Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

lepsze tarcze klocki do 320 czyli co konkretnie ?

345 zmieści się w 18'' et 42 ? (chyba), czyli w sumie zaciski + jarzma a reszta to czystka eksploatacja ?

troszkę mi szkoda tego zestawu, tarcze i klocki mają raptem ~15kkm, tył taki sam komplet jeszcze mniej.

Ori 345mm z zaciskami od S4 B6/B7 wejdą nawet pod fele 17" :)

Lepsze tarcze to np. DBA 4000T3 a klocki to EBC YellowStuff. jezdziłem i zniszczyłem tarcze (zresztą nie tylko ja)

Czy jest coś lepszego lub tańszego i równie dobrego to nie powiem Ci, pytaj mistrzów hamulcowych... o ile będą łaskawi rzucić okiem na Twój problem :wink:

Moim zdaniem lepiej jak pójdziesz w kierunku ulepszania tego co masz w wersję wyczynową niż robienia swapu (przedniej osi) na wersję S4 opartą na standardowych komponentach... ale moje zdanie traktuj bardziej jak wypowiedź laika niż osoby co zjadła zęby w tym temacie :hi: (tu się zdecydowanie mylisz)

Za ulepszeniem tego co masz (320/288) przemawiają:

- brak zwiększenia masy nieresorowanej (zawias od S4 jest sztywniejszy, konstruktorzy z pewnością wzięli pod uwagę większą masę tarcz) (g... prawda, praktycznie wszystko jest takie same. Dodatkowo w 3.0 zaciski są tak samo cięzkie jak w s4. troche ciezsza tarcza nie robi duzej róznicy)

- sterownik ABS masz obecnie optymalnie skonfigurowany pod fabryczny zestaw (przy swapie warto, ale nie trzeba, przypisać w sterowniku, że współpracuje z większą tarczą. A chcąc wycisnąć 100% z takich hamulców powinno się wymienić także pompę hamulcową na tę od modelu S4, sterownik ABS chyba też... :mysli: )

- brak dysproporcji pomiędzy tarczami przednią a tylną osią (tj. one są, ale przewidziane konstrukcyjnie, wiadomo większa tarcza zawsze mile widziana, ale nikt z polepszających swoje hamulce tylko z przodu nie zbadał kompleksowo, jak w fabryce, czy to nie stworzy problemów podczas jakieś ekstremalnej sytuacji na drodze :mysli: ).

I choć ja sam szarpnąłem się na wariant 345/300 (S4) i jest odczuwalnie lepiej (choć zestaw jeszcze się dociera... ale to nic odkrywczego przy przejściu z zestawu 312/255mm :D ) to podejrzewam, że zadowolony byłbym też z zestawu 320/288 :wink:(jeśli tak sądzisz to widocznie nie wykorzystujesz tych hampli)

I to opartego na zwykłych tarczach i klockach.

troszke mijasz się z prawdą. dodatkowo klocki EBC mógłbym polecić mojemu wrogowi żeby zniszczył sobie tarcze... Klocki EBC niszczą inne tarcze niż EBC. Przy tym stosunek jakości do ceny jest bardzo niekorzystny. pisze z własnego doświadczenai a wydeaje mi się dość duże.

Wiesz, wyraźnie napisałem, że wypowiadam się jako LAIK, nie sugerowałem też zestawu DBA+EBC (Dev zaleca łączyć EBC z EBC), bo wymieniłem z nazwy "luźno" co może być lepsze niż seria i nic poza tym. A co z czym można łączyć to osobna kwestia :)

Masz sporo racji w kwestii wagi jeśli chodzi o porównanie 320/288 z 345/300. Wspomniałem o tym w kontekście tego co ja u siebie przerabiałem - zestaw 312/255 to waga piórkowa przy eSowych heblach :D i trochę się tego obawiam, że może wpłynąć to na zachowanie zawiechy (mam 1BE) :mysli:

Rację masz też w kwestii wykorzystania moich hamulców - street racerem nie jestem, co np. musi być pierwszy na każdych światłach, zależało mi na dużej trwałości i poczuciu bezpieczeństwa w razie wu. Uparłem się więc na tandem 345/300mm, moje pieniądze więc nic nikomu do tego czy je wykorzystuję czy tylko podziwiam :jerk::wink:

