Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Nie chce wejść na obroty na biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ostatnio zaczęło coś mi "trzeć" gdy jechałem na np. 3 i wcisnąłem pedał gazu doszło np. do 2500 obr. i puściłem gaz to słychać było przez chwilę takie dziwne tarcie. Pojechałem do mechanika odłączył mi ten przewód

71e28045e7ef.jpg

i powiedział że jak problem zniknie to znaczy że turbina już pada. Niestety okazało się że problem zniknął czyli turbina do wymiany. Co dziwne jeżdżę teraz z odłączonym tym przewodem i nie czuję dużej różnicy w mocy - do 2 tyś czuję że jest bardziej mułowaty ale powyżej 2 tyś. już praktycznie nie ma prawie różnicy.

Teraz przejdę do sedna sprawy, przed pojechaniem do mechanika i odłączeniem tego kabla kilka razy zdarzyło mi się że podczas jazdy nagle momentalnie samochód tracił moc i nie chciał wchodzić na obroty (wolniej wchodził np do 2500 obr a na większe obroty już nie chciał wejść). Musiałem wtedy włączyć wyłączyć samochód i już było dobrze.

Dziś czyli przy jeździe z odłączoną turbiną znowu mi się to przytrafiło i z ciekawość w czasie jazdy wcisnąłem sprzęgło i dałem gazu to wszedł na obroty normalnie mimo że na biegu 2500obr i na większe już nie chciał wejść. Co może być przyczyną? Od czego był ten przewód który mechanik mi odłączył? Wiem że od turbiny ale jakie zadanie on ma w pracy turbiny? Co może być przyczyną tego że samochód nagle traci moc i nie chce wejść na obroty? Pomóżcie dobrzy ludzie:)

Opublikowano

zrob logi. sprawdz bledy. przewod podepnij z powrotem, to nie metoda diagnostyczna, zmien mechanika.

oleju duzo zuzywa?

Opublikowano

Raczej nie zużywa dużo oleju bo nie muszę dolewać. Boję się że jak przewód założę i będę tak jeździł to w końcu padnie mi całkiem turbina i coś mi rozwali w silniku. Bo słyszałem że jest taka możliwość.

Opublikowano

turbina ci bardziej nie padnie niz jest obecnie, przeciez ona i tak caly czas pracuje.

za to niszczysz tandem-pompe, ktora caly czas zasysa do ukladu podcisnienia syf z powietrza

Opublikowano

a jeśli turbina by padła całkiem to co może uszkodzić?

Opublikowano

a jeśli turbina by padła całkiem to co może uszkodzić?

to zalezy jakby padla.

moze wywalic uszczelniacze, wtedy olej z jej ukladu poprzez uklad dolotowy trafia do komory spalania, i silnik zaczyna go spalac jako paliwo, wchodzi na maksymalne mechanicznie mozliwe obroty, pracuje dalej pomimo wylaczenia stacyjki, zuzywajac caly olej z miski olejowej, gdy zabraknie oleju, silnik sie zatrzyma, jednak juz zatarty.

moze sie obcierac wirnik o obudowe, siejac opilkami, jednak te pozostaja w ukladzie dolotowym,

a moze i sie urwac, blokujac dolot, przez co silnik zgasnie.

jednak odlaczony wezyk, nie pomozea, nie nie ma wplywu na zadna z tych sytuacji, czy jest podlaczony czy nie, jak juz napisalem turbina i tak caly czas pracuje.

Opublikowano

zrob logi. sprawdz bledy. przewod podepnij z powrotem, to nie metoda diagnostyczna, zmien mechanika.

oleju duzo zuzywa?

logi robić na podpiętym przewodzie rozumiem? jakie logi wykonać ? nie chce porobić logów które do czego się nie przydadzą... jak tylko dostanę informację od was jak wykonać logi idę do samochodu i robię bo widzę że sprawa jest poważna
Opublikowano

ciekawy wątek i ciekawy mechanik :naughty:

logować trzeba każdą grupę osobno

jeżeli chodzi o logowanie AWX to musisz zlogować takie grupy:

grupy statyczne: (na postoju, na luzie) 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023

grupy Basic Settings: (na postoju, na luzie) 000, 003, 011:

- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;

- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s

- grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s

dynamiczne: (podczas jazdy, 3 bieg i zaczynać logować od około 1500rpm aż do 4200rpm)

grupy dynamiczne: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

Opublikowano

dynamiczne 003,004,008,011,010 przynajmniej

Opublikowano

logować trzeba każdą grupę osobno

jeżeli chodzi o logowanie AWX to musisz zlogować takie grupy:

grupy statyczne: (na postoju, na luzie) 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023

grupy Basic Settings: (na postoju, na luzie) 000, 003, 011:

- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;

- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s

- grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s

dynamiczne: (podczas jazdy, 3 bieg i zaczynać logować od około 1500rpm aż do 4200rpm)

grupy dynamiczne: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

statyczne przez jaki czas

grupy basic settings to nie wiem nawet za bardzo jak się je sprawdza gdzie one są w vagu itd. ale postaram się je poszukać[br]Dopisany: 18 Luty 2012, 09:24_________________________________________________Czyli jak teraz lepiej jeździć ze zdjętym wężykiem czy założonym? Na razie nie mogę zrobić testów ponieważ pogoda mi na to nie pozwala (ciągle jezdnia jest oblodzona i testy dynamiczne trochę strach robić) a do pracy muszę dojeżdżać (7km *2 czyli 14 km dziennie) Boję się że coś się może stać i proszę o radę czy jeździć ze zdjętym czy z założonym czy w ogóle nie jeździć? Ale z drugiej strony jak tu nie jeździć jak muszę zrobić logi dynamiczne itd. Proszę o rady.

Opublikowano

Log dynamiczny szczególnie grupy 011 zrób zarówno ze zdjętym a potem założonym wężykiem podciśnienia bo objaw wskazuje na to, że sztanga sterująca kątem natarcia zmiennej geometrii nie odbija całkiem w dół tylko pozostaje w środkowym położeniu z powodu blokujących się kierownic spalin i dlatego jeszcze to auto ma dynamikę przy wyższych obrotach z całkowicie zdjętym wężykiem podciśnienia. Skutek będzie taki, że i tak konieczne będzie wymontowanie turbosprężarki i jej czyszczenie a przy okazji sprawdzenie luzów jej wałka.

Nie ma się co dziwić mechanikowi, że odpiął wężyk - to i tak najlepsza opcja w tym przypadku zwłaszcza, że (jak się domyślam) pewnie nie chciałeś od razu by zabrano się za demontaż turbo co zresztą świadczy fakt, iż nadal tak jeździsz. Turbo teraz będzie przeładowywać tylko na wysokich obrotach na wyższych biegach a podczas rozpędzania na niskich nie będzie narażone na notoryczne przeładowanie i zwiększone obroty jego wałka.

Przy okazji widać, że nie masz zwyczaju zaglądać w ogóle w komorę silnika bo widok jak jest zarzygany olejem zawór EGR i jego okolice sprawia, że łap się tam nie chciałoby nawet pchać.

Opublikowano

Wymieniłem turbinę na regenerowaną i wydałem 900zł jak oddam temu klientowi moją starą turbinę to on odda mi 200zł i teraz zastanawiam się czy warto jest jemu ją oddawać czy lepiej samemu spróbować naprawić swoją turbinę i sprzedać ją za większą kasę.... co mogę samemu zrobić ze swoją turbiną żeby zobaczyć w jakim jest stanie i co by należało naprawić/wymienić. Pomożcie

Opublikowano
Pomożcie

prosze...

sadze ze skoro nie wiesz co moglbys sam zrobic przy turbinie, a chcesz ja odsprzedac, to jezeli nie chcesz komus sprzedac zlomu, daj ja do regeneracji... :cool1:

Opublikowano

nie wiem i dlatego się pytam... chciałbym się dowiedzieć co mogę w niej naprawić/wymienić. Mogę ją oddać za 200zł i nie wiem czy mi się opłaca. Wydaje mi się że może być ona więcej warta. Bo pewnie jakaś głupota w niej się popsuła.

Opublikowano
nie wiem i dlatego się pytam... chciałbym się dowiedzieć co mogę w niej naprawić/wymienić. Mogę ją oddać za 200zł i nie wiem czy mi się opłaca. Wydaje mi się że może być ona więcej warta. Bo pewnie jakaś głupota w niej się popsuła.

Weź ją oddaj, bo jak będzie coś więcej niż tylko zablokowane kierownice to na pewno sam sobie nie poradzisz.

PS. A EGRa mógł byś przynajmniej wyczyścić, ewentualnie usunąć, bo strasznie ci silnik zapaprał.

Opublikowano

Spoko to czyszczenie łopatek. A gdzie uszczelnienia? wirnik? to nie jest regeneracja. tylko czyszczenie turbiny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...