Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja kierownicy multifunkcyjnej S3/R8/S6/TT/A4 B7/B8 w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok. Wiem, że poducha w B7 będzie działać ale dalej nie wiem czy z kiery S-Line da się "zrobić" non S-Line? Wymiana tej dolnej/pionowej "łopatki" z logiem S-Line? Grzechu może coś przeoczyłem? :facepalm:

Opublikowano
Ok. Wiem, że poducha w B7 będzie działać ale dalej nie wiem czy z kiery S-Line da się "zrobić" non S-Line? Wymiana tej dolnej/pionowej "łopatki" z logiem S-Line? Grzechu może coś przeoczyłem? :facepalm:

Tak mozna zmienić :wink: koszt tego malego plastiku to 34 PLN

---------- Post dopisany at 14:11 ---------- Poprzedni post napisany at 14:10 ----------

A jak jest z obsługą przez kierownice MF z B7 radia concert II? Będzie to działać, czy sobie nie zawracać głowy i szukać innego radia?

Jest kłopot z ktorąs rolką przy kierze :wink: nie bedzie chodzić

Opublikowano
Ok. Wiem, że poducha w B7 będzie działać ale dalej nie wiem czy z kiery S-Line da się "zrobić" non S-Line? Wymiana tej dolnej/pionowej "łopatki" z logiem S-Line? Grzechu może coś przeoczyłem? :facepalm:

Były wersje bez wkładki S-line

TTR060005_medium.jpg

Ja właśnie skończyłem rezać wiązke i zrobiłem tak, ze żółtą wtyczkę 12pin z B7 przełożyłem do wiązki ori z poduchy Audi TT. Teraz kabelek mam 100% plug&play bo na tym mi zależało. Oczywiście w takiej wiązce trzeba też przełożyć 3 piny odpowiedzialne za multifunkcje.

Opublikowano
Ok. Wiem, że poducha w B7 będzie działać ale dalej nie wiem czy z kiery S-Line da się "zrobić" non S-Line? Wymiana tej dolnej/pionowej "łopatki" z logiem S-Line? Grzechu może coś przeoczyłem? :facepalm:

Tak mozna zmienić :wink: koszt tego malego plastiku to 34 PLN

I elegansio :banan:Czyli można rezać jakby co...:whistling:

Turzol wiem, że były wersję non S-line i dlatego pytałem czy da się przerobić z S-line bo znaleźć taka chyba graniczy z cudem. Dużo roboty z tą wiązką? Kiera już na pokładzie?

Opublikowano
Ok. Wiem, że poducha w B7 będzie działać ale dalej nie wiem czy z kiery S-Line da się "zrobić" non S-Line? Wymiana tej dolnej/pionowej "łopatki" z logiem S-Line? Grzechu może coś przeoczyłem? :facepalm:

Tak mozna zmienić :wink: koszt tego malego plastiku to 34 PLN

I elegansio :banan:Czyli można rezać jakby co...:whistling:

Turzol wiem, że były wersję non S-line i dlatego pytałem czy da się przerobić z S-line bo znaleźć taka chyba graniczy z cudem. Dużo roboty z tą wiązką? Kiera już na pokładzie?

wiązka poduchy, której nr podany jest w 1 poście nie podejdzie p&p do poduchy z Audi TT 8J0.

Pierwsza sprawa - przy wtyczkach do zapalników jest jeden konektor masy, w poduszce TT są 2 konektory, na dodatek szerokie

Druga sprawa - inny jest konektor do klaksonu , węższy niż ten który jest w poduszce TT

Ja zrobiłem z 2-óch osobnych wiązek jedną kompatybilną z taśmą B6/B7. Czy wszystko zabangla to się okażę jak zaraz ją podłącze i zakoduje moduły :wink:

Opublikowano

wiązka poduchy, której nr podany jest w 1 poście nie podejdzie p&p do poduchy z Audi TT 8J0.

