maks149 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Opublikowano 28 Czerwca 2017 jak wyciągniesz wtyczke od egr to syczenie też się pojawia?
radeek9 Opublikowano 28 Czerwca 2017 Opublikowano 28 Czerwca 2017 (edytowane) nie próbowałem, ale miałem przez jakiś czas egr zaślepiony (nie wiem czy to ten sam efekt co odłączenie) i chyba to syczenie też było, choć ręki sobie uciąć nie dam Edytowane 28 Czerwca 2017 przez radeek9
ŁukaszPłock Opublikowano 29 Czerwca 2017 Opublikowano 29 Czerwca 2017 (edytowane) Dnia 23.06.2017 o 21:14, turzol napisał: Jakie koszta za ten set? Witam. Mnie sie udało zakupić firmy : Kolbenschmidt - wałek stalowy( występuje również żeliwny) 570pln Kolbenschmidt -szklanki x8 240 pln Kolbenschmidt -panewki 70 pln uszczelniacz - elring 15 pln jestem w trakcie wymiany, zobaczymy jak będzie auto się sprawowało Edytowane 29 Czerwca 2017 przez ŁukaszPłock
ŁukaszPłock Opublikowano 30 Czerwca 2017 Opublikowano 30 Czerwca 2017 (edytowane) 22 godziny temu, ŁukaszPłock napisał: Witam. Mnie sie udało zakupić firmy : Kolbenschmidt - wałek stalowy( występuje również żeliwny) 570pln Kolbenschmidt -szklanki x8 240 pln Kolbenschmidt -panewki 70 pln uszczelniacz - elring 15 pln jestem w trakcie wymiany, zobaczymy jak będzie auto się sprawowało A wiec juz po zabiegu. Efekty: -równa i zdecydowanie cichsza praca silnika - pufanie z filtra zanikło -wyraźnie żwawsze auto -nie szarpie przy ruszaniu - drgawki obrotów na jałowym zanikły. Zabieg w 100 % udany , polecam. Nic poza w/w nie było wymieniane. Zabieg wykonany bez zdejmowania przodu. Edytowane 30 Czerwca 2017 przez ŁukaszPłock
radeek9 Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 maks149, działałeś coś z przepływomierzem?
maks149 Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 niestety jeszcze nie :/ chwilowy brak czasu
radeek9 Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) rozmawiałem dziś z mechanikiem na temat tego dudnienia z filmiku (ten sam objaw u mnie, zakrycie maskuje dudnienie) twierdzi, że przyczyny jednak należy szukać w tej zdejmowanej częsci obudowy filtra powietrza, gdyż jest tam jakiś tłumik szmerów czy coś takiego (moge tu przekrecac nazwe), który powinien wyciszać to wszystko (w sumie logiczne, bo przy pominięciu obudowy dźwięk jest). Niestety drugiej obudowy nie mam i nie chciałbym tak samo w ciemno wymieniać. Co wygląda na bardziej prawdopodobne i jakim iść tropem? Przepływomierz, obudowa, czy może coś dalej za przepływomierzem? Edytowane 5 Lipca 2017 przez radeek9
ŁukaszPłock Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) Dnia 28.06.2017 o 21:42, radeek9 napisał: jakbyś mógł to byłbym wdzięczny zrobiłem ten sam test u siebie i faktycznie dudnienie ustaje (nagrałem film ale w ogóle nic na nim nie słychać), tylko co ciekawe, po zatkaniu ręką przepływomierza albo z okolicy metalowej rurki idącej od egr, albo z początku wydechu (nie jestem w stanie zlokalizować) słychać syczenie. Syczenie to słychać też na postoju, przy poskładanym samochodzie i wtedy jak się pojawia to dudnienie jest cichsze Siemka, też robiłem testy z odlączniem egr, przymykaniem klapy gaszącej i zatykaniem przeplywomierza to wszystko = zmniejszaniu, dlawieniu przepływu powietrza zasysanego, zabieg ten powoduje spadek ciśnienia w układzie i co z kolei "ucisza dudnienie". Chyba jedynym rozwiązaniem jest wymiana szklanek i walka. W moim przypadku szklanki były wytarte, ok 2-3mm dołki i wytarty, łuszczący się wałek I to było przyczyną. (jeździł na ori 400 tys) Edytowane 5 Lipca 2017 przez ŁukaszPłock
radeek9 Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 1 minutę temu, ŁukaszPłock napisał: Chyba jedynym rozwiązaniem jest wymiana szklanek i walka. U mnie wałek już wymieniony, panewki także, szklanki nawet 2 razy, do tego też zawory, prowadnice, uszczelniacze itp Więc u siebie już obstawiam coś innego, tylko nie wiem co
ŁukaszPłock Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) 2 minuty temu, radeek9 napisał: U... Więc u siebie już obstawiam coś innego, tylko nie wiem co Dalej dudni?czy inny dźwięk masz na myśli? Edytowane 5 Lipca 2017 przez ŁukaszPłock
radeek9 Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 Bardziej basowo mruczy jak na tym filmiku z opla, który dałem powyżej. Nie ma u mnie typowego fukania, jak tu niektorzy koledzy wrzucali swoje filmiki. Nagrywałem ten dźwięk, jednak na nagraniu słychać tylko jeden dieselowski klekot. Moj tel nie potrafi tego uchwycić
ŁukaszPłock Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) 20 minut temu, radeek9 napisał: Bardziej basowo mruczy jak na tym filmiku z opla, który dałem powyżej. Nie ma u mnie typowego fukania, jak tu niektorzy koledzy wrzucali swoje filmiki. Nagrywałem ten dźwięk, jednak na nagraniu słychać tylko jeden dieselowski klekot. Moj tel nie potrafi tego uchwycić Tak było w moim Edytowane 5 Lipca 2017 przez ŁukaszPłock
radeek9 Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 własciwie to u mnie jest tak samo jak u Ciebie na filmie. Teraz po wymianie jest lepiej? To ja już nie wiem czego się czepić....
