Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Słuchałem dzisiaj nissana 2.0 di 115 km i też słychać dudnienie, nawet głośniejsze niż u mnie... Ch*j wie co tu robić? Jak narazie silnik nieruszony...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez C4_KAWON
Opublikowano (edytowane)

Broki ponoć są na swoim miejscu, co do mocy to nie czuję żeby się coś zmieniło. Tylko to cholerne dudnienie doprowadza mnie do szału.

Byłem na hamowani w maju 2013 i pokazało 135 KM i 305nm to byłem zadowolony ze silnik zdrowy a teraz takie cyrki nie ma miesiąca żeby się coś nie zje....

Edytowane przez adamusik
Opublikowano

Na remont wydasz lekko 5 tysi i nikt nie da gwarancji ze dudnienie zniknie, a dokładając jakieś 7 tysi kupisz b7. Radze siadz wygodnie przed telewizorem trzepnij sobie 2 razy i przypomnij ze samochód to nie wszystko.....

Takie moje zdanie.

Opublikowano

Broki ponoć są na swoim miejscu, co do mocy to nie czuję żeby się coś zmieniło. Tylko to cholerne dudnienie doprowadza mnie do szału.

Byłem na hamowani w maju 2013 i pokazało 135 KM i 305nm to byłem zadowolony ze silnik zdrowy a teraz takie cyrki nie ma miesiąca żeby się coś nie zje....

Czyli w maju 2013 dudnienia nie było? i broki były na miejscu więc teraz sprawdz je sam.

Opublikowano

Kupiłem audi w lipcu 2012, słychać było delikatne dudnienie ale nie myślałem że tak ma być. W maju 2013 byłem na hamowani wyskoczyło 135 KM i 305nm, koleś który to robił mówił że turbina przladowuje i dlatego jest więcej. Zrobiliśmy mały soft 167 i 355, do tej pory nawet jak dudni nie czuję spadku mocy. Tak na chłopaski rozum jeśli coś z silnikiem było by nie tak np: słaba kompresja, jest słabszy, to bym to odczuł. Narazie jeżdżę tak jak jest, teraz zimno szyby zamknięte więc tak nie słychać.

Opublikowano

A zwróciliście uwagę, czy wystepują jakieś drgania lub tp?

U mnie synchronicznie obroty spadaja - na VAGu z 882 na 863, wtedy drży buda i cos jakby stukało w silniku. Po chwili ustaje i za kilkanaście sekund znowu. Podczas jazdy ok.

Synchro ogólnie nie trzyma stałej wartości i lata z 0..0,6...1.1. Odpala raz z pół obrotu, a raz troszkę gorzej. Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale patrząc na pracujący rozrząd, to rolka napinajaca pasek,a właściwie ten wskaźnik za nią dosyć mocno drga - tak ma być??

A i spaliny są dość gryzące, nawet jak na dizla...

Może coś z synchro??

Opublikowano

A zwróciliście uwagę, czy wystepują jakieś drgania lub tp?

U mnie synchronicznie obroty spadaja - na VAGu z 882 na 863, wtedy drży buda i cos jakby stukało w silniku. Po chwili ustaje i za kilkanaście sekund znowu. Podczas jazdy ok.

Synchro ogólnie nie trzyma stałej wartości i lata z 0..0,6...1.1. Odpala raz z pół obrotu, a raz troszkę gorzej. Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale patrząc na pracujący rozrząd, to rolka napinajaca pasek,a właściwie ten wskaźnik za nią dosyć mocno drga - tak ma być??

A i spaliny są dość gryzące, nawet jak na dizla...

Może coś z synchro??

U mnie też to jest tylko synchro stoi równo na 0.0 nic nie stuka jak drga silnik i tez skacze tak o 20 obrotów teraz mniej jest to odczuwalne po wymianie poduszek ale jak sie dobrze wczuje to czuć to. Żałuje że kupiłem TDI a nie 1.8T BEX :facepalm: Ja się chyba poddaje z tymi drganiami bo w dieslu te drgania mogą być praktycznie zaczynając od dwumas idąc przez układ korbowy, zawory koło pasowe i kończąc na wałku rozrządu :facepalm:

Opublikowano

No właśnie. Caly silnik by remontowal...pokombinuje z synchro. Dużo czytalem i warto dac na -1;-1,5. Niby w wiekowych silnikach to się najlepiej sprawdza. Ale reguly nie ma.

