Chojak14 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 I ja już mam co nie co za sobą. Niestety z marnym skutkiem. Proszę więc o jakieś sugestie: 1: W Vag'u pojawiają się jakieś głupoty - są cztery okienka ( Mens. Block 08, kanał 66) tzn. 2 okienko idealnie pokazuje - sprzęgło oraz hamulec - natomiast 4 okienko bity: raz 0000 na aufn, ein raz 0000 raz 0001 fix czasami 0001 czasami 0101... ? 2: Miałem problem z włożeniem pinów do skrzynki bezpieczników, do miejsca 11 ( Urządzenie do regulacji prędkości ), dla tego tymczasowo podpiąłem się pod inny bezpiecznik, na którym po przekręceniu kluczyka pokazuje się napięcie ( ok. 12 V) oraz po odpaleniu auta... Czy to może być przyczyną? 3: Pytanie takie z głowy: Czy jeżeli nie było by napięcia na tempomacie, to VAG wskazywałby jakiekolwiek bity? Instalacja podpięta pod GNIAZDO białej kostki, męskimi pinami z aso. W VAGu pokazuje się magiczna literka "G". Od czego zacząć? Czyszczenie manetki, poprawienie zasilania, czy dłubać w pinach, które na 99% są podłączone prawidłowo? ---------- Post dopisany at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany at 22:45 ---------- Panowie mam Audi a4 b5 polifcie 1999r silnik afn i żaden z opisów nie pasuje Może wy coś pomożecie bo już nie wiem co mam robić To kable z białej kostki http://i59.tinypic.com/wlt1lj.jpg Nie zwracaj zbytnio uwagi na kolory kabelków, bardziej na numery pinów w kostce białej, bądź jej gniazdku w zależności jak będziesz montował Przynajmniej tak mi się wydaje.
piotrple Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam wszystkich!Proszę o porade odnośnie montazu tempomatu w mojej A4 B5, autko z 04.1996 roku, silnik 1.9 TDI AFN. Czytając tego posta od początku do końca - niektórzy pisza o montazu do AFNa w tym poście - OK! Bezpośredni montaż do ECU - OK! - sprawdzam i wg. nich jest - 1 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce żółtej (przewód CZARNY) 39 PIN 2 rząd 15 pin od lewej 2 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce żółtej (przewód niebieski) 35 PIN 2 rząd 11 pin od lewej 3 pin z tempomatu do pinu 8 w kostce czarnej (przewód czerwono-żółty) 36 PIN 2 rząd 12 pin od lewej 4 pin z tempomatu do pinu 9 w kostce żółtej (przewód czarno-żółty) 67 PIN 1 rząd 21 pin od lewej 5 pin z tempomatu do pinu 1 w kostce brązowej (przewód czerwono siwy) 59 PIN 1 rząd 13 pin od lewej 6 mostek z 4 I TU WYSTĄPIŁ ZONK - A u mnie wygląda to tak: PIN 38 - czarny, PIN 34 - niebieski, PIN 35 - czerwono - żółty, PIN 66 - czarno-żółty, PIN 59 - czerwono-siwy, PIN 67 - brak przewodu, PIN 36 - brak przewodu, Niby liczenie kolejności się zgadza tylko pytanie czy ktoś omyłkowo nadał złe numery przewodom... wygląda to na przesunięcie o 1 pozycję z każdego... Tego nie będe poruszał ... Wolę ustrzeć innych i abyście pomogli mi rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie montażu w tych starszych - najstarszych modelach A4. I tu moje pytanie: Mam podłączać wg. tego schematu spokojnie? = Dopiero na 30 stronie tego posta użytkownik KUKLEX opisał schemat najbardziej pasujący pod moje ECU: Manetka------ECU 1-------------38 2-------------34 3-------------35 4 i 6----------66 5-------------bezpiecznik na plus - bezpośrednio spod przekażników + po stacyjce i pod dodatkowy bezpiecznik w skrzynce w wolne gniazdo numer 11, Wg tego zgadza się wszystko jak u mnie i chce mieć 100 % że jak tak podłaczę to będzie działać i nic się nie uszkodzi. Dziękuję serdecznie za odpowiedź. PODŁACZYŁEM WG. SCHEMATU = Manetka------ECU 1-------------58 2-------------34 3-------------35 4 i 6---------66 5-------------bezpiecznik na plus - bezpośrednio spod przekaźników + po stacyjce i pod dodatkowy bezpiecznik w skrzynce w wolne gniazdo numer 11, I wszystko śmiga - schemat dotyczy A4 B5 96r 1.9TDI AFN 110KM - bezpośrednio w przewody przy kompie!!!
rycerz_83 Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Przeleciałem cały wątek ale chciałbym się upewnić jeśli chodzi o zakup manetki gdyż przykłady z linkami do allegro są już nieaktulane (aukcje powygasały). Posiadam AFN z 98 roku, czyli po 1 lificie ale przed 2 liftem. Rozumiem, że traktujemy go jako poliftowego i manetkę należy wyszukać poliftową o numerze 4DO 953 513 P. Znalazłem jednak na allegro takie aukcje, gdzie według opisu, manetka pasuje do AUDI A4 B5 1999 - 2001 (czyli chyba pod mój AFN98 podejdzie?) ale numer części to 8L0 953 513 J. Czy to będzie pasować? MANETKA TEMPOMAT Passat B5 Golf IV Audi A3 A4 A6 (3976833872) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. PRZEŁĄCZNIK Z TEMPOMATEM PASSAT B5 AUDI A4 GOLF IV (3920953198) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
soulmaster3m Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Powiem tak, pasować powinno, ale to nie jest manetka od A4 a od Passata. Są tak shitne, że Passaciarze sami kupują te od A4 bo na swoje patrzeć nie mogą ogólnie nasze są z porządnego tworzywa a tamte z kupy i się łamią. No o wyjście na kostkę tempomatu jest inne, więc się o kolejności pinów nie wypowiem.
