Michaloo24 Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Panowie koledzy mam pytanie do Was fachowców. Jakies 4 miesiace temu czyściłem turbo bo przeładowywało. Wczoraj zatankowałem i chciałem przegonic troche fure i jak na 3 dodawałem gazu to zaraz za 3 tys obrotów było widoczne na obrotomierzu lekkie przycięcie sie obrotów i zachwile ciaglo dalej ale ok 4 tys złapało notlaufa :( Czy to mozliwe zeby sie znowu zasyfilo ? czy moze vos innego. nie usmiecha mi sie znowu wyciaganie turbo bo to w moim silniku troche schodzi.
clinque Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Moze cos zle poskladales, albo niedokladnie to zrobiles
Wihajster Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Panowie koledzy mam pytanie do Was fachowców. Jakies 4 miesiace temu czyściłem turbo bo przeładowywało. Wczoraj zatankowałem i chciałem przegonic troche fure i jak na 3 dodawałem gazu to zaraz za 3 tys obrotów było widoczne na obrotomierzu lekkie przycięcie sie obrotów i zachwile ciaglo dalej ale ok 4 tys złapało notlaufa :( Czy to mozliwe zeby sie znowu zasyfilo ? czy moze vos innego. nie usmiecha mi sie znowu wyciaganie turbo bo to w moim silniku troche schodzi. czy wywaliłeś kata przy okazji czyszczenia turbiny??[br]Dopisany: 16 Luty 2012, 10:09_________________________________________________ Moze cos zle poskladales, albo niedokladnie to zrobiles można zasyfić turbine spokojnie w 4 miesiace szczególnie zimowe bo jeździ sie permanentnie PSJ-em
Michaloo24 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 czy wywaliłeś kata przy okazji czyszczenia turbiny?? przyznam sie ze tego nie zrobiłem. Moze cos zle poskladales, albo niedokladnie to zrobiles Vag'a podpinałem ale zero błedów i zrobiłem tylko logi statyczne i BS. O dynamicznych mmoge narazie zapomniec bo w okolicy narazie to sypie i nie zanosi sie na przerwe. No starałem sie jeździć normalnie nie jak dziadzia.
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 czesto wskutek nieumiejetnego czyszczenia turbiny papierem sciernym, sadza osadza sie o wiele szybciej niz na nowej turbinie.
pastaldo Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 czesto wskutek nieumiejetnego czyszczenia turbiny papierem sciernym, sadza osadza sie o wiele szybciej niz na nowej turbinie. dokładnie. Ja tak miałem po czyszczeniu niedługo wracał problem. Nastepnym razem wyjałem i powierzchnie po której poruszaja sie kierownice jak i same kierownice (delikatnie zeszlifowałem krawędzie i powierzchnie) na lusterko i pół roku juz spokój i nie zanosi sie na awaryjny a teraz po mieście nie da sie jeździć zbyt dynamicznie bo i tak sie w miejscu stoi
Michaloo24 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 czesto wskutek nieumiejetnego czyszczenia turbiny papierem sciernym, sadza osadza sie o wiele szybciej niz na nowej turbinie. dokładnie. Ja tak miałem po czyszczeniu niedługo wracał problem. Nastepnym razem wyjałem i powierzchnie po której poruszaja sie kierownice jak i same kierownice (delikatnie zeszlifowałem krawędzie i powierzchnie) na lusterko i pół roku juz spokój i nie zanosi sie na awaryjny a teraz po mieście nie da sie jeździć zbyt dynamicznie bo i tak sie w miejscu stoi No mozliwe. Robiłem to sam i poraz pierwszy. Zobacze jak zmniejszy sie snieg to moze troche przegonie jeszcze auto i pusci a jak nie to bede musial turbo zas na stół. A katalizator tez ma wpływ na to ? Bo pytaliscie wyzej czy wywaliłem przy okazji czyszczenia.
