Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak wyciągniesz wtyczke od egr to syczenie też się pojawia?

 :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

nie próbowałem, ale miałem przez jakiś czas egr zaślepiony (nie wiem czy to ten sam efekt co odłączenie) i chyba to syczenie też było, choć ręki sobie uciąć nie dam

Edytowane przez radeek9
Opublikowano (edytowane)
Dnia 23.06.2017 o 21:14, turzol napisał:

Jakie koszta za ten set?

Witam.

Mnie sie udało zakupić firmy :

Kolbenschmidt - wałek stalowy( występuje również żeliwny) 570pln

Kolbenschmidt    -szklanki x8 240 pln

Kolbenschmidt    -panewki 70 pln

uszczelniacz   - elring 15 pln

jestem w trakcie wymiany,   zobaczymy jak będzie auto się sprawowało :)

Edytowane przez ŁukaszPłock
Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, ŁukaszPłock napisał:

Witam.

Mnie sie udało zakupić firmy :


Kolbenschmidt - wałek stalowy( występuje również żeliwny) 570pln

Kolbenschmidt    -szklanki x8 240 pln

Kolbenschmidt    -panewki 70 pln

uszczelniacz   - elring 15 pln

jestem w trakcie wymiany,   zobaczymy jak będzie auto się sprawowało :)

A wiec juz po zabiegu. 

Efekty:

-równa i zdecydowanie cichsza praca silnika

- pufanie z filtra zanikło

-wyraźnie żwawsze auto

-nie szarpie przy ruszaniu 

- drgawki obrotów na jałowym zanikły.

Zabieg w 100 % udany , polecam. Nic poza w/w nie było wymieniane. Zabieg wykonany bez zdejmowania przodu.

Edytowane przez ŁukaszPłock
Opublikowano

maks149, działałeś coś z przepływomierzem? :)

Opublikowano

niestety jeszcze nie :/ chwilowy brak czasu:kwasny:

Opublikowano (edytowane)

rozmawiałem dziś z mechanikiem na temat tego dudnienia z filmiku (ten sam objaw u mnie, zakrycie maskuje dudnienie)

twierdzi, że przyczyny jednak należy szukać w tej zdejmowanej częsci obudowy filtra powietrza, gdyż jest tam jakiś tłumik szmerów czy coś takiego (moge tu przekrecac nazwe), który powinien wyciszać to wszystko (w sumie logiczne, bo przy pominięciu obudowy dźwięk jest). Niestety drugiej obudowy nie mam i nie chciałbym tak samo w ciemno wymieniać. Co wygląda na bardziej prawdopodobne i jakim iść tropem? :) Przepływomierz, obudowa, czy może coś dalej za przepływomierzem?

Edytowane przez radeek9
Opublikowano (edytowane)
Dnia 28.06.2017 o 21:42, radeek9 napisał:

jakbyś mógł to byłbym wdzięczny ;) zrobiłem ten sam test u siebie i faktycznie dudnienie ustaje (nagrałem film ale w ogóle nic na nim nie słychać), tylko co ciekawe, po zatkaniu ręką przepływomierza albo z okolicy metalowej rurki idącej od egr, albo z początku wydechu (nie jestem w stanie zlokalizować) słychać syczenie. Syczenie to słychać też na postoju, przy poskładanym samochodzie i wtedy jak się pojawia to dudnienie jest cichsze

Siemka, też robiłem testy z odlączniem egr, przymykaniem klapy gaszącej i zatykaniem przeplywomierza to wszystko = zmniejszaniu, dlawieniu przepływu powietrza zasysanego, zabieg ten powoduje spadek ciśnienia w układzie i co z kolei "ucisza dudnienie". 

Chyba jedynym rozwiązaniem jest wymiana szklanek i walka. 

W moim przypadku szklanki były wytarte, ok 2-3mm dołki i wytarty,   łuszczący się wałek I to było przyczyną. (jeździł na ori 400 tys) 

 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Opublikowano
1 minutę temu, ŁukaszPłock napisał:

Chyba jedynym rozwiązaniem jest wymiana szklanek i walka.

U mnie wałek już wymieniony, panewki także, szklanki nawet 2 razy, do tego też zawory, prowadnice, uszczelniacze itp :) Więc u siebie już obstawiam coś innego, tylko nie wiem co :)

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, radeek9 napisał:

U... Więc u siebie już obstawiam coś innego, tylko nie wiem co :)

Dalej dudni?czy inny dźwięk masz na myśli? 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Opublikowano

Bardziej basowo mruczy jak na tym filmiku z opla, który dałem powyżej. Nie ma u mnie typowego fukania, jak tu niektorzy koledzy wrzucali swoje filmiki. Nagrywałem ten dźwięk, jednak na nagraniu słychać tylko jeden dieselowski klekot. Moj tel nie potrafi tego uchwycić

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, radeek9 napisał:

Bardziej basowo mruczy jak na tym filmiku z opla, który dałem powyżej. Nie ma u mnie typowego fukania, jak tu niektorzy koledzy wrzucali swoje filmiki. Nagrywałem ten dźwięk, jednak na nagraniu słychać tylko jeden dieselowski klekot. Moj tel nie potrafi tego uchwycić

Tak  było w moim

 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Opublikowano

własciwie to u mnie jest tak samo jak u Ciebie na filmie. Teraz po wymianie jest lepiej? To ja już nie wiem czego się czepić....