Ale nie powiem - różnica w stosunku do serii jest odczuwalna nawet podczas zwykłego użytkowania :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Spoczko ;) EBC bardzo fajnie hamuje, tyle że porównywalnie hamuje ferodo sport a jest tańsze i ni niszczy tarcz :)

Co do hebli to uważam że nigdy nie są za mocne. :) nawet jeśli ktoś jeżdzi spokojnie to jeśli ma wolny grosz to warto żeby zmienił hamulce bo nawet jeśli prze 5 lat raz mu się tylko przydadzą to i tak warto ;)

Różnica w skuteczności jest bardzo duża pomiędzy serią a 345 i tutaj nie ma co gadać. Tak jak pisałem wcześniej :)

Z nowych spostrzeżeń to o ile w a4 mniej więcej dają rade przy dynamicznej jezdzie (345mm na zacisku s4) to u mnie w golfie który waży 1400kg przy nawet lekkim hamowaniu z 290km/h do 0 dość mocno się męczą. Trzeba uważać żeby się nie zapomnieć bo następne hamowanie jest juz zauważalnie słabsze ;)

Edytowane przez siemian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło matko, a gdzie to się można do tylu legalnie rozpędzić w PL poza torem? :decayed:

Grosz do grosza a będzie kokosza... z tego co wyczytałem to potrafisz zamęczyć RS-owe heble w przeciągu 10tys.km... czyli wychodziłoby w moim przypadku (gdybym jeździł tak jak Ty), że musiałbym wykładać 4,5 klocka na tarcze + kolejne kilka stówek na klocki raz w roku :decayed::banan::kox::shock3::dancing::dance2::buhaha:

Idę spać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemian bo do tych zaciskow jeet cala masa klockow nie koniecznie od audi, klocki od touarega, alfy 166, evo ix, i jeszcze kilku aut tez pasuja, nie sa zle i sa duzo tansze

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tyle że najdroższą rzeczą są tarcze. Tak poza tym te hamulce ogólnie jakoś super nie hamują... Poza tym jak włożysz nieodpowiedni klocek to spęka Ci tarcza

Edytowane przez siemian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę...raczej Ci z seryjnymi zestawami jeżdżąc jakby nie wiadomo jakie bryki mieli są zagrożeniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel opowiadał mi kiedyś, wiele lat temu, o fali reklamacji skierowanych do ASO przez właścicieli BMW X6, którzy myśleli, że mają super bryki i mogą nimi świrować Bóg wie jak, a lądowali nimi w rowach na dachu przy próbie pokonania ostrzejszego zakrętu :grin:

Ile w tym prawdy a ile miejskiej legendy, to nie wiem, ale coś w tym jest, że im nowsze auto z półki premium tym agresywniejszy styl jazdy preferuje furman je dosiadający :hi:


tak tyle że najdroższą rzeczą są tarcze. Tak poza tym te hamulce ogólnie jakoś super nie hamują... Poza tym jak włożysz nieodpowiedni klocek to spęka Ci tarcza

Ciebie to chyba tylko ceramiki zadowolą :wink: I to montowane na obu osiach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tyle że najdroższą rzeczą są tarcze. Tak poza tym te hamulce ogólnie jakoś super nie hamują... Poza tym jak włożysz nieodpowiedni klocek to spęka Ci tarcza

Na pewno lepiej od 345, czasem prawie nowe tarcze można kupić poniżej tysiaka, nowe na ebay 2K.

Co z tego że ma się nie wiadomo jaki hebel a opony nankangi 225 lub 215 i opona się nie klei bo albo kiepska guma lub za wąska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak guma (zbyt) szeroka, to auto zaczyna gorzej przyspieszać i więcej palić... dlatego uważam, że wszystko musi być zbalansowane (+/- jakaś tolerancja), by nie doszło do absurdów w postaci 1.6 pod maską, opony 245 a heble od RS4 :facepalm:

I na dokładkę domontowane quattro :decayed:

Mocny silnik=szerokie kapcie=mocny hamulec (bo min. większa masa do wyhamowania) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tyle że najdroższą rzeczą są tarcze. Tak poza tym te hamulce ogólnie jakoś super nie hamują... Poza tym jak włożysz nieodpowiedni klocek to spęka Ci tarcza

Na pewno lepiej od 345, czasem prawie nowe tarcze można kupić poniżej tysiaka, nowe na ebay 2K.