Labiel Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Ogólnie całe wnętrze passatów jest do bani.
lysy1991 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Witam. Mam AFN z liftem z 1999 roku i nie wiem czy mam korzystać z tego opisu założenia tempomatu bo AJM jest juz poliftowy i kable, wtyczki do ECU zgadzają się z moimi (nie chce coś pomieszać) czy może z tego tematu http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-afn-1z-montaz-tempomatu-227619/ bo tam jest mowa o AFN ale z roku 1994-1998 czyli przedlift. Moje ECU wygląda tak: a w tym drugim opisie z AFN-em wygląda tak: To może znaczyć że inaczej wyglądające ECU ma inne podłączenie kabli i z tamtego tematu nie muszę korzystać tylko z tego o AJM?
rycerz_83 Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Ja mam AFN 98 i jade wedlug opisu : http://www.a4.goleszow.eu/Instalacja%20tempomatu.rar Tylko Panowie jak wy rozpinaliście te kostki, które są widoczne po wyjęciu ECU? No nie mogę nawet jednej ruszyć a co dopiero pozostałe trzy. To może poprostu wlutować się w przewody bliżej ECU bez wyciągania tych kostek?
lysy1991 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Jeżeli nie możesz wyjąć tych trzech kostek (nie białej) to może zostaw to w spokoju ja u siebie jechałem po opisie z ajm chociaż mam afn z 99 ale polift ma takie same kostki i wpialem się w biała i wszystko gra. Ale co się naklalem przy skladaniu jednej manetki z dwoch innych to brak słów. Miałem przedliftowy tempo a samochód polift i trzeba było rzeźbic bo inne wtyczki kierunkowskazow ale po złym złożeniu nie miałem długich (źle założone miedziane blaszki w manetce). Kilka razy złożyłem, popatrzylem na szczegolowe zdjęcia zrobione przed rozłożeniem na części pierwsze doznałem oświecenia i teraz wszystko gra.
Neemzi Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Da rade zamontować tempomat w Polifcie ?
Labiel Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Da rade zamontować tempomat w Polifcie ? Nie ma szans. Takie cuda to tylko w przedliftach i to najlepiej z pierwszego wydania
lysy1991 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Nie ma szans. Takie cuda to tylko w przedliftach i to najlepiej z pierwszego wydania No co ty mu wkrecasz ze sie nie da. Da rade zamontować tempomat w Polifcie ? wszystko się da, jesli masz tdi to bez problemu rob wg tego opisu. Jesli benzynę to sprawdź jak masz montowany pedał gazu. Jak na lince to odpusc bo za duzo roboty. Jeśli bez linki to rob śmiało wg tego opisu
Labiel Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Nie ma szans. Takie cuda to tylko w przedliftach i to najlepiej z pierwszego wydania No co ty mu wkrecasz ze sie nie da. Wkręcam ponieważ takie pytanie to chyba też wkręt. Bo przecież wystarczy przeczytać kilka postów.
Banan Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Albo nawet nazwę tematu , Labiel oplułem monitor ze śmiechu czytając twój poprzedni post ,
lysy1991 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 W sumie tak ale jak ktoś nie w temacie to nie wpadnie na to ze AJM był tylko w drugim lifcie
Neemzi Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 chodzi mi o AJM, gdzieś kiedyś czytałem że jest to niemożliwe, ponieważ trzeba komputer wymieniać. Oczywiście nie wiem czy to prawda.
Banan Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 A co jest w pierwszym poście? Coś wspomniane o wymianie komputera? Jestem rozbrojony.
Neemzi Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 tak, tylko mi powiedział że to starych modeli można było zaprogramować, a jeśli chodzi no nowsze czyli 2 lift. Mówił że jest to niemożliwe i gra nie jest warta świeczki, jeśli o to chodzi. Dlatego napisałem by się upewnić. Nie znam się na tym dlatego zapytałem, ale z tego co widzę jest to możliwe. Pozdrawiam.
lysy1991 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 tak, tylko mi powiedział że to starych modeli można było zaprogramować, a jeśli chodzi no nowsze czyli 2 lift. Mówił że jest to niemożliwe i gra nie jest warta świeczki, jeśli o to chodzi. Dlatego napisałem by się upewnić. Nie znam się na tym dlatego zapytałem, ale z tego co widzę jest to możliwe.Pozdrawiam. To teraz załóż tempomat wg tego poradnika i pojedź do tego tumana który ci tyle głupot powiedział i udowodnij. Ja miałem podobna sytuację u sasiada który jest mechanikiem, też gadał ze się nie da, ale udowodniłem mu że się mylił
Neemzi Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Mam taki zamiar, tylko teraz nie wiem czy uda mi się odzyskać kable od tempomatu, miałem 2 lata temu całą wiązkę z tempomatem od 2.5, ale podbierało się kabelki i nie wiem co tam zostało. Jak będzie okazja to będę musiał chyba kupić bo manetkę posiadam od avanta. Ale się chyba jakoś przerobi.
Labiel Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Kable możesz dorobić. Ważne są tylko kostki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się