Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Czujnik prędkości sterownika silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, z jakiego czujnika prędkości bierze sygnał sterownik silnika 1.9 awx. W measuring blocks podczas jazdy vag pokazuje mi prędkość 0km\h. Vag nie wykazuje żadnych błędów silnika. Z tego powodu nie działa mi tempomat, dodam że licznik wskazuje prędkość prawidłowo a abs jest sprawny.

Opublikowano
Witam, z jakiego czujnika prędkości bierze sygnał sterownik silnika 1.9 awx. W measuring blocks podczas jazdy vag pokazuje mi prędkość 0km\h. Vag nie wykazuje żadnych błędów silnika. Z tego powodu nie działa mi tempomat, dodam że licznik wskazuje prędkość prawidłowo a abs jest sprawny.
Sprawdzałes kodowanie w Module Kierowniczym ?
Opublikowano

Moduł kierowniczy mam z literką N i kodowałem wszystko wg opisu, który znalazłem na tym forum.

Steering Wheel 16-> measuring block ->group 004 ruszając manetką status się zmienia

Engine ->Measuring Blocks-> group 006 dla czujnika pedału hamulca,sprzęgła, przyspieszenia jest prawidłowy, dla tempomatu wynosi 1.0 gdy manetką go wyłączę zmienia się na 0 więc jest prawidłowy. Żaden moduł nie wykazuje żadnych błędów pod vag. Jakieś sugestie?

Opublikowano

Wybaczcie koledzy za odkopanie tematu, ale jako że nie został rozwiązany a mam taki sam problem, postanowiłem skorzystać z istniejącego :) Mam ten sam problem w B6 AVF manual 6bieg po przekładce z 2.5 automat i w blokach pomiarowych silnika mam 0 cały czas i również czujniki pod pedałami sprawne i manetka zakodowana poprawnie i pokazuje zmianę wszelakich parametrów i wciśnięć guzików na niej na vcdsie. Jaka może być przyczyna? Nie działa mi przez to tempomat, a może przez coś innego ale nie mam pojęcia co to może być. Czekam na jakieś pomysły :naughty:

Opublikowano

podciagnijcie sobie ze slupka sygnal predkosci, poszukajcie na forum chyba o servotronicu, tam jest napisane gdzie on jest, a podciagnac to musicie do ECU, tyle ze na ktory pin etc to juz sami musicie sobie poszperac. A oryginalnie bierze sygnal ze skrzyni, po prostu zmieniles skrzynie na taka bez czujnika

greets

Opublikowano
podciagnijcie sobie ze slupka sygnal predkosci, poszukajcie na forum chyba o servotronicu, tam jest napisane gdzie on jest, a podciagnac to musicie do ECU, tyle ze na ktory pin etc to juz sami musicie sobie poszperac. A oryginalnie bierze sygnal ze skrzyni, po prostu zmieniles skrzynie na taka bez czujnika

greets

Sterownik silnika nie ma osobnego kabelka z sygnałem prędkości - te informacje EDC i ABS wymieniają ze sobą przez główną magistralę CAN.

Opublikowano

dodam że teraz siedzi tam silnik AWX, sterownik też AWX, ze skrzynią 6 bieg, skrzynia nie posiada czujnika prędkości na osi ani też w obudowie. Wskazówka na liczniku pokazuje poprawnie

Opublikowano
dodam że teraz siedzi tam silnik AWX, sterownik też AWX, ze skrzynią 6 bieg, skrzynia nie posiada czujnika prędkości na osi ani też w obudowie. Wskazówka na liczniku pokazuje poprawnie

Sterowniki też są prawidłowe (ich kodowania także są poprawne). Spróbuj jeszcze wypiąć się pinem z gniazda 17-pinowej białej kostki pod ECU (tam dochodzi kabel i cholera wie gdzie jest poprowadzony - skończyły mi się pomysły).

Opublikowano

ale ten wypiąć co to go ciągnęliśmy tam ostatnio do czujnika na sprzęgle? Ja bym starał się przyczepić do tej prędkości w bloku pomiarowym żeby może tam zechciała powrócić :D może brakuje mi jakiegoś czujnika w tej nieszczęsnej skrzyni. Jeśli np konstrukcja samochodów z AWX miała ten parametr prędkości brany ze skrzyni a tu jest skrzynia ad AVF w której bierze prędkość z ABS, to czysto teoretycznie ECU nie wie skąd ma tę prędkość wziąć i myśli ze powinien gdzieś być ten czujnik. Nawet nie wiem z jakiego samochodu ten silnik, sterownik to 038 906 019 FP

Opublikowano
podciagnijcie sobie ze slupka sygnal predkosci, poszukajcie na forum chyba o servotronicu, tam jest napisane gdzie on jest, a podciagnac to musicie do ECU, tyle ze na ktory pin etc to juz sami musicie sobie poszperac. A oryginalnie bierze sygnal ze skrzyni, po prostu zmieniles skrzynie na taka bez czujnika

greets

Sterownik silnika nie ma osobnego kabelka z sygnałem prędkości - te informacje EDC i ABS wymieniają ze sobą przez główną magistralę CAN.

pewny nie jestem bo teraz mam silnik z B5 (faktycznie nowsze wiecej sie komunikuja po CANie ) ale wiem na pewno ze u mnie stary klekot nei potrzebowal sygnalu ze skrzyni bo moja stara nie miala, potem po swapie mialem skrzynie z 1,9tdi z czujnikiem a potem mialem kaprys zeby wlozyc skrzynie z S4 B6 ktora jest okazala sie bez czujnika i musielismy ciagnac sygnal ze slupka. Takze na chlopski rozum trzeba zastapic sygnal czujnika skrzyni sygnalem z ABSu i doprowadzic go tam gdzie szedl czujnik ze skrzyni...