Pierwsza sprawa - przy wtyczkach do zapalników jest jeden konektor masy, w poduszce TT są 2 konektory, na dodatek szerokie

Druga sprawa - inny jest konektor do klaksonu , węższy niż ten który jest w poduszce TT

Ja zrobiłem z 2-óch osobnych wiązek jedną kompatybilną z taśmą B6/B7. Czy wszystko zabangla to się okażę jak zaraz ją podłącze i zakoduje moduły :wink:

ja mam właśnie tą wiązkę co jest podana na początku tematu i nie miałem żadnego problemu z podłączeniem wszystkiego do kupy

nie rozumiem o co chodzi z tym:

Pierwsza sprawa - przy wtyczkach do zapalników jest jeden konektor masy, w poduszce TT są 2 konektory, na dodatek szerokie

mi wszystko pasowało normalnie

kierownice mam od TTS 2010 a poduche od TTS 2011

jeden problem to właśnie był z tym:

Druga sprawa - inny jest konektor do klaksonu , węższy niż ten który jest w poduszce TT

odciąłem ten wąski , przylutowałem szerszy i po sprawie

Opublikowano

Czym różnią się te dwie poduszki? Obie podejdą do kiery TTS i do swapu do B7? W tej chwili mam kierę 3 ramienną Mu-Fu. :wink4:

8J0 880 201 J 6PS vs 8J0 880 201 N 6PS

Wiem, że jedna jest z ringiem w chromie u góry a druga bez. I wiem, że z tyłu dwie wtyczki w jednej są obie żółte a w drugiej pomarańczowa i zielona. Ma to jakieś znaczenie? I czy to tylko taka różnica? Nie mam póki co ich w ręku więc więcej na ich temat nie mogę powiedzieć. Później będę miał jakieś fotki. :wink4:

:hi:

Opublikowano

Panowie też mam problem podobny do Turzola. Zachciało mi się kierownicy z chromem i ze znaczkiem s-line, no i kupiłem taką prawię nówkę z 2012r z A3 razem z poduszką i okablowaniem. Wcześniej miałem zamontowaną standardową MF z B7. Myślałem, że zdejmę jedną i wrzucę drugą, a tu zonk. Przewód z nowej poduszki nie podchodzi do taśmy. Teraz mam pytanie czy muszę zmienić taśmę na tą z A3, czy zmienić kabel na taki z B7? Dodam, że moją poduszkę z kablem już sprzedałem. Nr kabla z A3 to 8P0 971 589 AD, stary kabel z B7 miał nr 4E0 971 589 A.

Jeżeli będę musiał kupić kabel z B7 to co z pinami we wtyczce będą p&p czy będę musiał coś przepinać? Tu są zdjęcia nowej kiery i poduchy z kablem:

dsc0011zl.jpg

dsc0012sd.jpg

Opublikowano

Dranek ale nie pasuje ta duża wtyczka żólta do taśmy rozumiem wtedy albo spiłujesz te boczne wypusty i wtyczka podejdzie albo zamienisz wtyczki na tą z B7. Przy zmianie wtyczek musisz przełożyć wszystkie piny

Opublikowano
Dranek ale nie pasuje ta duża wtyczka żólta do taśmy rozumiem wtedy albo spiłujesz te boczne wypusty i wtyczka podejdzie albo zamienisz wtyczki na tą z B7. Przy zmianie wtyczek musisz przełożyć wszystkie piny

Dzięki za tak szybką odp. Ok. tylko jak bym spiłował te wypusty i wtyczka wejdzie, to wtedy mogę bezpiecznie jeździć? Chodzi o to, czy w kablu z a3 układ pinów jest taki sam jak w a4 i czy nie są pozamieniane miejscami np. masa w a3 to pin 3, a masa w a4 to pin 6

Jeszcze jedno jak zdjęć te wtyczki od zapalników? Jak mam coś piłować to bym wolał kabel odpiąć niż latać z całą poduszką.