Co z tego że ma się nie wiadomo jaki hebel a opony nankangi 225 lub 215 i opona się nie klei bo albo kiepska guma lub za wąska...

Ad1.

Prawie nowe tarcze mogą byc pokrzywione. Moje RS4 były proste dokładnie przez 4 dni. Kumpel miał podobnie.. Też mogłem je sprzedać okazyjnie jako prawie nowe... Nowe za 2k to jednak wciąz 3x drożej od Zimermanów 345... A i z doświadczenia zauważyłem że im większy i bardziej wydziwiany "talerz" tym szybciej się kończy...

Ad2.

Hammer przeczytałem Twoją wypowiedź, spojrzałem czy to Ty napisałeś, po czym znowu przeczytałem i tak z 6 razy... Z tego co pamiętam to Ty jakbyś mógł to naciągnąłbyś na felge o szerokości 12 cali opone 175mm :lol: Czy coś się zmieniło w tym temacie? :wink: Opony też pamiętam że kupowałes co prawda nowe ale raczej nie z klasy premium?

Przecież Ty założyłeś takie KUMHO do tego naciągnięte...

9185434c26a01d446679d68ff8ef16ae.jpg

To tak jak ja bym napisał że tylko frajerzy jeżdżą mocnymi autami :D Ukryta kamera??!!

Edytowane przez siemian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemian, to nie była wina wadliwych tarcz tylko wyebanych piast w Twoim kiblu :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tiaaa i jak załozyłem inne to było ok... ;)

Edytowane przez siemian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka ze zaciski z ttrs mozna sobie dopasowac do kazdej prawie tarczy mniejszej od 370 i wiekszej od 320 frezujac deko jarzmo, i to jest plus nie do przebicia i wtedy odpada koszt drogich tarcz bo mozna sobie wsadzic 365 czy 345 (choc istnieje taki sam 4tlok pod 345mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też pokombinować i założyć na plastelinie... Ludzie to są hamulce. Nie po to ktoś projektował jarzmo żeby go teraz przycinać... Skąd masz pewność że nie osłabiasz jego konstrukcji?

Wytłumacz mi swoje rozumowanie. Po co kombinowac, frezować, docinać jak można poprostu założyć zestaw od s4?

4 tłok pod 345 jest akurat dość nieudanym zaciskiem i śmiem twierdzić że ori zacisk s4 lepiej hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oszukujesz fizyke w tym momencie ale jak uwazasz ;)
a frezowanie w tej plaszczyznie jarzma akurat w zaden sposob go nie oslabia


nie rozumiem tylko co jest w nim nieudanego skoro nie rozni sie od tysiecy innych 4 tloczkowych zaciskow w tym rozmiarze stosowanych w innych autach - dziwne rozumowanie


za mega fajna alternatywę uwazam tez 4tlok z q5 polifta zarowno pod 320mm jak i 345mm, zapewne pasi do b6 i tarcze od esy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tyle że najdroższą rzeczą są tarcze. Tak poza tym te hamulce ogólnie jakoś super nie hamują... Poza tym jak włożysz nieodpowiedni klocek to spęka Ci tarcza

Na pewno lepiej od 345, czasem prawie nowe tarcze można kupić poniżej tysiaka, nowe na ebay 2K.

Co z tego że ma się nie wiadomo jaki hebel a opony nankangi 225 lub 215 i opona się nie klei bo albo kiepska guma lub za wąska...

Ad1.

Prawie nowe tarcze mogą byc pokrzywione. Moje RS4 były proste dokładnie przez 4 dni. Kumpel miał podobnie.. Też mogłem je sprzedać okazyjnie jako prawie nowe... Nowe za 2k to jednak wciąz 3x drożej od Zimermanów 345... A i z doświadczenia zauważyłem że im większy i bardziej wydziwiany "talerz" tym szybciej się kończy...

Ad2.

Hammer przeczytałem Twoją wypowiedź, spojrzałem czy to Ty napisałeś, po czym znowu przeczytałem i tak z 6 razy... Z tego co pamiętam to Ty jakbyś mógł to naciągnąłbyś na felge o szerokości 12 cali opone 175mm :lol: Czy coś się zmieniło w tym temacie? :wink: Opony też pamiętam że kupowałes co prawda nowe ale raczej nie z klasy premium?

