Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Zawór EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dużo się naczytałem na forum o tym zaworze. Mam takie objawy, że przy ostrym depnięciu tak powyżej 130 zaczyna dusić się i brakuje mu mocy. Czy ściągnięcie wężyka z grzybka poprawi te nieprzyjemne reakcje ze strony silnika. Najgorsze gdy się wyprzedza i w pewnym momencie stop , nie chce jechać a tu z naprzeciwka następne auto. Tragedia. Co z tym zrobić, czy wystarczy zdjęć ten wężyk i będzie ok, czy trzeba czyścić zawór EGR. Proszę o radę

Opublikowano

Ja myśle że trzeba dokładnie sprawdzić silnik i wyeliminować usterkę a nie bawić się w półśrodki i kombinować z rurkami. Konstruktorzy tak to wymyślili i tak ma być.

Mam ten sam silnik co ty i u mnie nic sie nie dzieje powyżej 130 normalnie przyśpiesza i żadnych problemów nie mam.

Wyczyść ten EGR i zobacz jak będzie jeździć.

Opublikowano

Witam. Dużo się naczytałem na forum o tym zaworze. Mam takie objawy, że przy ostrym depnięciu tak powyżej 130 zaczyna dusić się i brakuje mu mocy. Czy ściągnięcie wężyka z grzybka poprawi te nieprzyjemne reakcje ze strony silnika. Najgorsze gdy się wyprzedza i w pewnym momencie stop , nie chce jechać a tu z naprzeciwka następne auto. Tragedia. Co z tym zrobić, czy wystarczy zdjęć ten wężyk i będzie ok, czy trzeba czyścić zawór EGR. Proszę o radę

jak narazie zawor EGR zostawil bym w spokoju ... wzrok skierowal bym w kierunku turbiny ... :decayed:

[nie wiem skad pomysł z EGR-em]

pisales ze szukales wiec ta opcja nie jest Ci obca :wink4: ,proponuje teraz poszukac na temat zapieczonych kierownic, blad 0575,dziury w dolocie, pelnej diagnozie vag'iem itp/itd ...

Opublikowano

Pomysł z Egrem dlatego, że gdy stanę i poprawię wężyk na grzybku , przy zgaszonym silniku to usterka znika. Jadę potem normalnie i przyspiesza ponad 160 i po pewnym czasie znowu to samo. Tak jakby coś się zapychało, czy zapowietrzało.

[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2008, 23:09 _________________________________________________Po pewnym czasie tzn. np. za tydzień , czy za parę dni. Nie zawsze. Zmieniałem wtryski(2 szt), a jak wiadomo one tak od razu nie padają, więc przypuszczam że ktoś jeździł na jakimś syfie i dlatego myślę ,że egr może nie funkcjonować i stąd takie objawy . Nie wiem tylko przypuszczam, bo mam a4 od stycznia. NIe poznałem jeszcze wszystkich detali.

Opublikowano

Pomysł z Egrem dlatego, że gdy stanę i poprawię wężyk na grzybku , przy zgaszonym silniku to usterka znika. Jadę potem normalnie i przyspiesza ponad 160 i po pewnym czasie znowu to samo. Tak jakby coś się zapychało, czy zapowietrzało.

auto przechodzi Ci w tryb awaryjny stad brak mocy , po zgaszeniu motoru i ponownym uruchomieniu silnika trybu awaryjnego nie ma ,pojawia sie znowu przy 130-160 [jak piszesz] .... takze zostaw EGR w spokoju ....

albo inaczej - jak bedzie problem stan zgas motor wyjdz otworz klape bagaznika- rownie dobrze mozesz kopnac w opone - nie otwieraj maski !!! ,zamknij klape wsiadz odpal fure ... [napisz czy moc znowu wrocila :wink4:] -zobaczysz o czym mowie ... :decayed:

no i logi dynamiczne/statyczne obowiazkowo ...

Opublikowano

To już też sprawdzałem, bo niekiedy stanę , poprawię wężyk, wsiadam i dalej to samo. Miałem wężyk złamany i bardzo krótki. Zaginał się , gdy go wyprostowałem, wszystko wracało do normy. Teraz założyłem nowy ale trochę inny. Może pokuszę się i wyczyszczę egr.