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 turbiny prawidlowo nie powinno sie czyscic, jak wszedzie opisuja papierem sciernym, sa do tego stosowne rozpuszczalniki. powinna zostac rozebrana, i wyczyszczona chemicznie. czyszczenie mechaniczne jest jedynie dorazne. przede wszystkim trzeba sie zastanowic co jest glowna przyczyna osadzania sadzy, IMHO nie PSJ lecz problemy w prawidlowym spalaniu, najczesciej dotyczy to ukladu wtryskowego, i np. rozkalibrowanymi wtryskiwaczami, czy obnizona kompresja, nieszczelnym dolotem, nieprawidlowo dzialajacym zaworem EGR, itp. zauwazcie ,ze auta do pewnego przebiegu, problemow z blokowaniem kierownic nie maja... w pozniejszym okresie, gdy w spalinach pojawia sie nadmierna ilosc sadzy, unikanie PSJ pozwala uniknac zablokowania kierownic, jednak przyczyna ich nadmiernej obecnosci pozostaje.
Michaloo24 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 turbiny prawidlowo nie powinno sie czyscic, jak wszedzie opisuja papierem sciernym, sa do tego stosowne rozpuszczalniki. powinna zostac rozebrana, i wyczyszczona chemicznie. czyszczenie mechaniczne jest jedynie dorazne. przede wszystkim trzeba sie zastanowic co jest glowna przyczyna osadzania sadzy, IMHO nie PSJ lecz problemy w prawidlowym spalaniu, najczesciej dotyczy to ukladu wtryskowego, i np. rozkalibrowanymi wtryskiwaczami, czy obnizona kompresja, nieszczelnym dolotem, nieprawidlowo dzialajacym zaworem EGR, itp. zauwazcie ,ze auta do pewnego przebiegu, problemow z blokowaniem kierownic nie maja... w pozniejszym okresie, gdy w spalinach pojawia sie nadmierna ilosc sadzy, unikanie PSJ pozwala uniknac zablokowania kierownic, jednak przyczyna ich nadmiernej obecnosci pozostaje. Co to jest to "IMHO" ?? Jesli chodzi o moje wtryski to wg logów i porownywania z innymi to wydaja sie byc w dobrej kondycji, chyba ze sie myle. A co do EGR to poci sie on w wiadomym dla niego miejscu, i szczerze tam nawet nie zakladałem i nie czyściłem.
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 IMHO=moim skromnym zdaniem logi powszechnie uznawane jako logi wtryskow, nie koniecznie swiadcza o wtryskach...
pastaldo Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 IMHO=moim skromnym zdaniem logi powszechnie uznawane jako logi wtryskow, nie koniecznie swiadcza o wtryskach... ale pokrótce o wtryskach, kondycji silnika, kompresji itp
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 no dokladnie, grupa 013, to tzw. Leerlaufruheregelung - wskaznik rownomiernosci biegu jalowego, swiadczy o roznicach pomiedzy cylindrami.a dokladnie o roznicach pomiedzy dawkami wrtysku aby utrzymac miarowa prace biegu jalowego.
Michaloo24 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 No a w jaki inny sposob mozna sprawdzić kondycje układu wtryskowego ? Bo może faktycznie z nim cos nie tak i zawala mi turbo ta sadzą.
pastaldo Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Żeby prawidłowo zdiagnozowac wtryski to trzeba je wyjąć i dać dobremu pompiarzowi i wtedy wystawi diagnozę Jeżeli pisałeś że korekcje były ok to na poczatek bym szukał problemu w innym miejscu.
Michaloo24 Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 tutaj sa korekcje co robiłem chyba dwa dni temu http://vaglog.rtnet.pl/edzio1986_72556.html Żeby prawidłowo zdiagnozowac wtryski to trzeba je wyjąć i dać dobremu pompiarzowi i wtedy wystawi diagnozę Jeżeli pisałeś że korekcje były ok to na poczatek bym szukał problemu w innym miejscu. w innym miejscu? a mozesz cos wiecej podpowiedziec ?
pastaldo Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 tutaj sa korekcje co robiłem chyba dwa dni temu http://vaglog.rtnet.pl/edzio1986_72556.html Żeby prawidłowo zdiagnozowac wtryski to trzeba je wyjąć i dać dobremu pompiarzowi i wtedy wystawi diagnozę Jeżeli pisałeś że korekcje były ok to na poczatek bym szukał problemu w innym miejscu. w innym miejscu? a mozesz cos wiecej podpowiedziec ? korekcje nie wyglądaja źle. w sumie przykładowe przyczyny już zostały wyżej wypisane. Nic po za tym nie przychodzi mi do głowy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się