seta2111 Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Witam! Audi A6 1,8 silnik ADR + gaz. Problem pojawił się w momencie parkowania. Po włączeniu wstecznego szarpnęło autem i zgasło. Próba odpalenia powiodła się , lecz usłyszałem stukanie pod maską i praca silnika była bardzo nieregularna.Sprawdziłem pasek- cały , rozrząd ustawiony według znaków, napinacz łańcuszka i łańcuszek też na oko ok. Ponowne odpalenie już się nie powiodło.Mam wrażenie ,że gdy go próbowałem odpalić rozrusznik kręcił z dużą łatwością ,tak jakby nie było ciśnienia. Faktycznie po sprawdzeniu nie było ciśnienia na 3 garach jedynie na jednym ale słabe . Po zdemontowaniu kolektora ssącego okazało się, że w otworach głowicy znajdują się kawałki tworzywa sztucznego , które blokują zawory. Z kolektora wysypałem resztę wraz z sprężynką. Co mogło się rozsypać , przepływomierz czy przepustnica.
lapsik Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 raczej przepływomierz przepustnica jest metalowa "w ciagu powietrza" - obudowa i zastawka.
seta2111 Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Opublikowano 21 Lutego 2012 Przepływomierz jest tez cały metalowy- siatka jest cała więc nawet z obudowy filtra nic nie mogło się przedostać . Czy po drodze do kolektora może znajdować się coś w postaci membrany z tworzywa co mogło się rozsypać :mysli:
grzes1150 Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 A ADR czasem nie ma klapek sterowanych podciśnieniem w kolektorze ssącym (nie mówię o przepustnicy)??? :gwizdanie:
DeeJay_Kill Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 nie, nic takiego nie ma;/ Ciekawe, co się sypnęło, ale tak, czy owak - głowica do zrzucenia
seta2111 Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Opublikowano 22 Lutego 2012 Głowica zwalona ,trochę zmielonego tworzywa na tłokach , zawory wydechowe poklejone stopionym plastykiem, ale dalej nie mam pojęcia co to mogło być.
motor144 Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 A ADR czasem nie ma klapek sterowanych podciśnieniem w kolektorze ssącym (nie mówię o przepustnicy)??? U mnie jest( po drugiej stronie kolektora niż zamontowana jest przepustnica) a chyba do połowy 1997 nie było i jak się rozsypie to dokładnie taki może być efekt ( to element z plastiku sprężynek i membrany)
seta2111 Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Opublikowano 22 Lutego 2012 Dzięki jutro sprawdzę , mam drugi kolektor to porównam
motor144 Opublikowano 22 Lutego 2012 Opublikowano 22 Lutego 2012 Tu masz wątek gdzie było coś na ten temat http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=141549.0;highlight=kolektora+dolotowego
seta2111 Opublikowano 23 Lutego 2012 Autor Opublikowano 23 Lutego 2012 Przestudiowałem dzieki ,faktycznie rozsypała się się ten regulator strumienia powietrza ,ale mam jeszcze jedno pytanie mam kolektor ssący na pewno z ADR lecz bez tych dodatków. Jakie mogą być skutki gdy go zamontuje.
motor144 Opublikowano 23 Lutego 2012 Opublikowano 23 Lutego 2012 Nie miałem okazji robić takiej zamiany ale chyba trzeba by sprawdzić czy ten co masz będzie pasował i coś pokombinować żeby oszukać ECU: 1.ECU będzie widział brak elektrozaworu sterującego regulatorem strumienia powietrza (może zostawić sam elektrozawór na wtyczce) 2.w tym prostszym kolektorze chyba nie będzie miejsca na czujnik temp powietrza w dolocie więc też następny błąd . Poza tym brak samego regulatora strumienia spowoduje chyba tylko spadek dynamiki przy gwałtownym przyspieszaniu (bo po to go dołożyli po I-szym lifcie) a czy nie wpłynie to na pracę silnika ogólnie (np.mapy wtrysku długoterminowe) to nie wiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się