candis Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Witam wszystkich. Mam problem ze ściąganiem auta w prawo. Kilka razy robiłem pełną geometrię zawieszenia, ostatnio wymieniłem końcówki drążków, mój mechanik twierdzi,że nie ma już innych luzów. Dzieje się to najczęściej przy przyspieszaniu, ale nie ma reguły. Ostatnio zauważyłem, że jak podczas jazdy delikatnie skręcę kierownicą i puszczę to w prawo odbija mocniej niż w lewo tzn. jak skręcę w lewo i puszczę kierownicę to auto zacznie skręcać w prawo. Z drugiej strony po puszczeniu auto jedzie prosto. Może ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną bo ja już nie mam do tego sił Z góry dzięki za podpowiedzi.
candis Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 Zbieżność 100% jest ok. była robiona kilka razy i to pełna z kątami pochylenia kół i wszystko mieściło się w normach. Opony też są ok bo letnie były nawet w reklamacji, ale nie wykryli żadnej wady, a na zimówkach(nowe pirelli)jest to samo.
miodzio Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 a jak zmieniałeś opony to na tych samych felgach czy innych?? Ja jednak doszukiwał bym się problemu właśnie w oponach lub felgach. Najlepiej było by gdybyś przerzucił jakiś sprawdzony komplet od kogoś i sprawdził jak na nim zachowuje się twoje auto.
candis Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 Właśnie inne opony już sprawdzałem. A felgi na zimę nam stalowe a na lato alu i na obu kompletach jest to samo.
miodzio Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 no to jeszcze jedną rzecz bym sprawdził mianowicie hamulce - czy przypadkiem nie blokuje się z jednej strony bo to tez będzie dawać takie objawy.
candis Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 Może ktoś wie czy na ściąganie może mieć wpływ maglownica albo górne mocowanie amortyzatora? J Jeśli to może być od tego co i jak należy sprawdzić żeby nie wymienić niepotrzebnie połowy samochodu. Przeczytałem już mnóstwo postów na różnych forach i dalej nie doszedłem do niczego konkretnego a na niektórych forach powtarzają się te dwa elementy w podobnych przypadkach.
akwarium Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 podepne sie pod temat umnie tak samo sciaga w prawo zawiecha niby okej gemetria sprawdzana dwa razy opony niby tez ok ale zmienilem lewa na prawa i sciaga owiele mniej
VR6 Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 ja tez sie z tym borykam :/ geometria nie pomagala , zmienilem opony na inne to w porownaniu do poprzedniejszych jeszcze bardziej sciagalo , ja odczowam jeszcze wieksze parcie na sciaganie w prawo kiedy wsiadzie z przodu pasarzer , kupilem zestaw wahaczy meyle ponoc wzmacniane i po wymianie zobaczymy co dalej
supi9 Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Jak się chce sprawdzać, to nie prawą na lewą, ale zamiana osiami.
onion007 Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Witam, mam ten sam problem ale w A4 B5. U mnie to chyba wina hamulców, bo po prawej klocki mam zjechane na 30% a z lewej prawie że 90%. Opony mam letnie nowe, koła wyważone, wachacze pół roku temu wymieniany komplet. Więc najpierw zaciski posmaruję żeby chodziły, a jeśli dalej będzie ściagać to pewnie znaczy że to coś ze zbieżnością:/
EaglePoland Opublikowano 11 Grudnia 2017 Opublikowano 11 Grudnia 2017 (edytowane) Panowie... mam problem ze ściąganiem w prawo (aby jechać prosto kierownica musi byc przekręcona w lewo... powiedzmy o jakieś 15-20st) - zawieszenie przód wymienione w komplecie (łączniki, wahacze, koncowki + drążki) - nowe opony zimowe, wyważane przy zakładaniu (nokian na alufeldze R15), brak spadków ciśnienia w oponach - pełna geometria 3d zrobiona - układ hamulcowy w pełni sprawdzony Może ktoś ma jakis pomysł? Edytowane 11 Grudnia 2017 przez EaglePoland
artur1807 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Podepne się pod temat bo mam podobny problem w moim b7. Ściąga cały czas delikatnie w prawo i podobnie miałem robioną zbieżnosc dwukrotnie. Zawieszenie z hamulcami sprawdzone. Jadąc samemu jest jeszcze miarę dobrze ale ostatnio wiozłem pasażera ponad 100kg z przodu, to po puszczeniu kierownicy samochód zaczął zawracać Dodam, że mam obniżone zawieszenie sprężynami Eibach + amortyzatory z 1BE. Czy przez taki zestaw mogą dziać sie takie rzeczy?
EaglePoland Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Jak nie zawieszenie (sprawdzony przód i tył), hamulce, opony a geometria została zrobiona to przychodzi mi do głowy jeszcze zainteresowanie się maglownicą
franc321 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Witam! Czy ktoś z powyższych rozwiązał problem ściągania auta podczas jazdy? Widzę, że sporo osób miało taki problem, ale brak rozwiązania. Pozdro
Randor Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 (edytowane) Ja też jestem ciekaw czy ktoś rozwiązał problem. U mnie nie ściąga jakoś mocno. Po ustawieniu kierownicy prosto zaczyna delikatnie zjeżdżać do prawej, im szybciej jadę tym mocniej. Wiele osób pisze, że ustawiało pełną geometrię ale czy robiliście to prawidłowo? Słyszeliście o ustawianiu krzywej zbieżności? Podobno wszystkie vagi z wielowahaczem tak się ustawia. Żaden z zakładów zajmujący się geometrią nie wiedział o co chodzi:) W aso za takie pełne ustawienie biorą ok 500zł. Wiem tylko tyle, że auto unosi się trochę do góry na takiej specjalnej belce (google VAG1925) i reguluje końcówki drążków tą drugą mniejszą śrubą od góry. Edytowane 17 Stycznia 2019 przez Randor
dawid93 Opublikowano 18 Stycznia 2021 Opublikowano 18 Stycznia 2021 Czesc. Odświeżam temat ponieważ mam problem co wszyscy powyżej i nie mam pojęcia co może być przyczyną. Wymienialem już nawet pompę od wspomagania. Uporal się ktoś z tym problemem moze?
piter19923 Opublikowano 1 Maja 2021 Opublikowano 1 Maja 2021 W dniu 18.01.2021 o 18:15, dawid93 napisał: Czesc. Odświeżam temat ponieważ mam problem co wszyscy powyżej i nie mam pojęcia co może być przyczyną. Wymienialem już nawet pompę od wspomagania. Uporal się ktoś z tym problemem moze? Mam ten sam problem u siebie w aucie. Rzeczy wymienione w aucie to (amory, sprężyny, wahacze, drążki, maglownica po regeneracji, pompa wspomagania nowa, opony nówki, felgi po regeneracji, łożyska kół nowe, zaciski przód i tył po regeneracji) zbierzność ustawiana 4 razy i wszystko ok. Z tym że u mnie wyglada to tak ze podczas jazdy po prostej drodze auto delikatnie sciaga w prawo kierownica ideale jest prosto i nawet kiedy trzymam idealnie prosto kierownice i jade autem to sciąga w prawo mimo iż kierownica ani drgnie. Zastanawiam sie nad dwoma rzeczami a mianowicie po pierwsze zawieszenie tył (tuleje sa juz delikatnie rozwarstwione) a po drugie prawidłowe ustawienie zbieżności w aso ze specjalna belką do wielowahacza. Podsuwowójąc w 99% wykluczam zawieszenie przednie a nawet cały przód. Generalnie nie mam juz do tego siły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się