Opublikowano

albo inaczej - jak bedzie problem stan zgas motor wyjdz otworz klape bagaznika- rownie dobrze mozesz kopnac w opone - nie otwieraj maski !!! ,zamknij klape wsiadz odpal fure ...

:decayed: :decayed: :decayed:

Opublikowano

.....Może pokuszę się i wyczyszczę egr.

Kolega tak niekoniecznie rozumie co sie do niego pisze... :) :th:

Opublikowano

ale czy jest tak że jak auto zacznie sie mulić to stajesz na poboczu i nie gaszac silnika poprawiasz wezyk i jest lepiej???

Bo przy trybie awaryjnym to jak wylaczysz stacyjke i ponownie zapalisz to powinno byc dobrze.

Obstawiam to co koledzy sugeruja masz problem zapewne z przeladowaniem turbiny - to powoduje wpadanie w tryb awaryjny przez przekroczenie cisnienia doladawoania na czujniku.

bez odczytania z Vaga błędu ze sterownika silnika i najlpeiej zrobienia logów dynamicznych trafinie na forum w przyczyne usterki to jak wrózenie z fusów.

Opublikowano

Jeżeli się nie mylę to przy VAG-owaniu wyjdzie czy zawór EGR jest :th:

Tak było w moim przypadku.

Opublikowano

Niech mi ktoś odpowie, czy za każdym razem silnik wchodzi w system awaryjny po przekroczeniu 130 km/h, bo u mnie jest tak, że niekiedy wylącze silnik jest dobrze i auto idzie 160 i nic się nie dzieje, ale często jest że auto wpada w tryb awaryjny i koniec z przyjemnej jazdy.

Opublikowano

Niech mi ktoś odpowie, czy za każdym razem silnik wchodzi w system awaryjny po przekroczeniu 130 km/h, bo u mnie jest tak, że niekiedy wylącze silnik jest dobrze i auto idzie 160 i nic się nie dzieje, ale często jest że auto wpada w tryb awaryjny i koniec z przyjemnej jazdy.

w momencie osiagniecia wartosci niebezpiecznych dla silnika [w tym przypadku podejrzewam za wysokie doladowanie] przechodzi w tryb awaryjny ....

i moze sie to stac przy 50/100/120/160 itp .... nie ma reguly ,kwesti kedy przytna sie zaluzje i nie zbija doladowania do wymaganego ....

p.s widze ze juz podjales odpowiednie kroki i szukasz kogos do diagnozy Vag'iem .... :wink4:

Opublikowano

Dzięki za rady. Szukam właśnie kogoś z VAG-iem. Ja odczytam błędy odezwę się .

nie tyle błedy co masz zrobic logi !!!!

Opublikowano

Rozumiem. Dzięki za podpowiedź. Rozumiem , że pomożesz Spanky mi je odczytać.

To żeś się spanky wpier... :polew:
Opublikowano

Rozumiem. Dzięki za podpowiedź. Rozumiem , że pomożesz Spanky mi je odczytać.

To żeś się spanky wpier... :polew:

po same uszy .... :naughty:

scholl22 postaram sie .... :wink4:

Opublikowano

witam mam ten sam problem samochód wchodzi w tryb awaryjny po zgaszeniu wszystko wraca do normy

w miescie mniej wiecej jest dobrze natomiast w trasie ostatnio jechałem na słowacje i była tragedia z 10 razy musiałem sie zatrzymywać i gasić samochód

jestem po wymianie rozrządu uszczelniaczy popmpwtryskiwaczy oringi na wał korbowy oraz wałek rozrzadu + czyszczenie turbiny wszystko robione u Rogalotti niestety nie pomogło :( Rogalotti mówił że turbina może być przeładowana i że kierownice zapieczone no i było czyszczenie jednak niestety to nie to :( bo problem jest nadal

Opublikowano

Ja próbowałem teraz auto w trasie i gdy jechałem spokojnie 160 to nie było problemu. Gwałtownie nie dawałem gazu. Raz mocniej nacisnąłem i tryb awaryjny..........

Opublikowano

Ja próbowałem teraz auto w trasie i gdy jechałem spokojnie 160 to nie było problemu. Gwałtownie nie dawałem gazu. Raz mocniej nacisnąłem i tryb awaryjny..........

no i prawidłowo ... [jezeli mozna to tak nazwac ] :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...