Opublikowano (edytowane)
Dnia 30.06.2017 o 17:14, ŁukaszPłock napisał:
6 minut temu, radeek9 napisał:

własciwie to u mnie jest tak samo jak u Ciebie na filmie. Teraz po wymianie jest lepiej? To ja już nie wiem czego się czepić....

jest post wyżej:

A wiec juz po zabiegu. 

Efekty:

-równa i zdecydowanie cichsza praca silnika

- pufanie z filtra zanikło

-wyraźnie żwawsze auto

-nie szarpie przy ruszaniu 

- drgawki obrotów na jałowym zanikły.

Zabieg w 100 % udany , polecam. Nic poza w/w nie było wymieniane. Zabieg wykonany bez zdejmowania przodu.

Dodam ze auto ma ok 400 tys przebiegu.

Edytowane przez ŁukaszPłock
Opublikowano

Nie zwróciłem uwagi. To ja się chyba już poddaję.... :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

Analizując, na zdrowy rozum, dudnienie jest wywołane przez niedomknięte zawory . Ciśnienie które powstaje podczas spalania paliwa zamiast cala siłą pchnąć tłoczysko, częściowo jest wypychane do kolektora ssącego i dlatego powstaje basowy dzwiek bo jednocześnie i jedną drogą, ssie i wypycha powietrze.  

A wiec masz nowy wałek , nowe zawory uszczelniacze itd.... a gniazda zaworów.... ? rozrząd ustawiony prawidłowo...? zle ustawiony wałek rozrządu nie zdąży domknąć "ssaka" :)  i wypycha... 

taka moja teoria. 

jutro wrzuce film jak auto chodzi po wymianie.

Edytowane przez ŁukaszPłock
Opublikowano

Pany a co powiecie o regenerowanym wałku ? Jak z ich jakością i wytrzymałością miał ktoś doczynienia z takim? ,,Podobno'' regenerowane wałki z Bydgoszczy są nieźle twarde.

Opublikowano
12 godzin temu, ŁukaszPłock napisał:

A wiec masz nowy wałek , nowe zawory uszczelniacze itd.... a gniazda zaworów.... ? rozrząd ustawiony prawidłowo...? zle ustawiony wałek rozrządu nie zdąży domknąć "ssaka" :)  i wypycha...

Rozrząd mam ustawiony na 0.0, ponoć przy innych wartościach twardo pracował. A co do gniazd - wydaje mi się, że gdyby było coś z nimi nie tak, to może nawet nie zaczynaliby roboty głowicy albo chociaż powiedzieliby mi o tym. Tak czy inaczej, spróbuje jeszcze ostatecznie z tą obudową filtra, jak będę miał na podmiankę. Jak nie pomoże to odpuszczam

Opublikowano
11 godzin temu, radeek9 napisał:

Rozrząd mam ustawiony na 0.0, ponoć przy innych wartościach twardo pracował. A co do gniazd - wydaje mi się, że gdyby było coś z nimi nie tak, to może nawet nie zaczynaliby roboty głowicy albo chociaż powiedzieliby mi o tym. Tak czy inaczej, spróbuje jeszcze ostatecznie z tą obudową filtra, jak będę miał na podmiankę. Jak nie pomoże to odpuszczam

dźwięk po wymianie wałka i szklanek. To stukanie słyszalne na filmie to już coś innego :) na żywo słychać jak gdyby coś pukało o coś innego :) przy samym filtrze cisza. 

 

Opublikowano

Czy u kogoś z was, zdarzyło się aby wytarty wałek powodował wzrost hałasu na wysokich obrotach(3000+)? Mój wałek ma podtarte właściwie wszystkie krzywki, może ze 2 mają jeszcze fazke. Silnik na wolnych obrotach czy zimny czy ciepły chodzi jak prawdziwy zegareczek, szczerze mówiąc nie słyszałem jeszcze cichszego a pare sztuk obsłuchałem. Na wysokich obrotach jednak chodzi poprostu głośno. Jeździłem wiele lat AJMem w b5 i poziom hałasu jest nieporównywalny. Gumki na pompkach wymienione, korekcje niemal idealne. Synchronizacje testowałem juz każdą w zakresie -3 do 3

Co o tym myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...