Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Po czyszczeniu turbo wyskoczył Notlauf. Prosze o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie koledzy mam pytanie do Was fachowców. Jakies 4 miesiace temu czyściłem turbo bo przeładowywało. Wczoraj zatankowałem i chciałem przegonic troche fure i jak na 3 dodawałem gazu to zaraz za 3 tys obrotów było widoczne na obrotomierzu lekkie przycięcie sie obrotów i zachwile ciaglo dalej ale ok 4 tys złapało notlaufa :( :( :( Czy to mozliwe zeby sie znowu zasyfilo ? czy moze vos innego. nie usmiecha mi sie znowu wyciaganie turbo bo to w moim silniku troche schodzi.

Opublikowano
:vaglogi: Moze cos zle poskladales, albo niedokladnie to zrobiles ;)
Opublikowano

Panowie koledzy mam pytanie do Was fachowców. Jakies 4 miesiace temu czyściłem turbo bo przeładowywało. Wczoraj zatankowałem i chciałem przegonic troche fure i jak na 3 dodawałem gazu to zaraz za 3 tys obrotów było widoczne na obrotomierzu lekkie przycięcie sie obrotów i zachwile ciaglo dalej ale ok 4 tys złapało notlaufa :( :( :( Czy to mozliwe zeby sie znowu zasyfilo ? czy moze vos innego. nie usmiecha mi sie znowu wyciaganie turbo bo to w moim silniku troche schodzi.

czy wywaliłeś kata przy okazji czyszczenia turbiny??[br]Dopisany: 16 Luty 2012, 10:09_________________________________________________

Moze cos zle poskladales, albo niedokladnie to zrobiles

można zasyfić turbine spokojnie w 4 miesiace szczególnie zimowe bo jeździ sie permanentnie PSJ-em :)
Opublikowano

czy wywaliłeś kata przy okazji czyszczenia turbiny??

przyznam sie ze tego nie zrobiłem.

:vaglogi: Moze cos zle poskladales, albo niedokladnie to zrobiles ;)

Vag'a podpinałem ale zero błedów i zrobiłem tylko logi statyczne i BS. O dynamicznych mmoge narazie zapomniec bo w okolicy narazie to sypie i nie zanosi sie na przerwe.

No starałem sie jeździć normalnie nie jak dziadzia.

Opublikowano

czesto wskutek nieumiejetnego czyszczenia turbiny papierem sciernym, sadza osadza sie o wiele szybciej niz na nowej turbinie.

Opublikowano

czesto wskutek nieumiejetnego czyszczenia turbiny papierem sciernym, sadza osadza sie o wiele szybciej niz na nowej turbinie.

dokładnie. Ja tak miałem :disgust: po czyszczeniu niedługo wracał problem. Nastepnym razem wyjałem i powierzchnie po której poruszaja sie kierownice jak i same kierownice (delikatnie zeszlifowałem krawędzie i powierzchnie) na lusterko i pół roku juz spokój i nie zanosi sie na awaryjny a teraz po mieście nie da sie jeździć zbyt dynamicznie bo i tak sie w miejscu stoi :decayed:

Opublikowano

czesto wskutek nieumiejetnego czyszczenia turbiny papierem sciernym, sadza osadza sie o wiele szybciej niz na nowej turbinie.

dokładnie. Ja tak miałem :disgust: po czyszczeniu niedługo wracał problem. Nastepnym razem wyjałem i powierzchnie po której poruszaja sie kierownice jak i same kierownice (delikatnie zeszlifowałem krawędzie i powierzchnie) na lusterko i pół roku juz spokój i nie zanosi sie na awaryjny a teraz po mieście nie da sie jeździć zbyt dynamicznie bo i tak sie w miejscu stoi :decayed:

No mozliwe. Robiłem to sam i poraz pierwszy. Zobacze jak zmniejszy sie snieg to moze troche przegonie jeszcze auto i pusci a jak nie to bede musial turbo zas na stół.

A katalizator tez ma wpływ na to ? Bo pytaliscie wyzej czy wywaliłem przy okazji czyszczenia.

