znając życie nikt ich od nowości nie wymieniał.


Temat w ciągłym rozwoju...

Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !
Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 12k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ciekaw jestem jak teraz się będzie hamowało :slina:

Link to comment
Share on other sites

guardian założone już ? jak wrażenia ? :naughty:

Link to comment
Share on other sites

juz co nieco moge napisac...zdecydowany improvement

przy normalnej "dziadkowej" jeździe tego nie zobaczycie ale jak trzeba ostro zheblować np ze 150>50 to widać gdzie tkwi diabeł. Ponadto teraz wreszcie istnieje cos takiego jak lekkie hamowanie.

OGÓLNIE: hample przestały być GUMOWATE :th:

Link to comment
Share on other sites

uuu huuu huuu.. bajera panie.. roznica musi byc.. widze kolejna konkretna osobe w szeregach forum klubu i jego konkretna robote!!! respect.. pozdrawiam i zycze ostrego hamowania :kox:

Link to comment
Share on other sites

dzieki - ciągle w głowie tworzą się nowe koncepcje :th:

generalnie chodzi o to, aby mozliwie jak najrozsądniejszym kosztem zamodzić coś funkcjonalnego i ładnego jednocześnie

Link to comment
Share on other sites

dokladnie.. czasami trzeba tak niewiele.. a pozniej w efekcie procentuje to kilkukrotnie;)

Link to comment
Share on other sites

o 15" mozna zapomniec na dobre ale 16" wchodza bez wiekszego bulu

zaciski kupiłem w PL ale z rozbiórki samochodu przywiezionego z USA > konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże).

Link to comment
Share on other sites

konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże).

Tak, edycja DTM.

Link to comment
Share on other sites

konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże).

Tak, edycja DTM.

Z moich informacji wynika, iz wersja 2.0 T dysponuje moca 200 HP a DTM 220 HP ale mogę sie mylić... :mysli:

Link to comment
Share on other sites

hmmmm...sorry ale wszystkie napisy na furach TDI typu S4 lub RS4 to nie dla mnie :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

guardian te 16 wchodzą z dystansami czy bez ??

Link to comment
Share on other sites

te co sa na foto czyli ori 16" wchodza na styk bez dystansów

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie nie mozna robić z auta czegoś czym nie jest...

Ja proponuje fajne naklejki AUDI i czerwony kolor lub ten czarny ktory posiadasz na swoim zestawie.

Delikatna naklejeczka AUDI wygląda fajnie :th:

img1067eb6.jpg

img0398wk7.jpg

Link to comment
Share on other sites

to co proponujesz na foto jest do przyjecia chociaz zamiast naklejki wolalbym miec takie delikatne ringi złobione/frezowane :th:

co do samych naklejek to na allegro juz dawno nie widzialem a pamietam ze kiedys byly...

Link to comment
Share on other sites

no chyba zeby pomalowac nakladki ori na kolorek i zakryc napis S4

1s4caliperbdg_450x100.jpg

Link to comment
Share on other sites

wtedy to ma sens - tylko jak sprowadzic takie nakladki?..konta ebay niemam[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2008, 09:11 _________________________________________________

konkretnie A4 2.0TFSI 225KM (najmocniejsza wersja bodajże).

Tak, edycja DTM.

Z moich informacji wynika, iz wersja 2.0 T dysponuje moca 200 HP a DTM 220 HP ale mogę sie mylić... :mysli:

chyba jednak jest wersja 225KM:

http://www.giamias.com/content/view/17/1/

pewnie jakis limited edition

Link to comment
Share on other sites

te co sa na foto czyli ori 16" wchodza na styk bez dystansów

No to przepraszam za dezinformacje :embarrassed:

I gratuluję roboty.

Byłem przekonany, że te zasiski są dwu-tłoczkowe :gwizdanie:

Jak włożę u siebie zacisk S4 B5 to też przymierzę 16" :th:

Link to comment
Share on other sites

2-tłoczkowe są właśnie te od S4 B5 - sa mniejsze od S4 B6 i na bank wejdzie tam 16"

miałem możliwosć zakupu właśnie tych od B5 ale naczytałem się że jednak te od B6 sa jeszcze lepsze no i skoro się trafił cały set w dobrej cenie to aż grzech nie zakupic :)

...podobno te od B5 tez niezle hebluja

mnie odstrasza tylko wizja wymiany nietypowych klocków (4szt na strone) i ich watpliwa dostepnac (poza serwisem oczywiscie)

Link to comment
Share on other sites

Masz rację, dlatego też jeszcze ich nie założyłem bo mam zacisk Lukasa ver. USA i do wybory dwie firmy klocków: Remsa i Lukas....

Jak jadę kreskę z Norbim(1560kg) i moim (1556kg) i zaczymany hamować z jakiś 150km/h to jest między nami przepaść....jakieś 5 długości auta zatrzymuje się dalej...

także liczę na spora poprawę :th:

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem poprawa bedzie - jaka tam tarcza idzie nie 321 przypadkiem?

Link to comment
Share on other sites

321 i 4 klocki :th:

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie nie mozna robić z auta czegoś czym nie jest...

Panowie, nie przesadzajcie. Jeśli montujecie hamulce od S4 to przecież można ten fakt podkreślić oryginalnymi nakładkami na tłoczki S4 :) Szczególnie, że jest się czym pochwalić a nakładki prezentują się całkiem fajnie.

Nie namawiam przecież do przyklejania logo na przedni czy tylny grill :wink4:

Link to comment
Share on other sites

mi sie te nakladki s4 bardzo podobaja do s4 szkoda tylko ze nie ma ich w polsce i pewnie pasuja tylko jakiejs okreslonej wersji :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

pasują tylko do zacisków S4 B6/B7

Link to comment
Share on other sites

No prosze zrobilismy taka sama podmianke niezaleznie od siebie :)

Ja od trzech dni smigam wlasnie na tarczach 321mm i musze powiedziec ze jest git. Roznica bardzo widoczna zwlaszcza przy hamowaniu z wiekszych predkosci no i w nagrzewaniu takiego zestawu.

Link to comment
Share on other sites

I znów mnie ktoś uprzedził :gwizdanie: gratuluję pomysłu :th: moje czekają na chwilę czasu :)

Link to comment
Share on other sites

żeby nie tworzyć kolejnego wątku, może nie aż tak ambitne podejście jak autora tego topicu,

ale denerwował mnie taki brudny element ;) - obecnie troche czyściej

9fd29bd620c42c44m.jpg

wiecej tutaj: http://pepin.fotosik.pl/albumy/464955.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...