adams78 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 zapytam tu mądre głowy ja tez chce zmienic heble na cos skutecznego co polecanie tzn. jaki rozmiar tarcz i skad zaciski i jarzma do mojej a4 tak aby seryjna pompa hamulcowa nie wyzioneła ducha seria jaką mam u siebie to 288 Do twojego proponuje zmienić same jarzma i tarcze na 312mm reszta pozostaje bez zmian. Nowe klocki i tarcze kup ATE. Wniosek z tego, że osłony zostają, zresztą gdzieś to czytałem. Przy czym odradzam klocki ATE - mocno pylą.
Wąski Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 zapytam tu mądre głowy ja tez chce zmienic heble na cos skutecznego co polecanie tzn. jaki rozmiar tarcz i skad zaciski i jarzma do mojej a4 tak aby seryjna pompa hamulcowa nie wyzioneła ducha seria jaką mam u siebie to 288 Do twojego proponuje zmienić same jarzma i tarcze na 312mm reszta pozostaje bez zmian. Nowe klocki i tarcze kup ATE. Wniosek z tego, że osłony zostają, zresztą gdzieś to czytałem. Przy czym odradzam klocki ATE - mocno pylą. No to doradziłeś w takim razie jakie są dobre
Bieniek Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Ja zakupilem jakies zwykle Ferodo i jest tragednia.Przy dynamicznej jezdzie lub autostrada i kilku mocnych hamowaniach nie mam hamulcow.Na poprzednich klockach tego nie bylo :wallbash: Czyzby sie robila szklanka na klockach przy kilku hamowaniach?Przy normalnej jezdzie jest ok
Cristoforo Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 klocki tobie sie zeszkliły,możesz je ściągnąć i przeszlifować lekko papierem ściernym na równej powierzchni ferrodo premier i klocki ate to żadna rewelacja do normalnej jazdy wystarcza ale juz przy dynamicznej i mocniejszym hamowaniu robią sie cyrki z tymi klockami :gwizdanie: do normalnej jazdy ate PD i klocki ate wystarcza
Bieniek Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Dokladnie ferodo premier :wallbash: BAdziewie jakies JAk przeszlifuje to problem zniknie,czy do pierwszej jazdy i ostrego hamowania?
Cristoforo Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 chyba zrobi sie to samo co wczesniej przy dynamicznej jezdzie wymieniałeś tarcze też czy tylko same klocki? bo jesli cały kpl to czy dotarłeś hamulce
Wąski Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Ilu użytkowników tyle klocków i firm i tyle opinii na ich temat
KERCZI Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Ilu użytkowników tyle klocków i firm i tyle opinii na ich temat wiec co Twoim zdaniem najlepiej kupic???? ATE??
Wąski Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Ilu użytkowników tyle klocków i firm i tyle opinii na ich temat wiec co Twoim zdaniem najlepiej kupic???? ATE?? Ja bym takie kupił. I takie mam.Miałem różne klocki różnych firm i myślę że te są najlepsze a stosunkowo nie drogie.
adams78 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 No to doradziłeś w takim razie jakie są dobre Do normalnej, codziennej jazdy każde podejdą - ATE odradzam tylko dlatego, że mocno brudzą felgę - w podobnej cenie jest TRW/Lucas, mniej pylą przy zbliżonej skuteczności. Masz rację, każdy chwali swoje, jednak do ostrych hamowań z dużych prędkości przeznaczone są inne klocki - kwestia wyboru. Wydać dużo więcej (np referodo performance) i mieć większe rezerwy, lub za rozsądną cenę zastanawiać się - już puchną, czy może jeszcze dadzą radę?
siemian Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Uważam że w tym temacie powinni wypowiadać się głównie posiadacze w/w zestawów (czyli 321mm). Łatwo filozofować "na odległość". Gdy hamulec jest za mały to choć byśmy dawali nadroższe klocki to mało poprawi się skuteczność hamowania a całość będzie się przegrzewać (jak w przypadku hamulców 288 w 2.0 tdi). Inaczej jest przy zestawie 321mm... Co do klocków, ja mam założone ori (potrzebowałem szybko a Ate nigdzie nie mogłem dostać- ale wydaje mi sie że ori to chyba tez ate... Wąski?? Ty się napewno lepiej orientujesz). Tarcze mam Ate i jestem bardzo zadowolony. Trzeba wziąć pod uwagę że hamulce o wiekości 321mm w aucie o mocy <200HP i wadze ok. 1600kg mają moim zdaniem tyle "zapasu" że ciężko jest je tak naprawde zgrzać. Mnie w każdym razie mojego zestawu się jeszcze nie udało. Moim zdaniem skuteczność hamowania jest bardzo dobra. Kerczi, jechałeś pare razy ze mną i wiesz jaki mam styl jazdy. To że jeszcze nie udało mi się i przegrzać, cały czas są tak samo skuteczne i nie dzieje się z nimi nic niepokojącego- myśle że nic więcej dodawać nie trzeba... Ja jestem bardzo zadowolony i następnym razem wybiore prawdopodobnie taki sam zestaw. Pozdrawiam
Wąski Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 No to doradziłeś w takim razie jakie są dobre Do normalnej, codziennej jazdy każde podejdą - ATE odradzam tylko dlatego, że mocno brudzą felgę - w podobnej cenie jest TRW/Lucas, mniej pylą przy zbliżonej skuteczności. Masz rację, każdy chwali swoje, jednak do ostrych hamowań z dużych prędkości przeznaczone są inne klocki - kwestia wyboru. Wydać dużo więcej (np referodo performance) i mieć większe rezerwy, lub za rozsądną cenę zastanawiać się - już puchną, czy może jeszcze dadzą radę? a wieszcz czemu pylą :gwizdanie: bo sa miękkie lepiej wymienic klocki niz tarcze po założeniu klocków twardych niszczących tarcze. Takie moje zdanie.