Przecież Ty założyłeś takie KUMHO do tego naciągnięte...

9185434c26a01d446679d68ff8ef16ae.jpg

To tak jak ja bym napisał że tylko frajerzy jeżdżą mocnymi autami :D Ukryta kamera??!!

Siemian ale ja moim parchem nie latam 270kmh i hamuje do zera, bo po prostu się do tego nie nadaje. Heble z TTRS mam prawie rok, tarcze końcówy i mimo tego nic nie bije,jak trzeba będzie to kupię grube używki i przetoczę jak będzie tak potrzeba. Ty to nawet dziką świnię zajedziesz, ale nie każdy ma taką wyobraźnię jak Ty ;):grin:

W czym Ci ten naciąg przeszkadza golfiarzu, na takim profilu węższej gumy nie założysz :decayed: jedna kumho 235/30R20 to ok 800zł więc nie czy to low budget tires

Edytowane przez H4mm3R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oszukujesz fizyke w tym momencie ale jak uwazasz ;)

a frezowanie w tej plaszczyznie jarzma akurat w zaden sposob go nie oslabia

nie rozumiem tylko co jest w nim nieudanego skoro nie rozni sie od tysiecy innych 4 tloczkowych zaciskow w tym rozmiarze stosowanych w innych autach - dziwne rozumowanie

za mega fajna alternatywę uwazam tez 4tlok z q5 polifta zarowno pod 320mm jak i 345mm, zapewne pasi do b6 i tarcze od esy

każde frezowanie osłabia. Nieudane jest w nim to że zapewnia małą skuteczość hamowania. nie będe się z Tobą kłócił skoro i tak uważasz że wiesz lepiej...

tak tyle że najdroższą rzeczą są tarcze. Tak poza tym te hamulce ogólnie jakoś super nie hamują... Poza tym jak włożysz nieodpowiedni klocek to spęka Ci tarcza

Na pewno lepiej od 345, czasem prawie nowe tarcze można kupić poniżej tysiaka, nowe na ebay 2K.

Co z tego że ma się nie wiadomo jaki hebel a opony nankangi 225 lub 215 i opona się nie klei bo albo kiepska guma lub za wąska...

Ad1.

Prawie nowe tarcze mogą byc pokrzywione. Moje RS4 były proste dokładnie przez 4 dni. Kumpel miał podobnie.. Też mogłem je sprzedać okazyjnie jako prawie nowe... Nowe za 2k to jednak wciąz 3x drożej od Zimermanów 345... A i z doświadczenia zauważyłem że im większy i bardziej wydziwiany "talerz" tym szybciej się kończy...

Ad2.

Hammer przeczytałem Twoją wypowiedź, spojrzałem czy to Ty napisałeś, po czym znowu przeczytałem i tak z 6 razy... Z tego co pamiętam to Ty jakbyś mógł to naciągnąłbyś na felge o szerokości 12 cali opone 175mm :lol: Czy coś się zmieniło w tym temacie? :wink: Opony też pamiętam że kupowałes co prawda nowe ale raczej nie z klasy premium?

Przecież Ty założyłeś takie KUMHO do tego naciągnięte...

9185434c26a01d446679d68ff8ef16ae.jpg

To tak jak ja bym napisał że tylko frajerzy jeżdżą mocnymi autami :D Ukryta kamera??!!

Siemian ale ja moim parchem nie latam 270kmh i hamuje do zera, bo po prostu się do tego nie nadaje. Heble z TTRS mam prawie rok, tarcze końcówy i mimo tego nic nie bije,jak trzeba będzie to kupię grube używki i przetoczę jak będzie tak potrzeba. Ty to nawet dziką świnię zajedziesz, ale nie każdy ma taką wyobraźnię jak Ty ;):grin:

W czym Ci ten naciąg przeszkadza golfiarzu, na takim profilu węższej gumy nie założysz :decayed: jedna kumho 235/30R20 to ok 800zł więc nie czy to low budget tires

jak na 20 cali to low budget tires ;) Dobra 19' jest droższa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra siemian, kończymy temat bo dobrze wiemy że Ty jeszcze nigdy nowych gum nie miałeś ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...