djbovorta Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Witam Wszystkich . Mój problem to błąd nr 290 czyli czujnik tył lewy . Wczoraj dotarłem do czujnika , wyczyściłem wtyczkę choć ona jest pod siedzeniem więc mało prawdopodobne że się zabrudziła . Zdemontowałem tarcze hamulcową wyskrobałem syf z zębatki od ABS oraz wyczyściłem sam czujnik . Błąd dał się skasować i dziś jak jechałem do pracy się nie zapalił ale mam takie odczucie że jak dohamowuje i już prawie się zatrzymałem i nacisnę mocniej pedał to mimo iż niby asfalt suchy to abs mi dwa razy odbije pedał lekko. Dlaczego ? Proszę o pomoc
djbovorta Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 tylko że ja nie ruszałem czujnika , w sensie nie wyjmowałem go . Jak kupiłem auto to tego nie było teraz mi się tak zrobiło . Ale dziś zauważyłem inny temat . Krzywe tarcze z tyłu i tył hamuje mi pulsacyjnie , może to jest przyczyną przy dohamowaniu że mi abs odbija ? Widziałem że też końcówki klocków mam więc kupiłem nowe i w sobotę jadę stoczyć tarcze i zmienić klocki z tyłu ( bez czujników krańcowych są ) Jeżeli mam sprawdzić jak ma wystawać daleko czujnik to czym mam się sugerować ? od czego mierzyć ?
Dev Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 tylne tarcze wymienia sie razem z łozyskami i koronką ABS prawidłowa odległośc czujnika od koronki 0.6-0.8mm klocki sa bez czujnika, zacisk żeliwny oznaczenie klocka FDB222 lub 596 oznaczenie tarczy DDF830, łozysk i koronki nie pamietam
djbovorta Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 Tylnych tarcz nie muszę zmieniać ponieważ są dość grube , dlatego je na tokarce cyknę . Denerwuje mnie te drganie przy samym końcu dohamowania. Próbowałem zrobic logi ale nie jak kline login to mi się nie łaczy i wyskakuje że przekroczono czas łączenia . Co mam zrobic z tym ? A jak zmierzyć odległość jak dostęp do zmierzenia tej odległosci blokuje osłona tarczy ? jak się dokonuje tego pomiaru ? Aha mierzyłem oporność miernikiem i ma 1.11 oma oporność ten czujnik [br]Dopisany: 09 Luty 2012, 17:35_________________________________________________A więc tak : . A więc doszedłem do tamowego rozwiązania . Toczenie tarcz , wymiana klocków , ustawienie odległości czujników od zębatek ABS . Działanie ABS przy dohamowaniu na suchym asfalcie zniknęło . Ręczny super , wszystko ok . Pozdrawiam
Dev Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 :wallbash: :wallbash: :wallbash: przeczytaj moja pierwsza odpowiedz i nie pisz bzdur że, nikt nie chciał Ci pomóc, ok ?
djbovorta Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 No dobra "Ty" (jeśli mogę na Ty ) mi pomogłeś odnośnie odległości nie powiem wiedziałem bynajmniej technicznie co i jak .Ale powyższe pytania nikt nie skomentował nawet . Przepraszam że uraziłem Ciebie ponieważ tylko Ty odpowiedziałeś na moje pytanie na forum . Dziękuję devastation
remarq Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 Żeby nie zakładać nowego wątku, jak ustawić właściwą odległość czujnika od koronki abs? Osadzeniem koronki czy osadzeniem czujnika (o ile jest tam jakaś możliwość regulacji. Bo mam właśnie błąd 290 po wymianie tarczy na nową (przełożyłem koronkę ze starej do nowej tarczy) co ciekawe pomierzyłem wcześniej i w nowej tarczy zatoczenie pod koronkę jest równy milimetr głębiej niż w starej więc zakładam że to tu leży problem. Nie wiem jak ta ustawić fizycznie właściwą przerwę skoro nie ma dostępu nie ma jak tam cokolwiek zobaczyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się