YATES Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Znalazłem na strychu dwie nowiutkie opony letnie Michelin 195/60 R15. Czy mogę je spokojnie założyć na tylną oś mając z przodu troszkę wyższe tzn. 195/65 ???
schiller Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 nie bo będzie ABS świrował jak masz ESP, tez.
YATES Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Mam tylko ABS i ASR. Więc chyba sobie te oponki odpuszczę i zakupię u kolegi z forum jakieś porządne 195/65.
schiller Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 dla ASR-u to nie ma znaczenia bo w twoim przypadku ten system jest tylko odpowiedzialny za przednia oś
YATES Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2008 dla ASR-u to nie ma znaczenia bo w twoim przypadku ten system jest tylko odpowiedzialny za przednia oś Więc jak myślicie - skoro nie mam ESP to skusić się i załozyć te ciut niższe oponki na tylną oś ?? Jaka jest różnica wysokości między 195/65,a 195/60 ?? Lepiej te niższe założyć na tył czy na przód ???
schiller Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Jaka jest różnica wysokości między 195/65,a 195/60 ?? prawie 1 centymetr. duzo. ja bym jednak nie montował. ABS na pewno zeświruje bo będzie otrzymywał różnie wartości o prędkości obrotowych kol przedniej i tylnej osi. i nie wiadomo jak to wpłynie na drogę hamowania a to juz jest zabawa z bezpieczeństwem.
wojtusania Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Ku...rcze nauczcie sie wkoncu ze nie miesza sie profilami chyba ze na tyl szeroka opona a na przod waska, jesli mamy ten sam rozmiare w twoim przypadku 195 , to darujmy sobie po pierwsze wyglad estetyczny z daleka widac ze cos nie tak po drugie bezpieczenstwo abs itp. Oponki w twoim rozmiarze jeszcze nie sa takie drogie wiec nie ma co sie martwic i ryzykowac 195/65/15 goodyear excellence 190zl/szt lub toyo cf1 po 185zl/szt. Po trzecie sprawdz date produkcji opony znalezionej na strychu, jak ma 8lat- nie zakladac absolutnie (8lat to na wyrost jesli byla nowa i przechowywana w odpowiedni sposob i w odpowiednich warunkach)
YATES Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Dzięki za fachowe porady. Wsumie tak tylko pytałem,bo słabo jestem obeznany w temacie "opony". W takim razie nie widzę problemu - kupię 2szt nowiutkich Toyo i założę je na przednią oś ,na tył dam te które miały iść na przód,a te Michelinki 195/60 po sprawdzeniu daty produkcji może ktoś chce to niedrogo sprzedam. .
matig7 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Pamiętaj, że jak masz 2 sztuki lepszych i 2 sztuki gorszych opon to te lepsze zawsze na tylną oś się zakłada
slaweq Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Lepsze opony na tył jak napęd jest na przód zawsze myslalem ze lepsze na przód sie daje...
sokolnh Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Lepsze opony na tył jak napęd jest na przód zawsze myslalem ze lepsze na przód sie daje... chodzi o hamowanie
schiller Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 dobra zamykam bo robi sie off top a w ogole dyskusja o tym gdzie lepsze oponu juz bylo: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t12426.0.html;highlight=dobre+opony+na+tyl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się