ŁukaszPłock Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) Dnia 30.06.2017 o 17:14, ŁukaszPłock napisał: 6 minut temu, radeek9 napisał: własciwie to u mnie jest tak samo jak u Ciebie na filmie. Teraz po wymianie jest lepiej? To ja już nie wiem czego się czepić.... jest post wyżej: A wiec juz po zabiegu. Efekty: -równa i zdecydowanie cichsza praca silnika - pufanie z filtra zanikło -wyraźnie żwawsze auto -nie szarpie przy ruszaniu - drgawki obrotów na jałowym zanikły. Zabieg w 100 % udany , polecam. Nic poza w/w nie było wymieniane. Zabieg wykonany bez zdejmowania przodu. Dodam ze auto ma ok 400 tys przebiegu. Edytowane 5 Lipca 2017 przez ŁukaszPłock
radeek9 Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 Nie zwróciłem uwagi. To ja się chyba już poddaję....
ŁukaszPłock Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) Analizując, na zdrowy rozum, dudnienie jest wywołane przez niedomknięte zawory . Ciśnienie które powstaje podczas spalania paliwa zamiast cala siłą pchnąć tłoczysko, częściowo jest wypychane do kolektora ssącego i dlatego powstaje basowy dzwiek bo jednocześnie i jedną drogą, ssie i wypycha powietrze. A wiec masz nowy wałek , nowe zawory uszczelniacze itd.... a gniazda zaworów.... ? rozrząd ustawiony prawidłowo...? zle ustawiony wałek rozrządu nie zdąży domknąć "ssaka" i wypycha... taka moja teoria. jutro wrzuce film jak auto chodzi po wymianie. Edytowane 5 Lipca 2017 przez ŁukaszPłock
BartoszBB Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 Pany a co powiecie o regenerowanym wałku ? Jak z ich jakością i wytrzymałością miał ktoś doczynienia z takim? ,,Podobno'' regenerowane wałki z Bydgoszczy są nieźle twarde.
radeek9 Opublikowano 6 Lipca 2017 Opublikowano 6 Lipca 2017 12 godzin temu, ŁukaszPłock napisał: A wiec masz nowy wałek , nowe zawory uszczelniacze itd.... a gniazda zaworów.... ? rozrząd ustawiony prawidłowo...? zle ustawiony wałek rozrządu nie zdąży domknąć "ssaka" i wypycha... Rozrząd mam ustawiony na 0.0, ponoć przy innych wartościach twardo pracował. A co do gniazd - wydaje mi się, że gdyby było coś z nimi nie tak, to może nawet nie zaczynaliby roboty głowicy albo chociaż powiedzieliby mi o tym. Tak czy inaczej, spróbuje jeszcze ostatecznie z tą obudową filtra, jak będę miał na podmiankę. Jak nie pomoże to odpuszczam
ŁukaszPłock Opublikowano 6 Lipca 2017 Opublikowano 6 Lipca 2017 11 godzin temu, radeek9 napisał: Rozrząd mam ustawiony na 0.0, ponoć przy innych wartościach twardo pracował. A co do gniazd - wydaje mi się, że gdyby było coś z nimi nie tak, to może nawet nie zaczynaliby roboty głowicy albo chociaż powiedzieliby mi o tym. Tak czy inaczej, spróbuje jeszcze ostatecznie z tą obudową filtra, jak będę miał na podmiankę. Jak nie pomoże to odpuszczam dźwięk po wymianie wałka i szklanek. To stukanie słyszalne na filmie to już coś innego na żywo słychać jak gdyby coś pukało o coś innego przy samym filtrze cisza.
misiek95 Opublikowano 6 Lipca 2017 Opublikowano 6 Lipca 2017 Czy u kogoś z was, zdarzyło się aby wytarty wałek powodował wzrost hałasu na wysokich obrotach(3000+)? Mój wałek ma podtarte właściwie wszystkie krzywki, może ze 2 mają jeszcze fazke. Silnik na wolnych obrotach czy zimny czy ciepły chodzi jak prawdziwy zegareczek, szczerze mówiąc nie słyszałem jeszcze cichszego a pare sztuk obsłuchałem. Na wysokich obrotach jednak chodzi poprostu głośno. Jeździłem wiele lat AJMem w b5 i poziom hałasu jest nieporównywalny. Gumki na pompkach wymienione, korekcje niemal idealne. Synchronizacje testowałem juz każdą w zakresie -3 do 3 Co o tym myślicie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się