disem Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 właśnie sprawdziłem hamulce: oględziny tarcz - całe w nalocie rdzawym (auto 20h w garażu) można było na nich pisać paznokciem na dzień dobry pedał dość twardy, pompowałem kilka razy i odpaliłem, powoli zaczął schodzić w dół. - o czym to świadczy ? na przejażdżce trochę lepiej ale pierwsze hamowania bez rewelacji(hamowanie awaryjne bez poślizgu na mokrym i z górki, ABS się nie włączył), pod koniec jazdy wszystko dobrze.
machina Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Trochę to dziwne że po 20h stania tarcze masz całe w rdzawym nalocie. Również garażuje auto i żeby zaszły nalotem to ze 3-4 dni musi postać, a i tak poza tym że przez pierwsze hamowania trochę głośniej pracują hamulce to w ich skuteczności nie zauważyłem różnicy. Tarcze brembo, klocki bosch.
banshee Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Wydaje mi się, że należałoby zajrzeć do zacisków i tłoczków. Przy takiej "brudnej" pogodzie jarzma mogą być zabrudzone na tulejkach pływających (jeśli gumki są uszkodzone) lub same tłoczki nie zostały nasmarowane przez mechanika. Mi nawet po tygodniu tarcze nie rdzewieją, jeśli auto stoi w garażu - chyba, że masz wilgotny garaż.
disem Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Tak garaż mam wilgotny bo to zwykły blaszak i ma drewnianą podłogę która nasiąkła wodą(śniegiem). Nie zmienia to jednak faktu, że po tak krótkim czasie nie powinny mieć nalotu, jak porównuje z innymi autami to moje najszybciej się nim pokrywają. Jak jest pierwsze hamowanie to słyszę jak się to ściera, po krótkim odcinku już są ok (pojawił się już malutki rancik więc myślę że są porządnie dotarte) [br]Dopisany: 19 Luty 2012, 18:15_________________________________________________a wracając jeszcze do G2/G62 to czy w afn z 98 był jeden podwójny czujnik czy 2 oddzielne ? I czy w ostatnich logah na zimnym nie powinienem mieć w 003 podobnej temperatury co w 007 ? Czyli jako by G2 zamiast pokazywać 30* powinien pokazywać coś zbliżonego do temperatur w 007 czyli ok 5* (temp zew. była w chwili pomiaru ok 3*)
banshee Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 TRW i już ranty? Może mechanik założył coś innego, albo faktycznie jakiś zacisk trzyma. Ja miałem też założone TRW i teraz po około 8tys.km nie widać jeszcze żadnego rantu - są gładkie i bez rys. Czujnik jest sprawny, można by go jeszcze raz zlogować, jak wrócą mrozy i zobaczyć co pokaże na ujemnych temperaturach. 003 nie pokaże mniej niż 30'C - są i takie co nie pokażą mniej jak 50'C i też takie co nie pokażą mniej niż 0'C (nie zależy to od czujnika).
disem Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Opublikowano 20 Lutego 2012 Dziś rano hamulce bez problemu ale po nocce juz na nich nalot, może przesadzam trochę ale oceńcie sami po 10h postoju : http://imageshack.us/photo/my-images/29/20120220844.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/341/20120220843.jpg/ Przed wstawieniem do garażu autko było jeżdzone i tarcze czyste były błyszczące. Tarcze TRW kupione u Tomka, pisząc rant na krawędziach miałem na muśli wyczuwalny pod paznokciem rancik na obwodzie zewnętrznym tarczy (tam gdzie klocek już nie sięga) Mechanika mam poleconego i jeszcze się nie zawiodłem choć może tylko sobie to wmawiam Bez zdjęcia koła nie ocenię czy któryś zacisk trzyma ale wydaje mi się, że nie.
disem Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Opublikowano 20 Lutego 2012 zrobiłem dopiero 2000km (2mc średnio po 1000/mc )
banshee Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 Ja bym powiedział, że one mają już jakieś 20 000km (patrząc na wielkość korozji). Piasta tarczy i zewnętrzna część (obwód) tarcz roboczych strasznie skorodowane... Powierzchnia ma wżery korozji i dlatego auto ci nie hamuje, jak powinno. Przeważnie na tylnych robią się takie problemy, ale nie na przednich... Czy na tych tarczach jest wybity producent? Ogólnie to powierzchnia robocza powinna być srebrna (koloru metalu) po przejechaniu kilku km. http://avensis.info/ayrsen/Tarcze_nowe_2.jpg ewentualnie tak: http://postimage.org/image/lqcbm5rxj/ A nie tak: http://imageshack.us/f/29/20120220844.jpg/ Jutro zrobię ci fotkę moich, jak będzie jeszcze jasno i coś zobaczę przez otwór w feldze.
