Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Samoczynnie zamykający się centralny zamek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Panowie mam problem z centralnym zamkiem w mojej A4 saloon-anglik, kiedy chcę otworzyć samochód z pilota on od razu zamyka się ponownie, za każdym razem, cała centralka, wszystkie drzwi. Otwieram go w ten sposób, że w momencie (pół sekundy) otwierania się i zamykania centrlaki, otwieram drzwi kierowcy, dobrze że jest taki moment :) Kiedy drzwi są już otwarte i ponownie wcisnę guzik na pilocie centralka się otwiera i już nie zamyka ponownie, działa poprawnie. Wsiadam zamykam drzwi zapalam i jadę jest ok. Jeśli centralka zamknięta jest po otwarciu drzwi kierowcy to po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu odblokowuje się centralka. Tak jest przeważnie jak opisałem wyżej. Czasem centralka wariuje, np. przyciskiem na drzwiach do blokowania drzwi nie mogę nic zrobić, nie działa, czasem tylko mogę zablokować odblokować już nie, muszę wysiąść, wyjąć kluczyk i z pilota otwierać potem działa normalnie. Ze dwa razy zdarzyło mi się tak że w ogóle centralka nie reagowała na pilota, nic, musiałem manualnie otwierać drzwi kluczykiem, po zapaleniu i zgaszeniu, centralka zaczęła działać.

Nie wiem czy ktoś się spotkał z takim problemem, ale może coś doradzicie, szukałem na forum, znalazłem podobne ale nic co by mi pomogło.

Dodam jeszcze, że wczoraj polutowałem przewody w tym zgięciu miedzy drzwiami a karoserią, myślałem, że to będzie to, ale nie. Jeden był pęknięty a 3 poprzecierane, ten pęknięty był od głośnika, teraz działa bez zarzutu, wcześniej tylko na zamkniętych drzwiach.

Niestety nie mam kabelka żeby sprawdzić lapkiem.

Możliwe jest, że powstało jakieś zwarcie przez te poprzecierane kabelki i namieszało w kompie w samochodzie i centralka wariuje? Czy jakieś mechaniczne uszkodzenie?

Dzięki z góry za wszelkie zainteresowanie

pozdrawiam

Opublikowano

Kolego, najpierw VAG

albo masz cos sknocone albo zakodowane

Opublikowano

Właśnie nie za bardzo mam możliwość, nie znam nikogo w okolicy z VAG, może ktoś jest z okolic Manchesteru? Może ktoś kogoś polecić?

Dziwne dla mnie że coś się zakodowało samo. Tym bardziej, że przy otwartych drzwiach centralka działa poprawnie, tak jak z głośnikiem miałem tylko na odwrót.

Coś jeszcze musi głębiej siedzieć...tylko co

Opublikowano

Podnieś dywanik pod siedzeniem kierowcy i zobacz czy moduł komfortu nie pływa sobie...

Opublikowano

nie znalazłem tego modułu, jak on wygląda? jest tam tylko plastikowa nakładka z której wychodzi kabelek do fotela-poduszka. Zdjąłem ten plastik ale tam nic nie ma, nic nie widac, a tej tapicerki po siedzeniem nie da się ruszyć bo to jedna całość

Opublikowano

czyli muszę zdemontować siedzenie kierowcy żeby się dostać do modułu?[br]Dopisany: 12 Luty 2012, 13:45_________________________________________________zrobię to już jutro, jak będzie pogoda

Opublikowano

Nie musisz demontować fotela. Zeby sprawdzić czy MK pływa, wystarczy ściągnąć plastikową osłone progu (jest na zaczepach - wystarczy pociągnąć mocniej w górę) podciągnąć tapicerkę do góry i ukaże Ci się puszka a w niej MK.

Opublikowano

zrobiłem jak mówisz, sprawdziłem ten MK suchutki jak pieprz, czyściutki jak nowy. Tylko jeden mankament w angliku MK znajduje się pod siedzeniem pasażera :>

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, kiedy zamknę samochód z pilota przy otwartych drzwiach kierowcy i trzasnę drzwiami one nie blokują się, mogę je ponownie otworzyć, ale jeśli znowu zamknę z pilota, siłownik działa i drzwi są zamknięte, tylko te drzwi tak maja, reszta drzwi po trzaśnięciu już się nie da otworzyć-działają normalnie. To mnie utwierdza w przekonaniu, że coś nie tak jest w drzwiach kierowcy, tak mi się wydaje.

Opublikowano

sprawdz wiazke idaca od slupka do drzwi moze jakies zwarcie jest :przebiegly:

Opublikowano

Sprawdzałem tą wiązkę, to połączenie, polutowałem kilka sztuk-dokładnie 4 sztuki, po tym sprawdziłem miernikiem czy nadal nie ma jakiejś przerwy w kabelkach ale nie ma, czysto.

A może coś w zamku drzwiach, siłowniku, tam jeszcze nie zaglądałem, bo myżlałem, że ww kabelki są przyczyną. Jak jest zbudowany ten siłownik, bo słyszałem, że czasami są z nim problemy?

Staram się cały czas o diagnostykę VAG ale nikt nie ma tego cudeńka, byłem u jednego polskiego mechanika, to mówi że się nie bawi w takie coś.... bez komentarza

Opublikowano

Jezeli przewody sa OK to pozostaje ci rozebrac zamek i go sprawdzic - moze gdzies woda sie dostaje i robi zware :mysli: Wiekszych problemow z demontazem nie bedziesz mial jest to dosyc proste, w zamku nie ma zadnego silownika jest on sterowany elektrycznie silniczkami.

Opublikowano

Dzisiaj nie dałem rady tego zrobić, padało... dopiero w sobotę.

postaram się jeszcze spr wszytskie wiązki w drzwiach może jeszcze cos gdzieś zwiera.

Na razie dzięki wielki, jeśli to nic nie da będę drożył dalej.

Jeszcze raz zapytam, nie znacie kogoś z VAGiem w okolicy manchesteru?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...