Opublikowano
Dranek ale nie pasuje ta duża wtyczka żólta do taśmy rozumiem wtedy albo spiłujesz te boczne wypusty i wtyczka podejdzie albo zamienisz wtyczki na tą z B7. Przy zmianie wtyczek musisz przełożyć wszystkie piny

Dzięki za tak szybką odp. Ok. tylko jak bym spiłował te wypusty i wtyczka wejdzie, to wtedy mogę bezpiecznie jeździć? Chodzi o to, czy w kablu z a3 układ pinów jest taki sam jak w a4 i czy nie są pozamieniane miejscami np. masa w a3 to pin 3, a masa w a4 to pin 6

Jeszcze jedno jak zdjęć te wtyczki od zapalników? Jak mam coś piłować to bym wolał kabel odpiąć niż latać z całą poduszką.

Artu jak masz to wrzuć tą rozpiske kabli kolorowych to sobie porówna Daniel bo widze że w A3 też kolorowo:wink:

Opublikowano

U mnie jest tak:

-nabój po lewej stronie na dwa kable jeden pomarańczowy drugi niebieski

-nabój po prawej biały i zielony

- konektor szerszy jest czarny

- konektor węższy jest brązowy

We wiazce która idzie do żółtej kostki występują oczywiście wszystkie kabelki podane wyżej + jeden dodatkowy czarny

Opublikowano

dranek sprawdz obsadzenie wtyczki 12PIN (żółta największa)

Kolory powinny się pokrywać

1-2-3-4-5-6

7-8-9-10-11-12

Pin od 3 do 6 to piny poduszki

Pin od 7,9,10 to piny multifunkcji

Pin 8 to klakson

1 = Pusty

2 = Pusty

3 = Zielony

4 = Biały

5 = Niebieski

6 = Pomarańczowy

7 = Brązowy

8 = Żółty

9 = Różowy

10 = Czerwony

11 = Pusty

12 = Pusty

Opublikowano

Jestem z powrotem, a więc tak według rozpiski Artura zgadzają się u mnie piny odpowiedzialne za naboje, ale multi już nie. Z dużego konektora wychodzą dwa zmostkowane czarne kabelki jeden idzie do czarnej kostki multi do pinu nr 3, drugi jest podpięty pod pin nr 7 w żółtej kostce. U mnie jest tak:

1 = Pusty

2 = Pusty

3 = Zielony

4 = Biały

5 = Niebieski

6 = Pomarańczowy

7 = czarny - inaczej idzie z dużego konektora

8 = brązowy - inaczej idzie do małego konektora

9 = niebieski - inaczej idzie do kostki multi do pinu nr 1

10 = Czerwony idzie do kostki multi do pinu nr 2

11 = Pusty

12 = Pusty

Artur widzę że masz pojęcie to może coś rozkminisz.

Opublikowano

Dzięki Domin naprowadziłeś mnie troszeczkę. Według tego schematu zapożyczonego z wątku który podlinkowałeś czyli:

kabeldm1.jpg

U mnie przesunięty jest klakson z pinów 1 i 2 ( na schemacie) na 7 i 8, a piny z kostki przycisków multi z 8 i 9 (na schemacie) na 9 i 10.

Chyba tak to jutro podepnę i zobaczymy co wyjdzie. Jak coś nie będzie działało to będziemy dalej myśleć. Najważniejsze, że kable od poduszki wszędzie idą tak samo.

Opublikowano
Jestem z powrotem, a więc tak według rozpiski Artura zgadzają się u mnie piny odpowiedzialne za naboje, ale multi już nie. Z dużego konektora wychodzą dwa zmostkowane czarne kabelki jeden idzie do czarnej kostki multi do pinu nr 3, drugi jest podpięty pod pin nr 7 w żółtej kostce. U mnie jest tak:

1 = Pusty

2 = Pusty

3 = Zielony

4 = Biały

5 = Niebieski

6 = Pomarańczowy

7 = czarny - inaczej idzie z dużego konektora

8 = brązowy - inaczej idzie do małego konektora

9 = niebieski - inaczej idzie do kostki multi do pinu nr 1

10 = Czerwony idzie do kostki multi do pinu nr 2

11 = Pusty

12 = Pusty

Artur widzę że masz pojęcie to może coś rozkminisz.