Opublikowano
podciagnijcie sobie ze slupka sygnal predkosci, poszukajcie na forum chyba o servotronicu, tam jest napisane gdzie on jest, a podciagnac to musicie do ECU, tyle ze na ktory pin etc to juz sami musicie sobie poszperac. A oryginalnie bierze sygnal ze skrzyni, po prostu zmieniles skrzynie na taka bez czujnika

greets

Sterownik silnika nie ma osobnego kabelka z sygnałem prędkości - te informacje EDC i ABS wymieniają ze sobą przez główną magistralę CAN.

pewny nie jestem bo teraz mam silnik z B5 (faktycznie nowsze wiecej sie komunikuja po CANie ) ale wiem na pewno ze u mnie stary klekot nei potrzebowal sygnalu ze skrzyni bo moja stara nie miala, potem po swapie mialem skrzynie z 1,9tdi z czujnikiem a potem mialem kaprys zeby wlozyc skrzynie z S4 B6 ktora jest okazala sie bez czujnika i musielismy ciagnac sygnal ze slupka. Takze na chlopski rozum trzeba zastapic sygnal czujnika skrzyni sygnalem z ABSu i doprowadzic go tam gdzie szedl czujnik ze skrzyni...

W manualu 1.9TDI AVF/AWX jedyne co leci ze skrzyni to czujnik biegu wstecznego.

---------- Post dopisany at 07:49 ---------- Poprzedni post napisany at 07:45 ----------

ale ten wypiąć co to go ciągnęliśmy tam ostatnio do czujnika na sprzęgle?

Nie... Jak wiesz, pin 66 w ECU mieliśmy obsadzony - w białej kostce też był (po obu stronach - we wtyczce i gniazdku). Ja mostkowałem się zaraz za wtyczką czyli między wtyczką a ECU. Zatem zostaje jeszcze kabel po stronie gniazda - proponuję wyjąć ten pin bo nie wiadomo gdzie leci i do czego jest podłączony. Trochę przeczy temu analiza wykonywana w VCDS bo dobrze wiesz, że czujnik sprzęgła reaguje obecnie prawidłowo (sygnał 1 gdy wciskasz pedał). No ale pomysły nam się skończyły więc trzeba szukać dalej.

---------- Post dopisany at 07:52 ---------- Poprzedni post napisany at 07:49 ----------

może brakuje mi jakiegoś czujnika w tej nieszczęsnej skrzyni. Jeśli np konstrukcja samochodów z AWX miała ten parametr prędkości brany ze skrzyni a tu jest skrzynia ad AVF w której bierze prędkość z ABS, to czysto teoretycznie ECU nie wie skąd ma tę prędkość wziąć i myśli ze powinien gdzieś być ten czujnik.

Ale jak ma Ci brać prędkość kół ze skrzyni? Gdyby była tam elektronika to jeszcze mógłby coś mierzyć a tu nie ma nic... Ew. w 2.5TDI może być czujnik obrotu wału ale to nie nasz przypadek. Sterownik masz OK (dla AWX) - niezależnie od tego czy to AWX czy AVF wiązki do tempomatu podłączone są tak samo.

Opublikowano

W manualu 1.9TDI AVF/AWX jedyne co leci ze skrzyni to czujnik biegu wstecznego.

---------- Post dopisany at 07:49 ---------- Poprzedni post napisany at 07:45 ----------

u mnie w quattro byl czujnik predkosci w skrzyni od 1,9TDi quattro 6 biegow, o znaczenia skrzyni nie pamietam, a nei mam jak sprawdzic bo skrzynia lezy gdzies u mechaniora, aaale nie bede sie spieral, ja tylko radzilem zeby oszukac system sygnalem np ze slupka

greets

Opublikowano

hej temat ogarniety mam ten sam problem :D

Opublikowano

Ogarnął ktoś ten temat? u mnie jest troche inaczej: Silnik był 2.5, teraz jest 1.9. Skrzynia zostala od 2.5 q. Moduł zakodowany jest dobrze, manetki jak i pedały są sprawne - sprawdzone w blokach pomiarowych.

Opublikowano

Zna ktoś odpowiedz ???

Opublikowano

Dołączam się do pytań . u mnie w vagu w sterowniku silnika nie pokazuje prędkości. Ale gdy wejdę w Abs tam pokazuje mi już dobre prędkości na wszystkich 4 kołach . Czy wymiana samego komputera na taki sam ale nowszy pomoże .?

Opublikowano
Dnia 01/27/2014 o 02:12, Ali89 napisał:

Wybaczcie koledzy za odkopanie tematu, ale jako że nie został rozwiązany a mam taki sam problem, postanowiłem skorzystać z istniejącego :) Mam ten sam problem w B6 AVF manual 6bieg po przekładce z 2.5 automat i w blokach pomiarowych silnika mam 0 cały czas i również czujniki pod pedałami sprawne i manetka zakodowana poprawnie i pokazuje zmianę wszelakich parametrów i wciśnięć guzików na niej na vcdsie. Jaka może być przyczyna? Nie działa mi przez to tempomat, a może przez coś innego ale nie mam pojęcia co to może być. Czekam na jakieś pomysły :naughty:

Rozwiazaliscie to ?  z jakiego słupka ten sygnał trzeba wziąć i w jaki pon się wpiąć ?

Opublikowano

Przepraszam za mega odkop, ale może ktoś rozwiązał ten temat i może coś podpowiedzieć? Mam dokładnie ten sam problem, a wszystkie tematy w internecie się urywają.

Opublikowano

coś było zmienianie w aucie? miałeś zmieniany soft w ECU?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...