Pawel L Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Witam, zastanawiam się czy moja skrzynia Tiptronic pracuje poprawnie. Nie posiadam VAG i moje umiejętności motoryzacyjne są praktycznie żadne. Zmiana biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 odbywa się relatywnie płynnie przy delikatnym dociskaniu pedału gazu i następuje w granicy 1800 - 2000 obrotów. Natomiast przy zmianie kolejnego biegu i przy trzymaniu takiego samego natężenia gazu zmiana biegu z 3 na 4 następuje dopiero przy 2400 - 2500 obrotów. Czy to jest normalne? Czasami muszę mocno go przygazować i popuścić pedał gazu, żeby przeszedł na następny bieg, co mnie troche irytuje, bo po pierwsze mam przez to wyższe spalanie, po drugie taka praca na zimnym silniku przy obecnych mrozach nie jest wskazana. Oleju nie wymieniałem i z tego co się orientuje to wcześniejszy właściciel też nigdy go nie zmieniał. Czy myślicie, że takie zachowanie skrzyni jest normalne? Proszę o informację oraz o wskazanie warsztatu w Poznaniu, który zna się na dynamicznych wymianach oleju. Z góry dzięki.
Banan Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Czy w trybie ręcznym jest możliwość przełączenia z 3 na 4 szybciej? Czy jak rozgrzany silnik i olej w skrzynie to też tak się dzieje? Przy niskich temperaturach tj poniżej 5 stopni C Tipronik uruchamia się w specjalnym trybie który specjalnie przeciąga wyżej biegi aby szybciej rozgrzać silnik , powinno to trwać około 2-3 minut , nie ma wtedy blokady sprzęgła hydrokinetycznego.
Pawel L Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 na rozgrzanym jest lepiej wydaje mi sie, ze to jednak jest taka specyfika skrzyni niedlugo wymieniam olej zapytam od razu goscia czy wedlug niego jest to wlasciwa praca skrzyni
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się