Opublikowano

turbiny prawidlowo nie powinno sie czyscic, jak wszedzie opisuja papierem sciernym, sa do tego stosowne rozpuszczalniki. powinna zostac rozebrana, i wyczyszczona chemicznie. czyszczenie mechaniczne jest jedynie dorazne.

przede wszystkim trzeba sie zastanowic co jest glowna przyczyna osadzania sadzy,

IMHO nie PSJ lecz problemy w prawidlowym spalaniu, najczesciej dotyczy to ukladu wtryskowego, i np. rozkalibrowanymi wtryskiwaczami, czy obnizona kompresja, nieszczelnym dolotem, nieprawidlowo dzialajacym zaworem EGR, itp.

zauwazcie ,ze auta do pewnego przebiegu, problemow z blokowaniem kierownic nie maja...

w pozniejszym okresie, gdy w spalinach pojawia sie nadmierna ilosc sadzy, unikanie PSJ pozwala uniknac zablokowania kierownic, jednak przyczyna ich nadmiernej obecnosci pozostaje.

Opublikowano

turbiny prawidlowo nie powinno sie czyscic, jak wszedzie opisuja papierem sciernym, sa do tego stosowne rozpuszczalniki. powinna zostac rozebrana, i wyczyszczona chemicznie. czyszczenie mechaniczne jest jedynie dorazne.

przede wszystkim trzeba sie zastanowic co jest glowna przyczyna osadzania sadzy,

IMHO nie PSJ lecz problemy w prawidlowym spalaniu, najczesciej dotyczy to ukladu wtryskowego, i np. rozkalibrowanymi wtryskiwaczami, czy obnizona kompresja, nieszczelnym dolotem, nieprawidlowo dzialajacym zaworem EGR, itp.

zauwazcie ,ze auta do pewnego przebiegu, problemow z blokowaniem kierownic nie maja...

w pozniejszym okresie, gdy w spalinach pojawia sie nadmierna ilosc sadzy, unikanie PSJ pozwala uniknac zablokowania kierownic, jednak przyczyna ich nadmiernej obecnosci pozostaje.

Co to jest to "IMHO" ?? Jesli chodzi o moje wtryski to wg logów i porownywania z innymi to wydaja sie byc w dobrej kondycji, chyba ze sie myle. A co do EGR to poci sie on w wiadomym dla niego miejscu, i szczerze tam nawet nie zakladałem i nie czyściłem.

Opublikowano

IMHO=moim skromnym zdaniem :cool1:

logi powszechnie uznawane jako logi wtryskow, nie koniecznie swiadcza o wtryskach...

Opublikowano

IMHO=moim skromnym zdaniem :cool1:

logi powszechnie uznawane jako logi wtryskow, nie koniecznie swiadcza o wtryskach...

ale pokrótce o wtryskach, kondycji silnika, kompresji itp :decayed:

Opublikowano

no dokladnie,

grupa 013, to tzw. Leerlaufruheregelung - wskaznik rownomiernosci biegu jalowego,

swiadczy o roznicach pomiedzy cylindrami.a dokladnie o roznicach pomiedzy dawkami wrtysku aby utrzymac miarowa prace biegu jalowego.

Opublikowano

No a w jaki inny sposob mozna sprawdzić kondycje układu wtryskowego ? Bo może faktycznie z nim cos nie tak i zawala mi turbo ta sadzą.

Opublikowano

Żeby prawidłowo zdiagnozowac wtryski to trzeba je wyjąć i dać dobremu pompiarzowi i wtedy wystawi diagnozę :decayed:

Jeżeli pisałeś że korekcje były ok to na poczatek bym szukał problemu w innym miejscu.

Opublikowano

tutaj sa korekcje co robiłem chyba dwa dni temu

http://vaglog.rtnet.pl/edzio1986_72556.html

Żeby prawidłowo zdiagnozowac wtryski to trzeba je wyjąć i dać dobremu pompiarzowi i wtedy wystawi diagnozę :decayed:

Jeżeli pisałeś że korekcje były ok to na poczatek bym szukał problemu w innym miejscu.

w innym miejscu? a mozesz cos wiecej podpowiedziec ?

Opublikowano

tutaj sa korekcje co robiłem chyba dwa dni temu

http://vaglog.rtnet.pl/edzio1986_72556.html

Żeby prawidłowo zdiagnozowac wtryski to trzeba je wyjąć i dać dobremu pompiarzowi i wtedy wystawi diagnozę :decayed:

Jeżeli pisałeś że korekcje były ok to na poczatek bym szukał problemu w innym miejscu.

w innym miejscu? a mozesz cos wiecej podpowiedziec ?

korekcje nie wyglądaja źle. w sumie przykładowe przyczyny już zostały wyżej wypisane. Nic po za tym nie przychodzi mi do głowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...