Ręce opadają przy tych pojeb... diselach.

Opublikowano

U mnie co do synchronizacji jest 0.0 jakoś nie odczuwam większych drgań silnika może samo się naprawi

Opublikowano

Chłopaki ja nie pamiętam jak było przed zatarciem mojej ori skrzyni ale wydaje mi się że po tym incydencie jakby więcej szarpie.... Może korba wygieta albo uj wie... Bo przy 140 wbiłem niby luz, ale jak się później okazało to tak się w skrzyni poyebalo że na luzie był 1 bieg a na pozostałych blokowało aż silnik gasł...

Jak narazie graty do wymiany walka leżą tylko motywacji brak by się za to wziąć...

Kiedyś DEV coś wspominał o złej dawce rozruchowej i stąd te drgania...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

U mnie też to jest tylko synchro stoi równo na 0.0 nic nie stuka jak drga silnik i tez skacze tak o 20 obrotów teraz mniej jest to odczuwalne po wymianie poduszek ale jak sie dobrze wczuje to czuć to. Żałuje że kupiłem TDI a nie 1.8T BEX :facepalm: Ja się chyba poddaje z tymi drganiami bo w dieslu te drgania mogą być praktycznie zaczynając od dwumas idąc przez układ korbowy, zawory koło pasowe i kończąc na wałku rozrządu :facepalm:

Zebys sie nie zdziwil z 1.8t - tez sie często trzęsie na wolnych obrotach :D

Opublikowano

a może ktoś powiedzieć jakie wymiary/parametry ma dobry wałek? i tak w ogóle to czy jest różnica między wałkami z silnika AWX, AFN czy innych 1.9 PD bez DPFa? Po czym poznać oryginalny wałek używany a zamiennik używany? Gdzie i co jest nabite na wałku?

Wczoraj odkręciłem dekiel i zobaczyłem że jedna krzywka wygląda jakby coś się na niej przytopiło :/ inne mają ostre krawędzie... ogólnie silnik chyba głośniejszy jest niż kiedyś (ale nie to że nagle stał się głośniejszy), wydaje mi się że stracił na mocy no i coś cyka (pewnie popychacz)... :/ Z mocą to też chcę sprawdzić zawór n75, kierownice turbo były czyszczone jakieś 20 tys km temu i teraz sprawdzałem dużą strzykawką to sztanga rusza się.

Do tego jeszcze przy odpaleniu zarzuca silnikiem, nawet jak ciepły jest i na zewnątrz jest ciepło to tak nieładnie odpala...

a dopiero dwumas zrobiłem...

Opublikowano

mialem problem z dudnieniem od ponad roku, wszelkie nasluchiwania, pseudo mechanicy i ich czary nie pomogly. przewalilem caly internet i diagnoza jest tylko jedna, walek, panewki, popychacze do wymiany. tydzien temu robili mi taka wymiane w Pionkach kolo Radomia, koszt naprawy z czesciami 1200zl. auto chodzi jak marzenie.

Opublikowano

1200 z częściami?? To ten nowy wałek nie pochodzi długo...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

1000zl czesci 200 robocizna, mowia, ze od kilku lat wszystkim te czesci wrzucaja i jeszcze nikt na reklamacje nie przyjechal, z tego co wiem to walek jest angielski.

Opublikowano

To masz dużo szczęścia że udało ci się naprawić, ja też jestem po wymianie i jest to samo

Opublikowano (edytowane)

U mnie biorą te i Ok.

http://sklepswiatek.pl/audiseatskodavolkswagen-19-20-tdi-8v-p-2442.html

http://sklepswiatek.pl/audiseatskodavolkswagenford-19-tdi-8v-p-2123.html

A ten Angielski zamiennik to Euro Car.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

O światku były różne opinie i noego było wiadomo do końca czy zmienił metodę produkcji czy też nie. Kiedyś na forum seata czytałem że wałek od światka wytarl sie po miesiącu.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

No ale Ruvile też nie grzeszą trwałością.

Opublikowano

Ruville to tylko pakowacz, nie wiadomo co to za walki są... Jednym chodzą drugim nie.

Jak szukałem walka do siebie to patrzyłem za federal mogul lub kolben schmidt, kute stalowe - najbliższe oryginału. Reszta co jest na rynku to odlewy żeliwne utwardzane, czyli kupa...

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...