Sciągasz różowe zabezpieczenie w żółtej wtyczce i musisz przełożyć piny wg schematu:

czarny 7 > 1

brązowy 8 > 2 (klakson)

czerwony 10 > 8

tak ja to widzę i tak właśnie u siebie przepinałem żeby zadziałała multifunkcja i klakson, z tym że w twojej wiązce jak widać są nieco inne kolory kabelków

W samej wtyczce musisz spiłować boczne wypusty tak żeby podłączyć ją pod taśmę - będzie się dostatecznie trzymać na górnym zatrzasku więc bez obaw, nie wypnie się

Opublikowano

Czyli reasumując wszystko kostka ma wyglądać tak?

1 = Czarny

2 = Brązowy

3 = Zielony

4 = Biały

5 = Niebieski

6 = Pomarańczowy

7 = Pusty

8 = Czerwony

9 = Niebieski

10 = Pusty

11 = Pusty

12 = Pusty

Martwi mnie tylko jedna rzecz, mianowicie schemat podany wyżej z tego co zauważyłem jest oparty na wiązce innej niż moja obecna.

img4942na4.jpg

Wystaje z niej konektorek z żółtym kablem, u mnie jego brakuję. Myślę jednak, jego rolę u mnie spełnia brązowy kabel (oby tak było).

Znalazłem jeszcze schemat żółtej kostki z A3 Klubu i klakson jest jednak w pinie 7 i 8.

pinya3.jpg

Kluczem do tej zagadki było by odszyfrowanie za co są odpowiedzialne poszczególne piny, ale w kostce 12pinowej w taśmie mutifunkcyjnej. Mając taką wiedzę można by było to wszystko jakoś dopasować.

Jeszcze ostatnie pytanie na dziś, czy mogę coś popalić nieodpowiednio podpinając piny? Oby się skończyło na schemacie który zaproponował Artur, ale różnie bywa i wolę się podpytać.

---------- Post dopisany 20-03-2013 at 12:33 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2013 at 21:16 ----------

Sukces! Podziękowania dla Domina i w szczególności dla Turzola, bo to jego schemat okazał się tym właściwym. Wszystko bangla jak ta lala. W piątek może Was jeszcze pomęczę, bo zakładam fotochrom wewnętrzny i CLH, ale to w innym wątku. Pozdrawiam

Opublikowano

Sukces! Podziękowania dla Domina i w szczególności dla Turzola, bo to jego schemat okazał się tym właściwym. Wszystko bangla jak ta lala. W piątek może Was jeszcze pomęczę, bo zakładam fotochrom wewnętrzny i CLH, ale to w innym wątku. Pozdrawiam

:thumbup1:

Opublikowano
Czym różnią się te dwie poduszki? Obie podejdą do kiery TTS i do swapu do B7? W tej chwili mam kierę 3 ramienną Mu-Fu. :wink4:

8J0 880 201 J 6PS vs 8J0 880 201 N 6PS

Wiem, że jedna jest z ringiem w chromie u góry a druga bez. I wiem, że z tyłu dwie wtyczki w jednej są obie żółte a w drugiej pomarańczowa i zielona. Ma to jakieś znaczenie? I czy to tylko taka różnica? Nie mam póki co ich w ręku więc więcej na ich temat nie mogę powiedzieć. Później będę miał jakieś fotki. :wink4:

:hi:

Obiecane fotki. :wink4:

Poduszka 8J0 880 201 J 6PS z taśmą 8J0 971 589 B

P3203547.jpg P3203548.jpg

I druga poduszka 8J0 880 201 N 6PS z taśmą 8J0 971 589 H

P3203546.jpg P3203544.jpg

Obie poduszki będą OK? Skąd ta różnica w kostkach (kolorach)? Czy ma to znaczenie?

Dzięki za odp. :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...