disem Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Opublikowano 20 Lutego 2012 hmm, trochę mnie przestraszyłeś jutro po jeździe zdejmę koło i zrobię nowe zdjęcia dokładne i z czystą tarczą od początku wydawało mi się, że powinny się dotrzeć na gładko(lustro) jutro zrobię lepsze zdjęcia.
banshee Opublikowano 20 Lutego 2012 Opublikowano 20 Lutego 2012 Ok, na obwodzie tarczy powinny być jeszcze dobrze wyraźne oznaczenia i nazwa producenta.
disem Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Opublikowano 21 Lutego 2012 hej zrobiłem foto po jeździe myślę, że wyglądają lepiej ale fakt korozja na obwodzie jest taka że nie idzie odczytać producenta a było tam na czarnej powierzchni wybite TRW. http://imageshack.us/photo/my-images/46/20120221848.jpg/ tarcze mam od Tomka i jestem pewien ich jakości. Przed naprawą miałem je w domu i cały zestaw zawiozłem do mechanika który mi je zamontował. Może jednak powinienem przejrzeć zaciski ?
banshee Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Na czarnej powierzchni? Ja mam TRW i mam siwą. Zobacz jak wyglądają u mnie (widać że farba cały czas się trzyma, a km mam znacznie więcej już przejechanych). Dziś przejechałem na nich 8km - rdzy raczej nie widać, a powierzchnie gdzie klocki nie dotykają nadal w ori farbie. Nie mam też żadnych wyczuwalnych rantów, poza tym małym nalotem. Myślę, że można by zajrzeć do tych zacisków i zobaczyć jak chodzi tłoczek i jak pływa sam zacisk w jarzmach. Może klocki jakieś do d... ciężko powiedzieć
disem Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Opublikowano 21 Lutego 2012 ja mam coś takiego http://imageshack.us/photo/my-images/708/13138218.jpg/ czarne na obwodzie, teraz zerdzewiałe że nie widać
banshee Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Ciężko mi coś doradzić... Sprawdziłbym najpierw, czy grzeją się koła w czasie jazdy po przejechaniu 15km... Później sprawdziłbym któreś koło - zacisk, itp. Z drugiej strony, jak jest rdza z rana to hamowanie będzie gorsze.... pytanie o ile. Moje z rana słychać że trochę szorują, ale skuteczność jest bardzo dobra, a może i taka sama jak po przejechaniu tych 8km, które pokonuje codziennie.
disem Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Witam wszystkich ponownie. Kat wyczyszczony Turbo wyczyszczone . Sprawa tarcz w toku. Postaram sie zrobić nowe logi wkrótce i poproszę o ocenę. Zauważyłem jedną niepokojącą rzecz. Mianowicie gruszka mi chodzi bardzo ciężko. Trzymając ją w rękach nie jestem w stanie wcisnąć sztangi na maxa do środka. Oczywiście jak oprę np. o stół sztangą i z góry nacisnę na gruszkę to się wsunie ale siła musi być DUŻA. Co o tym sadzicie ? "Ciahciah" napisał, że mi twardsza sprężyna w gruszce tym lepiej ale to chyba juz przesada, żeby nie dało się jej ręcznie wcisnąć do oporu (słaby nie jestem) Jak obserwuje pracę sztangi to idzie wolno do góry i wygląda to tak jakby podciśnienie miało problem z jej podniesieniem i nie jest to płynne. Wniosek z tego mam taki, że skoro podciśnienie musi pokonać taki duży opór ze strony sztangi to co dopiero jak się już trochę zabrudzą kierowniczki. Postanowiłem wymienić moją gruszkę ale nie łatwo jest znaleźć używkę a nowa to trochę kosztuje. Może ktoś z was na sprawną używkę, albo wie od kogo kupić? Pozdro ---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 14:12 ---------- Witam wszystkich ponownie. Kupiłem od kolegi z forum gruchę która działa sprawniej niż moja, ale nim ją wymienię to chciałbym abyście pomogli mi ocenić logi