Jarol Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Ja uważam że przy zmianie hamulców z 288 na 320 w B6 czy B7 układ hamulcowy ma tak dużą wydajność i zapas że nie ma aż tak dużego znaczenia jaki klocek się zastosuje byle tylko był dobrej firmy: ATE, Ferodo, TRW itp. W przyszłym tygodniu wymieniam hamulce i będe montował tarcze Bosch i do tego klocki Ferodo i z przodu i z tyłu. Napisze za kilka dni jak to się sprawuje.
silver_leon Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 No to doradziłeś w takim razie jakie są dobre Do normalnej, codziennej jazdy każde podejdą - ATE odradzam tylko dlatego, że mocno brudzą felgę - w podobnej cenie jest TRW/Lucas, mniej pylą przy zbliżonej skuteczności. Masz rację, każdy chwali swoje, jednak do ostrych hamowań z dużych prędkości przeznaczone są inne klocki - kwestia wyboru. Wydać dużo więcej (np referodo performance) i mieć większe rezerwy, lub za rozsądną cenę zastanawiać się - już puchną, czy może jeszcze dadzą radę? a wieszcz czemu pylą :gwizdanie: bo sa miękkie lepiej wymienic klocki niz tarcze po założeniu klocków twardych niszczących tarcze. Takie moje zdanie. To nie tylko Twoje zdanie - ekonomia też tu ma znaczenie . klocki - około 200 zł Tarcze około (2x200zł ) = 400 zł + klocki do nowych tarcz 200 zł daje 600zł Lepiej chyba załozyć miękkie , pylące klocki niż twarde , tak jak napisałeś . W dodatku technika jazdy (a raczej hamowania) też ma tu znaczenie. Ale ktoś już wczesniej napisał - ile użytkowników , tyle róznych klocków i opinii o nich .
Jarol Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 No i hamulce wymienione Przód tarcze 320mm Bosch i klocki Ferodo Premier Tyl tarcze ori Audi 288mm i klocki Ferodo Premier Felga 18" ET 42 wchodzi na styk między zaciskiem a felgą jest może 2-3mm luzu. Różnica w hamowaniu ogromna, czy się hamuje ze 100km/h czy 150 wystarczy lekko nacisnąc na pedał a auto hamuje bardzo mocno na granicy przyczepności opon ( Continental w rozmiarze 225/40R18 ), każde mocniejsze naciśnięcie pedału powoduje momentalne zadziałanie ABSu bez wzgędu na prędkość. Hamulce mają wkońcu ogromny zapas i hamowanie z dużych prędkośći to tylko przyjemność. Polecam każdemu takiego moda bo warto chodź nie jest tani mnie wszysko kosztowało sporo ponad 2 tyś zł. Poniżej kilka fotek wielkość hamulców nie robi aż takiego wrażenia bo felga to 18":
Cristoforo Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 moje gratki za dobra robote u mnie czeka tez teraz rezanko na 312mm wszystko bedzie nowe przód i tył nowe tarcze, klocki T i P nowe tłoczki kpl zestaw uszczelek, reperaturek odpowietrzniki nowe przewody w stalowym oplocie płyn wymalowanie zacisków dwuskładnikową farbą itd.
silver_leon Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Panowie - teraz pytanie z innej beczki. Zmianiając heble z 288mm na 312mm Przód i 232mm na 256mm Tył we wczesniejszym aucie ( Leon) zmieniałem tez kodowanie w sterowniku ABS-u. Czy w A4 B6 po zamianie 288mm na 320mm też konieczna jest zmiana kodowania ? Ktos próbował to robić ? Jakies efekty ? Jakies porady ? W kodach PR dla modelu B6 nie widze opcji 320 mm Jest tylko 1LB - 288mm 1LF - 312 mm Natomiast B7 ma już 1LA - 320 mm i 1LC - 320 mm dziurkowane !
Jarol Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Ja nie zmieniałem kodowania. Jak narazie wszystko działa dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się