dynamiczne które w końcu udało mi się zrobić po czyszczeniu turbo: 000 http://imageshack.us/photo/my-images/214/000dg.jpg/ 001 http://imageshack.us/photo/my-images/190/001dphe.jpg/ 003 http://imageshack.us/photo/my-images/571/003dcz.jpg/ 004 http://imageshack.us/photo/my-images/20/004dhb.jpg/ 008 http://imageshack.us/photo/my-images/687/008drn.jpg/ 010 http://imageshack.us/photo/my-images/191/010dx.png/ 011 http://imageshack.us/photo/my-images/526/011dc.png/ Proszę o opinie czy coś trzeba zmienić/poprawić i ogólnie jak się ma moja turbina. Dodam, że logi na starej gruszce i ciekaw jestem czy zobaczycie jakiś wpływ twardej sprężyny w gruszce na zachowanie autka. Co do nowej gruchy to zastanawiam się tylko czy muszę ją jakoś ustawić odpowiednio. Nowa trochę się różni od starej a mianowicie puszka jest mniejsza i mocowanie ma na 2 śruby a ja mam na 3 (ale mocowanie da się zamienić więc raczej nie będzie problemu) Pytanie jak ją tylko ustawić ? Czy wystarczy jeśli zachowam tą samą długość cięgna? Proszę o diagnozę i info co do nowej gruchy
przemik Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Regulacja cisnienia doładowania działa bardzo dobrze nic bym nie kopał przy tym... na razie. Masz za to problem z przepływem powietrza. Dawno filtr powietrza byl zmieniany ?
disem Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Filtr powietrza był zmieniany w rok temu. Czyli proponujesz, aby zostawić tą starą twardą gruchę? A czy to, że jest taka twarda nie będzie przyśpieszało zabrudzania się turbiny? Myślałem że jak podciśnieniu będzie łatwiej podciągać sztangę to czasookres między czyszczeniem mi się trochę wydłuży bo jeżdżę bardzo krótkie odcinki, więc wydaje się, że jestem skazany na cykliczne czyszczenie turbo. Chciał bym też wrócić do opinii Damiana "ciahciah" odnośnie 013 i złymi korekcjami. -paliwo BP (jak miałem uszczelnianą pompę wtryskową to była podobno super czysta) -wydaje mi się, że wtryski nie leją ale szczerze nie wiem jak to zaobserwować ? (wycieku nie ma) -kolektor ssący był czyszczony ponad rok temu (przy poprzednim czyszczeniu turbo) -obecnie nie ma kata więc może warto zrobić jeszcze raz 013 ? -sterowanie podciśnieniowe wydaje mi się, że działa sprawnie -no i obecnie da się jeździć dynamicznie ale wcześniej faktycznie trochę muliłem na drodze Proponujecie aby zrobić jeszcze raz 013 dla porównania z poprzednim ?
ciahciah Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 im twardsza gruszka tym lepiej, zakup pewnie zbyteczny przepływka nie domaga, umyj same siateczki przepływki i wykonaj ponowie loga 003 008 zadaj sobie podstawowe pytanie ile ci pali auto i w jakich warunkach jeździsz, jeżeli nie wiesz czas to dokładnie sprawdzić, zatankuj pod korek, wyjeździj do rezerwy i znowu zatankuj pod korek, za każdym razem spisuj licznik, potem się przeliczy spalanie i jeżeli będzie w normie można spać spokojnie, 013 możesz zrobić
disem Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Hejka, Dzięki za info. Poczytam o przepływce i ją wyczyszczę, chyba że ktoś może mi to wyjaśnić albo ma gdzieś pod ręką linka do tematu? potem zrobię nowe logi, rozumiem że dynamiczne 003 i 008 Co do spalanie myślę że w normie. Zima krótkie trasy nie nagrzany nigdy więcej niż 8l nie spalił. Obecnie po czyszczeniu czyli znowu przy dynamicznej jeździe ale krótkie trasy 7,5l. Przed czyszczeniem czyli muł na drodze zawsze spalanie 7l. Jak jadę trasę to zawsze 6l. Co o tym sądzicie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się